Witam miłośników Hanki,mam pytanie moja HRV pobiera ok.0,5l może troszkę więcej na 1000km oleju {zalana Mobil1 10W4o] czy to mieści się w granicach?może zmienić olej na bardziej gęsty?.Silnik pracuje prawidłowo nie ma żadnych oznak że coś się dzieje.Pozdrawiam.
Dołączył: 04 Mar 2013 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolny śląsk Posiadane auto: honda hr-v
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 28 Sie 2013, 19:23
Temat postu:
Re: Pobór oleju
siema ja bym zmienił olej na bardziej gesty ja leje do swojej harfy shell helix ultra racing 10w 60
olej dosyc drogi ale praca silnika zadowalajaca od wymiany do wymiany dolałem tylko moze 100 oleju
Witam,
podpisuje się pod temat.
Zakupiłem niedawno Honde i zauważyłem, że bierze bardzo olej.
Po 200-300km potrafi brać 1L.
Dziwne zjawisko bo nie zawsze bierze.
Np przejechałem drogę 250km i wszystko było ok, natomiast po 2 dniach znów 250km przejechane i spaliło 1l oleju, może i więcej.
Sytuacja powtarzała się, raz bierze olej, raz nie.
Proszę o porady co może się dziać i co sprawdzić. _________________ Pozdrawiam
Konrad
Przy małych ubytkach raczej nie ma co się przejmować, przy dużych już robi się problem.
Na początek trzeba by sprawdzić gdzie ten olej ubywa a jest kilka opcji:
1) olej dostaje się do komory spalania
2) olej jest wypychany przez uszczelki tzw. (poci się)
3) olej dostaje się do układu chłodzenia
1*Sprawdź czy auto zaczęło kopcić, przejedź się kawałek hamując silnikiem, późnej dorzuć gazu, jeśli olej się spala to powinien wylecieć ładny biały obłoczek...
2* Sprawdź wygląd silnika, czy nie jest ulany olejem w miejscu uszczelki pod pokrywą zaworów, lub w miejscy łączenia bloku ze skrzynią.
3*Sprawdź czy w zbiorniku wyrównawczym nie ma ciemnych osadów - jeśli są to możliwe że strzeliła uszczelka pod głowicą.
Praktycznie we wszystkich przypadkach szykuje się większy remont silnika, tzn. wymiana uszczelniaczy, pierścieni i uszczelki pod głowicą. Ew. w pierwszych dwóch przypadkach można jeździć trzeba tylko pamiętać o częstym sprawdzaniu stanu oleju i jego uzupełnianiu... ale na dłuższy okres czasu jest to i tak nie opłacalne.
Kiedy silnik bierze olej, a nie ma śladów, że przecieka/wycieki oleju na zewnątrz/ to może być kilka powodów. Najpierw trzeba sprawdzić skład mieszanki spalin w dobrym warsztacie, maja urządzenia i ci powiedzą wszystko. Warto tez sprawdzić spaliny z tyłu, czy kopci, czy śmierdzi olejem, to jest proste. Jeśli okaże się , że bierze, tzn. że masz niestety do wykonania remont silnika i prawdopodobna wymianę wtrysków,pierścieni uszczelniających itd. Lepiej dokonać czynności naprawczych niż stosować tego typu środki ponieważ one w dłuższym okresie nie powodują zmiany. Lepiej po takiej naprawie przejść na dobry olej np. Shell Helix Ultra, który zapewni właściwą ochronę silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.