Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinWednesbury

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 348
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wednesbury Anglia
Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2012 sztuk dwie Nissan 350Z
Piwa: 18/15
Wysłany: Sob 31 Mar 2012, 09:56
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


Usuwanie usterek układu EVAP

EVAP elektrozawor przewietrzania oparów paliwa


1.

Odłączyć przewód podciśnieniowy (A) od zaworu (B) oczyszczania zbiornika EVAP i podłączyć wskaźnik podciśnienia (C) do przewodu





2.

Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym.

UWAGA: Temperatura płynu chłodzącego silnik musi być niższa od 70°C.


Czy jest podciśnienie?


TAK - Sprawdzić poprowadzenie przewodu podciśnieniowego. Jeżeli jest prawidłowe, wymienić zawór oczyszczania zbiornika EVAP.n


NIE - Przejść do 3.

3.

Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3 000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie podnieść prędkość obrotową silnika do 3 000 obr./min. (min-1).


Czy jest podciśnienie?


TAK - Przejść do 4.



NIE - Sprawdzić poprowadzenie przewodu podciśnieniowego. Jeżeli jest prawidłowe, wymienić zawór oczyszczania zbiornika EVAP.n


4.

Wyłączyć zapłon.





5.

Ponownie podłączyć przewód podciśnieniowy do zbiornika EVAP.


6.

Odkręcić korek wlewu paliwa.





7.

Odłączyć przewód świeżego powietrza (A) od zbiornika EVAP i podłączyć zespolony wskaźnik podciśnienia 0-100 mmHg (B) do zbiornika EVAP (C).



8.

Uruchomić silnik i podnieść obroty do 3.000 obr./min. (min-1).


Czy podciśnienie pojawiło się na wskaźniku w ciągu 1 minut?


TAK - Przejść do sprawdzania zaworu dwukierunkowego EVAP w celu zakończenia procedury. Układ emisji oparów paliwa jest sprawny.n


NIE - Wymienić zbiornik EVAR.n
Powrót do góry
zielarz

Czytelnik



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Honda Jazz, 1.4 , 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 31 Mar 2012, 12:59
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


mam manuala i juz to przeczytalem kilka razy Smile problem w tym, ze nie mam tej pompy do sprawdzania i na razie probuje metoda prob i bledow w innych miejscach
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 28 Paź 2015, 18:50
Temat postu:

P0444


Taki błąd P0444 (fotka duża więc linkuję):
http://www.sstarwines.pl/images/00527603.JPG
Evaporative Emission System Purge Control Valve Circuit Open
po zatankowaniu do pełna ustąpiło, choć nie od razu, a dnia następnego kontrolka check engine przestała się świecić, po połowie trasy Wroc-Lodz problem przy połowie baku powrócił - kontrolka znowu się zapaliła - zatankowaliśmy znowu, zobaczymy za chwilę... ma ktoś jakiś pomysł co to może być i jak sobie poradzić?

Marcin możesz raz jeszcze wrzucić fotki z postu powyżej, gdzie opisujesz procedury z EVAP/EVAR?

PS> Wkleję z linka co by nie zniknęło
http://repairpal.com/obd-ii-code-P0444

P0444 - OBD II Trouble Code
Auto Systems and Repair
Evaporative System Malfunction Purge Control Valve Circuit Open

Our emissions expert has put together the following information about the P0444 fault code. We have also included diagnostic procedures you can take to your repair shop if the mechanic is having difficulty analyzing the code.

OBD II Fault Code

OBD II P0444
Fault Code Definition

Evaporative System Purge Control Valve Circuit Open
What does this mean?
The evaporative control (EVAP) system captures any raw fuel evaporating from the fuel storage system (e.g. the fuel tank, filler neck, and fuel cap). Under precise operating conditions—dictated by engine temperature, speed, and load—the EVAP system stores and purges these captured fuel vapors back into the combustion process.
Code P0444 indicates that there is improper purge flow in the EVAP system caused by an open purge valve circuit.

Symptoms
Check Engine Light will illuminate
In some cases, there may be a noticeable fuel odor caused by the release of fuel vapors
In some cases, the engine may idle rough, hesitate or stall
In most cases, there are no adverse conditions noticed by the driver
Common Problems That Trigger the P0444 Code

Electrically open Purge Valve Solenoid
Stuck open or closed purge valve
Open Purge Valve wiring or connector
Common Misdiagnoses

Fuel cap
Evaporative Purge Valve
Evaporative Vent Valve
Polluting Gases Expelled

HCs (Hydrocarbons): Unburned droplets of raw fuel that smell, affect breathing, and contribute to smog
Want to Learn More?
The EVAP system is designed not only to capture, store, and purge any raw fuel vapors that leak from areas in the Fuel Storage system, but also to run a series of self-tests that confirm or deny the operational and vapor holding ability of the system. This is an important task because at least 20 percent of vehicle-produced air pollution originates from malfunctioning Vehicle Fuel Storage systems.

There are many ways to "leak test" the EVAP system, but most perform the leak test when the vehicle is sitting (like over night) or during the initial start-up after the vehicle has been sitting over night. The EVAP system's operational performance is also tracked by the Powertrain Computer by reading the change in the oxygen sensor voltages and short term fuel trim whenever the stored vapors are released or "purged" back into the combustion process. These values should indicate that fuel is being added to the system and that the overall mixture is getting richer. The purging process occurs when the vehicle is under acceleration, which is when most vehicles require additional fuel.

P0444 Diagnostic Theory for Shops and Technicians
Code P0444 can be somewhat misleading because what the code really indicates is that the purge function of the EVAP system isn't triggering the specified amount of vacuum when the EVAP monitor performs its leak test. This vacuum is measured and monitored by the Fuel Tank Pressure Sensor. The vacuum can be too high and for too long (stuck open purge valve) or it can be too little or non-existent ( stuck closed purge valve, a leak in the system or a defective fuel tank pressure sensor).

Here is how the evaporative leak test is performed by the Powertrain Computer:

When the leak test is performed, the vehicle must have been sitting for at least four to eight hours so that the engine temperature and outside air temperature are identical. There must also be between 15 and 85 percent fuel in the tank—this is to provide a baseline for the test since gasoline and diesel are volatile fluids that expand and vaporize easily with warm temperatures.
When the leak test initiates, the Vapor Canister Vent Valve is closed to prevent any fresh air from entering the EVAP system.
The Purge Valve is opened, which allows the engine to create a vacuum in the EVAP system.
After a specified time interval—usually about ten seconds—the Purge Valve is shut off and the vacuum level in the system is measured by the Fuel Tank Pressure Sensor.
Finally, a countdown initiates, which measures the rate at which the vacuum decays in the system. If the vacuum decays much faster than the specified rate or if no amount of vacuum is reached on two consecutive tests, then the Powertrain Computer will fail the EVAP system and can trigger the P0441 code.
Common Tests for the Evaporative System

Retrieve the code and write down the freeze frame information to be used as a baseline to test and verify any repair.
Perform a careful and close visual inspection of all accessible hoses and components in the EVAP system for any signs of damage or degradation.
Using a scan tool, pay very close attention to the Fuel Tank Pressure readings. Does the Fuel Tank Pressure Sensor work properly? If it doesn't, the system will think that no pressure or vacuum is being created when the EVAP monitor is performed when, in fact, there is a pressure/vacuum being created that Fuel Tank Pressure Sensor is unable to read. The Fuel Tank Pressure Sensor is the primary feedback sensor that the Powertrain Computer relies on for the leak test data each time the EVAP monitor is run.
Inspect and test the fuel cap to determine how well it fits onto the Fuel Tank Filler Neck. Make sure the Fuel Cap Seal isn’t dry or cracked. If the cap will not seal or hold vacuum/pressure, then it can trigger the P0444 code.
Verify that the Purge Valve and the Vent Valve work properly and hold vacuum for a sustained amount of time—at least thirty to sixty seconds. If either one of these valves function improperly, the system will not develop and/or hold the proper amount of vacuum.
If all the components seem to function properly, then perform another smoke test of the entire EVAP system. This will usually root out any leaks that are hidden behind and/or under components of the vehicle. Pay close attention to the Fuel Tank Filler Neck, the Carbon Canister, and the Fuel Tank itself, especially where the Fuel Pump and Fuel Level Sending unit are located and sealed. Occasionally when a Fuel Pump is replaced, the seal isn't replaced or properly installed. This can cause small leaks in the system. You might have to remove the rear seats to further inspect and pinpoint the source of a Fuel Tank leak.
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 28 Paź 2015, 19:41
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


Znalazłem P0443
http://www.hondafitjazz.com/manual/A00/HTML/98/SAA2E98K72100081924FAAT00.HTML
ale P0444? Niby ciepło, ale...
Powrót do góry
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 28 Paź 2015, 21:48
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


Witam

sstar zobacz tutaj:
( Honda Jazz ) Kody błędów OBD-1 OBD-2 Honda (Honda)
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=233369
masz większosć kodów wytłumaczonych.
Jest też opisane jak podając dany kod w serwisówce dokonać rozwiązania problemu.
Zobacz na fotki.
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 28 Paź 2015, 21:48
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Pią 30 Paź 2015, 04:21
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


Znalazłem procedurę:
SAA3EE1K72100090444FALT00.HTML
czy ktoś mógłby mi wkleić brakujące obrazki z serwisówki (mac ich nie czyta)?

Usuwanie usterek wg DTC: P0444

DTC P0444 Przerwa w obwodzie zaworu oczyszczania zbiornika EVAP

1. Włączyć zapłon (II).
2. Skasować kody usterek (ZEROWANIE DTC) w MENU ZEROWANIE używając HDS.
3. Wyłączyć zapłon.
4. Włączyć zapłon (II).
5. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.
Czy jest wskazywany DTC P0444?


TAK - Przejść do 6.


NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach zaworu oczyszczania zbiornika EVAP oraz przy ECM.n


6. Wyłączyć zapłon.
7. Odłączyć złączkę 2-stykową zaworu oczyszczania zbiornika EVAP.
8. Włączyć zapłon (II).
9. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 1 złączki 2-stykowej zaworu oczyszczania zbiornika EVAP a masą nadwozia.



Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do 10.


NIE - Usunąć przerwę w obwodzie w przewodzie między zaworem oczyszczania zbiornika EVAP a bezpiecznikiem nr 16 (7.5A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą, następnie przejść do punktu 18.

10. Po stronie zaworu oczyszczania zbiornika EVAP zmierzyć opór między stykami nr 1 i nr 2 złączki 2-stykowej zaworu oczyszczania zbiornika EVAP.



Czy opór wynosi 30-34 W w temperaturze pokojowej?


TAK - Przejść do 11.


NIE - Przejść do 16.


11. Wyłączyć zapłon i odczekać 10 sekund.
12. Ponownie podłączyć złączkę 2-stykową zaworu oczyszczania zbiornika EVAP.
13. Podłączyć wiązkę testową ECM i testową skrzynkę stykową tylko do wiązki testowej, a nie ECM.
14. Włączyć zapłon (II).
15. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 55 skrzynki testowej a masą nadwozia.
Czy napięcie wynosi około 5 V?


TAK - Przejść do 23.


NIE - Usunąć przerwę w obwodzie w przewodzie między stykiem nr 26 złączki nr 3 ECM (styk nr 55 skrzynki stykowej) a zaworem oczyszczania zbiornika EVAP, a następnie przejść do 18.

16. Wyłączyć zapłon.
17. Wymienić zawór oczyszczania zbiornika EVAP.
18. Podłączyć ponownie wszystkie złączki.
19. Włączyć zapłon (II).
20. Wykonać ZEROWANIE ECM w MENU ZEROWANIA za pomocą HDS.
21. Przeprowadzić procedurę nauki ETCS.
22. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?


TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0444, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia na stykach zaworu oczyszczania zbiornika EVAP i ECM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterki wskazanego kodu DTC.


NIE - Usuwanie usterki zostało zakończone.n


23. Zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu.
24. Sprawdzić używając HDS w menu DTC, czy występują tymczasowe DTC lub DTC.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?


TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0444, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia na stykach zaworu oczyszczania zbiornika EVAP i ECM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterki wskazanego kodu DTC.


NIE - Zamontować oryginalny moduł ECM.
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Pią 30 Paź 2015, 11:18
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


sstar napisał:
Znalazłem procedurę:
SAA3EE1K72100090444FALT00.HTML
czy ktoś mógłby mi wkleić brakujące obrazki z serwisówki (mac ich nie czyta)?
7. Odłączyć złączkę 2-stykową zaworu oczyszczania zbiornika EVAP.
9. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 1 złączki 2-stykowej zaworu oczyszczania zbiornika EVAP a masą nadwozia.
Usunąć przerwę w obwodzie w przewodzie między zaworem oczyszczania zbiornika EVAP a bezpiecznikiem nr 16 (7.5A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą, następnie przejść do punktu 18.
10. Po stronie zaworu oczyszczania zbiornika EVAP zmierzyć opór między stykami nr 1 i nr 2 złączki 2-stykowej zaworu oczyszczania zbiornika EVAP.
12. Ponownie podłączyć złączkę 2-stykową zaworu oczyszczania zbiornika EVAP.
13. Podłączyć wiązkę testową ECM i testową skrzynkę stykową tylko do wiązki testowej, a nie ECM.
15. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 55 skrzynki testowej a masą nadwozia.
NIE - Usunąć przerwę w obwodzie w przewodzie między stykiem nr 26 złączki nr 3 ECM (styk nr 55 skrzynki stykowej) a zaworem oczyszczania zbiornika EVAP, a następnie przejść do 18.
17. Wymienić zawór oczyszczania zbiornika EVAP.
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0444, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia na stykach zaworu oczyszczania zbiornika EVAP i ECM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterki wskazanego kodu DTC.
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0444, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia na stykach zaworu oczyszczania zbiornika EVAP i ECM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterki wskazanego kodu DTC.


Fotki układów znalazłem, ale czy mógłby ktoś wkleić fotkę z zaznaczonymi zaworami i wspomnianymi złączkami?
Nie wiem czy mechanik wszystko skuma, a wolałbym iść jednak do niego niż do jakiegoś naciągacza, co 0444 poda.
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 04 Lis 2015, 01:13
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


Błąd ciągle się wyświetla. Na chwilę znikł, po jeździe, ale gdy bak przekroczył połowę znowu się zapalił. Muszę sprawdzić hipotezę roboczą, że jak się opróżnia bak to się zapala. Tak czy owak, ciągle nie mam fotki i nie wiem gdzie jest wspomniany zawór, gdzie mierzyć napięcie i opórSad
Powrót do góry
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 04 Lis 2015, 11:00
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


Witam,
sstar napisał:
Błąd ciągle się wyświetla. Na chwilę znikł, po jeździe, ale gdy bak przekroczył połowę znowu się zapalił. Muszę sprawdzić hipotezę roboczą, że jak się opróżnia bak to się zapala. Tak czy owak, ciągle nie mam fotki i nie wiem gdzie jest wspomniany zawór, gdzie mierzyć napięcie i opórSad

Co do tej twojej prośby dotyczącej rysunków z tego błędu SAA3EE1K72100090444FALT00.HTML
to wrzuciłem to tutaj:
http://hostuje.net/file.php?id=3c3326cb7bfad6727a42ac2a69dfc069
możesz pobrać w pdf.
Jeżeli trzeba będzie to wrzucę to na forum. Teraz za mało czasu. Natomiast jeżeli zajdzie taka potrzeba to niech tylko da znać. Obojętnie gdzie prv, lub tutaj na ogólny.
Masz schematy elektryki w tym jazzie Question

Jeżeli nie masz to link znajduje się tutaj:
http://hostuje.net/file.php?id=c984e588e52f1bf79e9ee2d80761c58f
Zawartość 8 pliczków pdf wszystko spakowane w 7z
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
Gruszka78

Czytelnik



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie
Posiadane auto: Honda jazz 1.4 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 14 Lis 2015, 23:56
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - u


witam,
Dwa lata temu gdy kupiłem auto miałem podobny problem. Okazało się, że problem polegał na niedociśniętej wtyczce na przepustnicy. Odpowiada ona za odprowadzenie par paliwa.
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Nie 15 Lis 2015, 21:20
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - u


Gruszka78 napisał:
witam,
Dwa lata temu gdy kupiłem auto miałem podobny problem. Okazało się, że problem polegał na niedociśniętej wtyczce na przepustnicy. Odpowiada ona za odprowadzenie par paliwa.


Dobrze godocie. Mechanik majstrował przy okazji zmiany płynu, akumulator przesuwał, filtr powietrza coś rozłączał, aby sie dostać do wysprzęglika i mógł coś przy okazji rozłączyć, choć do przepustnicy chyba daleko (ona jest z lewej strony od silnika chyba jak się otworzy maskę, no nie?), ale zawsze mógł coś innego naruszyć.
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Wto 01 Mar 2016, 09:14
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


No i kontrolka zgasła - nie sama. Wężyk nieszczelny i kostka nie łączyła. Znajomy zajrzał pogmerał i voila! Błąd P0444 znikłSmile W międzyczasie w Fabii także zgasła kontrolka o sondzie lambda, zbyt uboga mieszanka, zobaczymy na jak długo...
_________________
SstarWines
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Pią 11 Mar 2016, 10:49
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


sstar napisał:
No i kontrolka zgasła - nie sama. Wężyk nieszczelny i kostka nie łączyła. Znajomy zajrzał pogmerał i voila! Błąd P0444 znikłSmile W międzyczasie w Fabii także zgasła kontrolka o sondzie lambda, zbyt uboga mieszanka, zobaczymy na jak długo...


Po uszczelnieniu i połączeniu błędu nie ma, ale spalanie jakby się zwiększyło, dziwne... jakieś pomysły?
Oczywiście zgłoszę się z reklamacją do wykonawcy naprawy, ale może ktoś coś wymyśli wcześniej?
_________________
SstarWines
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 17 Sie 2016, 10:49
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) P0440,"Układ odprowadzania par paliwa - usterka" - Jazz


Niestety wszystko samemu trzeba kontrolować: rozlaczone kabelki przyczyną innych błędów; w innym przypadku nie sonda lambda (mieszanka zbyt uboga) a pompa okazała się przyczyną... jak już padła. Zachęcam więc samemu lub z mechanikiem (zaufanym i kumatym) sprawdzić co się da. Off: ostatnio inna sonda miała urwanie kabelek co sam namierzyć musiałem i zreperować, ech te mechaniki..
_________________
SstarWines
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Jazz »

Opinie o samochodach Honda Jazz - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne


HondaCivic

67 900

2017r.

133 000 km

mazowieckie

HondaCivic

19 800

2008r.

196 000 km

mazowieckie

HondaHR-V

55 800

2017r.

148 000 km

małopolskie

HondaCivic

81 900

2017r.

77 300 km

śląskie

HondaCR-V

65 990

2015r.

187 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System