Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gmcars

Debiutant



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): SUWAŁKI
Posiadane auto: jazz
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 01:00
Temat postu:

jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


Witam
Kupiłem właśnie Honde Jazz z 2010r z silnikiem 1.4 i-Vtec.
Samochód kupiłem z usterką silnika. Polega ona na tym iż auto odpala i zaraz potem (10 - 15 sek) gaśnie. Gdy próbuje je odpalić od razu, to silnik kreci tak, jak by nie miał kompresji i oczywiście auto nie odpala.
Po upływie kilku minut (3 - 5 min) kręci już normalnie i odpala ponownie, po czym znowu gaśnie i znów kreci jak by nie miało kompresji. Po upływie kolejnych kilku minut odpala ponownie i znowu gaśnie, i tak cały czas.
Proszę o pomoc, jakieś sugestie i podpowiedzi bo nie za bardzo wiem co robić. Z obserwacji rzeczywiście wygląda to tak jak by tracił kompresje po odpaleniu bo potem gdy próbuje go od razu odpalić, to poza takim lekkim kręceniem rozrusznikiem, jak by np. były wykręcone świece to czuć jeszcze z wydechu paliwo, jak by się zalewał.
Kompresja wraca po paru minutach i wtedy odgłos uruchamianego silnika jest już normalny i samochód odpala.

Kolega mechanik, po krótkich przemyśleniach, wydedukował ze objaw jest taki jak by zmienna faza rozrządu pozostawała cały czas załączona, i po odpaleniu auta, po kilku sekundach, gdy w układzie smarowania pojawi się już dostateczne ciśnienie oleju to od razu przestawia się Vtec (na wolnych obrotach) i silnik gaśnie. Odpala dopiero po kilku minutach gdy zniknie ciśnienie w układzie i wałek wróci na swoje miejsce i domknie zawory.
To taka diagnoza, która obrazuje to jak zachowuje się auto, ale nie wiem czy to dokładnie to.

Proszę o pomoc, jakieś porady, diagnozy opinie.

Pozdrawiam
Greg
Powrót do góry
sceptyczny

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Jazz
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 09:07
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


Przede wszystkim zmień mechanika bo kompletnie nie wie o czym mówi.
VTEC nie decyduje czy jest czy nie ma kompresji tylko zmienia czas i wznios zaworów.
Zacinający się VTEC zostałby zgłoszony przez checkengine.

Po drugie należy sprawdzić kompresje co da obraz sytuacji.

Obawiam się że ktoś mógł przekręcić silnik i pogiął zawory, co by tłumaczyło wszystkie objawy o których piszesz.
Należałoby podłączyć samochód pod HDSa i sprawdzić wszystkie parametry a przede wszystkim ten pokazujący maksymalne obroty jakie osiągnął silnik.

Oczywiście najpierw trzeba sprawdzić luzy zaworowe bo mogło się zdarzyć że wziął się za nie ktoś kto nie miał o tym pojęcia i ustawił na sztywno lub w ogóle w dowolnej kolejności.

Kolejna opcja to silnik w ruinie i po napłynięciu oleju na cylinder np z nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych, silnik się uszczelnia a po kilku obrotach olej się wypala i faktycznie kompresja ucieka. Ale ja nie wiem co musiałoby się dziać żeby doprowadzić silnik do takiego stanu.
Powrót do góry
pieta

Auto Maniak



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1560
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 09:45
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


hmm,
+1 do podpięcia pod HDS
+1 do zmiany warsztatu który ogarnia japońce
+1 do ewentualnej wymiany silnika,
http://allegro.pl/honda-jazz-civic-ufo-silnik-1-4-benzyna-i-vtec-10r-i5111293321.html

całe szczęście nie jest drogi. Zresztą kupując auto z usterką zapewnie brałeś to pod uwagę ? Cool
Powrót do góry
sceptyczny

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Jazz
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 11:08
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


Kupi używany silnik który ktoś sprzedaje bo nie miał kompresji Smile
Powrót do góry
pieta

Auto Maniak



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1560
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 12:03
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


sceptyczny napisał:
Kupi używany silnik który ktoś sprzedaje bo nie miał kompresji Smile


Profesjonali rozbieracze przeważnie dają gwarancję rozruchową. Poza tym jak kupujesz przez allegro zawsze masz prawo do zwrotu w ciągu 14 dni Razz
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 12:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
gmcars

Debiutant



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): SUWAŁKI
Posiadane auto: jazz
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 12:09
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


Sadze ze Vtec zmienia tylko czas otwarcia zaworów, a nie żaden wzrost, bo niby w jaki sposób?
Z tego co się orientuje to Vtek zmienia położenie wałka rozrzadu przy wyższych obrotach, co za tym idzie zmienia czas otwarcia i zamkniecia zaworów.
Na chłopski rozum mogło by to być przyczyną tej awarii.

Po za tym zawory nie mogą być pokrzywione bo przecież nie odpalił by wcale na krzywych zaworach, a tu odpala, gaśnie i trzeba chwile odczekać aby znów odpalił. Przecież zawory albo są krzywe albo nie są! Skoro odpala to zanczy ze nie są. Dobrze rozumuje?

Podpinałem auto pod komputer Delphiego ale nie pokazało żadnych błędów.

Wiem ze zawsze można wymienić silnik, ale trochę głupio wymienić silnik gdy może się okazać iż uszkodzony jest np jakiś czujnik Smile
Powrót do góry
sceptyczny

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Jazz
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 12:36
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


Po co pytasz skoro wiesz lepiej? Poczytaj czym jest VTEC i jak działa. Nie "wzrost" tylko wznios. Zawory są pośrednio otwierane przez wałek rozrządu który ma inne krzywki dla normalnej pracy a inne dla VTEC.




"Vtek"* nie zmienia położenia wałka bo wałek jest ciągle w tym samym miejscu. Akurat w przypadku i-VTEC fazy zmieniają się w zależności od warunków pracy.

A dlaczego nie odpaliłby na skrzywionych zaworach? Wystarczy że po rozruchu krzywy zawór rozgrzewa się od tarcia o prowadnice i się zaciera. Stygnie i znowu się luzuje. Takie to nieprawdopodobne?
Uparłeś się na ten VTEC i nie przyjmujesz niczego innego.

A jakiego błędu oczekujesz na komputerze Delphi? Braku kompresji, ciasnych zaworów? Trzeba sprawdzić anomalie w pracy czujników i na tej podstawie wyciągnąć wnioski. Jak mechanik diagnozę kończy po odczytaniu błędów to niech sprzeda komputer i kupi interfejs OBDII i aplikacje na telefon. Sugerowałem sprawdzenie maksymalnych obrotów bo to mogłoby nakierować czy silnik nie został przekręcony.

* - VTEC is NOT "V-tec", "V-TEC", "V-tech", "V-TECH", "VTECH", "V-TEK", "vtech", "vtec", "vortech", "Vtec", or "Vtech". It's CAPITAL VTEC. No dashes, no lower case, no extra letters, no anything other than the correct and only spelling of VTEC. If you cannot respect the technology and simply use the correct spelling, you do not deserve what it gives you.

it's spelled VTEC and only VTEC
Powrót do góry
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 15:05
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


Witam,

Tak czytam i sobie pomyślałem, że zamiast tych dywagacji na tematy tych zaworów - czy są krzywe czy nie, błędów itp.
To może należałoby rozebrać ten silnik a nie wróżyć z fusów. Dopiero wtedy zobaczysz pełny obraz problemu.
Będziesz widział gdzie i czym jest zalany, może paliwo gdzieś się miesza w misce olejowej. W jakim kolorze są świece ect.

Na forum jest taki wątek, gdzie opisane są wszystkie przyczyny które mogą mieć miejsce na sytuację która występuje u Ciebie.

Jeżeli chodzi o zakup silnika to na to zawsze jest czas.
Natomiast nie ma gwarancji że ten zakupiony będzie w lepszym stanie niż obecny. Nie ma też pewności co do jakości w/w podzespołu.

A jak się okaże że jest zły i zepsuty to będziesz go tak odsyłać do sprzedawcy. On Ci tej reklamacji może nie uznać, ponieważ najczęściej w opisach sprzedaży jest napisane - gwarancja na jeden rozruch, lub gwarancja rozruchu.

A że są też ludzie wredni na portalach to prosto w oczy Ci powiedzą
Cytat:
u nas działał

No i masz pozamiatane. Wtedy masz dwa silniki.

Chodzi o to żeby nie wyszło zamienił - stryjek siekierkę na kijek.


@ sceptyczny
Kiedyś sugerowałeś aby każdy kto ma problem z jazzem nie jeździł do mechanika bo za podłączeie do komputera dużo się płaci.
Proponowałeś takim osobom zakup interfejsu OBDII na pewnym portalu za kilka złotych i na smartfonie odczytywane błędów.
Dalej podtrzymujesz ten system myślenia ?
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
gmcars

Debiutant



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): SUWAŁKI
Posiadane auto: jazz
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 19:10
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


Okey, faktycznie nie do końca wiedziałem jak działa Vtec, myślałem że całą robotę robi wariator na kole zębatym wałka rozrządu, jak to jest w innych silnikach ze zmiennymi fazami rozrzadu.
Tutaj widzę ze przede wszystkim są dwie krzywki na wałku rozrzadu i taki dodatkowo popychacz (konik) który decyduje która krzywka otwiera zawór.
Jak to mówią człowiek uczy się całe życie.
Na razie auto wepchnąłem do garażu, ale może jutro uda mi się zmierzyć ciśnienie sprężania, to będzie coś wiadomo.

Ale wracając do tematu Vtec to z tego co zaobserwowałem to różnica w budowie pomiędzy iVtec oraz Vtec jak tak ze w iVtec czyli w takiej konstrukcji jak jest umnie, dodatkowo jest właśnie wariator na kole zębatym wałka. - Dobrze myślę? Jeżeli nie to proszę o poprawienie mnie. A jezeli rzeczywiste jest taki wariator to czy on właśnie nie może być przyczyną takiego zachowywania sie silnika? Pytanie czysto teoretyczne?
Powrót do góry
sceptyczny

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Jazz
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 19:31
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


kedlaw07 napisał:
Witam,

Tak czytam i sobie pomyślałem, że zamiast tych dywagacji na tematy tych zaworów - czy są krzywe czy nie, błędów itp.
To może należałoby rozebrać ten silnik a nie wróżyć z fusów. Dopiero wtedy zobaczysz pełny obraz problemu.


Widać nie zdajesz sobie sprawy z kosztów takiej operacji i ew konsekwencji.

Cytat:
Będziesz widział gdzie i czym jest zalany, może paliwo gdzieś się miesza w misce olejowej. W jakim kolorze są świece ect.


I żeby zobaczyć olej i kolor świec chcesz zrzucać głowicę? Shocked

Cytat:
Na forum jest taki wątek, gdzie opisane są wszystkie przyczyny które mogą mieć miejsce na sytuację która występuje u Ciebie.


Nie rozśmieszaj mnie. To jest lista luźno podanych możliwych do wystąpienia przypadków w każdym samochodzie a nie odpowiedź na pytanie, co dolega Hondzie autora wątku.


Cytat:

Kiedyś sugerowałeś aby każdy kto ma problem z jazzem nie jeździł do mechanika bo za podłączeie do komputera dużo się płaci.
Proponowałeś takim osobom zakup interfejsu OBDII na pewnym portalu za kilka złotych i na smartfonie odczytywane błędów.
Dalej podtrzymujesz ten system myślenia ?


Tak, tak samo jak podtrzymuje, że powinieneś kupić sobie 200 litrową beczkę oleju i wymieniać olej jak tylko pojawią się jakiekolwiek niepokojące objawy w Twoim samochodzie.
W ogóle to jest dla mnie jakiś fenomen na tym forum jeśli chodzi o traktowanie tematu oleju.

A poważnie to nie wiem o co Ci chodzi z tym interfejsem OBDII? Oczywiście że warto go mieć ale też podtrzymuje że są sytuacje w których przydatne będą też inne informacje.
Jeżeli się okaże że np obroty doszły do 10 tys rpm to bardzo uzasadnione jest szukanie awarii w zaworach.
Powrót do góry
sceptyczny

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Jazz
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 19:54
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


gmcars napisał:
Okey, faktycznie nie do końca wiedziałem jak działa Vtec, myślałem że całą robotę robi wariator na kole zębatym wałka rozrządu, jak to jest w innych silnikach ze zmiennymi fazami rozrzadu.
Tutaj widzę ze przede wszystkim są dwie krzywki na wałku rozrzadu i taki dodatkowo popychacz (konik) który decyduje która krzywka otwiera zawór.
Jak to mówią człowiek uczy się całe życie.
Na razie auto wepchnąłem do garażu, ale może jutro uda mi się zmierzyć ciśnienie sprężania, to będzie coś wiadomo.

Ale wracając do tematu Vtec to z tego co zaobserwowałem to różnica w budowie pomiędzy iVtec oraz Vtec jak tak ze w iVtec czyli w takiej konstrukcji jak jest umnie, dodatkowo jest właśnie wariator na kole zębatym wałka. - Dobrze myślę? Jeżeli nie to proszę o poprawienie mnie. A jezeli rzeczywiste jest taki wariator to czy on właśnie nie może być przyczyną takiego zachowywania sie silnika? Pytanie czysto teoretyczne?


Przede wszystkim nie napisałeś jaka jest historia auta, jaki przebieg, od kogo kupiłeś (handlarz czy właściciel), co było robione itd.
Jest to o tyle istotne że np jak kupiłeś od handlarza, to jest bardzo prawdopodobne że on kupił ten samochód żeby go naprawić i sprzedać ale poległ czyli problem może być grubszy.

Wspomniałem o tych zaworach bo ok 10 sekund to wystarczający czas żeby grzybki zaworowe nagrzały się do sporych temperatur (temperatura robocza to ponad 600 stopni) i w wyniku tego blokowały się te skrzywione a skrzywić zawory można właśnie przekręcając silnik bo wtedy zdarza się że zawory spotykają się z tłokiem które je gnie.

W przypadku właściciela też pewnie nie wystawił do sprzedaży nie próbując go naprawić.
Jakbym dostał ten samochód w swoje ręce to zacząłbym od rzeczy najtańszych i najszybszych czyli
1. Sprawdziłbym czy np nie jest ukręcony gwint świec. Niestety dla większości mechaników klucz dynamometryczny to narzędzie magiczne, którego nie wolno dotykać i nieraz efektem jest ukręcenie gwintu podczas wkręcania świec. W takim wypadku pozostaje zrobienie nowego gwintu np sprężynkami helicoil. Oczywiście przy okazji sprawdzisz stan świec.
Upewnij się ile masz świec bo w II gen jest ich 8 o czym nie wiedzą niektórzy mechanicy.
2. Sprawdziłbym na komputerze jak wygląda kąt wyprzedzenia zapłonu i korekty wtrysków jak uda się uruchomić silnik. Trzeba by dodać sobie w programie trzy kontrolki w postaci wykresu żeby widać było jak się kształtują w czasie i sprawdzić co się dzieje w tym czasie od uruchomienia do zgaśnięcia z podciśnieniem w kolektorze, krótkoterminową korektą wtrysku oraz kątem wyprzedzenia zapłonu.
3. W trzeciej kolejności sprawdziłbym luzy zaworowe jak nie masz pewności że były robione i przez kogo. W tym kroku możesz też sprawdzić czy np nie ma widocznych uszkodzeń pod pokrywą zaworów, czy trzonki zaworów daje się łatwo wciskać.
4. Jak zawory będą ok to pozostaje sprawdzenie ciśnienia w cylindrach.

Najlepiej to jakbyś w ogóle nagrał ten dźwięk i wrzucił na serwer.

A na koniec relacja z naprawy silnika po spotkaniu cylindra z zaworami.
http://www.spalacz.pl/spotkanie-tloka-z-zaworami-w-silniku-hondy-civic-relacja-remontowa-ipartspl


Ostatnio zmieniony przez sceptyczny dnia Czw 03 Gru 2015, 20:25, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gmcars

Debiutant



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): SUWAŁKI
Posiadane auto: jazz
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 20:09
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


Zrobię tak jak radzisz przyjacielu. Posprawdzam te świece i postaram się zmierzyć cienienie sprężania. Z parametrami pracy może być problem, ponieważ dysponuje tylko komputerem Delphim, i nie wiem czy uda mi się tam podejrzeć te parametry.
Będę raportował na bieżąco co się dzieje.

Acha, auto kupiłem za granicą od właściciela, który raczej nie próbował go naprawiać. Dokładnej historii niestety sam nie znam Sad
Powrót do góry
sceptyczny

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Jazz
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 20:33
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


gmcars napisał:
Zrobię tak jak radzisz przyjacielu. Posprawdzam te świece i postaram się zmierzyć cienienie sprężania. Z parametrami pracy może być problem, ponieważ dysponuje tylko komputerem Delphim, i nie wiem czy uda mi się tam podejrzeć te parametry.
Będę raportował na bieżąco co się dzieje.

Acha, auto kupiłem za granicą od właściciela, który raczej nie próbował go naprawiać. Dokładnej historii niestety sam nie znam Sad


Delphi na pewno ma bo to są podstawowe parametry. Jak jest po angielsku to szukaj: "Short term fuel trim STFT", "Vacuum" lub "Load" lub "Manifold absolute pressure MAP" i "Timing Adv".
Powrót do góry
pieta

Auto Maniak



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1560
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pią 04 Gru 2015, 09:42
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


gmcars napisał:
Zrobię tak jak radzisz przyjacielu. Posprawdzam te świece i postaram się zmierzyć cienienie sprężania. Z parametrami pracy może być problem, ponieważ dysponuje tylko komputerem Delphim, i nie wiem czy uda mi się tam podejrzeć te parametry.
Będę raportował na bieżąco co się dzieje.

Acha, auto kupiłem za granicą od właściciela, który raczej nie próbował go naprawiać. Dokładnej historii niestety sam nie znam Sad


Jakaś łzawa ta historia, nie kupuję tego. Włąsciciel zapomniał zmieniać olej w aucie na gwaracnji i mu się silnik zatarł ??? Shocked

Do kolegi spectycznego, większość problemów w jazzie wynika z zaniedbań użytkowników. Ponieważ silnik to mało wysilona, wolnossąca benzyna więc userzy z braku innych problemów z którymi borykają się właściciele współczesnych aut, mają skrzywienie olejowe Razz
Powrót do góry
sceptyczny

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Jazz
Piwa: 6/6
Wysłany: Pią 04 Gru 2015, 10:04
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) jazz 1.4 iVtec 2010r traci ciśnienie sprężania po odpaleniu


pieta napisał:
Włąsciciel zapomniał zmieniać olej w aucie na gwaracnji i mu się silnik zatarł ???


A gdzie Ty przeczytałeś o niewymienionym oleju i zatartym silniku?
Poszukaj w internetach co się dzieje jak się wrzuci np jedynkę zamiast trójki przy wyższych obrotach.
Właśnie dlatego że te silniki są nieskomplikowane a z tego co pisze autor wątku, ucieka gdzieś ciśnienie, trzeba szukać przyczyn takiego stanu rzeczy.
Ja się nie upieram na te skrzywione zawory dlatego zasugerowałem czynności do sprawdzenia wcześniej, ale przytulić zawory do tłoka można bez względu na wiek czy stan auta i jest to zdecydowanie bardziej prawdopodobne niż zużyty cylinder i tłok (co ogólnie uznaje za mało prawdopodobne).
Więc skoro nie ma kompresji i wykluczymy szczelność cylinder/tłok, to gdzie szukać przyczyn jak nie w zaworach i świecach?
Oczywiście problem może być prozaiczny i wynikać z tragicznych luzach zaworowych i dlatego zasugerowałem sprawdzenie tego.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Jazz »

Opinie o samochodach Honda Jazz - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne


HondaCR-V

89 900

2016r.

126 000 km

mazowieckie

HondaCivic

54 900

2014r.

195 412 km

warmińsko-mazurskie

HondaJazz

25 900

2009r.

94 062 km

śląskie

HondaAccord

14 900

2004r.

215 316 km

śląskie

HondaCivic

78 000

2018r.

90 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System