Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Lip 2011, 18:58
Temat postu:

Pochylone do nadwozia tylne koła


Witam posiadam Hondę CRV 2.0 i-vtec z 2003r. Problem dotyczy pochylonych do nadwozia tylnych kół. Pochylone górą tylne koła powodują ścinanie wewnetrznej strony opony. Może ktoś przerabiał ten temat . Co trzeba zrobić by problem rozwiazać. Czekam na porady. Pozdrawiam Adipl
_________________
Adipl
Powrót do góry
Jasuch

Debiutant



Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 2001
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 09:11
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Witam,
na początku sprawdził bym tuleje metalowo-gumowe zawieszenia, jeżeli są jeszcze dobre to pojechał bym na zbieżność (tył jest regulowany).
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
HONDACRV

Debiutant



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: HONDA CRV 2005
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 14:31
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Zgadzam sie z poprzednikiem sprawdz geometrie i zbieznosc kół
Powrót do góry
Ener

Debiutant



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Honda CR-V II
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 18:07
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Mi powiedział gościu co robił zbieżność, że to efekt zużytych sprężyn.
Powrót do góry
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 05 Lip 2011, 00:03
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Dobrze mówicie Panowie,tylko że na tulejach stoi bez luzu sprawdzany na badaniu rejestracyjnym, wiem, jest regulacja mimośrodowa z tyłu wahacza ale to jest do zbieżności , a nie do pochylenia koła. skłaniał bym się do odpowiedzi że sprężyny siedzą i to powoduje pochylenie koła górą do nadwozia. Czy poza wymianą sprężyn macie może jakieś inne pomysły? A może jest gdzieś tuleja mimośrodowa która reguluje pochylenie koła lub może są śruby z owalnymi dziurami do regulacji? Dziś szukałem w zawieszenu czegoś podobnego i nic nie znalazłem. Oczywiście nie rozkręcałem zawieszenia. Nie wiem co kryje się pod trzema śrubami z gwiazdkowym łbem , może owalne dziury? jak kupię nasadkę to zobaczę . Pozdrawiam
_________________
Adipl
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 05 Lip 2011, 00:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 11:28
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Poszedłem tropem siedzących sprężyn. Rozkręciłem amortyzator zdjołem podstawę sprężyny i pod nią włożyłem 2 cm kawałki rury o średnicy pasującej na amortyzator. złożyłem to do kupy i okazało się że tył samochodu podniósł się o jakieś 4 cm. To wystarczy by przeswit błotnika do koła był odpowiedni. koła trochę się wyprostowały. Po bieżniku widać że powierzchnia styku koła z podłożem przesunęła się i nie zdziera wewnętrznej krawędzi opony. Do tych czynności trzeba użyć ścisków do sprężyn ,bo w przeciwnym razie jak odkręcimy nakrętkę centralną u góry amortyzatora to, to wszystko co jest na sprężynie może nam wybić zęby. Ale ogólnie czynność ta jest dość prosta. Pozdrawiam.
_________________
Adipl
Powrót do góry
Ener

Debiutant



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Honda CR-V II
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 12:19
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Są w sprzedaży dystanse gumowe pod sprężyny o różnej grubości i średnicy,
ale nie polecałbym, podobno szybko się zużywają, Ciekaw jestem czy te rurki które założyłeś nie będą się przesuwały i ile szt. dałeś na jedną sprężynę?
Powrót do góry
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Lip 2011, 00:13
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Pod sprężynę dałem jedną ryrkę . Odciołem 2 cm rurki i założyłem pod dolny kielich sprężyny. W drugim zrobiłem to samo. tam nic się nie przesunie bo po złożeniu spowrotem wszystko jest dociskane sprężyną.
Te dystanse gumowe daje się na dolny kielich i dopiero na gumę sprężynę , ale to długo nie pochodzi bo sprężyna rozwala gumę. Mój sposób jest inny. Trzeba ścisnąć sprężynę ściskami dopiero wtedy odkręcić centralną śrubę amortyzatora, następnie wszystko z amortyzatora zdjąć. Zbić młotkiem dolny talerz na którym siedzi sprężyna . Na amortyzatorze są garby by ten talerz się tam zatrzymał. Z rury o średnicy 43 mm , ja miałem 44 mm robimy pierścień szer. 2 cm ale nie więcej niz 2.5 cm i nasuwamy na amortyzator , on nam osiądzie na tych garbach. Na to ten talerz na którym siedzi sprężyna i wszystko pozostałe. Wgórnej części amortyzatora jest taka nakładka stalowa to łatwo zbijemy młotkiem, a póżniej nabijemy. przy składaniu trzeba dobrze wcisnąć górną część sprężyny by gwint amortyzatora wyszedł by można by było nakręcić nakrętkę centralną. On tak łatwo nie wychodzi bo mamy podłożoną ryrkę i tyle nam brakuje. trzeba gdzieś znaleźć sobie miejsce by na zasadzie dźwigni docisnąć górny kielich aż wyjdzie gwint i go zakręcimy. Najlepiej robić to w dwie osoby jedna przyciska druga zakręca i gotowe. Auto podniesie się z tyłu około 4 cm. Będzie wyraźna poprawa prześwitu. Jak by co to napisz to coś podpowiem. Pozdrawiam
_________________
Adipl
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Sro 31 Paź 2012, 10:15
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Witam
Zamierzam sobie zrobić kompleksowo tylne zawieszenie w związku z tym że mam koła też pochylone.

Czy ktoś montował u siebie sprężyny IRONMAN lub Lovells i do tego amortyzatory KYB lub SACHS

Sprężyny są twardsze od zwykłych i podniesione o około 3-4 cm.

Wożę czasami cięższy to towar i taka zamiana by mi pasowała

Czy zna ktoś może ceny oryginalnych części w salonie sprężyn i amortyzatorów ??
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Rocannon

Czytelnik



Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec
Posiadane auto: Honda CR-V 98 LX B20B3
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Lis 2012, 15:27
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Cztery lata temu pytałem w ASO jak wyglądają ceny amortyzatorów i sprężyn, uzyskałem wiadomość, iż honda sprzedaje je tylko w postaci całych, złożonych kolumn. Cena wtedy wynosiła powyżej 800 zł za sztukę. U mnie oryginalne amortyzatory były Tokico (chyba w wielu modelach te idą na pierwszy montaż), wysyłkowo kupowałem je za 250zł/szt i sprężyny Lesjofors 250zł za komplet również miały być wzmacniane. Po 45kkm ze zbiornikiem lpg i częstym wożeniem różnego badziewia dają radę więc polecam. A co do "kaczki" z tyłu to po wymianie sprężyn nic się nie zmieniło, dopiero górne i dolne wahacze poprzeczne, cukierki wahacza wzdłużnego oraz geometria skasowały krzywiznę.
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Pon 05 Sie 2013, 16:25
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Wymienione sprężyny oryginalne hondy z tyłu, nowe amortyzatory sachs i dodatkowo łączniki stabilizatora z tyłu - kaczka jak była tak jest.

Zaczynam wymieniać wszystkie tuleje z tyłu i szukam dalej przyczyny efektu pochylonych kół.

Widział ktoś może tylny górny wachacz nieoryginalny regulowany ???
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Mroowa

Dyskutant



Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpackie (Sędziszów Młp.)
Posiadane auto: Honda CR-V, 2.0 benz./147KM, rocznik 2000
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 06 Sie 2013, 10:36
Temat postu:

Pisk opon na małych zakrętach - też tak macie?


Od razu zaznaczam, że zbieżność była ustawiana. Mimo to, szczególnie na gorącym asfalcie, opony piszczą nawet przy stosunkowo niewielkich prędkościach w zakrętach. Czy ktoś ma podobnie?
Powrót do góry
slawicz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
Wysłany: Sro 07 Sie 2013, 10:05
Temat postu:

pisk opon


też tak mam. Zbieżność ustawiona, ciśnieniem w oponach się pobawiłem ale efekt znikomy
_________________

^^^instrukcja CR-V PL^^^
Powrót do góry
gadu-gadu
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Nie 29 Gru 2013, 00:56
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Wymienione dzisiaj nowe wahacze oryginalne hondy oraz tuleja górna przy wahaczu.
Kaczka jak była tak jest - już mi ręce opadają
_________________
RAMZES
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 15:44
Temat postu:

re


Zastanawiam się nad wyborem rozwiązania ??

Czy zastosować dystanse na amortyzator - sprężyna pozostaje ta sama, auto idzie do góry ale przy obciążeniu pewnie dalej będzie się ostro robiła kaczka,

Czy zastosować sprężyny LOVELLS lift 2 cale. Nie interesuje mnie zniszczenie amortyzatora. najwyżej za 4-5 lat się wymieni.

Auto pójdzie też do góry ale i większe obciążenie wytrzyma przez co kaczka podczas obciążenia będzie mniejsza ??

Ktoś w ogóle stosował 1 z rozwiązań ??
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne


HondaJazz

25 900

2009r.

94 062 km

śląskie

HondaHR-V

74 990

2018r.

52 000 km

śląskie

HondaCivic

78 000

2018r.

90 000 km

śląskie

HondaCivic

25 900

2008r.

193 000 km

mazowieckie

Hondae

86 800

2021r.

20 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System