Witam. W swojej nowokupionej HRV mam spojler dachowy z "relingami". Prawy reling od przodu (od przedniej szyby) lekko odstaje, jakby mocowanie puściło. Wiecie może jak jest on mocowany i jak można tą usterkę naprawić? Z góry dziękuję za porady. Pozdrawiam, Piotrek. _________________ Moja pierwsza Honda.... szkoda, że dopiero teraz
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Lexus CT200h Toyota Yaris hybryda
Piwa: 0/7
Wysłany: Nie 01 Kwi 2012, 15:45
Temat postu:
Mocowanie spojlera dachowego z relingami.
Nie powinieneś się tym przejmować, na pewno nie odfrunie nawet przy 180km/h (oczywiście z górki), przetestowałem na mojej H-RV. Problem stanowią plastikowe elementy wewnątrz listwy, które z czasem pękają bo listwa cały czas pracuje (latem i zimą pod wpływem temperatury rozciąga się i kurczy) co dodatkowo powoduje rysowanie dachu pod listwą i z czasem na dachu pojawia się korozja widoczna dopiero po zdjęciu listwy mniej więcej w środkowej części. Jeśli jednak masz ochotę to naprawić to uzbrój się w cierpliwość, plastiki wewnątrz to kompletna tandeta i mimo że widać, że odstaje tylko jeden to połamane są na pewno oba. Jak to rozkręcisz to szybko zaskoczysz, że zaczepy są tam cienkie (być może po to żeby mogły się wyginać) i po prostu pod wpływem czasu i pogody łamią się. Ja zbudowałem własne i wkleiłem do wnętrza relingu tak by trzymał się metalowej listwy która jest wewnątrz tego relingu. Dzięki temu listwa z przodu nie odstaje, jest sztywna i efekt wizualny jest zadowalający. Dodatkowo zabezpieczyłem dach przed korozją - po oczyszczeniu z rdzy zabezpieczyłem farbą w kolorze nadwozia wiążącą się ze rdzą a potem jeszcze nawoskowałem porządnie - wyglądem nie ma co sie przejmować bo po założeniu relingów i tak tego nie widać.
Są też minusy, u mnie teraz relingi są zbyt sztywne, przekłada się to na ich pracę pod wpływem zmian temperatury i z tego powodu pękają ścianki na łączeniu z tylnym spojlerem.
Sposób demontażu (rób dokumentację zdjęciową np. tel. komórkowym etapów rozkręcania relingów bo części tam są takie, że łatwo zamienić kolejności albo zapomnieć w które otwory idą śruby):
1. klapki pod którymi są śruby:
- na tylnym spojlerze można zdjąć podważając nawet paznokciem
- na relingach - trzeba użyć płaskiego wkrętaka aby podważyć klapkę. Wkrętak powinien być płaski, a płaska część powinna być długa i szeroka. Wkrętak trzeba włożyć jak najgłębiej bo inaczej klapka nie wyjdzie. Aby nie uszkodzić lakieru na relingach podłuż np. miękką szmatkę. Dość ciężko demontuje się te elementy.
2. Aby zdjąć relingi najpierw musisz zdemontować tylny spojler. WAŻNE: KLAPA BAGAZNIKA MUSI BYĆ OTWARTA. Następnie po odkręceniu śrub delikatnie przepchnij spojler na szynach mocujących do tyłu, a potem z pomocą drugiej osoby podnieście go do góry i gotowe (spojler jest cięższy niż się to mogłoby wydawać).
3. Odkręcasz śruby i zdejmujesz relingi (jeśli dobrze pamiętam to przygotuj klucze ampulowe). Rób zdjęcia lub napraw najpierw jeden reling zamontuj go na dachu auta, a potem dopiero weź się za drugi - unikniesz pomylenia śrubek.
4. Pod relingami na dachu są duże metalowe, prostokątne elementy, wyglądające jakby były tam przyspawane. Niestety nie są i aby ich nie zgubić musisz je zdjąć na czas naprawy relingów. Nie pozamieniaj miejscami gdy już będziesz je montował z powrotem bo będą kłopoty. Dla ułatwienia są opisane po angielsku ale tylko pierwszymi literami np. LF (czyli left front) itd.
Jak pisałem powyżej, wewnątrz relingu jest metalowa listwa, nie udało mi się jej odkręcić, najprawdopodobniej śruby są tam montowane "na gorąco", dlatego trzeba działać nie rozkręcając tego. Przed naprawą zdemontowany reling oklej miękką szmatką bo podczas pracy z nim łatwo można porysować lakier.
Powodzenia i nie zrażaj się tym co mi nie wyszło, napisałem wszystko by innym poszło lepiej.
Daj znać jak skończysz, interesuje mnie czy w innych egzemplarzach powtórzyła się historia ze rdzą na dachu itd.
Re: ( Honda HR-V ) Mocowanie spojlera dachowego z relingami.
Czy może ktoś montował relingi z lotką do wersji auta bez relingów w Hondzie HR-V. Mam troszkę problemów z umiejscowieniem otworów i montażem całości. Oczywiście bardzo wdzięczny za pomoc.
Re: ( Honda HR-V ) Mocowanie spojlera dachowego z relingami.
Szyny są ściągnąłem dwie plastikowe listwy ale z tego co wiem potrzebne są otwory do zamocowania czterech części w rynnach oznaczonych prawy lub lewy tył bądz przód. Mam też w komplecie specjalne śruby na klucz imbusowy. Nie wiem od czego zacząć, lotka i relingi są u lakiernika ale za chwilę będę musiał je założyć.
Re: ( Honda HR-V ) Mocowanie spojlera dachowego z relingami.
na tych listwach masz oznaczenia
FR-L to przód strona lewa
FR-R przód strona prawa
RR-L - tył strona lewa
RR-R - tył strona prawa
Zobacz te zdjęcia może Ci trochę wyjaśnią
https://www.drive2.ru/l/4146836/
A jak nie to na e-mail poleciał schemacik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.