Witam posiadam Hondę CRV 2.0 i-vtec z 2003r. Problem dotyczy pochylonych do nadwozia tylnych kół. Pochylone górą tylne koła powodują ścinanie wewnetrznej strony opony. Może ktoś przerabiał ten temat . Co trzeba zrobić by problem rozwiazać. Czekam na porady. Pozdrawiam Adipl _________________ Adipl
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 2001
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 09:11
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
Witam,
na początku sprawdził bym tuleje metalowo-gumowe zawieszenia, jeżeli są jeszcze dobre to pojechał bym na zbieżność (tył jest regulowany).
Pozdrawiam.
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
Dobrze mówicie Panowie,tylko że na tulejach stoi bez luzu sprawdzany na badaniu rejestracyjnym, wiem, jest regulacja mimośrodowa z tyłu wahacza ale to jest do zbieżności , a nie do pochylenia koła. skłaniał bym się do odpowiedzi że sprężyny siedzą i to powoduje pochylenie koła górą do nadwozia. Czy poza wymianą sprężyn macie może jakieś inne pomysły? A może jest gdzieś tuleja mimośrodowa która reguluje pochylenie koła lub może są śruby z owalnymi dziurami do regulacji? Dziś szukałem w zawieszenu czegoś podobnego i nic nie znalazłem. Oczywiście nie rozkręcałem zawieszenia. Nie wiem co kryje się pod trzema śrubami z gwiazdkowym łbem , może owalne dziury? jak kupię nasadkę to zobaczę . Pozdrawiam _________________ Adipl
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
Poszedłem tropem siedzących sprężyn. Rozkręciłem amortyzator zdjołem podstawę sprężyny i pod nią włożyłem 2 cm kawałki rury o średnicy pasującej na amortyzator. złożyłem to do kupy i okazało się że tył samochodu podniósł się o jakieś 4 cm. To wystarczy by przeswit błotnika do koła był odpowiedni. koła trochę się wyprostowały. Po bieżniku widać że powierzchnia styku koła z podłożem przesunęła się i nie zdziera wewnętrznej krawędzi opony. Do tych czynności trzeba użyć ścisków do sprężyn ,bo w przeciwnym razie jak odkręcimy nakrętkę centralną u góry amortyzatora to, to wszystko co jest na sprężynie może nam wybić zęby. Ale ogólnie czynność ta jest dość prosta. Pozdrawiam. _________________ Adipl
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Honda CR-V II
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 12:19
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
Są w sprzedaży dystanse gumowe pod sprężyny o różnej grubości i średnicy,
ale nie polecałbym, podobno szybko się zużywają, Ciekaw jestem czy te rurki które założyłeś nie będą się przesuwały i ile szt. dałeś na jedną sprężynę?
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
Pod sprężynę dałem jedną ryrkę . Odciołem 2 cm rurki i założyłem pod dolny kielich sprężyny. W drugim zrobiłem to samo. tam nic się nie przesunie bo po złożeniu spowrotem wszystko jest dociskane sprężyną.
Te dystanse gumowe daje się na dolny kielich i dopiero na gumę sprężynę , ale to długo nie pochodzi bo sprężyna rozwala gumę. Mój sposób jest inny. Trzeba ścisnąć sprężynę ściskami dopiero wtedy odkręcić centralną śrubę amortyzatora, następnie wszystko z amortyzatora zdjąć. Zbić młotkiem dolny talerz na którym siedzi sprężyna . Na amortyzatorze są garby by ten talerz się tam zatrzymał. Z rury o średnicy 43 mm , ja miałem 44 mm robimy pierścień szer. 2 cm ale nie więcej niz 2.5 cm i nasuwamy na amortyzator , on nam osiądzie na tych garbach. Na to ten talerz na którym siedzi sprężyna i wszystko pozostałe. Wgórnej części amortyzatora jest taka nakładka stalowa to łatwo zbijemy młotkiem, a póżniej nabijemy. przy składaniu trzeba dobrze wcisnąć górną część sprężyny by gwint amortyzatora wyszedł by można by było nakręcić nakrętkę centralną. On tak łatwo nie wychodzi bo mamy podłożoną ryrkę i tyle nam brakuje. trzeba gdzieś znaleźć sobie miejsce by na zasadzie dźwigni docisnąć górny kielich aż wyjdzie gwint i go zakręcimy. Najlepiej robić to w dwie osoby jedna przyciska druga zakręca i gotowe. Auto podniesie się z tyłu około 4 cm. Będzie wyraźna poprawa prześwitu. Jak by co to napisz to coś podpowiem. Pozdrawiam _________________ Adipl
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
Cztery lata temu pytałem w ASO jak wyglądają ceny amortyzatorów i sprężyn, uzyskałem wiadomość, iż honda sprzedaje je tylko w postaci całych, złożonych kolumn. Cena wtedy wynosiła powyżej 800 zł za sztukę. U mnie oryginalne amortyzatory były Tokico (chyba w wielu modelach te idą na pierwszy montaż), wysyłkowo kupowałem je za 250zł/szt i sprężyny Lesjofors 250zł za komplet również miały być wzmacniane. Po 45kkm ze zbiornikiem lpg i częstym wożeniem różnego badziewia dają radę więc polecam. A co do "kaczki" z tyłu to po wymianie sprężyn nic się nie zmieniło, dopiero górne i dolne wahacze poprzeczne, cukierki wahacza wzdłużnego oraz geometria skasowały krzywiznę.
Od razu zaznaczam, że zbieżność była ustawiana. Mimo to, szczególnie na gorącym asfalcie, opony piszczą nawet przy stosunkowo niewielkich prędkościach w zakrętach. Czy ktoś ma podobnie?
Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła
Wymienione dzisiaj nowe wahacze oryginalne hondy oraz tuleja górna przy wahaczu.
Kaczka jak była tak jest - już mi ręce opadają _________________ RAMZES
Czy zastosować dystanse na amortyzator - sprężyna pozostaje ta sama, auto idzie do góry ale przy obciążeniu pewnie dalej będzie się ostro robiła kaczka,
Czy zastosować sprężyny LOVELLS lift 2 cale. Nie interesuje mnie zniszczenie amortyzatora. najwyżej za 4-5 lat się wymieni.
Auto pójdzie też do góry ale i większe obciążenie wytrzyma przez co kaczka podczas obciążenia będzie mniejsza ??
Ktoś w ogóle stosował 1 z rozwiązań ?? _________________ RAMZES
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.