Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pią 05 Paź 2012, 21:30
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) demontaż zegarów Honda CRV II
Odkręcić 2wkręty pod daszkiem zegarów, potem zdemontować dolną część deski nad nogami kierowcy. Po zdemontowaniu dolnego elementu, wyciągnąć ramkę wokół zegarów i odkręcić 4wkręty mocujące zegary.
Dołączył: 26 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim Posiadane auto: Honda CR-V, 2000 r.
Piwa: 3/1
Wysłany: Nie 07 Paź 2012, 16:07
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) demontaż zegarów Honda CRV II
Otwarłem instrukcję serwisową. Dużo pracy. Trzeba ściągnąć osłonę przed kolanami kierowcy oraz sołonę kolumny kierownicy.
OSŁONA: Pod klapką od bezpieczników jest jeden wkręt. Drugi wkręt jest pod małym schowkiem (po lewej od bezpieczników). Pod spodem jest jeszcze MAŁA OSŁONA, ma na środku przekręcaną o 90 stopni w lewo blokadkę (prawdopodobnie palcami lub monetą - nie wiem bo nie ma na rysunku), w lewym rogu jest zatrzask, pociągnij krawędź w dół. Wyciągnij osłonę do siebie. Teraz pociągnij osłonę od spodu, w rogach, są tam 2 zatrzaski, następne 2 na powyżej po obu stronach. Kolejne 4 wzdłuż górnej krawędzi osłony. Delikatnie pociągaj w miejscach stawianego oporu, żeby nie wyłamać. Teraz odłącz wszystkie przyciski, włączniki. Teraz zdemontuj osłonę kolumny kierownicy - 3 wkręty od spodu, zdejmij obie połówki. Teraz delikatnie! pociągnij ramkę - osłonę zegarów dosiebie za DOLNĄ krawędź (wzdłuż), są 4 klipsy. Jak puszczą, pociągnij górną część, są tam 2 klipsy z prawej strony i 7 haczyków. 2 haczyki trzymają dół ramki - bliżej szybki zegarów. Ostrożne, można wygiąć przycisk kasowania licznika i regulację podświetlenia.Wiciągnij ramkę. Teraz masz dostęp do zegarów. Połóż czysty ręcznik (tak piszą) na kolumnę -zabezpieczy przed porysowaniem szybki. Zegary są przykręcone dwoma(na rysunku) lub trzema (w opisie) wkrętami od spodu w pionie w tylnej ściance zegarów. Teraz możesz położyć licznik szybką na ręczniku.Następnie odłącz dwa złącza u góry tylnej ścianki. I już...
Zaznaczam że tego nie robilem. Opis na podstawie instrukcji i tłumaczenia. Sądzę, że niektóre haczyki i klipsy trzeba będzie podważać -płaski śrubokręt zabezpieczony taśmą aby nie porysować, tak piszą.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Nie 07 Paź 2012, 18:17
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) demontaż zegarów Honda CRV II
10minut zajęcia dla wiedzącego od czego zacząć. Nie trzeba demontować całego dolnego plastiku, wystarczy od góry trochę odgiąć, osłony kolumny kierownicy też nigdy nie ruszałem
Dołączył: 26 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim Posiadane auto: Honda CR-V, 2000 r.
Piwa: 3/1
Wysłany: Nie 07 Paź 2012, 19:08
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) demontaż zegarów Honda CRV II
milejow napisał:
10minut zajęcia dla wiedzącego od czego zacząć. Nie trzeba demontować całego dolnego plastiku, wystarczy od góry trochę odgiąć, osłony kolumny kierownicy też nigdy nie ruszałem
A te śrubki od spodu co trzymają licznik jak odkręciłeś? Poza tym krzychu2258 jak sądzę nie wie od czego zacząć, bo inaczej by nie pytał. Poza tym ma crv II. Czy w tej wymieniałeś?
pozdro
ALTUS
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Nie 07 Paź 2012, 21:01
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) demontaż zegarów Honda CRV II
Po zdemontowaniu ramki wokół zegarów masz dostęp do trzech śrub mocujących zegary
No, zrobione. Ale musiałem odkręcić wkręt pod klapką bezpieczników bo te plastiki po obu stronach kierownicy trzeba trochę cofnąć żeby uwolnić dół ramki. Żarówki ( 4 było spalone) są jednakowe, T 05 1.2 W kupiłem bez problemu w sklepie z częściami elektronicznymi.
Przeczytałem jak opisują koledzy wyżej no i fakt - zajęło to ok 20 min. Najpierw opuszczamy kierownicę max w dół. Odciągamy śmiało górę, potem dół ramki zegarów paluchami do siebie i wyciągamy do góry. Odkręcamy trzy śrubki - jedna nad zegarami , dwie na dole , odpinamy dwa przewody ostrożnie wyciągamy zegary . Wymieniamy dla spokoju wszystkie 10 żarówek. W oryginale występują 12v 3W , w Polsce można takie kupić , będą lepiej świecić ale z reguły można zastosowac 12V 1,2 W. I sprawa załatwiona. Montaż trzeba wykonać też ostrożnie i pamietać aby wszystkie zatrzaski były na swoim miejscu. (przy demontażu mozna sobie zrobić fotki). A na koniec moja rada, załóżcie sobie światła do jazdy dziennej i będzie spokój z wymianą żarówek. Teraz muszę się zabrać za wymianę żarówek w pokrętłach nawiewu. Pozdrowionka !
Siema Qucia - jakbyś potrzebował podpowiedzi, służę pomocą - jestem świeżo po ich wymianie
Pamiętaj, żeby moduł demontować na zaciągniętym na max ręcznym
I nie szarp tego schowka pomiędzy ramką radia a modułem za klapkę - trzeba wsadzić palucha do środka - po odkręceniu śrubki. No i delikatnie w prawo, w lewo, zwiększając siłę wyciągania.
Schowek środkowy (zamykany) ma z 5, 6 zatrzasków, najpewniej ze dwa, trzy Ci odpadną - metal śniedzieje (?) i po prostu odpada z zatrzasków, nie martw się, po złożeniu i dokręceniu wkręta, trzyma się idealnie.
Uważaj przy module nawiewu - na prawo i lewo od śrub masz dwa zatrzaski - lepiej wcisnąć je śrubokrętem niż połamać - ten element musi się dość mocno trzymać.
P.S. - duża żarówa to koszt około 20 zeta, mniejsza z 17 - w aso.
Dziś kupiłem w sklepie elektronicznym żarówki (nie diody!!) 14v - cena jednej około złotówki, trochę zabawy i w starych oprawach wylądowały nowe żarówki. Różnica w kasie ogromna
Ostatnio zmieniony przez filip_rosier dnia Pon 29 Wrz 2014, 18:38, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pon 29 Wrz 2014, 19:32
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) demontaż zegarów Honda CRV II
filip_rosier napisał:
Ważna sprawa - napięcie rzeczywiste w instalacji II i wyższych generacji wynosi 14 - 14,5V,
We wszystkich autach osobowych występuje podobne napięcie wiec to żadne odkrycie.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.