Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Ta kontrolka oznacza ,że został zanieczyszczony filt cząstek stałych. Rada jest na to taka żeby wyskoczyć na trasę i przejechać około 40-50 km z prędkością 60km/h na wyższych obrotach ok 3000.
Jeżeli po tym się nie przeczyści to zostaje tylko serwisowe czyszczenie filtra. A na przyszłość trzeba raz na jakiś czas przepędzić samochód gdzieś w trasie bo zapychanie powstaje w wyniku niespalonego do końca paliwa i osadza się właśnie w filtrze. Często powstaje to wtedy jeżeli się jeździ na krótkich odcinkach ( miasto + korki )
No i właśnie tu pojawia się zagadka, bo samochód właściwie nie jeździ krótkich odcinków! Kontrolka zapaliła się w trasie po przejechaniu 700km. Trochę postoju na granicy ale z wyłączonym silnikiem... 3 dni wcześniej było zrobione 1000km i w dodatku nie raz silnik był goniony, bo po białoruskiej stronie są piękne autostrady...
phoks napisał:
żeby taki troll jak Ty mógł się wypowiedzieć. Wystarczy pomyśleć wpisać frazę w wyszukiwarkę i wiadomo co to za kontrolka.
Kolego Phoks - nie rób z siebie idioty, bo na 300% jestem pewien, że nie znajdziesz znaczenia tej kontrolki w google! Gdybyś nie wiedział, to wyszukiwarka google szuka FRAZ alfanumerycznych a nie obrazków! Chyba, że masz specjalną wersję googla, w którą ładujesz obrazek a google wyszukuje obrazki podobne? Możesz się pochwalić i jeśli umiesz, możesz wkleić tu przykładowy adres wyszukiwania...
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
No i właśnie tu pojawia się zagadka, bo samochód właściwie nie jeździ krótkich odcinków! Kontrolka zapaliła się w trasie po przejechaniu 700km. Trochę postoju na granicy ale z wyłączonym silnikiem... 3 dni wcześniej było zrobione 1000km i w dodatku nie raz silnik był goniony, bo po białoruskiej stronie są piękne autostrady...
phoks napisał:
żeby taki troll jak Ty mógł się wypowiedzieć. Wystarczy pomyśleć wpisać frazę w wyszukiwarkę i wiadomo co to za kontrolka.
Kolego Phoks - nie rób z siebie idioty, bo na 300% jestem pewien, że nie znajdziesz znaczenia tej kontrolki w google! Gdybyś nie wiedział, to wyszukiwarka google szuka FRAZ alfanumerycznych a nie obrazków! Chyba, że masz specjalną wersję googla, w którą ładujesz obrazek a google wyszukuje obrazki podobne? Możesz się pochwalić i jeśli umiesz, możesz wkleić tu przykładowy adres wyszukiwania...
Cieszę się jednak, że udało Ci się rozwikłać zagadkę i już wiesz co to za dioda.
Wracając jednak do tematu. Jeżeli pali Ci się taka diodka to masz dwa wyjścia:
- wymienić filtr cząstek stałych (najdroższa opcja)
- skasować błąd i wgrać sterownik od wersji bez DPFa
- słyszałem o patentach "zaślepiania" czujnika - ale to może być urban legend.
Jeżeli chodzi o sam filtr to nie tyle co chodzi o długie trasy co raczej o szybką jazdę na wysokich obrotach. Raz na jakiś czas trzeba się bujnąć autostradą i filtr będzie bardziej żywotny.
I ostatnia rzecz - być może najważniejsza:
Ikonka którą pokazałeś symbolizuje błąd ZATKANEGO filtra a nie takiego który trzeba regenerować.
Kolego Phoks, zatem "kontrolki" nie znalazłeś, czego byłem pewien na 300%, znalazłeś jednak frazę, pod którą można było m. in. znaleźć obraz tej kontrolki. No i za to postawiłem piwo
W każdym razie dzięki za pomoc, bo manuale do Hondy niestety w NICZYM nie pomogły!
Dodatkowo dowiedziałem się ze spisu wszystkich kontrolek, że jest różnica między migającą kontrolką a świecącą. U mnie na szczęscie dopiero świeci, więc sobie wypalę z nadzieją zgaśnięcia. Jeśli to nie pomoże to będę musiał ją emulować, bo ze schematu wynika, że jest sprawdzana różnica pomiarów na obydwu czujnikach ciśnienia - sprzed i za filtrem cząstek. Emulacja nie powinna być trudna ale zaślepienie... wydaje mi się jakimś nieporozumieniem. Jeszcze nie testowałem ale w Hondzie od razu włącza się tryb serwisowy w przypadku uszkodzenia ważnych czujników.
Dzięki za pomoc, postaram się podzielić wnioskami po naprawie...
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Honda CRV'07, Toyota Avensis'05
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 28 Maj 2012, 15:33
Temat postu:
DPF wypalony!
Zatem podsumujmy:
Nie mając chęci jeździć po autoastradach, filtrem zająłem się jadąc przez drogi za miastem. 2 bieg, obroty 3-4 tyś, czas realizacji 20 min. i kontrolka zgasła.
Co mnie zadziwia w odpowiedziach innych użytkowników Hond, to fakt, że oni rzekomo wypalali filtr na tempomacie! (???) Niestety, w Hondach nowych problem jest taki, że kontrolka check lub DPF powoduje WYŁĄCZENIE tempomatu, więc jest on bezużyteczny podczas wypalania. NIe mniej nie jest tak źle, wystarczy utrzymywać wysokie obroty silnika i jechać w ten sposób ze 20 km - może być nawet w mieście. Chodzi więc o to, żeby nie zmieniać biegów a okresowe zatrzymanie lub puszczenie gazu NIE KOŃCZY wypalania!
Jednak nie tacy głupi ludzie robili Hondę.....
Teraz jest INNY problem:
Kontrolka zapala się po włączeniu stacyjki ale niedługo po ruszeniu z miejsca gaśnie. Czy ktoś wie o co może chodzić?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.