Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adipl
Czytelnik
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św. Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 03 Lip 2011, 18:58
Temat postu: Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Witam posiadam Hondę CRV 2.0 i-vtec z 2003r. Problem dotyczy pochylonych do nadwozia tylnych kół. Pochylone górą tylne koła powodują ścinanie wewnetrznej strony opony. Może ktoś przerabiał ten temat . Co trzeba zrobić by problem rozwiazać. Czekam na porady. Pozdrawiam Adipl _________________ Adipl |
|
Powrót do góry |
|
|
Jasuch
Debiutant
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 2001
Piwa: 4/0
|
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 09:11
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Witam,
na początku sprawdził bym tuleje metalowo-gumowe zawieszenia, jeżeli są jeszcze dobre to pojechał bym na zbieżność (tył jest regulowany).
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
HONDACRV
Debiutant
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: HONDA CRV 2005
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 14:31
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Zgadzam sie z poprzednikiem sprawdz geometrie i zbieznosc kół |
|
Powrót do góry |
|
|
Ener
Debiutant
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Honda CR-V II
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 18:07
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Mi powiedział gościu co robił zbieżność, że to efekt zużytych sprężyn. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adipl
Czytelnik
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św. Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 05 Lip 2011, 00:03
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Dobrze mówicie Panowie,tylko że na tulejach stoi bez luzu sprawdzany na badaniu rejestracyjnym, wiem, jest regulacja mimośrodowa z tyłu wahacza ale to jest do zbieżności , a nie do pochylenia koła. skłaniał bym się do odpowiedzi że sprężyny siedzą i to powoduje pochylenie koła górą do nadwozia. Czy poza wymianą sprężyn macie może jakieś inne pomysły? A może jest gdzieś tuleja mimośrodowa która reguluje pochylenie koła lub może są śruby z owalnymi dziurami do regulacji? Dziś szukałem w zawieszenu czegoś podobnego i nic nie znalazłem. Oczywiście nie rozkręcałem zawieszenia. Nie wiem co kryje się pod trzema śrubami z gwiazdkowym łbem , może owalne dziury? jak kupię nasadkę to zobaczę . Pozdrawiam _________________ Adipl |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 05 Lip 2011, 00:03
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adipl
Czytelnik
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św. Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 11:28
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Poszedłem tropem siedzących sprężyn. Rozkręciłem amortyzator zdjołem podstawę sprężyny i pod nią włożyłem 2 cm kawałki rury o średnicy pasującej na amortyzator. złożyłem to do kupy i okazało się że tył samochodu podniósł się o jakieś 4 cm. To wystarczy by przeswit błotnika do koła był odpowiedni. koła trochę się wyprostowały. Po bieżniku widać że powierzchnia styku koła z podłożem przesunęła się i nie zdziera wewnętrznej krawędzi opony. Do tych czynności trzeba użyć ścisków do sprężyn ,bo w przeciwnym razie jak odkręcimy nakrętkę centralną u góry amortyzatora to, to wszystko co jest na sprężynie może nam wybić zęby. Ale ogólnie czynność ta jest dość prosta. Pozdrawiam. _________________ Adipl |
|
Powrót do góry |
|
|
Ener
Debiutant
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Honda CR-V II
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 12:19
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Są w sprzedaży dystanse gumowe pod sprężyny o różnej grubości i średnicy,
ale nie polecałbym, podobno szybko się zużywają, Ciekaw jestem czy te rurki które założyłeś nie będą się przesuwały i ile szt. dałeś na jedną sprężynę? |
|
Powrót do góry |
|
|
Adipl
Czytelnik
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św. Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 14 Lip 2011, 00:13
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Pod sprężynę dałem jedną ryrkę . Odciołem 2 cm rurki i założyłem pod dolny kielich sprężyny. W drugim zrobiłem to samo. tam nic się nie przesunie bo po złożeniu spowrotem wszystko jest dociskane sprężyną.
Te dystanse gumowe daje się na dolny kielich i dopiero na gumę sprężynę , ale to długo nie pochodzi bo sprężyna rozwala gumę. Mój sposób jest inny. Trzeba ścisnąć sprężynę ściskami dopiero wtedy odkręcić centralną śrubę amortyzatora, następnie wszystko z amortyzatora zdjąć. Zbić młotkiem dolny talerz na którym siedzi sprężyna . Na amortyzatorze są garby by ten talerz się tam zatrzymał. Z rury o średnicy 43 mm , ja miałem 44 mm robimy pierścień szer. 2 cm ale nie więcej niz 2.5 cm i nasuwamy na amortyzator , on nam osiądzie na tych garbach. Na to ten talerz na którym siedzi sprężyna i wszystko pozostałe. Wgórnej części amortyzatora jest taka nakładka stalowa to łatwo zbijemy młotkiem, a póżniej nabijemy. przy składaniu trzeba dobrze wcisnąć górną część sprężyny by gwint amortyzatora wyszedł by można by było nakręcić nakrętkę centralną. On tak łatwo nie wychodzi bo mamy podłożoną ryrkę i tyle nam brakuje. trzeba gdzieś znaleźć sobie miejsce by na zasadzie dźwigni docisnąć górny kielich aż wyjdzie gwint i go zakręcimy. Najlepiej robić to w dwie osoby jedna przyciska druga zakręca i gotowe. Auto podniesie się z tyłu około 4 cm. Będzie wyraźna poprawa prześwitu. Jak by co to napisz to coś podpowiem. Pozdrawiam _________________ Adipl |
|
Powrót do góry |
|
|
ramzi31
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
|
Wysłany: Sro 31 Paź 2012, 10:15
Temat postu: Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Witam
Zamierzam sobie zrobić kompleksowo tylne zawieszenie w związku z tym że mam koła też pochylone.
Czy ktoś montował u siebie sprężyny IRONMAN lub Lovells i do tego amortyzatory KYB lub SACHS
Sprężyny są twardsze od zwykłych i podniesione o około 3-4 cm.
Wożę czasami cięższy to towar i taka zamiana by mi pasowała
Czy zna ktoś może ceny oryginalnych części w salonie sprężyn i amortyzatorów ?? _________________ RAMZES |
|
Powrót do góry |
|
|
Rocannon
Czytelnik
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Honda CR-V 98 LX B20B3
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 13 Lis 2012, 15:27
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Cztery lata temu pytałem w ASO jak wyglądają ceny amortyzatorów i sprężyn, uzyskałem wiadomość, iż honda sprzedaje je tylko w postaci całych, złożonych kolumn. Cena wtedy wynosiła powyżej 800 zł za sztukę. U mnie oryginalne amortyzatory były Tokico (chyba w wielu modelach te idą na pierwszy montaż), wysyłkowo kupowałem je za 250zł/szt i sprężyny Lesjofors 250zł za komplet również miały być wzmacniane. Po 45kkm ze zbiornikiem lpg i częstym wożeniem różnego badziewia dają radę więc polecam. A co do "kaczki" z tyłu to po wymianie sprężyn nic się nie zmieniło, dopiero górne i dolne wahacze poprzeczne, cukierki wahacza wzdłużnego oraz geometria skasowały krzywiznę. |
|
Powrót do góry |
|
|
ramzi31
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
|
Wysłany: Pon 05 Sie 2013, 16:25
Temat postu: Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Wymienione sprężyny oryginalne hondy z tyłu, nowe amortyzatory sachs i dodatkowo łączniki stabilizatora z tyłu - kaczka jak była tak jest.
Zaczynam wymieniać wszystkie tuleje z tyłu i szukam dalej przyczyny efektu pochylonych kół.
Widział ktoś może tylny górny wachacz nieoryginalny regulowany ??? _________________ RAMZES |
|
Powrót do góry |
|
|
Mroowa
Dyskutant
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpackie (Sędziszów Młp.) Posiadane auto: Honda CR-V, 2.0 benz./147KM, rocznik 2000
Piwa: 1/3
|
Wysłany: Wto 06 Sie 2013, 10:36
Temat postu: Pisk opon na małych zakrętach - też tak macie? |
|
|
Od razu zaznaczam, że zbieżność była ustawiana. Mimo to, szczególnie na gorącym asfalcie, opony piszczą nawet przy stosunkowo niewielkich prędkościach w zakrętach. Czy ktoś ma podobnie? |
|
Powrót do góry |
|
|
slawicz
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
|
Wysłany: Sro 07 Sie 2013, 10:05
Temat postu: pisk opon |
|
|
też tak mam. Zbieżność ustawiona, ciśnieniem w oponach się pobawiłem ale efekt znikomy _________________
^^^instrukcja CR-V PL^^^ |
|
Powrót do góry |
|
|
ramzi31
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
|
Wysłany: Nie 29 Gru 2013, 00:56
Temat postu: Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Wymienione dzisiaj nowe wahacze oryginalne hondy oraz tuleja górna przy wahaczu.
Kaczka jak była tak jest - już mi ręce opadają _________________ RAMZES |
|
Powrót do góry |
|
|
ramzi31
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
|
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 15:44
Temat postu: re |
|
|
Zastanawiam się nad wyborem rozwiązania ??
Czy zastosować dystanse na amortyzator - sprężyna pozostaje ta sama, auto idzie do góry ale przy obciążeniu pewnie dalej będzie się ostro robiła kaczka,
Czy zastosować sprężyny LOVELLS lift 2 cale. Nie interesuje mnie zniszczenie amortyzatora. najwyżej za 4-5 lat się wymieni.
Auto pójdzie też do góry ale i większe obciążenie wytrzyma przez co kaczka podczas obciążenia będzie mniejsza ??
Ktoś w ogóle stosował 1 z rozwiązań ?? _________________ RAMZES |
|
Powrót do góry |
|
|
ramzi31
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
|
Wysłany: Czw 29 Maj 2014, 12:52
Temat postu: re |
|
|
Witam
1) czy jak załadujecie 4-5 osób [cenzura] też wam ostro siada - ja mam nowe całe oryginalne zawieszenie i przerażą mnie to.
2) stosował ktoś gumy usztywniające w sprężyny - zdaje to swoją rolę ?
Przymierzam się do wymiany nowych sprężyn na wzmacniane Lovellsa ale przedtem chce potestować te gumy.
Pozdrawiam _________________ RAMZES |
|
Powrót do góry |
|
|
slawicz
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
|
Wysłany: Czw 29 Maj 2014, 15:55
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Mam ten problem jak zapewne już wyczytałeś ale jakoś nigdy nie przyszło mi do głowy sprawdzenie przy załadowanym aucie. Natomiast gumy zapodałem , bo to najprostszy i najtańszy sposób. Przyznam że nie zlikwidowało to problemu w 100 % ale jest widoczna poprawa, co jednoznacznie powala przypuszczać iż to własnie w sprężynach leży problem. _________________
^^^instrukcja CR-V PL^^^ |
|
Powrót do góry |
|
|
ramzi31
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
|
Wysłany: Pią 30 Maj 2014, 07:41
Temat postu: re |
|
|
Wczoraj był u mnie znajomy też z tym samym modele i siadając w 5 to samo co u mnie. Tył osiada masakrycznie.
Rozmawiałem z honda czy są może różne twardości do tego modelu - powiedzieli że od diesla mogą być twardsze ale trudno powiedzieć.
A masz gumy w sprężyny czy pod sprężyny - to ważne ??
Zauważyłem, że nie spotkałem żadnej CRV z roku 2005-2006 - po lifcie z kaczką z tyłu i siedzącym tyłkiem. Czyżby producent coś poprawił w tym modelu ?? _________________ RAMZES |
|
Powrót do góry |
|
|
slawicz
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
|
Wysłany: Pią 30 Maj 2014, 14:14
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
gumy poszły w sprężyny pomiędzy zwoje w 1/2 wysokości _________________
^^^instrukcja CR-V PL^^^ |
|
Powrót do góry |
|
|
AmOnO
Debiutant
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Leszno Posiadane auto: Honda CRV I 2.0 128 KM
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Pią 30 Maj 2014, 23:58
Temat postu: re |
|
|
Koledzy jeśli gumow elementy zawieszenia macie ok to na 100% winne są springi. Ja jestem po wymianie u kumpla bo u siebie mam igla i co się okazuje sprężyny już maja dość i w ogóle względem nowych to stare są krótsze albo tak ściśnięte że nie zdają egzaminu. Po wymianie sprężyn auto stoi kołami jak nie powiem co. Żadnej krzywizny. Igła. Już gdzieś o tym pisałem tylko nie wiem czy na tym forum. Na prawdę nie szukajcie problemu tam gdzie go nie ma. Ale mówię warunek jeden wszystkie gumowe elementy ok !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
ramzi31
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
|
Wysłany: Nie 01 Cze 2014, 13:55
Temat postu: re |
|
|
Byłem w serwisie Hondy, wymienione tuleje gumowe w miejscach gdzie Honda uważała, całe nowe zawieszenie oryginalne hondy wraz z górnym wahaczem. Kaczka jest mniejsza ale dalej jest.
Nie wymienione tylko gumy w miejscu ustawiania zbieżności i tam dalej jest też inna podoba. Honda twierdziła że są idealne więc nie robiłem.
Autko ma przejechane 230000 tys. Chyba z kaczką nic już nie zrobię.
Teraz interesuje mnie kwestia tylko siadającego tyłu oraz przy delikatnym załadunku.
Włożyłem gumy w sprężyny 4 cm - efekt jakiś jest ale liczyłem na coś więcej.
Rzeczywiście przy 5 osobach mniej osiadł ale dalej tył nie podniósł się do góry.
Sądzę że tylko wymiana sprężyn na bardziej utwardzone da zamierzony efekt. _________________ RAMZES |
|
Powrót do góry |
|
|
jakub.musial
Czytelnik
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Cr-V 2.4 2003
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 08 Cze 2014, 02:13
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Witam, w piątek dotarły do mnie ze Stanów wahacze regulowane na tył, 400 zł i pod drzwiami. W tym tyg prawdopodobnie będą wymieniane, geometria i zobaczymy jaki efekt, myślę że kaczki się pozbędę. Niestety, żeby tył do góry poszedł trzeba będzie sprężynki na jakieś wzmocnione prawdopodobnie wymienić... |
|
Powrót do góry |
|
|
jakub.musial
Czytelnik
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Cr-V 2.4 2003
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 28 Cze 2014, 22:35
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
jakub.musial napisał: | Witam, w piątek dotarły do mnie ze Stanów wahacze regulowane na tył, 400 zł i pod drzwiami. W tym tyg prawdopodobnie będą wymieniane, geometria i zobaczymy jaki efekt, myślę że kaczki się pozbędę. Niestety, żeby tył do góry poszedł trzeba będzie sprężynki na jakieś wzmocnione prawdopodobnie wymienić... |
Wahacze wymienione, kaczki już nie ma!
Oto wahacze:
http://www.ebay.pl/itm/310751023895?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Jednak Hania dalej z tyłu siedzi, jest butka z gazem, więc prawdopodobnie będą jeszcze sprężyny, możliwe że razem z amorkami, na wzmocnione wymieniane.
Powodzenia i pozdrowienia |
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz_łupawa
Czytelnik
Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): łupawa woj pomorskie Posiadane auto: crv 2003
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 26 Paź 2014, 23:42
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
moja siedziała tak nisko, że za przeproszeniem nogi pomiędzy bude a koło nie wcisnąłem więc w sobote wymieniłem amotryzatory i sprężyny na kyb-y i stoi równo, z przodu i z tyłu (z pełną 42l butlą z gazem) 82cm do końca czarnego plastikowego nadkola. a kupowanie wahaczy z usa, pitolenie o szopenie i tyle. _________________ kropa |
|
Powrót do góry |
|
|
ramzi31
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
|
Wysłany: Sob 15 Lis 2014, 10:27
Temat postu: re |
|
|
Kolego co wymienił zawieszenie i mówi że mu ładnie stoi autko.
Załaduj 5 osób i daj znać ja to wygląda wtedy.
Założone wczoraj sprężyny LOVELLS HRR-133 na tył.
Auto znacząco się podniosło i prawie kaczka zniknęła.
Przy 5 osobach wyglądam jak na oryginalnych przy 3
Spora różnica w jeździe. _________________ RAMZES |
|
Powrót do góry |
|
|
aroll
Czytelnik
Dołączył: 25 Kwi 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków Posiadane auto: CR-V 2.2 2005
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Czw 30 Kwi 2015, 09:54
Temat postu: Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
To ja może doleję trochę oliwy do tematu
Mam RDII z silnikiem 2.2 2005 który również ma nieskromnie mówiąc z tyłu 'rozstawione nogi'. Poza tym nadwozie mu w tej części siedzi. Brak luzów w zawieszeniu na elementach gumowych.
W ubiegłym roku idąc radą z jakiegoś forum wymieniłem tylne sprężyny na Lesjofors choć po zdjęciu okazało się że stare orginały i nowe Lesjoforsy mają tę samą wysokość. Wymieniłem w nadziei że może stare zostały mocno nadwyrężone wożeniem bagażnika z 4 rowerami na haku (duża dźwignia z naciskiem 100kg).
Po wymianie ten sam efekt. Odciążony tył siedzi 3cm niżej niż przód. Po załadowaniu dwóch szczupłych osób, efekt jakby siedział w nim hipopotam
Po konsultacji u importera Lovells, podjąłem zamiar zakupu tych sprężyn. Dzięki uprzejmości ramzi31 (dziękuję bardzo za pomoc) udało mi się określić ile nowe sprężyny podniosłyby auto. Dzisiaj jednak otrzymałem informację od jednego z dystrybutorów Lovells, że ich sprężyny (HRR-133) nie pasują do mojego modelu. Sprawa wygląda tak, że nikt ze sprzedających nie posiada informacji na temat wzmocnionych sprężyn do cr-v 2005. Jeden z warszawskich sklepów internetowych proponuje wymianę sprężyn na orginalne hondy lub (podobno) identyczne z nimi - KYB. Zanim jednak kupię KOLEJNE sprężyny chciałbym potwierdzić czy po wymianie nie będzie 'powtórki z rozrywki'...
Może znajdzie się ktoś kto rozwiązał ten problem w RDII po liftingu (2005-2006) lub ma jakiekolwiek doświadczenia w tym modelu? |
|
Powrót do góry |
|
|
aroll
Czytelnik
Dołączył: 25 Kwi 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków Posiadane auto: CR-V 2.2 2005
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 02 Cze 2015, 11:18
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Na moje pytanie odpowiem sobie sam
Otóż teraz mogę już potwierdzić, ze sprężyny HRR-133 (tył) pasują również do CR-V 2.2 z 2005 roku.
Jednak weryfikacja tego wymagała trochę pogrzebania w necie, również bardzo dużo wsparcia ze strony kolegi Ramzi31.
Większość znalezionych informacji sugerowała zgodność sprężyn z rocznikiem auta. Ostatecznie potwierdziła fakt zgodności weryfikacja sprężyn już zamontowanych w zawieszeniu. Wymieniłem własnymi ręcami w ostatnią sobotę.
Auto się znacznie podniosło i tylne zawieszenie zachowuje się jak latach jego młodości:)
Jednocześnie wielki jak stodoła negatyw dla pracowników sklepów internetowych importera i dwóch dystrybutorów sprężyn Lovells. Wszyscy zawzięcie twierdzili że sprężyny HRR-133 nie będą pasowały do tego modelu. Jeden z nich tak był zainteresowany sprzedażą, że miał oddzwonić po weryfikacji ale zapomniał.
Ogólnie dla informacji sprężyny HRR-133 są tej samej wysokości ale grubsze od orginalnych i mają więcej 'zwojów'.
Auto po zamontowaniu stoi równo na obydwu osiach a tył jest stabilniejszy niż na poprzednio założonych Lesjoforsach (których w żadnym razie nie polecam, są liche:za miękkie, bujają i siedzą zaraz po założeniu). Przód nadal jeździ na orginalnych sprężynach. |
|
Powrót do góry |
|
|
filip_rosier
Debiutant
Dołączył: 29 Wrz 2014 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Honda CRV 2,2 i-CDTI (II generacja)
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Sro 24 Cze 2015, 08:37
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
@aarol - dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami.
O tyle dziwna sytuacja, że w katalogu Lovell wymienione przez Ciebie HRR-133 są przypisane do auta
http://www.lovellsauto.com.au/docs/cat_4x4spring13.pdf
Tak czy siak - moja RD9, 2,2D, 2006 (rejestracja 2007) wśród listy rzeczy do zrobienia - prawdopodobnie - znajduje się również delikatna kaczka z tyłu...
Co ciekawe nie jest to aż tak widoczne jak u kolegów, nie mniej czasem jak się przyjrzę z tyłu, to auto stoi na wewnętrznych elementach opon.
Co jeszcze ciekawsze - nie jest tak cały czas. Jednym razem stoi równo oponka na równym terenie, innym razem ww. efekt. Czasem aż po gałach daje różnica - choćby po odbiciach na alusach.
Jutro podskoczę do znajomego sprawdzić geometrię i ewentualnie pokombinować z tymi wahaczami....
P.S. a Kayaba RC5809 - próbował ktoś? Są o połowę tańsze od tych Lowelasów, a ogólnie Kayaba nie jest złą firmą... |
|
Powrót do góry |
|
|
ramzi31
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
filip_rosier
Debiutant
Dołączył: 29 Wrz 2014 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Honda CRV 2,2 i-CDTI (II generacja)
Piwa: 1/2
|
Wysłany: Sro 29 Lip 2015, 08:25
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
Podziękował kolego.
Na szczęście u mnie okazało się że póki co zawieszenie mam sprawne.
Ale te info może się przydać |
|
Powrót do góry |
|
|
jw dopiewo
Dyskutant
Dołączył: 10 Wrz 2015 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowsze Posiadane auto: honda 2 crv 2006
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 12:28
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła |
|
|
dajcie namiary gdzie można kupic te dystanse pod sprężyny bo na alegro do hondy nie ma |
|
Powrót do góry |
|
|
nissanx1
Czytelnik
Dołączył: 30 Gru 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): milicz Posiadane auto: honda cr-v 1, 2.0, 1998r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 31 Gru 2019, 00:29
Temat postu: pochylone koła , negatyw w honda cr-v |
|
|
Cześć. Ja poradziłem sobie z tym problemem w sposób następujący. Pomiędzy karoserie a mocowanie górnego wahacza tzw. małego cukierka włożyłem duże podkładki ocynkowane, około 4 mm. koła wyprostowały się, jeżdżę już z tymi podkładkami 2 lata i jest ok. Dodam, że wcześniej wymieniłem sprężyny i teleskopy i nic nie pomogło. Teraz przygotowuję się do podniesienia tyłu o kilka centymetrów, bo to też taka dziwna uroda tej hondy - przód stoi wysoko a tył "siedzi". Dorobię specjalne podkładki po ok. 2-3cm. między karoserię a kolumnę tylnych Mcphersonów. _________________ myślenie ma przyszłość |
|
Powrót do góry |
|
|
|