Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żywiec Posiadane auto: CR-V III
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 16 Lis 2011, 20:42
Temat postu:
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów
Witam,
Czeka mnie wkrótce wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów. Podzielcie się proszę informacją co wlewacie do swoich CR-V (III). Czy może ktoś wie jaki olej jest zalecany przez Hondę ewentualnie jaki olej wlewa do skrzyni serwis? Jaka jest Wasza opinia na temat zamienników? Z góry dziękuję za informacje.
Najlepiej wlać taki jak jest w skrzyni. Przy wymianie zostaje sporo starego oleju i lepiej nie mieszać z innym. Najlepiej wlać oryginalny i nie dawać tego robić byle komu, bo to nie jest takie proste jak wymiana oleju w silniku.
Wiele czasu spędziłem nad rozeznaniem tematu AT w cr-v, w Polsce jest z tym słabo nawet w serwisach - bo informacje od mechaników potrafiły przyprawiać mnie o ból głowy.
Najlepszymi specjalistami i serwisantami w tym zakresie są amerykanie i tam otrzymałem pomoc od pasjonatów naszej marki i przebiegami ponad 300 tys mil na automatach.
Nasze skrzynie wymagają solidnego serwisu co 20-30 tys km.
Ale w przypadku gdy nie znasz dobrze historii na start trzeba dokonać płukania skrzyni.
NAJWAŻNIEJSZE tylko olej honda ATF-Z1 - wszystkie inne dają negatywne oznaki- w tym nawet w moim przekonaniu jeden z najlepszych producentów oliwy - Amsoil.
Dodatkowo przeczyść i sprawdź działanie "cewek" z ang. "solenoids" w naszych hankach są na wierzchu skrzyni (4szt + 1 szt podłużny od różnic ciśnień) przepraszam może polskie nazwy niezbyt technicznie tłumacze ale znam serwis z ang. ;-(
Wymiana oleju na start- 3x
tak na szybko (gdybyś potrzebował pomoc dzwoń- ja już serwisuję skrzynie od dawna i obecnie jest bosko- mój serwis jej nie poznał)
1. spuszczasz oliwe,
2. zalewasz nowa- 3l
3. runda po okolicy jakieś - 20 km -dobre wymieszanie,
i tak trzy razy!!!! wymienisz ponad 90% całej oliwy w układzie.
przed ostatnim zalaniem wyczyść "cewki"
w moim przypadku dwie cewki były zawieszone ale udało się je uruchomić.
Serdeczne dzięki Luccassw za cenne informacje. Mam nadzieję, że będą pomocne także innym użytkownikom AT.
Ja jestem już po wymianie i tak jak radziłeś zalałem skrzynię oryginalnym olejem Hondy. Zrobił to doświadczony mechanik, który długo pracował w serwisie Hondy i wie dokładnie jak to wykonać. Oczywiście na temat serwisów miał również swoje zdanie...
Wymiana wg mojej serwisówki to: pierwsza po 60.000 a następne już co 40.000 ale w przyszłości zastanowię się nad częstszą.
Jeszcze raz dziękuję za wyczerpującą odpowiedz w temacie.
Wszystko ok co napisałes ale z tym doswiadczonym mechanikiem to troche przesadziłes,wszyscy mechanicy którzy pracowali w serwisach uwarzają sie za cudotwurców i najlepszych z najlepszych,troche lizneli wiedzy a tak naprawde gó--o wiedzą znam takich co nawet pracowali w serwisach w niemczech.To tak samo jak budowlaniec chwali się ze pracował w Niemczech,Angli,Danii i on wszystko umie a nie znają podstawowych standardów gamonie (klapki na oczach)
Wiele czasu spędziłem nad rozeznaniem tematu AT w cr-v, w Polsce jest z tym słabo nawet w serwisach - bo informacje od mechaników potrafiły przyprawiać mnie o ból głowy.
Najlepszymi specjalistami i serwisantami w tym zakresie są amerykanie i tam otrzymałem pomoc od pasjonatów naszej marki i przebiegami ponad 300 tys mil na automatach.
Nasze skrzynie wymagają solidnego serwisu co 20-30 tys km.
Ale w przypadku gdy nie znasz dobrze historii na start trzeba dokonać płukania skrzyni.
NAJWAŻNIEJSZE tylko olej honda ATF-Z1 - wszystkie inne dają negatywne oznaki- w tym nawet w moim przekonaniu jeden z najlepszych producentów oliwy - Amsoil.
Dodatkowo przeczyść i sprawdź działanie "cewek" z ang. "solenoids" w naszych hankach są na wierzchu skrzyni (4szt + 1 szt podłużny od różnic ciśnień) przepraszam może polskie nazwy niezbyt technicznie tłumacze ale znam serwis z ang. ;-(
Wymiana oleju na start- 3x
tak na szybko (gdybyś potrzebował pomoc dzwoń- ja już serwisuję skrzynie od dawna i obecnie jest bosko- mój serwis jej nie poznał)
1. spuszczasz oliwe,
2. zalewasz nowa- 3l
3. runda po okolicy jakieś - 20 km -dobre wymieszanie,
i tak trzy razy!!!! wymienisz ponad 90% całej oliwy w układzie.
przed ostatnim zalaniem wyczyść "cewki"
w moim przypadku dwie cewki były zawieszone ale udało się je uruchomić.
Witam
Mam mały problem z Hrv 1.6 at z 2000 roku i jestem przed wymianą oleju w skrzyni a z tego co piszesz masz pojęcie o temacie i może mógłbyś mi coś doradzić a więc :
1) Od kiedy ją kupiłem na wstecznym pływa tzn nie przyspiesza płynnie tylko szarpie
2) Na zimnym silniku podczas jazdy obroty pływają między 2-2,5 tyś obrotów
3) po nagrzaniu się silnika obroty nie spadają poniżej 1-1,2 tyś
4) Bez względu na temp silnika po pełnym wciśnięciu gazu podczas jazdy obroty nie przekraczają 3 tyś podczas rozpędzania auta zaczynają rosnąć dopiero po osiągnięciu pełnego przełożenia ( skrzynia META )
5) przy pełnym zatrzymaniu i wciśniętym hamulcu obroty pływają i szarpie - zrywa do przodu.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam
Trochę zły dział, bo to zupełnie inna skrzynia. W HR-V były stosowane skrzynie bezstopniowe CVT. Jezdziłem kiedyś taką i to ponoć najsłabsze ogniwo tego auta. Moja sprawowała się OK, ale pod koniec, to ponoć typowa usterka, podczas dynamicznego ruszania było szarpniecie połączone ze dźwiękiem uderzenia. Później już było idealnie, tylko te ruszanie.
Co do Twoich problemów, to olej jest tylko jeden możliwy i to będzie oryginał Honda CVT Fluid dla modeli europejskich i Honda ATF dla tych z poza Europy, podejrzewam, że to to samo:) Na tym nie ma co oszczędzać, bo skrzynia to droga zabawka. Wymień olej, zobacz czy coś się poprawi. Nie stawiałbym na to, ale to pierwsze co powinno się zrobić. Później zostaje tylko dobry spec od tego typu skrzyń, a o to będzie ciężko...
Co do obrotów to wyczyściłbym przepustnicę i krokowy, ale najpierw zaopatrz sie w uszczelkę pod przepustnicę.
Z tego co pamiętam, to moja Honda kręciła się ponad 3k rpm, a po wcisnieciu przycisku sport - o wiele wyżej.
mam pytanie. przejechałem już ok 105000 km i nie wiem czy powinienem już wymienić olej w skrzyni biegów automat.? jeśli tak to jaki olej wlać. Honda CRV wersja duńska.
Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Partner 1,6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 09 Cze 2015, 05:05
Temat postu:
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni bieg
"3. runda po okolicy jakieś - 20 km -dobre wymieszanie,
i tak trzy razy!!!! wymienisz ponad 90% całej oliwy w układzie.
przed ostatnim zalaniem wyczyść "cewki"
w moim przypadku dwie cewki były zawieszone ale udało się je uruchomić."
WITAM
Nie wiem czy na temat, ale ma Acure RL 3.5 (Legend)
Mój automat działa, tylko poślizg na 4 biegu.
Zupełnie nie znam historii oleju. Kupiłem już Valvoline (jedyny słuszny podobno zamiennik).
Planuje użyć troszkę SeaFoam i zmienić olej po tym.
Pytania
1. "A " czy moje cewki są OK? Jak objawiają się problemy.
2. Czy wyjęcie cewki wiąże się z tym, że ucieknie olej?
3. Czy u mnie w ogóle są dostępne łatwo te cewki. Czy dotykać się do nich.
4 Z tego co się zorientowałem, to łatwo można wymienić olej mając dostęp do chłodnicy oleju, ale u mnie jest raczej chłodzenie wodne. JAKI TU JEST SPOSÓB NA PEŁNĄ WYMIANĘ OLEJU. Wolałbym nie mieszać tego co tam jest z nowym olejem.
Wiatam, ja w swojej CRV III olej wymieniam co przegląd czyli co 20tkm, bez płukania etc. Tyle ile zleje tyle dolewam (mechanik), zazwyczaj coś ponad 3L. Zalewam MOBIL ATF 320 1L Dexron III Premium i wszytko śmiga przebieg około 165tkm.
Wymiana jest łatwiejsza niż w silniku. Dostęp do śruby spustowej jest bdb, nie trzeba nawet podnośnika, są filmik na yout.. zalanie również tylko trzeba lejek lub rurkę, aby olej leciał powoli bez ciśnienia. _________________ '91 civic d16a9, Polonez+ gti 1.4 rover, 80B4 '94 2.0+lpg, '99civic d14 +lpg, '02 crv k20 +lpg, '04 crv k20 +lpg, '08 crv 2.0 +lpg, W168 '01 cdi , '04/5 jazz 1,2 +lpg.
witam- czy ktoś z was wymieniał olej w automacie poprzez dynamiczną wymianę oleju ? bo logicznie patrząc to cała zawartość skrzyni to 7 tlitrów zlewają w serwisie 3 litry i wlewają do syfu 4litrowego 3 litry nowego oleju.paranoja. moim zdaniem tylko dynamiczna wymiana oleju ma sens fakt ze drogo około 1000zł z olejem ale chyba warto raz na 50 tys km????
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.