Ja robiłem ale w BMW w hondzie mam manual. Ale trzeba mieć dużo oleju.
Jeszcze jedno. Wszyscy piszą tylko o wymianie oleju a co z wymianą filtra ?
Nie wiem jak w hondzie ale w większości skrzyń automatycznych w misce olejowej jest filtr, żeby go wymienić trzeba odkręcić miskę. Nikt tego nie robi ?
dzięki Wojtek za odpowiedz ale coś się polepszyło u ciebie po DWO??? jutro jade do mechanika podobno fachura od AS mam kilka pytań jak mi odpowie że zlewa tylko to co wyleci i tylko tyle wlewa to p g j
olej wymieniony jestem zadowolony zlane prawie 4litry wlane 4litry runda 10km na wszystkich biegach potem zlanie oleju i nalanie następne 4 litry i skrzynia jak dla mnie jak nowa smiga jak tralala 220000 km przejechane mechanik powiedział że to jedne z najlepszych skrzyń automatycznych jak ktoś z wawa lub okolic wwa zachód to mogę podac namiary do mechanika super fachowiec na automaty 21 lat doświadczenia i ceny normalne
Wiatam, ja w swojej CRV III olej wymieniam co przegląd czyli co 20tkm, bez płukania etc. Tyle ile zleje tyle dolewam (mechanik), zazwyczaj coś ponad 3L. Zalewam MOBIL ATF 320 1L Dexron III Premium i wszytko śmiga przebieg około 165tkm.
Wymiana jest łatwiejsza niż w silniku. Dostęp do śruby spustowej jest bdb, nie trzeba nawet podnośnika, są filmik na yout.. zalanie również tylko trzeba lejek lub rurkę, aby olej leciał powoli bez ciśnienia.
Pisałem jak wyżej kilka lat temu że zalałem Mobilem no i ........... [cenzura]łem się ze skrzynią do tego roku po tamtym zalaniu. Po jakimś czasie zaczęła skrzynia źle pracować, silnik latał przy pewnych obrotach jak by po trelince jechać. Rzucała nim skrzynia. Do głowy by mi nie przyszło że to wina oleju. Dzwoniłem po kilku serwisach skrzyń i każdy mówił że takiej nie robił bo nie zgłaszały się i nie wie jak z częściami. Więc dalej z olejem kombinowałem. Zalałem REVENOL ATF Z1 dedykowany do hondy, było lepiej więc zalałem nim 3 razy jednak dalej nie było OK. Zdesperowany już chciałem skrzynię wymienić, ale mówię koszta będą więc kurka spróbuje zalać ostatni raz ATF DW-1 Hondy (z USA te mniejsze butelki) pierwsze zalanie około 3,5-3,7L jakie moje zdziwienie żę jest duuużo lepiej że kurka ustały drgania wibracje przy wyższych obrotach. Szok więc kupiłem kolejne 4 butelki i wymieniłem i JAK RĘKĄ ODJĄŁ SKRZYNIA PRACUJE REWELACJA NIC NIE TRZĘSIE SKRZYNIA JAK NÓWKA. Także teraz znów wymienię tak profilaktycznie żeby już mieć święty spokój.
Dodam że teraz mam 200tkm, a jak wlałem Mobila około 165tkm. Olej wymieniam sam w garażu, ba nawet na podwórku się wymieni samemu, żadna filozofia. Nie jest zalecane w H wymiana dynamiczna.
Także naprawdę jak ktoś ma problem ze skrzynią i wie że olej jest zalany inny nawet nowy ale nie OE Hondy DW1 (obecnie) to nie ma co jeżdzić po mechanikach tylko należy wymienić olej w skrzyni na DW-1. Jeśli po dwóch - trzech wymianach będzie nadal żle pracować, to już usterka skrzyni .
Naprawdę nie ma co zalewać inne oleje teraz na aledrogo koszt litra około 48zł kupujesz 4 butelki i masz z bani kłopoty. Po dwóch wymianach zostaje jeszcze trochę oleju i wystarczy do 3 wymiany już dokupić 3 butelki
I nikt mnie nie przekona że inne oleje są takie same jak Hondy. _________________ '91 civic d16a9, Polonez+ gti 1.4 rover, 80B4 '94 2.0+lpg, '99civic d14 +lpg, '02 crv k20 +lpg, '04 crv k20 +lpg, '08 crv 2.0 +lpg, W168 '01 cdi , '04/5 jazz 1,2 +lpg.
Witam
Czeka mnie wymiana oleju w automatycznej skrzyni, ostatnia wymiana i pierwsza przy 60 tyś teraz mam 100 tyś, ostatnia w serwisie teraz chcę to zrobić sam nic łatwiejszego moje pytanie brzmi, Czym się różnią oleje w serwisie ATF-DW1 jest to taki olej jak na tej aukcji:
Ja mam zalany w tej chwili ten co w serwisie, oczywiście poza ceną bo ten z serwisu jest o wiele droższy zastanawiam się który kupić i czy w ogóle jest jakaś różnica .
Chciałem też zapytać o wymianę tego małego czarnego filtra, co jest zamontowany na skrzyni czy to trzeba wymieniać czy nie jak ostatnio zmieniałem w serwisie powiedzieli że wymienia się tylko olej a filtry tylko przy demontażu skrzyni.
Proszę o odpowiedz na ile to możliwe mam Honde CRV III 2008r 2,0
Kup tu 4 butelki taniej wyjdzie niż to co podałeś. Filtr jest w skrzyni biegów i się go nie wymienia. Olej nie ma żadnej różnicy jedynie pojemność bo to olej z USA. Olej jest z USA dużo tańszy bo tam wszystko śmiga w automacie. Tam ten olej kosztuje około 30zł za butelkę jak większość oryginalnych. Olej zlewasz po jeżdzie jak ciepły silnik choć on tak i tak jest bardzo płynny. Zlewasz śrubą spustową na łepek kwadratowy od grzechotki a wlewasz miarką około 3,5L. Cała robota.
http://allegro.pl/oe-honda-atf-dw-1-olej-do-automatycznej-skrzyni-i6798706112.html
ja u nich kupuję szybko i sprawnie. _________________ '91 civic d16a9, Polonez+ gti 1.4 rover, 80B4 '94 2.0+lpg, '99civic d14 +lpg, '02 crv k20 +lpg, '04 crv k20 +lpg, '08 crv 2.0 +lpg, W168 '01 cdi , '04/5 jazz 1,2 +lpg.
Kolego, a ty ten filtr widziałeś czy z obrazków znalazłeś, ja takiego nie mam u siebie a mam taki sam pojazd jak ty. Jeśli pokażesz mi go gdzie on jest u nas to sam sobie wymienię. Nie ma filtra nasza skrzynia na zewnątrz, jeśli zdemontujesz skrzynię to wtedy możesz wymienić filtr w środku ale to nie jest to co pokazujesz. poszukam i pokażę o co kaman.
Witam
W moim jest ten filtr zamocowany na skrzyni od góry pod obudowa filtra powietrza, dodam że samochód jest z polskiego salonu, co do reszty to temat znam a co do ASO to tak jak pisałem, wymiana tylko oleju żadnych filtrów i dlatego właśnie się zastanawiam czy wymieniać go czy nie, ja mam przebieg dokładnie 103 tyś więc do 200 jeszcze trochę zostało
Pozdrawiam
No i zrobione
Olej kupiłem tak jak podpowiadaliście na allegro, do dyfra tez z nowymi podkładkami, podkładke i filtr oleju do skrzyni kupiłem na :
http://haparts.pl/25430-plr-003.html
nie wiem czy to wymieniają czy nie, ale stwierdziłem że co drugą wymianę można zmienić ten filtr, jak rozciołem stary to za czysty nie był więc na pewno to coś daje.
Tak że dzięki wszystkim za pomoc.
POzdrawiam
..żem aż się zarejestrował, bo kilka rzeczy w temacie... jak ta wymiana oleju za 1000zł... nie ma sensu, po co? Nie lepiej robić jak producent zaleca? Tanio, a te nie wydane tysiące za X lub XX lat przeznaczyć na wymianę skrzyni która z biegiem czasu jako część samochodowa do starszego auta będzie tańsza? No ale.. kto bogatemu zabroni
Więc tak, CR-V III automat:
- na wymianę 2.5L dla 4WD i 2.6L dla 2WD (ja podnoszę auto od strony zależnej od kąta zaparkowania auta, więc nawet 3L wyleci, podnoszę tylko by uzyskać kąt, bo do dostania się do śruby auta podnosić nie trzeba, śruba jest z przodu, odkręcam samą grzechotką średnią, perfekcyjnie pasuje)
- odkręcamy śrubę spustową, boczną, taki kwadrat, dosłownie
- spuszczamy olej, zakręcamy, dając nową podkładkę, moment 49Nm
- mierzymy ile oleju wyszło i tyle samo wlewamy przez otwór od góry w którym jest miarka
- rozgrzewamy silnik do uruchomienia radiatora, gasimy i w ciągu 2mins sprawdzamy stan oleju czy oby nie trzeba dolać
Pierwszy raz robiłem ok godzinki, a dziś 2gi raz już tylko 30minut Jak ktoś ma kanał to opływa w luksusach napraw, ale do tej operacji jest naprawdę zbyteczny
Olej tylko i wyłącznie oryginał ATF-DW1 dedykowany do CR-V III.
A co ile? Jak kto woli, ja wymieniam silnikowy co 10k (syntetyk Valvoline 5w40), a skrzyni biegów co 2gą wymianę, czyli 20k
Olej do skrzyni tylko i wyłącznie oryginał Honda, w tym przypadku Hondy nie da się poprawić i ulepszyć innym olejem, jedyne co można to zaszkodzić.
W książce serwisowej jest napisane, że filtr nie jest elementem, który wymienia się tak po prostu, ale oczywiście, że warto, ale mała uwaga, jeżeli ktoś wymienia filtr za ponad 100zł i jest jednak brudny to już warto pokusić się o czyszczenie chłodnicy ATF, żeby nie było, że słowa z nikąd, oryginalny text:
"Before installing an overhauled or remanufactured automatic transmission, you must thoroughly clean the ATF cooler to prevent system contamination. Failure to do so could cause a repeat automatic transmission failure."
A więc jak ktoś już ma "contamination" czyli zanieczyszczenie, a w książce napisane żeby czyścić po wymianie skrzyni, wnioskuję, że po zanieczyszczeniu, które teoretycznie byłoby by w filtrze, z biegiem lat efekt końcowy to uszkodzenie skrzyni i naprawa/wymiana. A po co wymieniamy olej czy filtr? Żeby przedłużyć żywotność, więc czyszczenie chłodnicy definitywnie powinno wpłynąć pozytywnie, zwłaszcza, że o tym jest mowa w książce, więc sam filtr to trochę syzyfowa praca, raczej jak ja będę podchodzić do tematu to filtr+czyszczenie układu. Jeszcze tego nie robiłem bo nie mam sprężarki i czasu, może za rok... zobaczymy jak to będzie z funduszami i czasem, jak zrobię to oczywiście opiszę.
Witajcie, wiem że temat ma już kilka lat, ale nie chcę zakładać nowego, więc może ktoś życzliwy mi pomoże. Kupiłem CRV III z automatem, rocznik 10/11. Chciałbym wymienić olej w skrzyni, nie wiem jednak jaki filtr oleju do tej skrzyni powinienem kupić oraz czy zrobić wymianę dynamiczną czy nie. Jeśli robię wymianę dynamiczną, to czy mogę zrobić ją jakimś tanim olejem np. K2 i dopiero później zalać go oryginałem Hondy, czy to zły pomysł? Chciałbym też wymienić olej w tylnym moście, jaki olej i ile litrów powinienem kupić?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.