Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Lip 2011, 18:58
Temat postu:

Pochylone do nadwozia tylne koła


Witam posiadam Hondę CRV 2.0 i-vtec z 2003r. Problem dotyczy pochylonych do nadwozia tylnych kół. Pochylone górą tylne koła powodują ścinanie wewnetrznej strony opony. Może ktoś przerabiał ten temat . Co trzeba zrobić by problem rozwiazać. Czekam na porady. Pozdrawiam Adipl
_________________
Adipl
Powrót do góry
Jasuch

Debiutant



Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 2001
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 09:11
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Witam,
na początku sprawdził bym tuleje metalowo-gumowe zawieszenia, jeżeli są jeszcze dobre to pojechał bym na zbieżność (tył jest regulowany).
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
HONDACRV

Debiutant



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: HONDA CRV 2005
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 14:31
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Zgadzam sie z poprzednikiem sprawdz geometrie i zbieznosc kół
Powrót do góry
Ener

Debiutant



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Honda CR-V II
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 18:07
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Mi powiedział gościu co robił zbieżność, że to efekt zużytych sprężyn.
Powrót do góry
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 05 Lip 2011, 00:03
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Dobrze mówicie Panowie,tylko że na tulejach stoi bez luzu sprawdzany na badaniu rejestracyjnym, wiem, jest regulacja mimośrodowa z tyłu wahacza ale to jest do zbieżności , a nie do pochylenia koła. skłaniał bym się do odpowiedzi że sprężyny siedzą i to powoduje pochylenie koła górą do nadwozia. Czy poza wymianą sprężyn macie może jakieś inne pomysły? A może jest gdzieś tuleja mimośrodowa która reguluje pochylenie koła lub może są śruby z owalnymi dziurami do regulacji? Dziś szukałem w zawieszenu czegoś podobnego i nic nie znalazłem. Oczywiście nie rozkręcałem zawieszenia. Nie wiem co kryje się pod trzema śrubami z gwiazdkowym łbem , może owalne dziury? jak kupię nasadkę to zobaczę . Pozdrawiam
_________________
Adipl
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 05 Lip 2011, 00:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 11:28
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Poszedłem tropem siedzących sprężyn. Rozkręciłem amortyzator zdjołem podstawę sprężyny i pod nią włożyłem 2 cm kawałki rury o średnicy pasującej na amortyzator. złożyłem to do kupy i okazało się że tył samochodu podniósł się o jakieś 4 cm. To wystarczy by przeswit błotnika do koła był odpowiedni. koła trochę się wyprostowały. Po bieżniku widać że powierzchnia styku koła z podłożem przesunęła się i nie zdziera wewnętrznej krawędzi opony. Do tych czynności trzeba użyć ścisków do sprężyn ,bo w przeciwnym razie jak odkręcimy nakrętkę centralną u góry amortyzatora to, to wszystko co jest na sprężynie może nam wybić zęby. Ale ogólnie czynność ta jest dość prosta. Pozdrawiam.
_________________
Adipl
Powrót do góry
Ener

Debiutant



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Honda CR-V II
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 12:19
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Są w sprzedaży dystanse gumowe pod sprężyny o różnej grubości i średnicy,
ale nie polecałbym, podobno szybko się zużywają, Ciekaw jestem czy te rurki które założyłeś nie będą się przesuwały i ile szt. dałeś na jedną sprężynę?
Powrót do góry
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Lip 2011, 00:13
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Pod sprężynę dałem jedną ryrkę . Odciołem 2 cm rurki i założyłem pod dolny kielich sprężyny. W drugim zrobiłem to samo. tam nic się nie przesunie bo po złożeniu spowrotem wszystko jest dociskane sprężyną.
Te dystanse gumowe daje się na dolny kielich i dopiero na gumę sprężynę , ale to długo nie pochodzi bo sprężyna rozwala gumę. Mój sposób jest inny. Trzeba ścisnąć sprężynę ściskami dopiero wtedy odkręcić centralną śrubę amortyzatora, następnie wszystko z amortyzatora zdjąć. Zbić młotkiem dolny talerz na którym siedzi sprężyna . Na amortyzatorze są garby by ten talerz się tam zatrzymał. Z rury o średnicy 43 mm , ja miałem 44 mm robimy pierścień szer. 2 cm ale nie więcej niz 2.5 cm i nasuwamy na amortyzator , on nam osiądzie na tych garbach. Na to ten talerz na którym siedzi sprężyna i wszystko pozostałe. Wgórnej części amortyzatora jest taka nakładka stalowa to łatwo zbijemy młotkiem, a póżniej nabijemy. przy składaniu trzeba dobrze wcisnąć górną część sprężyny by gwint amortyzatora wyszedł by można by było nakręcić nakrętkę centralną. On tak łatwo nie wychodzi bo mamy podłożoną ryrkę i tyle nam brakuje. trzeba gdzieś znaleźć sobie miejsce by na zasadzie dźwigni docisnąć górny kielich aż wyjdzie gwint i go zakręcimy. Najlepiej robić to w dwie osoby jedna przyciska druga zakręca i gotowe. Auto podniesie się z tyłu około 4 cm. Będzie wyraźna poprawa prześwitu. Jak by co to napisz to coś podpowiem. Pozdrawiam
_________________
Adipl
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Sro 31 Paź 2012, 10:15
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Witam
Zamierzam sobie zrobić kompleksowo tylne zawieszenie w związku z tym że mam koła też pochylone.

Czy ktoś montował u siebie sprężyny IRONMAN lub Lovells i do tego amortyzatory KYB lub SACHS

Sprężyny są twardsze od zwykłych i podniesione o około 3-4 cm.

Wożę czasami cięższy to towar i taka zamiana by mi pasowała

Czy zna ktoś może ceny oryginalnych części w salonie sprężyn i amortyzatorów ??
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Rocannon

Czytelnik



Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec
Posiadane auto: Honda CR-V 98 LX B20B3
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Lis 2012, 15:27
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Cztery lata temu pytałem w ASO jak wyglądają ceny amortyzatorów i sprężyn, uzyskałem wiadomość, iż honda sprzedaje je tylko w postaci całych, złożonych kolumn. Cena wtedy wynosiła powyżej 800 zł za sztukę. U mnie oryginalne amortyzatory były Tokico (chyba w wielu modelach te idą na pierwszy montaż), wysyłkowo kupowałem je za 250zł/szt i sprężyny Lesjofors 250zł za komplet również miały być wzmacniane. Po 45kkm ze zbiornikiem lpg i częstym wożeniem różnego badziewia dają radę więc polecam. A co do "kaczki" z tyłu to po wymianie sprężyn nic się nie zmieniło, dopiero górne i dolne wahacze poprzeczne, cukierki wahacza wzdłużnego oraz geometria skasowały krzywiznę.
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Pon 05 Sie 2013, 16:25
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Wymienione sprężyny oryginalne hondy z tyłu, nowe amortyzatory sachs i dodatkowo łączniki stabilizatora z tyłu - kaczka jak była tak jest.

Zaczynam wymieniać wszystkie tuleje z tyłu i szukam dalej przyczyny efektu pochylonych kół.

Widział ktoś może tylny górny wachacz nieoryginalny regulowany ???
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Mroowa

Dyskutant



Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpackie (Sędziszów Młp.)
Posiadane auto: Honda CR-V, 2.0 benz./147KM, rocznik 2000
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 06 Sie 2013, 10:36
Temat postu:

Pisk opon na małych zakrętach - też tak macie?


Od razu zaznaczam, że zbieżność była ustawiana. Mimo to, szczególnie na gorącym asfalcie, opony piszczą nawet przy stosunkowo niewielkich prędkościach w zakrętach. Czy ktoś ma podobnie?
Powrót do góry
slawicz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
Wysłany: Sro 07 Sie 2013, 10:05
Temat postu:

pisk opon


też tak mam. Zbieżność ustawiona, ciśnieniem w oponach się pobawiłem ale efekt znikomy
_________________

^^^instrukcja CR-V PL^^^
Powrót do góry
gadu-gadu
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Nie 29 Gru 2013, 00:56
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Wymienione dzisiaj nowe wahacze oryginalne hondy oraz tuleja górna przy wahaczu.
Kaczka jak była tak jest - już mi ręce opadają
_________________
RAMZES
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 15:44
Temat postu:

re


Zastanawiam się nad wyborem rozwiązania ??

Czy zastosować dystanse na amortyzator - sprężyna pozostaje ta sama, auto idzie do góry ale przy obciążeniu pewnie dalej będzie się ostro robiła kaczka,

Czy zastosować sprężyny LOVELLS lift 2 cale. Nie interesuje mnie zniszczenie amortyzatora. najwyżej za 4-5 lat się wymieni.

Auto pójdzie też do góry ale i większe obciążenie wytrzyma przez co kaczka podczas obciążenia będzie mniejsza ??

Ktoś w ogóle stosował 1 z rozwiązań ??
_________________
RAMZES
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Czw 29 Maj 2014, 12:52
Temat postu:

re


Witam

1) czy jak załadujecie 4-5 osób [cenzura] też wam ostro siada - ja mam nowe całe oryginalne zawieszenie i przerażą mnie to.


2) stosował ktoś gumy usztywniające w sprężyny - zdaje to swoją rolę ?

Przymierzam się do wymiany nowych sprężyn na wzmacniane Lovellsa ale przedtem chce potestować te gumy.

Pozdrawiam
_________________
RAMZES
Powrót do góry
slawicz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 29 Maj 2014, 15:55
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Mam ten problem jak zapewne już wyczytałeś ale jakoś nigdy nie przyszło mi do głowy sprawdzenie przy załadowanym aucie. Natomiast gumy zapodałem , bo to najprostszy i najtańszy sposób. Przyznam że nie zlikwidowało to problemu w 100 % ale jest widoczna poprawa, co jednoznacznie powala przypuszczać iż to własnie w sprężynach leży problem.
_________________

^^^instrukcja CR-V PL^^^
Powrót do góry
gadu-gadu
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 30 Maj 2014, 07:41
Temat postu:

re


Wczoraj był u mnie znajomy też z tym samym modele i siadając w 5 to samo co u mnie. Tył osiada masakrycznie.

Rozmawiałem z honda czy są może różne twardości do tego modelu - powiedzieli że od diesla mogą być twardsze ale trudno powiedzieć.

A masz gumy w sprężyny czy pod sprężyny - to ważne ??


Zauważyłem, że nie spotkałem żadnej CRV z roku 2005-2006 - po lifcie z kaczką z tyłu i siedzącym tyłkiem. Czyżby producent coś poprawił w tym modelu ??
_________________
RAMZES
Powrót do góry
slawicz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
Wysłany: Pią 30 Maj 2014, 14:14
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


gumy poszły w sprężyny pomiędzy zwoje w 1/2 wysokości
_________________

^^^instrukcja CR-V PL^^^
Powrót do góry
gadu-gadu
AmOnO

Debiutant



Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): Leszno
Posiadane auto: Honda CRV I 2.0 128 KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 30 Maj 2014, 23:58
Temat postu:

re


Koledzy jeśli gumow elementy zawieszenia macie ok to na 100% winne są springi. Ja jestem po wymianie u kumpla bo u siebie mam igla i co się okazuje sprężyny już maja dość i w ogóle względem nowych to stare są krótsze albo tak ściśnięte że nie zdają egzaminu. Po wymianie sprężyn auto stoi kołami jak nie powiem co. Żadnej krzywizny. Igła. Już gdzieś o tym pisałem tylko nie wiem czy na tym forum. Na prawdę nie szukajcie problemu tam gdzie go nie ma. Ale mówię warunek jeden wszystkie gumowe elementy ok !!!
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Nie 01 Cze 2014, 13:55
Temat postu:

re


Byłem w serwisie Hondy, wymienione tuleje gumowe w miejscach gdzie Honda uważała, całe nowe zawieszenie oryginalne hondy wraz z górnym wahaczem. Kaczka jest mniejsza ale dalej jest.
Nie wymienione tylko gumy w miejscu ustawiania zbieżności i tam dalej jest też inna podoba. Honda twierdziła że są idealne więc nie robiłem.

Autko ma przejechane 230000 tys. Chyba z kaczką nic już nie zrobię.

Teraz interesuje mnie kwestia tylko siadającego tyłu oraz przy delikatnym załadunku.

Włożyłem gumy w sprężyny 4 cm - efekt jakiś jest ale liczyłem na coś więcej.
Rzeczywiście przy 5 osobach mniej osiadł ale dalej tył nie podniósł się do góry.

Sądzę że tylko wymiana sprężyn na bardziej utwardzone da zamierzony efekt.
_________________
RAMZES
Powrót do góry
jakub.musial

Czytelnik



Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda Cr-V 2.4 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Cze 2014, 02:13
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Witam, w piątek dotarły do mnie ze Stanów wahacze regulowane na tył, 400 zł i pod drzwiami. W tym tyg prawdopodobnie będą wymieniane, geometria i zobaczymy jaki efekt, myślę że kaczki się pozbędę. Niestety, żeby tył do góry poszedł trzeba będzie sprężynki na jakieś wzmocnione prawdopodobnie wymienić...
Powrót do góry
jakub.musial

Czytelnik



Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda Cr-V 2.4 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Cze 2014, 22:35
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


jakub.musial napisał:
Witam, w piątek dotarły do mnie ze Stanów wahacze regulowane na tył, 400 zł i pod drzwiami. W tym tyg prawdopodobnie będą wymieniane, geometria i zobaczymy jaki efekt, myślę że kaczki się pozbędę. Niestety, żeby tył do góry poszedł trzeba będzie sprężynki na jakieś wzmocnione prawdopodobnie wymienić...




Wahacze wymienione, kaczki już nie ma!
Oto wahacze:
http://www.ebay.pl/itm/310751023895?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Jednak Hania dalej z tyłu siedzi, jest butka z gazem, więc prawdopodobnie będą jeszcze sprężyny, możliwe że razem z amorkami, na wzmocnione wymieniane.
Powodzenia i pozdrowienia Smile
Powrót do góry
mateusz_łupawa

Czytelnik



Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): łupawa woj pomorskie
Posiadane auto: crv 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Paź 2014, 23:42
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


moja siedziała tak nisko, że za przeproszeniem nogi pomiędzy bude a koło nie wcisnąłem więc w sobote wymieniłem amotryzatory i sprężyny na kyb-y i stoi równo, z przodu i z tyłu (z pełną 42l butlą z gazem) 82cm do końca czarnego plastikowego nadkola. a kupowanie wahaczy z usa, pitolenie o szopenie i tyle.
_________________
kropa
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 15 Lis 2014, 10:27
Temat postu:

re


Kolego co wymienił zawieszenie i mówi że mu ładnie stoi autko.
Załaduj 5 osób i daj znać ja to wygląda wtedy.

Założone wczoraj sprężyny LOVELLS HRR-133 na tył.
Auto znacząco się podniosło i prawie kaczka zniknęła.
Przy 5 osobach wyglądam jak na oryginalnych przy 3

Spora różnica w jeździe.
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
aroll

Czytelnik



Dołączył: 25 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: CR-V 2.2 2005
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 30 Kwi 2015, 09:54
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła


To ja może doleję trochę oliwy do tematu Smile
Mam RDII z silnikiem 2.2 2005 który również ma nieskromnie mówiąc z tyłu 'rozstawione nogi'. Poza tym nadwozie mu w tej części siedzi. Brak luzów w zawieszeniu na elementach gumowych.
W ubiegłym roku idąc radą z jakiegoś forum wymieniłem tylne sprężyny na Lesjofors choć po zdjęciu okazało się że stare orginały i nowe Lesjoforsy mają tę samą wysokość. Wymieniłem w nadziei że może stare zostały mocno nadwyrężone wożeniem bagażnika z 4 rowerami na haku (duża dźwignia z naciskiem 100kg).
Po wymianie ten sam efekt. Odciążony tył siedzi 3cm niżej niż przód. Po załadowaniu dwóch szczupłych osób, efekt jakby siedział w nim hipopotam Smile
Po konsultacji u importera Lovells, podjąłem zamiar zakupu tych sprężyn. Dzięki uprzejmości ramzi31 (dziękuję bardzo za pomoc) udało mi się określić ile nowe sprężyny podniosłyby auto. Dzisiaj jednak otrzymałem informację od jednego z dystrybutorów Lovells, że ich sprężyny (HRR-133) nie pasują do mojego modelu. Sprawa wygląda tak, że nikt ze sprzedających nie posiada informacji na temat wzmocnionych sprężyn do cr-v 2005. Jeden z warszawskich sklepów internetowych proponuje wymianę sprężyn na orginalne hondy lub (podobno) identyczne z nimi - KYB. Zanim jednak kupię KOLEJNE sprężyny chciałbym potwierdzić czy po wymianie nie będzie 'powtórki z rozrywki'...

Może znajdzie się ktoś kto rozwiązał ten problem w RDII po liftingu (2005-2006) lub ma jakiekolwiek doświadczenia w tym modelu?
Powrót do góry
aroll

Czytelnik



Dołączył: 25 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: CR-V 2.2 2005
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 02 Cze 2015, 11:18
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Na moje pytanie odpowiem sobie sam Smile
Otóż teraz mogę już potwierdzić, ze sprężyny HRR-133 (tył) pasują również do CR-V 2.2 z 2005 roku.
Jednak weryfikacja tego wymagała trochę pogrzebania w necie, również bardzo dużo wsparcia ze strony kolegi Ramzi31.
Większość znalezionych informacji sugerowała zgodność sprężyn z rocznikiem auta. Ostatecznie potwierdziła fakt zgodności weryfikacja sprężyn już zamontowanych w zawieszeniu. Wymieniłem własnymi ręcami w ostatnią sobotę.
Auto się znacznie podniosło i tylne zawieszenie zachowuje się jak latach jego młodości:)

Jednocześnie wielki jak stodoła negatyw dla pracowników sklepów internetowych importera i dwóch dystrybutorów sprężyn Lovells. Wszyscy zawzięcie twierdzili że sprężyny HRR-133 nie będą pasowały do tego modelu. Jeden z nich tak był zainteresowany sprzedażą, że miał oddzwonić po weryfikacji ale zapomniał.

Ogólnie dla informacji sprężyny HRR-133 są tej samej wysokości ale grubsze od orginalnych i mają więcej 'zwojów'.
Auto po zamontowaniu stoi równo na obydwu osiach a tył jest stabilniejszy niż na poprzednio założonych Lesjoforsach (których w żadnym razie nie polecam, są liche:za miękkie, bujają i siedzą zaraz po założeniu). Przód nadal jeździ na orginalnych sprężynach.
Powrót do góry
filip_rosier

Debiutant



Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Honda CRV 2,2 i-CDTI (II generacja)
Piwa: 1/2
Wysłany: Sro 24 Cze 2015, 08:37
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


@aarol - dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami.

O tyle dziwna sytuacja, że w katalogu Lovell wymienione przez Ciebie HRR-133 są przypisane do auta Very Happy
http://www.lovellsauto.com.au/docs/cat_4x4spring13.pdf

Tak czy siak - moja RD9, 2,2D, 2006 (rejestracja 2007) wśród listy rzeczy do zrobienia - prawdopodobnie - znajduje się również delikatna kaczka z tyłu...

Co ciekawe nie jest to aż tak widoczne jak u kolegów, nie mniej czasem jak się przyjrzę z tyłu, to auto stoi na wewnętrznych elementach opon.

Co jeszcze ciekawsze - nie jest tak cały czas. Jednym razem stoi równo oponka na równym terenie, innym razem ww. efekt. Czasem aż po gałach daje różnica - choćby po odbiciach na alusach.

Jutro podskoczę do znajomego sprawdzić geometrię i ewentualnie pokombinować z tymi wahaczami....

P.S. a Kayaba RC5809 - próbował ktoś? Są o połowę tańsze od tych Lowelasów, a ogólnie Kayaba nie jest złą firmą...
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Czw 25 Cze 2015, 08:50
Temat postu:

re sprezyny


Witam
Do informacji

Kaczka zawsze jest i będzie - niewielka ale zawsze powinna być - rozwiązanie hondy na stabilność auta.
Przy kaczce do sprawdzenia tylny górny wahacz, oraz dolne gumy w zwrotnicy ( w sumie 3)

Przegląd nie wiele pokazuje ale wystarczy że któraś guma na nawet luz 2-3 mm diagnosta powie że jest dobrze a już kaczka dalej się rozszerzy Smile - potwierdzone.

Zakładałem na tył -
Kayaba RC5809 - LIPA
Oryginalne nowe OEM - LIPA - tu ostro się zawiodłem - niewielka poprawa względem KAYABA.

Żadne sprężyn oprócz wzmocnionych nie zdają egzaminu - chyba że jeździsz max 2 osoby.
Ja jeżdżę w 4 i załadowanym bagażnikiem to tylko na Lowelasach jest w porządku.

Cudowałem z gumami w sprężyny , dystansami na górę amortyzatora. Ale to zawsze była wina słabych sprężyn.
Mam do oddania za flaszkę dystanse metalowa na górne mocowanie amortyzatora - podnosi aut o jakieś 4-5 cm.
Dystans zrobiony bardzo profesjonalnie przez znajomego. Wymagane śruby utwardzane do zamontowania.

Na lowelasach jeździ się stabilniej, mniej buja.

Obawy o rozerwanie amortyzatora dla mnie są bezzasadne.

Jeżeli chodzi o przód:
Oryginalne nowe OEM sprzężony i amortyzator KAYABA.
I problem - sprężyna rusza się w mocowaniu amortyzatora - źle wyprofilowany dolny kielich Sad
Po założeniu oryginalnego amortyzatora problem ustaje
Wymienione górne pełne mocowanie na OEM przez Honde Siedlce - potwierdzone - wina amortyzatora.


Uwaga na górne mocowania kayaba - strasznie szybka padają - 2 znajomych już właśnie to przerabia po 10000km polskich dróg.

Łączniki stabilizatora - na razie najdłużej wytrzymywał CTR - rok Smile teraz założyłem 555 za namową HAPARTSA.
W trakcie testów.


Polskie drogi są bezlitosne Sad
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
filip_rosier

Debiutant



Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Honda CRV 2,2 i-CDTI (II generacja)
Piwa: 1/2
Wysłany: Sro 29 Lip 2015, 08:25
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Podziękował kolego.

Na szczęście u mnie okazało się że póki co zawieszenie mam sprawne.
Ale te info może się przydać Smile
Powrót do góry
jw dopiewo

Dyskutant



Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowsze
Posiadane auto: honda 2 crv 2006
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 12:28
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


dajcie namiary gdzie można kupic te dystanse pod sprężyny bo na alegro do hondy nie ma
Powrót do góry
nissanx1

Czytelnik



Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): milicz
Posiadane auto: honda cr-v 1, 2.0, 1998r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Gru 2019, 00:29
Temat postu:

pochylone koła , negatyw w honda cr-v


Cześć. Ja poradziłem sobie z tym problemem w sposób następujący. Pomiędzy karoserie a mocowanie górnego wahacza tzw. małego cukierka włożyłem duże podkładki ocynkowane, około 4 mm. koła wyprostowały się, jeżdżę już z tymi podkładkami 2 lata i jest ok. Dodam, że wcześniej wymieniłem sprężyny i teleskopy i nic nie pomogło. Teraz przygotowuję się do podniesienia tyłu o kilka centymetrów, bo to też taka dziwna uroda tej hondy - przód stoi wysoko a tył "siedzi". Dorobię specjalne podkładki po ok. 2-3cm. między karoserię a kolumnę tylnych Mcphersonów.
_________________
myślenie ma przyszłość
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne


HondaCivic

28 900

2011r.

149 218 km

mazowieckie

HondaCivic

7 900

2002r.

204 323 km

mazowieckie

HondaCivic

39 900

2013r.

140 221 km

łódzkie

HondaCR-V

59 850

2015r.

142 700 km

wielkopolskie

HondaCivic

33 200

2013r.

236 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System