-DOT 3 ( takim chyba był zalewany po wyjeździe z fabryki )
-DOT 4 ( wydaje mi się że najodpowiedniejszy, nie wiem jak z wchłanianiem wody, ale temp. wrzenia wyższa )
-DOT 5.1 ( jest jeszcze Dot 5 na rynek USA )
No i jaka marka byłaby dobra?
I teraz drugie pytanko, jaką metodą wymieniac, czy starszą "tradycyjną " ( z pomocą drugiej osoby i zaczynac od najdalej oddalonego odpowietrznika od pompy ABS ), pytanie czy należy wówczas odpowietrzac pompę ABS czy się odpowietrzy sama, czy przy odpowietrzaniu należy włączyc zapłon ?
Czy jednak taką usługę lepiej zlecic w warsztacie, który posiada maszynę ciśnieniową przystosowaną do wymiany płynów z ABS ?
Którą metodę polecacie ?, w necie można znaleśc różne opinie na ten temat, skoro są spece od oleju to może od płynu hamulcowego też
Z tego co słyszałem najlepiej do samochodów cywilnych, czyli nie wyczynowych, zalać DOT 4. Co do wymiany to najlepiej użyć maszyny ciśnieniowej (tak się to chyba nazywa) aby nie zapowietrzyć pompy ABS. Co do marki się nie wypowiadam.
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-Pax Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
Wysłany: Pon 03 Wrz 2012, 20:29
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
DOT 3/DOT 4. Raczej ten drugi, bo parametry ma lepsze. Byle nie porwać się na DOT5 (nie mylić z DOT 5.1), bo to zupełnie inny płyn na bazie silikonowej, niemieszalny z DOT3/4. Nie ma co szaleć, na korku zbiorniczka jest napisane DOT3, DOT4 i to trzeba wlać, w końcu mówimy o zwykłej cywilnej jeździe. I tak za rok - ze względu na swoją higroskopijność - płyn straci w sporym stopniu swoje właściwości a za dwa lata wymiana.
Producent? byle nie połasić się na jakieś supertanie "cóś" i będzie OK. Jeśli nie chcesz specjalnie dumać nad wyborem możesz kupić płyn firmy produkującej elementy układu hamulcowego (tarcze, klocki itd.) to na pewno skuchy nie będzie i jakość będzie przyzwoita, choć niektórzy pewnie nazwą to zbytnią ostrożnością
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Wto 04 Wrz 2012, 09:01
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
Witam,
Do JazzmanA jaki ci ostatnio wlali? Gdzieś powinno być zanotowane. Na twoim miejscu spisałbym parametry z tego "Hondowskiego" i takiego poszukał. Wtedy normy i parametry będą zachowane.
Ja mam zalany DOT4. Firmy nie pamiętam, musiałbym podjechać do warsztatu i zobaczyć. Co do firmy to różne ceny tego samego produktu w różnych sklepach, wolny rynek
Co do drugiej części pytania to nie wiem jak ci właściwie odpowiedzieć. Ja odpowietrzam metodą tradycyjną.
dar999 napisał:
Cytat:
na korku plynu pisze jaki typ powinien byc zalany
Zgadza się, ale nie we wszystkich samochodach. Spotkałem się z tylko z opisem że to jest zbiorniczek płynu hamulcowego. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Przy wymianie płynu hamulcowego w układzie hamulcowym proponuje wymienić od razu płyn w sprzęgle (pompa,wysprzęglik).
mitex01 nie inaczej, oczywiście z płynem sprzęgła, przecież to ten sam płyn będzie a wybrałem taki:
http://moto.allegro.pl/ate-plyn-hamulcowy-dot4-dot-4-typ-200-1l-krakow-i2609818078.html
dla wymagających Mam tylko nadzieję, że ten 1 litr wystarczy.
kedlaw07 mam zalany hondowski dot 3-oryginalny, auto z 2008 przebieg potwierdzony 53 tyś., honda zaleca wymianę po 36 m-cach, w zeszłym roku (zima) robiłem przegląd ( badanie płynów itp. ) w Noreauto i płyn zachowywał jeszcze dopuszczalne parametry ( jakimś tam miernikiem mierzyli ), sprawdzałem wówczas kolor płynu-przeźroczysty jasno-herbaciany, hamowanie ok. Wiem że spece zalecają wymianę co 2 lata, ale myślę że to dotyczy raczej jazdy w trudnych warunkach, u mnie cykl mieszany, dużo hamowań silnikiem więc nie było potrzeby. Jednak od niedawna heble trochę osłabły, dodatkowo zauważyłem, że po mocniejszym zahamowaniu i trzymaniu przez parę sekund nogi na pedale hamulca, ten opadł jakieś 1-2 cm ( dalej był już twardy ) może to jedna z oznak że już pora na wymianę ( tarcze i klocki jeszcze oryginał i jest jeszcze lekki zapas ), w każdym razie w sobotę wymiana więc napiszę czy coś się zmieniło. Zaglądałem ostatnio do płynu ham. i od zimy ten kolor jakby pociemniał ( mocniejsza herbata ) choć nadal przeźroczysty, na innym forum wyczytałem kiedyś ,że to jedna z oznak starzenia więc by się zgadzało, że już najwyższa pora na wymianę.
Szkoda, że mało w necie testów płynów hamulcowych udało mi się znaleśc tylko jeden, może ktoś wklei inne bo ten trochę stary chyba 2008r.Ważne parametry to nie tylko temp. wrzenia ale temp. zawodnienia (mokrego wrzenia) oraz trwałość płynu:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=eef663bd823f470a
Co do metody wymiany:"tradycyjna kontara maszyna ciśnieniowa" widzę że zdania podzielone.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 05 Wrz 2012, 13:50
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
Witam,
Rzeczywiście z tym płynem hamulcowym to totalna jazda. Kiedyś był jeden i było wszystko ok. Teraz co nazwa to inny parametr i inna cena. ciężko się w tym wszystkim połapać. Moim skromnym zdaniem należy zastosować taki jak najbardziej zbliżony parametrami do oryginalnego Hondowskiego.
Ja miałem już wymieniane przednie kocki hamulcowe. Tarcz nie wymieniałem. Nazwa klocków to Kashiyama. I wbrew różnego rodzaju opiniom na różnych forach, że piszczą nic takiego nie zaobserwowałem. Ktoś napisał też że brudzą, ale ja wolę żeby brudziły i mieć spokój z hamulcami niż mieć czyste i drżeć o życie. Poza tym ja mam "stalówki" a na nich ładne oryginalne kołpaki i brudu nie widać, pod warunkiem że w ogóle jest.
I jeszcze jedna bardzo ciekawa sprawa, w opisie mojego Jazza jest napisane: hamulce tarczowe/tarczowe wentylowane. O co chodzi? Jak tarczowe wyglądają i jak działają to wiem, ale jak tarcze wentylowane to nie wiem. Czy może chodzi o jakieś udoskonalone bębnowe, lub inny sposób zaciskania szczęk? Bo w bębnach to te pół kola na których jest okładzina znajdujące się w środku koła się rozszerzają od środka na zewnątrz i powodując tarcie hamują i zatrzymują pojazd. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 05 Wrz 2012, 14:04
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
Witam,
-Miles- napisał:
Cytat:
Wentylowane hamulce to nic innego jak tarcze z otworkami:)
To ja sobie zrobię dziurki w przednich i będę miał tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane . A tak swoją drogą to jak wentylowane to chyba szybciej ciepło oddają i lepiej działają. Gdzieś w necie czytałem że takie właśnie są montowane w autach rajdowych. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dzisiaj to już nie tylko w rajdowych. Nawet w mojej City z przodu takie dali.
Przyznaję, że w obecnym aucie nie odczuwam specjalnie różnicy w hamowaniu na zimnych i rozgrzanych (w przeciwieństwie do poprzedniego auta).
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 05 Wrz 2012, 19:12
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
Witam,
A jak wyglądają te hamulce tarczowe wentylowane. Może ktoś jakąś fotkę porzucić? Rozumiem że są one umieszczone na tylnej osi. Na przedniej osi mam całe tarcze bez dziur _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Tarcza wenylowana to nie otworki (to tarcza nawiercana). Oczywiście nawiercana jest jednocześnie tarczą wentylowaną ale tarcza stricte wentylowana to taka:
.
Cała uciecha polega na tym, że cząsteczki powietrza pod wpływem siły odśrodkowej uciekają widocznymi na zdjęciu kanałami na zewnątrz tarczy, wymuszając zasysanie świeżego powietrza z drugiej strony i wentylując w sposób wymuszony tarczę.
Na tylnej osi w swoim samochodzie raczej jej nie znajdziesz. Zwróć uwagę, że tylne tarcze są mniejsze od przednich albo w ogóle zamiast nich są tam bębny hamulcowe. Poprostu samochód ma hamować przede wszystkim przodem bo to tam koła mają najlepszą przyczepność (przód jest w trakcie hamowania dociskany do ziemi).
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 05 Wrz 2012, 21:31
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
Witam,
Wielki dzieki za informację. Takie tarcza muszę mieć z tyłu jeżeli mam tarczowe wentylowane?
Ps. Co się stało że Cię nie było na forum? _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.