Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 14 Lis 2012, 00:18
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
Witam,
Jazzman napisał:
Cytat:
Jeśli kupisz 1 litr to jeszcze go trochę zostanie ( płyn w układzie hamulcowym + sprzęgło = ok.3/4 litra )
Skąd masz takie dane, ja szukałem w Manualu (Honda_Jazz-ESM.rar) i instrukcji obsługi (biała książka). Niestety nic nie znalazłem _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Witam.
Aby nie zakładać nowego wątku podczepiłem się do tematu.
Przyszedł czas na wymianę płynu hamulcowego. Moje pytanie dotyczy przetaczania tego płynu, czyli tak naprawdę odpowietrzania układu hamulcowego z ABs-em. Jaka jest kolejność odpowietrzania. W tradycyjnych układach robi się to od najdalszego do najbliższego koła. czytałem, że w układach z abs należy postępować w odwrotnej kolejności. Chciałbym się tu jeszcze upewnić, gdyż na naszym forum przeczytałem (przepraszam ale nie mogę ponownie znaleźć tego cytatu) kolejność zalecaną dla układu bez ABS. Czy konieczne jest włączenie zapłonu?
Na forum vwgolf znalazłem taką procedurę:
Koła Przednie
1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. napelnic zbiornik do gornej krawedzi
3. nalozyc przezroczysty przewod na zawor odpowietrzajac hamulca prawego przedniego koła. Drugi koniec przewodu misi byc
zanurzony w naczyniu z plynem hamulcowym
4. zlecic drugiej osobie pompowanie pedalem hamulca az do wytworzenia sie przeciwcisnienia w ukladzie. Przytrzymac pedal i odkrecic
zawor odpowietrzajacy . Kiedy opor pedalu ustapi zakrecic zawor. Powtorzyc operacje z pompowaniem pedalem i spuszczaniem
plynu hamulcowego az w przewodzie przestana pokazywac sie pecherzyki powietrza
5.zakrecic zawor i napelnic zbiornik plynem
6. w taki sam sposob odpowietrzyc drugie przednie koło
Koła tylne
1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. wcisnac i przytrzymac pedal hamulca
3. wlaczyc zaplon , zalozyc przewod i odkrecic zawor odpowietrzajacy prawego hamulca, zamknac zawor dopiero wtedy kiedy w przewodzie przestana sie pokazywac pecherzyki powietrza.
Pompa ukladu ABS nie moze pracowac dluzej niz 120sek, robic co 10 minutowe przerwy na ochlodzenie pompy
4. Wylaczyc zaplon i przygotowac drugi hamulec do odpowietrzenia
5. w taki sam sposob odpowietrzyc hamulec 2koła
6. wlaczyc zaplon i zaczekac az pompa ABS sama sie wylaczy
7. Uzupelnic plyn hamulcowy do oznaczenia MAX
Tylko może mi ktoś powiedzieć dlaczego koła tylne odpowietrza się przy włączonym zapłonie a przednie nie (czyżby przeoczenie w opisie).
Przy okazji wymienię płyn w układzie sprzęgła. i tu pytanie czy lepszą metodą jest pompowanie pedałem sprzęgła, czy może odessanie przy pomocy strzykawki z wężykiem przez odpowietrznik wysprzęglika starego płynu.
Już znalazłem.
Rano po pracy, zajrzałem jeszcze do serwisówki i dokopałem się do tego. Teraz samochód stygnie, a jak się prześpię, to biorę się za regulację zaworów, a jak mi zostanie trochę czasu, to wymienię jeszcze te płyny.
pzdr.
I zrobione.
Płyny w sprzęgle i hamulcach wymieniłem metodą klasyczną przez "pompowanie".
Polecam wszystkim wymianę płynu w układzie sprzęgła, bo o ile o hamulcach raczej pamiętamy to ze sprzęgłem jest już różnie. W zbiorniczku płyn był czysty, ale to co wypłynęło z odpowietrznika można nazwać breją. Mimo, że auto było wcześniej serwisowane w niemieckim ASO, to płynu chyba od nowości nie zmieniali. Od razu sprzęgło działa płynniej, co czuć w trakcie ruszania. Czynność nie jest zbyt skomplikowana i można to zrobić nawet w pojedynkę, wymontowując jedynie obudowę filtra powietrza.
Hamulce też się wyostrzyły. A odpowietrza się je w kolejności: LP, PP, PT, LT, i tu raczej wskazana jest pomoc kogoś do "pompowania".
Sprawa jest bardzo prosta.
W układzie sprzęgła jest ten sam płyn co układzie hamulcowym np. dot 4
Strzykawką odsysasz stary płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, który znajduje się obok zbiorniczka z płynem hamulcowym. Teraz trzeba dostać się do drugiego końca tego układu czyli odpowietrznika wysprzęglika. W tym celu należy wymontować obudowę filtra powietrza. Gdy już to zrobimy zobaczymy wysprzęglik z przodu skrzyni biegów po lewej stronie (jak to ustrojstwo wygląda można zobaczyć na stronach z częściami).
Teraz samo procedura przetaczania płynu wygląda tak samo jak w przypadku hamulców. Można to jednak zrobić samodzielnie.
1. Nalać świeży płyn do zbiorniczka wyrównawczego.
2. Założyć na odpowietrznik wysprzęglika przezroczysty wężyk a drugi jego koniec przez dziurę w nakrętce do słoika.
3. Poluzować odpowietrznik i wcisnąć pedał sprzęgła, który nie odbije i zostanie w dolnym położeniu.
4. Ponieważ nie mam pewności czy podnosząc pedał sprzęgła z powrotem nie wciągnę starego płynu z wężyka, zakręcam odpowietrznik i podnoszę ręką pedał sprzęgła i wtedy wciągany jest płyn ze zbiorniczka.
5. Powtarzam czynność 3 i 4 aż do momentu gdy popłynie klarowny płyn, pamiętając o uzupełniani płynu w zbiorniczku.
6. Po wszystkim zakładamy kapturek na odpowietrznik i montujemy obudowę filtra.
Jeżeli moje obawy z punkty 4 są niezasadne i można pompować pedałem sprzęgła bez ryzyka powrotu starego płynu do wysprzęglika to proszę o komentarz. Zawsze to mniej chodzenia przy tej prostej czynności serwisowej.
pozdrawiam
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 667 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Honda jazz 1.3 2018r.CVT Suzuki swift 2015r
Piwa: 28/9
Wysłany: Nie 25 Maj 2014, 02:10
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
Podepnę się pod temat i ostrzegam przed korozją przewodów hamulcowych
tylnych przed łączeniem z elastycznym .Rok temu pokazała się korozja , a dziś
podczas hamowania pęk .Oczy jak słoiki ale na szczęście udało się bez dzwona. Jazda do warsztatu na ręcznym masakra ' .Obcjęta skorodowana część przewodu i profesjonale przedłużona .W starszych autkach radzę sprawdzić stan przewodów hamulcowych . ''
Powodzenia
Dużo płynu nie wchodzi, ale żeby do brze przepłukać układ trzeba wlać ok 200 ml. Na początku wypływała totalna zupa (stary płyn) a później był on stopniowo coraz bardziej klarowny (świeży płyn wypłukujący osad), aż do czystego płynu. Ja musiałem przetoczyć cały słoik po musztardzie ok 200 ml.
U mnie przewody są ok. Ale przechodziłem to w Matizie. Widząc w jakim są stanie postanowiłem wymienić zanim zdarzy się jakieś halo. Jak tylko ruszyłem przewód to się rozsypał w drobny mak. Ponieważ był już w sędziwym jak na niego wieku, wymieniałem wszystkie przewody na miedziane, ale zajęło mi to 2 dni.
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-Pax Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
Wysłany: Nie 25 Maj 2014, 13:30
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
mitex01 napisał:
Podepnę się pod temat i ostrzegam przed korozją przewodów hamulcowych
tylnych przed łączeniem z elastycznym .Rok temu pokazała się korozja , a dziś
podczas hamowania pęk .Oczy jak słoiki ale na szczęście udało się bez dzwona. Jazda do warsztatu na ręcznym masakra ' .Obcjęta skorodowana część przewodu i profesjonale przedłużona .W starszych autkach radzę sprawdzić stan przewodów hamulcowych . ''
Powodzenia
Właśnie... Miałem podobną sytuację (mam na myśli rdzę, nie sytuację na drodze). Myślałem, że to jednostkowy przypadek, ale jak widać to może być problem wielu użytkowników.
W listopadzie na badaniach technicznych diagnosta zwrócił mi uwagę na kiepski stan tylnych przewodów hamulcowych. Faktycznie, metalowy fragment przewodu tuż przed łączeniem z częścią elastyczną wygladał kiepsko z obu stron. Reszta przewodów bez zarzutu, do samej pompy wyglądają jak nowe. Ta przegnita część przewodu wyglądała jakby nie miała izolacji - albo nie bylo jej tam wcale albo odpadła dawno temu. Na dodatek jest to w miejscu, gdzie zimą gromadzi sie solankowa breja.
Nastepnego dnia Jazz już był u mechanika. Była nerwówka czy uda się dosztukować zniszczony fragment - w przypadku problemów trzeba byłoby wymieniać całe przewody a tu koszty już są poważne. Na szczęście mechanik nie miał z tym kłopotu i zastąpił przerdzewiały kawałek miedzianym przewodem, czyli w tym miejscu mam spokój na zawsze
Koszt całej operacji (lewa i prawa strona) u mnie zamknął się OIDP w granicach 200PLN.
Sprawdźcie to profilaktycznie u siebie, bo z tym żartów nie ma.
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Jazz II 1,2 rok 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Maj 2015, 23:40
Temat postu:
Tarcza hamulcowa wentylowana
Witam,
Tarcza wentylowana to nie tarcza z otworkami tylko tarcza hamulcowa z pustą przestrzenią w samej tarczy. Nowa tarcza ma grubość 19 mm i właśnie w tej grubości jest pewna pusta przestrzeń z żeberkami, które powodują że podczas jazdy ruch powietrza w tej pustej przestrzeni tarczy chłodzi samą tarczę.
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Wto 20 Paź 2015, 10:19
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
odkopię wątek.
W jazzie był oryginalnie zalewany dot 3 jak już napisano wyżej, u mnie w 2010 zmieniono na dot 4. Kod oryginalnego płynu jakby ktoś szukał: 0820399931HE cena w 2010 zł 26 zł neto za opakowanie 0.25l. Do jazza zużyto 3 sztuki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.