Cześć. Jestem właścicielem Hondy CR-V 2.2 CTD-i rocznik 2008 od 6 miesięcy. Mam pytanie. W trakcie jazdy słyszę dziwne odgłosy z pod maski taki brzęk metalu. Najczęściej to słychać podczas zmiany biegów lub na mniejszych obrotach. Także gdy stoję i dodam gaz. W momencie kiedy puszczę pedał gazu słychać ten odgłos. Pytałem się w serwisie o to, ale oni mówią, że to normalne w tych modelach. Mam prośbę mógł by mi ktoś napisać czy też ma taki problem. Ewentualnie prosiłbym o jakąś radę
Witaj! Mam podobny problem do Twojego, w mojej CR-V 2.2 i-CTDi również dobiegają dziwne dzwięki pod maską. Nie ma reguły na to ale najczęściej tak przy 2 tys do 2,3 tys. obr jakoś tak dziwnie terkocze taki metaliczny klekot. Pytałem w serwisie stwierdzili, że tak ma być, co wg mnie nie, bo na samym początku tego nie było! Również często i bez wyraźnej przyczyny załączają mi się wiatraki przy chłodnicy i tak sobie chodzą i nawet dosłownie pół dnia- totalna....no i ostatnia rzecz co mnie najbardziej przeraża to wzrasta mi poziom oleju w silniku, a autko ma dopiero najechane 12500 km. Na zgłaszane zastrzeżenia w ASO mówią nie przejmować się jeżdzić- ten typ tak ma, a mam wersję, która nie występowała na rynku krajowym gdyż ma filtr cząstek stałych tzw DPF. Może coś już wiesz na te tematy?
Witam. Muszę przyznać, że też miałem problem z nadmiarem oleju i też coś koło 12000 tys. Byłem w serwisie, coś tam posprawdzali, olej spuścili i tyle. Na razie jest ok. Ale i tak nie daje mi to spokoju bo to nienormalne. Samochód mam od lutego, a dalej nie wiem czemu tak jest. A skoro w Hondzie mówią, że te dźwięki są normalne, to czemu tak ten silnik zachwalają, że niby jest cichy jak benzyna. A czy porównywałeś jak chodzą inne CRV-ki ?
Jak byłem na jazdach testowych autem z tym silnikiem to urzekł mnie swoją miękką pracą!!!!!! Gdy odebrałem auto z salonu byłem cały w.....znajomi którzy są użytkownikami diesli innych marek zazdrościli mi jego, nawet koleś który jest w posiadaniu SABA z dieslem V6 3,0 stwierdził- mój,to rechot, ale to było do czasy tak koło 10000 km coś się.....najpierw sporadycznie dziwne dzwięki (terkotanie) tak przy 2 tys obr, a teraz to masakra!!!!!!!!! No i ten olej. Pytałem również na forum ''tdi'' i administrator odpowiedział mi, że problem z olejem to wina kompa, który podaje wtrysk chłodzący spaliny przed ich wylotem do filtra cząstek stałych. jest tego za dużo i on po ściankach cylindra nie spalony spływa do......był to jakiś problem zimnego lutu w kompach. Podaj maila to Ci prześlę jego wiadomość!
No ja też odczuwam, że coraz gorzej się ten silnik zachowuje. Mój maile to karol662@onet.eu z góry dzięki za wiadomość. a mam jeszcze pytanie. Czy często włącza Ci się kontrolka filtra cząstek stałych DPF ?
Dostałeś e-maila z wypowiedzią admina- Masters'a w sprawie dziwnej pracy silnika? Po głębszej analizie tego co napisał myślę, że ma facet rację. A z tymi załączającymi wentylatorami się w mojej CR-V to będę musiał powalczyć w ASO na przeglądzie- założyłem sobie kontrolkę ich pracy-wpiąłem równolegle w obwód diodę LED, teraz widzę kiedy się.... i co najdziwniejsze przy każdorazowym mocniejszym wciśnięciu gazu i odpuszczeniu go załączają się na 2-3 sek. i jest to obojętne czy silnik zimny, czy rozgrzany, jak się załączą na dobre to średnie spalanie przekracza 16 litrów na 100km po przejechaniu 20km-sprawdziłem to dokładnie, więc ten olej mi rośnie, bo nie wierzę aby silnik przepalił takie ilości napędu.
W mojej CR-V jest to samo, ale doszedłem przynajmniej do jednego źródła dźwięków. Odpowiedzialny za nie jest system "control swirl" W tym silniku jest dzielony kolektor dolotowy, po 4 zawory ssące. Jedna gałązka jest tłumiona dodatkową przepustnicą, druga nie, chodzi o uzyskanie różnicy ciśnień na zaworach ssących w pojedyńczym cylindrze. W zalezności od obrotów i obciążenia silnika, dodatkowa przepustnica otwiera się i zamyka powodując większe lub mniejsze zawirowanie powietrza w cylindrze. U mnie to całkiem nieźle hałasuje. I jest oczywiście terkot podobny jak w benzyniaku byłby za wczesny zapłon. przy około 2000 obr/min zaczynają "grać" zawory, potem cichnie. Ma się rozumieć w serwisie wszyscy mają drewniane uszy. Mój kolega ma identyczny model i tam nic nie gra! Dostałem zastępczy Civic też z dieslem i też nic nie słychać! Nie wiem jak walczyć z serwisem, autko jest jeszcze na gwarancji.
No właśnie problem z tym serwisem. oni tylko zbywają mówiąc, że to normalne, że ten typ tak ma. Mi mówili, że to ma związek z turbiną i powietrzem dochodzącym. Ale to nie normalne. Zwłaszcza, że honda szczyci się tym, że ten silnik jest cichy, elastyczny, jeden z najlepszych. ja już w czterech serwisach byłem z tym problemem i nic. Jeszcze na dodatek mam problem z olejem. drugi raz mi go przybyło. Ok 1 cm. rok mam autko i nic nie dolewałem. Wręcz przeciwnie przybyło w sumie ok 3-4cm. Dla nich to mieści się w normie. jeszcze coś pokonbinuję i zobaczę co z tego wyjdzie.
Zastanawiam się nad postawieniem mojej CR-V do niezależnego serwisu, tylko czy taki istnieje? Serwisy Hondy mają mafijną strukturę. Tam nie można niczego się dowiedzieć, ani iść na skargę bo niby do kogo? zauważyłem, że części zamienne nie istnieją na wolnym rynku, kupcie choćby klocki hamulcowe do nowego CR-V, albo głupie pióra wycieraczek poza serwisem. Z silnikiem i-ctdi to już granda. W jednym serwisie chyba w Katowicach powiedzieli mi, że możliwe, że łańcuszek jest źle napięty lub przesunięty o jeden ząbek. Tylko poza gadką nic nie zrobili! Dokumentacja silnika, to też najgłębiej skrywana tajemnica. Z olejem wstawiali gadkę o bloku aluminiowym, że tak się właśnie dzieje, na zdrowy rozum to tylko nieszczelności tłok-cylinder mogą to powodować. Muszę powiedzieć, że u mnie duży wpływ miał olej. Dopiero na Castrol sport edge 0w40 sytuacja się poprawiła teraz mam lekkie zużycie, ale do wymiany starczy w każdym razie nie rośnie. Może macie jakieś pomysły jak udowodnić swoje racje?
Odgłosy silnika diesel 2,2 i-CDTi 140 KM w Honda CRV 2007
Witajcie! Cieszę się że o tym piszecie bo myślałem, że tylko ja mam obsesje na punkcie słuchania silnika. Mam podobny problem do Waszego, dziwny odgłos od strony silnika. Wg mnie jest to okolica skrzyni biegów i tarczy sprzęgła. Nie wiem czy w nowej CRV jest dwumasowe koło zamachowe (służy do wytłumienia szarpnięć silnika ). Serwis Hondy w Rybniku i Bielsku B. też rozkładał ręce. Za rok kończy mi się gwarancja i nie wiem czy do tego czasu dźwięk się na tyle uzewnętrzni, że zmuszę serwis do wymiany jakichś podzespołów ( mało prawdopodobne ).
Panowie, jeśli znajdziecie przyczynę problemu hałasu, to podzielcie się nia forum. Panowie , trochę ten hałas ustępuje ( u mnie jest to bardziej szum niż hałas ) po wymianie oleju w dyferciale. – nie wiem jak się to pisze.
Odnośnie części zamiennych, to w serwisie za filtr paliwa żądają 180 PLN ja kupiłem niemiecki zamiennik ( bardzo dobry ) za 30 PLN !!
Kończąc musze przyznać, że samochód jest udany, ekonomiczny ale ten hałas pod maską to jakaś niedoróbka. Panowie z serwisów Hondy, zabierzcie się za ten problem poważnie bo stracicie klientów. Który z serwisów Hondy polecacie na Śląsku ?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.