Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: Honda Accord V 2.0 16V 1993r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 25 Sie 2011, 20:53
Temat postu:
silnik gaśnie podczas jazdy
Witam wszystkich forumowiczów na początek jako nowo zarejestrowany.
Jestem posiadaczem Accorda V 2.0 benzyna / gaz (nie sekwencyjny) z 1993r. Auto posiadam od kilku lat, regularnie serwisuję. Problem trwa od tygodnia i polega na tym, że auto gaśnie w czasie jazy w jednej chwili, bez przerywania zarówno na gazie jak i na benzynie. Zgaśnięcie poprzedza zapalenie się pomarańczowej kontrolki z rysunkiem silnika (chyba to silnik jest narysowany), ale to pewnie dlatego się zapala bo auto gaśnie. Po zgaśnięciu ciężko jest je odpalić pomimo mocnego kręcenia nim przez rozrusznik. Czasami odpali i zaraz zgaśnie bo obroty spadną, ale zdarzyło się, że odpalił jakby nic się nie stało i można było kontynuować jazdę. Nigdy nie ma problemu z zapalaniem auta rano, pali na dotyk. Problem występuje w momencie gdy dochodzi do temperatury roboczej po 2 minutach jazdy, jednorazowo, chociaż dzisiaj zgasł dwa razy (drugi raz po kolejnych 500 metrach) i jak ten moment przejdzie to jak na razie ponowne gaśnięcie auta nie występuje.
Przeglądałem wiele podobnych przypadków opisanych na forach, ale idealnego jak mój nie spotkałem.
Wykluczam aparat zapłonowy, wadliwy niejednokrotnie w tych modelach, mam go wymienionego przed 2-ma laty i auto raz odpalało raz nie i to zdarzało się też rano co aktualnie nie występuje.
Mam podejrzenia co do pompki paliwa w baku, ale myli mnie ten sam okres występowania problemu i prawdopodobnie ją można wykluczyć, na gazie też się to dzieje. Forumowicze w podobnych przypadkach jak zaobserwowałem wskazywali czujnik halla lub silniczek krokowy.
Gdyby nie fakt, że przebywam z autem za granicą pojechałbym prosto do mechanika, ale koszty tutaj mogą przewyższyć wartość samochodu.
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: Honda Accord V 2.0 16V 1993r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Sie 2011, 17:56
Temat postu:
Re: ( Honda Accord ) silnik gaśnie podczas jazdy
Po zgaśnięciu ciężko go odpalić i nawet jak odpali to gaśnie, trzeba jednak chwilkę odczekać. W samochodzie czuć jakiś dziwny zapach po zgaśnięciu i w czasie próby ponownego odpalania. To obserwacje z dzisiejszego dnia.
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: Honda Accord V 2.0 16V 1993r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Sie 2011, 20:34
Temat postu:
Re: ( Honda Accord ) silnik gaśnie podczas jazdy
Ja też jestem za tym, ze to elektronika, ale jaki czujnik? Dzisiaj auto mnie zaskoczyło, bo w miejscu w okolicy, gdzie zwykle się wyłącza zatrzymałem się i czekałem 10 minut po czym odjechałem i nic. Natomiast w drodze powrotnej zgasł dwa razy. Pierwszy raz w stałym miejscu, zawsze ta sama okolica, różnica może 100-200 metrów. Drugi raz po kolejnych 200 metrach. Po czym po około 3 minutach ( bo wcześniej nie dało się go odpalić) odpalił i spokojnie wróciłem do domku. Muszę pojeździć kilka dni na benzynie wyłącznie, aby wykluczyć gaz, który podejrzewam. W trasie do pracy nie zgasł, bo używałem benzyny, aż do momentu kiedy auto już na 100% nie gaśnie, a potem przełączyłem na gaz i w drodze powrotnej pomimo używania benzyny zgasł, ale może skutkiem wcześniejszego użytkowania gazu.
czujnik położenia wału on odpowiada za podawanie impulsu z wału silnika do sterownika . Jeśli przerywa a Twoje objawy na to wskazują to nie będzie miał iskry czyli nie będzie pracował ani na benzynie ani na gazie
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: Honda Accord V 2.0 16V 1993r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Sie 2011, 20:51
Temat postu:
Re: ( Honda Accord ) silnik gaśnie podczas jazdy
On nie przerywa, gaśnie w jednej sekundzie. Normalnie jak auto zgaśnie to ponownie wciskając sprzęgło i puszczając je auto zapala, a tu nic, bez reakcji i trzeba odczekać, aby ponownie zapalić. No i ta systematyczność zawsze z dokładnością w tym samym miejscu, dlaczego potem po odpaleniu można zrobić nawet 2000 kilometrów i auto chodzi bez zarzutu?
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: Honda Accord V 2.0 16V 1993r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Sie 2011, 21:08
Temat postu:
Re: ( Honda Accord ) silnik gaśnie podczas jazdy
A czy mając uszkodzony ten czujnik problem występuje tylko raz na trasę, bądź do momentu, aż auto nie wystygnie czy wiele razy w różnych momentach?. Ponowne uruchomienie zimnego silnika i kolejny tylko 1 raz problem i potem już spokojnie można jeździć do bólu.
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: Honda Accord V 2.0 16V 1993r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 02 Wrz 2011, 19:13
Temat postu:
Re: ( Honda Accord ) silnik gaśnie podczas jazdy
Można stwierdzić na 100%, że paliwo nie ma tu znaczenia, gaz czy benzyna.
Problem jednak się powiększył, bo po zgaśnięciu auta już nie wystarczy odczekać 2 - 3 minuty, odpalić i kontynuować jazdę. Po zgaśnięciu już kilkakrotnie można czekać i kręcić rozrusznikiem i auto nie odpala. Czasami złapie na sekundę i gaśnie. Po którymś tam razie i około 10 minutach auto zapala i można kontynuować jazdę. Jedno pozostało bez zmian jak już ponownie zapali i po chwili nie zgaśnie można kontynuować jazdę do bólu. Ponadto zauważyłem że nim auto się zagrzeje to jest problem z wolnymi obrotami które falują i schodzą do 200 to znowu się podnoszą i schodzą do 200 silnik nierówno pracuje i aby auto nie zgasło to trzeba trzymać je na wyższych obrotach. Byłem również u mechanika, ale niestety nie ma i ciężko będzie mi znaleźć kogoś kto będzie miał do mojego auta wtyczkę diagnostyczną, bo na zachodzie te modele już wyginęły. Zaczynam się zastanawiać czy to jednak nie będzie aparat zapłonowy. Znacznie inne objawy niż 2 lata temu przed wymianą, ale jednak to chyba aparat zapłonowy. Czy, ktoś uważa podobnie? Po wymianie aparatu zapłonowego powinno być OK?
Czesc
Mam podobne doswiadczenia ale nie te same, opisze je:
Mam Honde Accord 1.8 z 2001 r. silnik traci obroty na luzie, spadaja ponizej 700 obrotow i potrafia spasc do 0 i zgasic silnik, jednakze ponowne zpalenie nastepuje bez problemu. Nigdy w trakcie jazdy nie zgasl mi, tzn jesli mam noge na gazie gasi tylko wtedy gdy stoje np na swiatlach i obroty powinny byc na ok 700 one leca az do 0 i slychac wtedy ze silnik jakby traci moc wiec trzeba mu na starcie dac wiecej gazu. Tak zazwyczaj sie zachowuje jesli jest zapalona pomaranczowa kontrolka z silniczkiem ale mam okresy ze przez wiele tygodni ta kontrolka sie nie pali i wowczas obroty sie trzymaja tak jak trzeba i w ogole nie gasnie ale da sie odczuc ze silnik jakby pracowal na niskich obrotach nieregularnie -jakby cos go trzeslo (tak bardzo delikatnie) i tez sam samochod nie ma zbyt duzego przyspieszenia. Emisja gazow jest zdecydowanie wieksza -to wiem jak bylem na przegladzie to bylo mierzone. Pewni mechanicy ktorzy zagladali do niego mowili ze do cylindrow iskry nie ida regularnie, Jednak co jest powodem ? Wymienilem dzis aparat zaplonowy -co prawda uzywany - problem nie zniknal, dalej to samo. Czy to jest czujnik położenia wału jak kolega tu sugerowal ?
Można stwierdzić na 100%, że paliwo nie ma tu znaczenia, gaz czy benzyna.
Problem jednak się powiększył, bo po zgaśnięciu auta już nie wystarczy odczekać 2 - 3 minuty, odpalić i kontynuować jazdę. Po zgaśnięciu już kilkakrotnie można czekać i kręcić rozrusznikiem i auto nie odpala. Czasami złapie na sekundę i gaśnie. Po którymś tam razie i około 10 minutach auto zapala i można kontynuować jazdę. Jedno pozostało bez zmian jak już ponownie zapali i po chwili nie zgaśnie można kontynuować jazdę do bólu. Ponadto zauważyłem że nim auto się zagrzeje to jest problem z wolnymi obrotami które falują i schodzą do 200 to znowu się podnoszą i schodzą do 200 silnik nierówno pracuje i aby auto nie zgasło to trzeba trzymać je na wyższych obrotach. Byłem również u mechanika, ale niestety nie ma i ciężko będzie mi znaleźć kogoś kto będzie miał do mojego auta wtyczkę diagnostyczną, bo na zachodzie te modele już wyginęły. Zaczynam się zastanawiać czy to jednak nie będzie aparat zapłonowy. Znacznie inne objawy niż 2 lata temu przed wymianą, ale jednak to chyba aparat zapłonowy. Czy, ktoś uważa podobnie? Po wymianie aparatu zapłonowego powinno być OK?
Witam, czy znalazles przyczyne problemu? Mam podobne objawy :/
Wymiana aparatu zaplonowego kosztuje sporo a nie koniecznie Ci pomoze.
Ja juz mam swoja Honde zrobione i chodzi jak zegarek ale fakt wielu mechanikow nie wie co jest grane wliczajac w to autoryzowane serwisy Hondy ktorych odwiedzilem w miedzyczasie 2. Dobra do rzeczy jesli spadajace obroty to niech mechanik przeczysci EGR wg tego co Eric The Car Guy pokazuje:
Nie wiem ktory masz rocznik ja mam 2001 i u mnie zlacze jest po stronie pasazera na wysokosci nog -trzeba troche tej wykladziny odslonic.
Bez tego mozesz sie glowic co jest grane, wymiana filtrow i kabli na dzien dobry, swiece tez albo sprawdzenie czy to dziala prawidlowo razem z kopulka na aparacie zaplonowym. U mnie walniete byly jeszcze wtryski i po wymianie ( kupilem uzywane) wszystko dziala jak w zegarku.
Powodzenia !!!
P.S. Jesli jestes w UK to moge polecic bdb mechanika ktory mi naprawil moja Accordowke
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Accord ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.