Witam!
Mam problem z moją hondą civic (1.4 90 km- D14Z4, jakby było potrzebne przebieg prawie 155 000 km, potwierdzone książeczką).
Jakiś czas temu zaczęła po prostu mulić, wolniej wkręcała się z dołu, no i nie miała powyżej 4k kopa. No i jako, że chciałem i nadal chcę coś z tym zrobić przystąpiłem do następujących rzeczy:
- pierwsze co mi do łba przyszło to filtry: paliwa i powietrza, jednak po wymianie nic się nie zmieniło
-jako, że samochód posiadam już rok, a po kupnie nie byl zmieniany pasek rozrządu, to stwierdziliśmy, że czas go zmienić (niby było w książce podbite, że zmieniony, ale wiele osób się na tym przejechało, no i niektórzy twierdzili, że mógł mi on "przeskoczyć"), więc dałem go na wymianę i... okazało się, że mam oryginalny hondowski pasek, który notabene miał ledwie widoczne ślady zużycia! Także dalej nie to.
-następnie kuzyn mi podpowiedział, aby sprawdzić zapłon, no i pojechałem do kumpla (ma lampę stroboskopową) i... okazało się, że jest spóźniony i to dość sporo!
-uchachany, że znaleźliśmy przyczynę, zaczęliśmy ustawiać zapłon, jednak... brakło regulacji! Udało nam się go odrobinę przesunąć, przez co jest mniej opóźniony (co przy okazji sprawiło, że moja hanka nieco lepiej się zbiera) PS. klin jest cały
-cóż, postanowiliśmy jeszcze sprawdzić kopułkę aparatu zapłonowego, gdyż po puszczeniu gazu auto dość mocno szarpało, no i jak się okazało, kopułka do wymiany
-po wymianie kopułki na wolnych obrotach auto zaczęło w miarę lepiej chodzić (można było dać mu do 7 tyś obrotów i odcinało, a zaznaczę, że wcześniej dość miksował odcinką (raz 6 tysi, raz 6,5 a raz pomiędzy), no to po rozgrzaniu poszedłem się przejechać no i...
-poprawa (jednak i tak brakowało do tego co kiedyś)! "depnąłem" mu na 1 i 2 do 7 tys, później 3 i zwolniłem bo zakręt, no i kiedy chciałem kolejny raz go przykręcić to...
-dało się go przykręcić tylko do 6,5 tyś! No i znowu zaczął miksować odcięciem!
Narazie wiem jeszcze tyle (opinia innych, o ile to prawda), że komputer opóźnia zapłon, gdyż może być zepsuty jakiś czujnik, coś z zapłonem etc. Narazie mam jeszcze palec zapłonu nowy, który zmienię na czasie. No i cóż, doradzano mi jeszcze aby po zmianie kopułki (i/lub palca) zresetować komputer (aby chyba wykasowało błędy) i nauczyć go od nowa jeździć.
Cóż i w tym miejscu kiedy pewnie Was już znudziłem czytaniem tego, chciałbym Was prosić o pomoc, gdyż chcę aby Hania odzyskała swoją dawną werwę (bo jedyny moment kiedy ma dość niezły ciąg, to 4,5-5,2 tys na obrotomierzu, a później do odcięcia leci bardzo wolno). Jakby ktoś wiedział jak mi pomóc, to będę wdzięczny za każdą wypowiedź!
Re: ( Honda Civic ) D14Z4, muli, wolno wkręca się na obroty
Pierwsze co powinieneś zrobić to diagnostyka, która nic nie kosztuje, a może wyświetli jakieś kody usterek. Zdaje się, że w nogach pasażera gdzieś będzie wtyczka, którą trzeba zmostkować np. spinaczem i odczytać kody z mignięć kontrolki. Dokładnie nie wiem bo ja mam V gen. Poszukaj w google "civic VI samodiagnostyka" to znajdziesz dokładnie co i jak.
Re: ( Honda Civic ) D14Z4, muli, wolno wkręca się na obroty
Jakby co to przyszedłem napisać, że już po wszystkim, ale jakby ktoś miał taki sam problem jak ja to napiszę co zrobiłem przy hondzie.
Więć:
-szukałem tego złącza diagnostycznego i... nie znalazłem go, jako, że mam wersję fastback (angielka), to u mnie wyglądało to trochę inaczej (to co pod schowkiem i obok nóg pasażera pod plastikiem), więc postanowiłem...
-zresetować komputer: odpiąłem klemę (-) i zostawiłem go gdzieś na 2h (przez ten czas miałem trochę zajęcia),
-po resecie poszedłem się przejechać i nauczyć komputer jazdy (poczekałem, aż się nagrzeje na wolnych obrotach i w trasę), no i pierwszym sygnałem było to, że jest odrobinę mocniejszy, jednak wolne obroty spadały do 450-500, a czasem nawet przygasał (migała lampka zapłonu), więc pojechałem do kolegi...
-i okazało się, że znaleźliśmy złącze diagnostyczne (dwie niebieskie kostki do niczego nie podpięte: jedna 2-pinowa, druga 5-pinowa, robimy zworkę na tej dwupinowej, przekręcamy zapłon i odczytujemy błędy z kontrolki check engine, jakby co te kostki można wyjąć bez rozbierania schowka i zdzierania plastkia z boku), no i okazało się, że... nie ma błędów!
-po resecie kompa i przejechaniu jakiś 15-20 km błędy nie powróciły, więc to była dla mnie wręcz genialna wiadomość
-następnie poszliśmy zobaczyć na zapłon (lampa stroboskopowa), no i okazało się, że dalej jest opóźniony, ale kazałem koledze go przestawić ( niby bardziej opóźnić, przez co miał być słabszy, ale za to po przestawieniu miał większe wolne obroty), a tu...
-zaczął chodzić lepiej! więc jedyne co zostało to wrócić go do ustawienia poprzedniego (czyli takiego kiedy chodził najlepiej kiedyś) i jest wręcz wyśmienicie!
Także dzięki za radę ze złączem diagnostycznym (oby mi się to nie przydało na przyszłośc), teraz jestem w stanie samo coś zdiagnozować w razie ewentualnej awarii ^^
PS. jakby ktoś chciał zdjęcie kostek od samodiagnostyki to mogę podesłać w poście poniżej. Także jeszcze raz dzięki i trzymajcie się
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Civic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.