Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Civic ) D14Z4, muli, wolno wkręca się na obroty



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Civic ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slandex

Czytelnik



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlesie/Leżajsk
Posiadane auto: Honda Civic VI Fastback 1.4 2000r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 21 Paź 2013, 22:19
Temat postu:

D14Z4, muli, wolno wkręca się na obroty


Witam!
Mam problem z moją hondą civic (1.4 90 km- D14Z4, jakby było potrzebne przebieg prawie 155 000 km, potwierdzone książeczką).
Jakiś czas temu zaczęła po prostu mulić, wolniej wkręcała się z dołu, no i nie miała powyżej 4k kopa. No i jako, że chciałem i nadal chcę coś z tym zrobić przystąpiłem do następujących rzeczy:
- pierwsze co mi do łba przyszło to filtry: paliwa i powietrza, jednak po wymianie nic się nie zmieniło
-jako, że samochód posiadam już rok, a po kupnie nie byl zmieniany pasek rozrządu, to stwierdziliśmy, że czas go zmienić (niby było w książce podbite, że zmieniony, ale wiele osób się na tym przejechało, no i niektórzy twierdzili, że mógł mi on "przeskoczyć"), więc dałem go na wymianę i... okazało się, że mam oryginalny hondowski pasek, który notabene miał ledwie widoczne ślady zużycia! Także dalej nie to.
-następnie kuzyn mi podpowiedział, aby sprawdzić zapłon, no i pojechałem do kumpla (ma lampę stroboskopową) i... okazało się, że jest spóźniony i to dość sporo!
-uchachany, że znaleźliśmy przyczynę, zaczęliśmy ustawiać zapłon, jednak... brakło regulacji! Udało nam się go odrobinę przesunąć, przez co jest mniej opóźniony (co przy okazji sprawiło, że moja hanka nieco lepiej się zbiera) PS. klin jest cały
-cóż, postanowiliśmy jeszcze sprawdzić kopułkę aparatu zapłonowego, gdyż po puszczeniu gazu auto dość mocno szarpało, no i jak się okazało, kopułka do wymiany
-po wymianie kopułki na wolnych obrotach auto zaczęło w miarę lepiej chodzić (można było dać mu do 7 tyś obrotów i odcinało, a zaznaczę, że wcześniej dość miksował odcinką (raz 6 tysi, raz 6,5 a raz pomiędzy), no to po rozgrzaniu poszedłem się przejechać no i...
-poprawa (jednak i tak brakowało do tego co kiedyś)! "depnąłem" mu na 1 i 2 do 7 tys, później 3 i zwolniłem bo zakręt, no i kiedy chciałem kolejny raz go przykręcić to...
-dało się go przykręcić tylko do 6,5 tyś! No i znowu zaczął miksować odcięciem!

Narazie wiem jeszcze tyle (opinia innych, o ile to prawda), że komputer opóźnia zapłon, gdyż może być zepsuty jakiś czujnik, coś z zapłonem etc. Narazie mam jeszcze palec zapłonu nowy, który zmienię na czasie. No i cóż, doradzano mi jeszcze aby po zmianie kopułki (i/lub palca) zresetować komputer (aby chyba wykasowało błędy) i nauczyć go od nowa jeździć.

Cóż i w tym miejscu kiedy pewnie Was już znudziłem czytaniem tego, chciałbym Was prosić o pomoc, gdyż chcę aby Hania odzyskała swoją dawną werwę (bo jedyny moment kiedy ma dość niezły ciąg, to 4,5-5,2 tys na obrotomierzu, a później do odcięcia leci bardzo wolno). Jakby ktoś wiedział jak mi pomóc, to będę wdzięczny za każdą wypowiedź!

PS. NIE MAM LPG!

Z góry dzięki
Slandex
Powrót do góry
delek

Auto Maniak



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 825
Skąd jesteś (miejscowość / region): wlkp
Posiadane auto: w168 170 cdi
Piwa: 95/5
Wysłany: Sro 23 Paź 2013, 18:37
Temat postu:

Re: ( Honda Civic ) D14Z4, muli, wolno wkręca się na obroty


Pierwsze co powinieneś zrobić to diagnostyka, która nic nie kosztuje, a może wyświetli jakieś kody usterek. Zdaje się, że w nogach pasażera gdzieś będzie wtyczka, którą trzeba zmostkować np. spinaczem i odczytać kody z mignięć kontrolki. Dokładnie nie wiem bo ja mam V gen. Poszukaj w google "civic VI samodiagnostyka" to znajdziesz dokładnie co i jak.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Slandex

Czytelnik



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlesie/Leżajsk
Posiadane auto: Honda Civic VI Fastback 1.4 2000r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 23 Paź 2013, 20:56
Temat postu:

Re: ( Honda Civic ) D14Z4, muli, wolno wkręca się na obroty


Dzięki za odpowiedź. Aktualnie studiuję, ale na weekend zjeżdżam do domu, także jak tylko dorwę trochę czasu to zastosuję się do Twojej rady Smile
Powrót do góry
Slandex

Czytelnik



Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlesie/Leżajsk
Posiadane auto: Honda Civic VI Fastback 1.4 2000r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 27 Paź 2013, 13:30
Temat postu:

Re: ( Honda Civic ) D14Z4, muli, wolno wkręca się na obroty


Jakby co to przyszedłem napisać, że już po wszystkim, ale jakby ktoś miał taki sam problem jak ja to napiszę co zrobiłem przy hondzie.
Więć:
-szukałem tego złącza diagnostycznego i... nie znalazłem go, jako, że mam wersję fastback (angielka), to u mnie wyglądało to trochę inaczej (to co pod schowkiem i obok nóg pasażera pod plastikiem), więc postanowiłem...
-zresetować komputer: odpiąłem klemę (-) i zostawiłem go gdzieś na 2h (przez ten czas miałem trochę zajęcia),
-po resecie poszedłem się przejechać i nauczyć komputer jazdy (poczekałem, aż się nagrzeje na wolnych obrotach i w trasę), no i pierwszym sygnałem było to, że jest odrobinę mocniejszy, jednak wolne obroty spadały do 450-500, a czasem nawet przygasał (migała lampka zapłonu), więc pojechałem do kolegi...
-i okazało się, że znaleźliśmy złącze diagnostyczne (dwie niebieskie kostki do niczego nie podpięte: jedna 2-pinowa, druga 5-pinowa, robimy zworkę na tej dwupinowej, przekręcamy zapłon i odczytujemy błędy z kontrolki check engine, jakby co te kostki można wyjąć bez rozbierania schowka i zdzierania plastkia z boku), no i okazało się, że... nie ma błędów!
-po resecie kompa i przejechaniu jakiś 15-20 km błędy nie powróciły, więc to była dla mnie wręcz genialna wiadomość
-następnie poszliśmy zobaczyć na zapłon (lampa stroboskopowa), no i okazało się, że dalej jest opóźniony, ale kazałem koledze go przestawić ( niby bardziej opóźnić, przez co miał być słabszy, ale za to po przestawieniu miał większe wolne obroty), a tu...
-zaczął chodzić lepiej! więc jedyne co zostało to wrócić go do ustawienia poprzedniego (czyli takiego kiedy chodził najlepiej kiedyś) i jest wręcz wyśmienicie!

Także dzięki za radę ze złączem diagnostycznym (oby mi się to nie przydało na przyszłośc), teraz jestem w stanie samo coś zdiagnozować w razie ewentualnej awarii ^^
PS. jakby ktoś chciał zdjęcie kostek od samodiagnostyki to mogę podesłać w poście poniżej. Także jeszcze raz dzięki i trzymajcie się Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Civic ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Civic »

Opinie o samochodach Honda Civic - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Civic ) Porady, problemy techniczne


HondaCR-V

69 950

2017r.

155 100 km

wielkopolskie

Hondae

86 800

2021r.

20 000 km

mazowieckie

HondaCivic

34 500

2013r.

236 000 km

śląskie

HondaCivic

54 900

2014r.

195 412 km

warmińsko-mazurskie

HondaAccord

29 900

2010r.

288 850 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System