Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
Witam,
Troche już na ten temat było na forum ale postanowiłem to ściślej opisać.
Jazz II ( i-dsi ) trafił do Europy w 2002 r., w 2004 przeszedł lifting ( bardziej widoczny w 1,3 {1,4} niż w 1.2 ). Występowały różne wersje wyposażenia ale na różnych rynkach były inaczej konfigórowane, najczęściej spotykane to wersja S, SX-COOL, LS, ES (znalazłem kilka takich egz. w ogłoszeniach), GRAPHITE, SPORT, FUNKY oraz STYLE.
Było co najmniej kilka rzucających się w oczy elementów wyróżniających dany typ pojemności silnika oraz lifting modelu i tak najważniejsze zmiany to: Zderzaki
zdjęcie przedstawia model przed liftingiem zarówno 1,2 jak i 1,4 ( prod. do 2004r). Trzy wloty powietrza.Widoczna na zdjęciu gumowa listwa ochronna jest oryginalna-płatna opcja (za dopłatą można było nabyć cały komplet czyli boczne i tylne listwy w salonie). Widywałem również auta z cieńkimi listwami z napisem Jazz niestety nie wiem czy były oryginalne.
Od II połowy 2004 do 2008 występował taki rodzaj zderzaka niezależnie czy 1,2 czy 1,4 ( Dwa wloty powietrza).
Kolejnym wyróżnikiem były reflektory przednie:
takie lampy miały wszystkie wersje przed liftingiem (1,2-1,4) oraz wszystkie 1,2 po LIFTIGU. W wersjach Graphite/Sport czarny środek lampy mógł być malowany pod kolor nadwozia.
a takie lampy miała TYLKO wersja 1,3(1,4) po LIFTIGU, w wersji SPORT czarny środek lampy malowany pod kolor nadwozia, w wersji Graphite środek lampy w kolorze ciemniejszego chromu, wersje ES i pozostałe miały czarny mat.
takie lusterka miały wszystkie wersje 1,2 oraz 1,4 przed liftem, w wersjach najbardziej ubogich były w kolorze czarnym tak jak i klamki zewnętrzne.
Większe zawsze lakierowane pod kolor nadwozia lusterka z wbudowanym kierunkowskazem zarezerwowane były dla wersji 1,3 (1,4) PO LIFCIE(od 204r.). W wersjach ES, SPORT oraz GRAPHITE był montowany przycisk el. składania i rozkładania lusterek, pozostałe wersje miały składanie/rozkł. ręczne.
takie lampy miały wersje przed LIFTEM do II połowy 2004r oraz wszystkie 1,2 PO LIFCIE (biała przeźroczysta szybka poliwęglanu)
A takie "prawie identyczne" bo nie białe lecz z różowym odcieniem miał model PO LIFCIE-TYLKO 1,3 (1,4) i tu rodzi się pytanie: czy owa zmiana kolorystyki na różową wiązała się z delikatnymi zmianami z roku 2006 czy też była wcześniej od 2004 roku ale dotyczyła wyższych wersji wypos. od LS w górę? Przykładowo w wersji LS Style od 2007r są już z różowym odcieniem.
Większość modeli posiadałe taki rodzaj atrapy.( zwłaszcza po lifcie z nowszymi zderzakami )
A taki rodzaj był zarezerwowany dla wersji 1,4 FUNKY lub STYLE ( charakterystyczna płetwa w atrapie z lat 2007-2008r) Wersja Funky/Style posiadała jeszcze w standardzie HALOGENY, reszta zgodna z wyposażeniem 1,4 LS.
Od II połowy 2004 roku Jazz posiadał taki kluczyk z wbudowanym pilotem sterowania centralnym zamkiem, wcześniej sterowanie zdalne centr.zamkiem było w bryloczku, choć były wersje "golasy" bez centralnego zamka, szyb el. z przodu, bez klimy , abs-u oraz regulacji wys. siedzenia kierowcy (pokrętło).
W środku kabiny zaszły takie zmiany jak:
Takie zegary posiadały wszystkie 1,2 oraz 1,4 przed LIFTEM, wersja Graphite przed liftingiem posiadała BIAŁE ZEGARY (tarcze zegarów).
zegary w wersji po LIFCIE ale tylko dla 1,3 (1,4)
zdjęcie zegarów nocą w 1,2 oraz 1,3 przed LIFTEM
tu widoczne - wersja 1,3 (1,4) w nocy-sami oceńcie które ładniejsze.
A tak wyglądały w wersji z AUTOMATYCZNĄ skrzynią biegów, nieco inna kierownica oraz obrotomierz. Automat po lifcie w manualnych wirtualnych przelozeniach ma biegow 7, manetki zmiany za kierownicą, przed liftem na kierownicy.
Taki był filtr powietrza przed LIFTEM ( obudowa skręcona za pomocą wkrętów ).
A taki PO LIFCIE ( nie potrzeba wkrętaka by go wymienić na nowy, ręką otwieramy zatrzaski-prostszy sposób ).
Tapicerka przed LIFTEM, oraz w wersji 1,2 po nim.
Tapicerka po lifcie w 1,4-welur, choć była także inna czarno/szaro-srebrna z grubszym welurem tylko w ES, Graphite oraz Sport ), były wersje ze skórą w kolorze brązowym, lub jasno beżowym i czarnym, skóra występowała nawet w pdst. wersjach 1,3/1,4 (jako płatna opcja ).
tak wygląda panel radia klimy w wersji 1,2 po lifcie, przed nim w 1.2 i 1,4 był podobny (zmianie uległ kolor otaczający pokrętła-wcześniej czarny. Przycisk podgrzewania szyby połączono z podgrzewaniem lusterek ( najbiedniejsze wersje posiadały tylko podgrzewanie szyby bez podgrzewania lusterek), wcześniej przycisk ten był w innym miejscu i wyglądał tak jak poniżej na zdjęciu:
Wersja 1,3 (1,4) po lifcie posiadała inne radio (od roku 2006 pojawiło się złącze AUX w 1,2 również za pomocą którego możemy podpiąć np. MP3. Jak widac zamiast manualnej klimy z pokrętłami pojawił się jednostrefowy klimatronik. Na zegarach w wyświetlaczu można sprawdzić temperaturę na zewnątrz pojazdu-termometr ( w 1.2 niedostępny). Inna była również kierownica-doszły srebrne wstawki oraz sterowanie radiem z koła.
w modelach ES, Graphite oraz Sport po lifcie(2004r) pojawił się przycisk za pomocą którego składamy (elektrycznie) lusterka. W tych wersjach znajdziemy również inną-grubszą tapicerkę (opis wyżej), 4 el. szyby, czasem halogeny, rzadko skórzaną kierownicę czy szyberdach Wersje te posiadały oryginalnie alufelgi 15 cali ( opony 185/55/15), wersja Graphite i ES posiadała 9-ramienne. Wersję Sport od Graphite (po lifcie) odróżniały dodatkowe spojlery oraz kolor wnętrza lamp identyczny z nadwoziem .
to jest zaślepka , wersja 1,3 (1,4) w tym miejscu posiada czujnik nasłonecznienia do klimatyzacj-zdjęcie poniżej:
a poniżej system stabilizacji toru jazdy popularnie nazywanym ESP ( nie mylić z EPS-el. wsp. kier.) Honda nazywa to VSA - włączenie przycisku powoduje dezaktywacje systemu o czym jeszcze informuje nas odpowiednia dioda na zegarach, system był montowany TYLKO w 1,3 (1,4) po lifcie od 2004r ( VSA było płatną opcją wyp.), na rynek polski ten system nie był oferowany-szkoda.
W niektórych wersjach płatną opcją był np. 5 zagłówek ( np. w 1,3 po lifcie to standard ), również 2 dodatkowe poduszki boczne w przednich fotelach, choć w niektórych to też standard ( w zależności od różnych rynków-krajów sprzedaży te same wersje mogły mieć inne wyposażenie ).
W 2004 roku Jazz zmieniał się kilka razy:
- do pierwszych miesięcy 2004r ( nie wiem dokładnie do którego ) występowały pomarańczowe kierunkowskazy w błotnikach (niezależnie od pojemności silnika), mniejsze tarcze hamulcowe z przodu oraz bębny z tyłu. Kluczyk bez wbudowanego sterowania centralnym zamkiem.
- w późniejszych miesiącach 2004r Jazz otrzymał białe kierunkowskazy w błotnikach, pojawił się ulepszony układ hamulcowy, większe tarcze z przodu i zamiast bębnów tarcze z tyłu, kształt zderzaków nie uległ zmianie( 3 wloty powietrza). Pojawił się kluczyk z wbudowanym sterowaniem centalnego zamka. Opcjonalnie 4 poduszki pow., wąski filtr pow.
- pod koniec 2004 r jazz przeszedł kolejną modyfikację/lifting ( modelowo wg VIN 2005 ) bardzo mocno widoczny w 1,3/1,4 mniej w 1,2. Z zewnątrz inne zderzaki, brak zamka w klapie bagażnika (wyjątek wersja 1,2 tzw. "golas"po lifcie z zamkiem w klapie). W 1,2 w środku kolor wokół pokręteł nawiewów (zamiast czarnego srebrny). W 1,3 inne większe lusterka z wbudowanymi migaczami, inne lampy przednie, opcjonalnie pojawiło się VSA, inna kierownica ze sterowaniem radia, inna cała konsola, automatyczna klima itp. , szerszy filtr powietrza.
- w 2006 znowu zmiana tym razem symboliczna, pojawiło się złącze AUX, zamiast symbolu EPS na zegarach jest znaczek kierownicy sygnalizujący el. wsp. kier.
Ostatnio zmieniony przez Jazzman dnia Wto 16 Gru 2014, 22:51, w całości zmieniany 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 667 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Honda jazz 1.3 2018r.CVT Suzuki swift 2015r
Piwa: 28/9
Wysłany: Pią 26 Sie 2011, 21:00
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
Jazzman stawiam piwko za post bo się napracowałeś i niektórym
sporo wyjaśniłeś .''
Dla ciekawości mój jazzik przed liftem i mam kluczyk z wbudowanum pilotem sterowania centralnym zamkiem.
Re: ( Honda Jazz ) Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
Więc wygląda na to że niezależnie od liftu ten kluczyk był od 2004r i chyba tarcze z tyłu też, coś mi sie przypomina że Krzakoo miał bębny z tyłu ale jego rocznik wcześniejszy.
Mitex01 czarne klamki oznaczały mniej bogatą wersję wyposażeniową ale były jeszcze słabsze- "golasy" z czarnymi lusterkami-te już mało co posiadały. Pytanie po czym poznac zaglądając do kabiny czy jest to wersja 1,2 czy 1,3 przed liftem .
Ostatnio zmieniony przez Jazzman dnia Pią 13 Kwi 2012, 16:46, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 i-DSI 83KM 2004 / Toyota Yaris 1.0 VVT-i 69KM 2009
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 26 Sie 2011, 21:22
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
Jazzman napisał:
Więc wygląda na to że niezależnie od liftu ten kluczyk był od 2004r i chyba tarcze z tyłu też, coś mi sie przypomina że Krzakoo miał bębny z tyłu ale jego rocznik wcześniejszy.
Mitex01 czarne klamki oznaczały mniej bogatą wersję wyposażeniową ale były jeszcze słabsze- "golasy" z czarnymi lusterkami-te już mało co posiadały. Pytanie po czym poznac zaglądając do kabiny czy jest to wersja 1,2 czy 1,3 przed liftem (1,4). Odpowiedz dam w poniedziałek ?
tak ja też mam ten kluczyk ale z tymi klamkami to dziwne-mam czarne ale też np. przednie i boczne poduszki więc uboga wersja to raczej nie jest.
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 2010
Piwa: 4/0
Wysłany: Sob 27 Sie 2011, 12:58
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
Ten kluczyk przeszedł do Jazza III (ja mam go w 1,4 comfort 2010). Widziałem go też w obecnym Civicu sedan- także to chyba teraz uniwersalny kluczyk Hondy.
Szacunek dla autora tematu!
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 i-DSI 83KM 2004 / Toyota Yaris 1.0 VVT-i 69KM 2009
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 27 Sie 2011, 23:37
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
dobrze wiedzieć bo już myślałem że w mój dżezik to same przekładki z innych wersji
Ponadto są jeszcze różne kierunkowskazy: oczywiście po lifcie są w lusterkach ale przed były z boku dwa rodzaje - pomarańczowy i biały (ciekawe kiedy dawali białe?)
Re: ( Honda Jazz ) Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
Felype napisał:
Dobra robota :D
Zapomniałeś jeszcze o zamku tylnej klapy. Przed liftem był otworek na kluczyk.
coś takiego:
Nie zapomniałem tylko nie byłem pewny i nadal nie jestem, może ktoś napisze do którego roku był ten zamek stosowany, otórz w ogłoszeniach ze zdjęciami znalazłem 2 szt. Jazzów jużpo LIFCIE w wersji 1,2 z tym właśnie zamkiem w klapie i teraz pytanie czy po lifcie też był stosowany czy też były to zdjęcia naprawianych rozbitków i ktoś zamienił-wstawił klapę od starszego modelu???
Zadałem pytanie po czym zaglądając do środka kabiny można odróżnić czy to wersja 1,2 czy 1,3 (1,4) przed liftem ?
Proste-mały drobiazg przedstawia poniższe zdjęcie:
kieszenie w przednich fotelach odróżniały wersję 1,2 od 1,3 (1,4).
W wersji 1,2 ( zarówno przed jak i po liftingu ) nie ma ani jednej kieszeni, w 1,3 były 2, niestety po liftingu wersji 1,3 zabrano jedną z nich ( 2 szt. pozostały w wersjach graphite i sport). Zwróćcie uwagę na zamki w TAPICERCE (pokrowcach)- niektóre wersje zarówno 1,2 jak i 1,3 posiadały coś takiego, czy to ma służyć do odpinania TAPICERKI aby móc ją np. uprać ???
Jeszcze jeden szczegół-występuje we wszystkich 1,3 po lifcie oraz w większości 1,3 przed ale tylko w nielicznych 1,2 (najbogatsze wersje)-klamka wewnętrzna ze stopu metalu-srebrna, w pozostałych czarna-plastikowa
Jeszcze jedno nie wiem dokładnie od którego roku aly wydaje mi się że 2005 lub 2006 pojawiły się egzemplarze wyprodukowane w Chinach,
nr VIN zaczyna sięod LUCGE... w Japońskich od JHM...
Znaczki umieszczone na szybach są inne w przypadku chińczyków:
a inne u japończyków:
Przy czym w egzemparzach chińskich LUC... jest zawsze umieszczona data produkcji auta - to ta cyferka na samym dole (w przypadku zdjęcia - 7 ) czyli rok 2007, jednak cyfra ta może stanowić 1 rok różnicy w przód czyli może być to rok produkcji 2008.
Podpowiedź dla kupujących auto-nie sugerowć się nr VIN i znaczkami na szybach tylko patrzeć w dokumenty na datę produkcji -data w papierach może być inna!
A tu macie link do str. z wyposażeniem na polski rynek:
Re: ( Honda Jazz ) Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
HoCyl napisał:
dobrze wiedzieć bo już myślałem że w mój dżezik to same przekładki z innych wersji :)
Ponadto są jeszcze różne kierunkowskazy: oczywiście po lifcie są w lusterkach ale przed były z boku dwa rodzaje - pomarańczowy i biały (ciekawe kiedy dawali białe?)
Po lifcie ale tylko w 1,2 dalej tkwią w błotnikach, co do kolorów-ten szczegół mi umkną, może właśnie lifting 1,2 jest tutaj odpowiedzią ?
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 29 Sie 2011, 13:45
Temat postu:
Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
witam,
jestem posiadaczem 1,2 i-dsi sx-cool z 2006 i widzę kilka różnic.
mam te srebrne klamki
zegary mam takie jak na fotce tej pierwszej "białe kółka naokoło"
tapicerka jest taka jak przed liftem;
kluczyk jak poniżej;
hamulce: przód tarczowe wentylowane tył tarczowe
białe kierunkowskazy; _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Ostatnio zmieniony przez kedlaw07 dnia Czw 15 Sty 2015, 11:28, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Honda Jazz ) Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
HoCyl napisał:
dobrze wiedzieć bo już myślałem że w mój dżezik to same przekładki z innych wersji :)
Ponadto są jeszcze różne kierunkowskazy: oczywiście po lifcie są w lusterkach ale przed były z boku dwa rodzaje - pomarańczowy i biały (ciekawe kiedy dawali białe?)
Poszperałem trochę i okazuje się że kolor bocznych kierunkowskazów jest uzależniony od roku produkcji: do 2003r kierunkowskazy w błotnikach przednich ( w obu silnikach niezależnie od wersji wypos. 1,2 i 1,4 ) miały kolor POMARAŃCZOWY a od 2004 do 2008 są koloru BIAŁEGO.
Wygląda na to, że zmiany w 2004 przechodziły 2-etapowo, pierwszy etap obejmował:
- zmiana tarcz hamulcowych ( z przodu większa średnica [wentylowane] a z tyłu zamiast bębnów pokazały się tarcze hamulcowe ).
- zmiana kolorystyki kierunkowskazów w błotnikach
- nowy rodzaj kluczyka ( sterowanie wbudowane w kluczyk, wcześniej w dodatkowym breloku ).
II Etap był bardziej widoczny-obejmował inne zderzaki, lampy itp. zwłaszcza w 1,3 (1,4), reszta została wcześniej opisana. Może ktoś jeszcze coś doda nowego od siebie.
Tak przy okazji czy wie ktoś po co były te "WYPUSTKI" ( ten element który wystaje ponad obrys lampy ) w przednich reflektorach 1,2 oraz 1,4 przed liftem ???
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Ford Mondeo '11 / Honda Jazz '05 1.2/ Łada 2106 '80
Piwa: 2/11
Wysłany: Sro 31 Sie 2011, 09:01
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
Z tego co pamiętam były jeszcze jakieś różnice w zagłówkach tylnej kanapy.
Ja mam 1.2 po lificie (białe kierunki, srebrne pokrętła ogrzewania, kluczyk z pilotem, nowe zderzaki) jednak lampy mam takie jak w poscie Jazzmana wyżej. Nie mam pojęcia po co są te wypustki, tam nie ma żadnej żarówki, może to takie stylistyczne udziwnienie?
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 31 Sie 2011, 10:08
Temat postu:
Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
Witam,
ja też mam 1.2 sx-cool, jeżeli chodzi o lampy to moim zdaniem jest to wyróżnienie pomiędzy "zwykłymi" Jazzami a tymi
Jazzman napisał:
Cytat:
a takie lampy miała TYLKO wersja 1,3(1,4) po LIFTIGU, w wersji SPORT czarny środek lampy malowany pod kolor nadwozia.
Nie mogę sprawdzić czy mam kieszenie w przednich fotelach (pokrowce założone)
Zagłówek środkowy mogłem dokupić ale żona nie chciała
Mam bardzo wielką prośbę:
Tego nie mogę zrozumieć
w VIN:
Kod producenta:
* GD5735LX HD
a w książka serwisowej:
* Model: GD5736LX
a auto kupione w marcu 2007 z wyprzedaży jako rocznik 2006 +(opony i ubezpieczenie) i rejestrowane już w 2007. Boję się że sprzedano mi Jazza z 2005 !! Gdyby ktoś mi to wytłumaczył.
W przednich drzwiach też macie tak toporne spwawy koło lusterek - fotkę dam po południu. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Re: ( Honda Jazz ) Jak zmieniał się jazz II ( najważniejsze różnice )
Co do kieszeni w oparciach to żadna wersja 1.2 ich nie posiada, pisałem wyżej, te kody najlepiej w serwisie wyjaśnic, nie sądzę żeby cie oszukano, jeździłem Jazzem który wg VINU był z roku 2005 ale w papierach miał wbite-rok prod 2004, czasem może byc odwrotnie, najlepiej zajrzyj w dow. rej. na DATĘ PIERWSZEJ REJ. AUTA.
Co do spawów, kiedyś przy myciu górnych ramek drzwiowych zwróciłem uwagę na te fabryczne spawy-moim zdaniem są "niechlujne".
Ostatnio zmieniony przez Jazzman dnia Pią 13 Kwi 2012, 16:48, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.