Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Lip 2011, 18:58
Temat postu:

Pochylone do nadwozia tylne koła


Witam posiadam Hondę CRV 2.0 i-vtec z 2003r. Problem dotyczy pochylonych do nadwozia tylnych kół. Pochylone górą tylne koła powodują ścinanie wewnetrznej strony opony. Może ktoś przerabiał ten temat . Co trzeba zrobić by problem rozwiazać. Czekam na porady. Pozdrawiam Adipl
_________________
Adipl
Powrót do góry
Jasuch

Debiutant



Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 2001
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 09:11
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Witam,
na początku sprawdził bym tuleje metalowo-gumowe zawieszenia, jeżeli są jeszcze dobre to pojechał bym na zbieżność (tył jest regulowany).
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
HONDACRV

Debiutant



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: HONDA CRV 2005
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 14:31
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Zgadzam sie z poprzednikiem sprawdz geometrie i zbieznosc kół
Powrót do góry
Ener

Debiutant



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Honda CR-V II
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Lip 2011, 18:07
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Mi powiedział gościu co robił zbieżność, że to efekt zużytych sprężyn.
Powrót do góry
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 05 Lip 2011, 00:03
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Dobrze mówicie Panowie,tylko że na tulejach stoi bez luzu sprawdzany na badaniu rejestracyjnym, wiem, jest regulacja mimośrodowa z tyłu wahacza ale to jest do zbieżności , a nie do pochylenia koła. skłaniał bym się do odpowiedzi że sprężyny siedzą i to powoduje pochylenie koła górą do nadwozia. Czy poza wymianą sprężyn macie może jakieś inne pomysły? A może jest gdzieś tuleja mimośrodowa która reguluje pochylenie koła lub może są śruby z owalnymi dziurami do regulacji? Dziś szukałem w zawieszenu czegoś podobnego i nic nie znalazłem. Oczywiście nie rozkręcałem zawieszenia. Nie wiem co kryje się pod trzema śrubami z gwiazdkowym łbem , może owalne dziury? jak kupię nasadkę to zobaczę . Pozdrawiam
_________________
Adipl
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 05 Lip 2011, 00:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 11:28
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Poszedłem tropem siedzących sprężyn. Rozkręciłem amortyzator zdjołem podstawę sprężyny i pod nią włożyłem 2 cm kawałki rury o średnicy pasującej na amortyzator. złożyłem to do kupy i okazało się że tył samochodu podniósł się o jakieś 4 cm. To wystarczy by przeswit błotnika do koła był odpowiedni. koła trochę się wyprostowały. Po bieżniku widać że powierzchnia styku koła z podłożem przesunęła się i nie zdziera wewnętrznej krawędzi opony. Do tych czynności trzeba użyć ścisków do sprężyn ,bo w przeciwnym razie jak odkręcimy nakrętkę centralną u góry amortyzatora to, to wszystko co jest na sprężynie może nam wybić zęby. Ale ogólnie czynność ta jest dość prosta. Pozdrawiam.
_________________
Adipl
Powrót do góry
Ener

Debiutant



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Honda CR-V II
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Lip 2011, 12:19
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Są w sprzedaży dystanse gumowe pod sprężyny o różnej grubości i średnicy,
ale nie polecałbym, podobno szybko się zużywają, Ciekaw jestem czy te rurki które założyłeś nie będą się przesuwały i ile szt. dałeś na jedną sprężynę?
Powrót do góry
Adipl

Czytelnik



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrowiec Św.
Posiadane auto: Honda CRV 2.0 i-vtec 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Lip 2011, 00:13
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Pod sprężynę dałem jedną ryrkę . Odciołem 2 cm rurki i założyłem pod dolny kielich sprężyny. W drugim zrobiłem to samo. tam nic się nie przesunie bo po złożeniu spowrotem wszystko jest dociskane sprężyną.
Te dystanse gumowe daje się na dolny kielich i dopiero na gumę sprężynę , ale to długo nie pochodzi bo sprężyna rozwala gumę. Mój sposób jest inny. Trzeba ścisnąć sprężynę ściskami dopiero wtedy odkręcić centralną śrubę amortyzatora, następnie wszystko z amortyzatora zdjąć. Zbić młotkiem dolny talerz na którym siedzi sprężyna . Na amortyzatorze są garby by ten talerz się tam zatrzymał. Z rury o średnicy 43 mm , ja miałem 44 mm robimy pierścień szer. 2 cm ale nie więcej niz 2.5 cm i nasuwamy na amortyzator , on nam osiądzie na tych garbach. Na to ten talerz na którym siedzi sprężyna i wszystko pozostałe. Wgórnej części amortyzatora jest taka nakładka stalowa to łatwo zbijemy młotkiem, a póżniej nabijemy. przy składaniu trzeba dobrze wcisnąć górną część sprężyny by gwint amortyzatora wyszedł by można by było nakręcić nakrętkę centralną. On tak łatwo nie wychodzi bo mamy podłożoną ryrkę i tyle nam brakuje. trzeba gdzieś znaleźć sobie miejsce by na zasadzie dźwigni docisnąć górny kielich aż wyjdzie gwint i go zakręcimy. Najlepiej robić to w dwie osoby jedna przyciska druga zakręca i gotowe. Auto podniesie się z tyłu około 4 cm. Będzie wyraźna poprawa prześwitu. Jak by co to napisz to coś podpowiem. Pozdrawiam
_________________
Adipl
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Sro 31 Paź 2012, 10:15
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Witam
Zamierzam sobie zrobić kompleksowo tylne zawieszenie w związku z tym że mam koła też pochylone.

Czy ktoś montował u siebie sprężyny IRONMAN lub Lovells i do tego amortyzatory KYB lub SACHS

Sprężyny są twardsze od zwykłych i podniesione o około 3-4 cm.

Wożę czasami cięższy to towar i taka zamiana by mi pasowała

Czy zna ktoś może ceny oryginalnych części w salonie sprężyn i amortyzatorów ??
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Rocannon

Czytelnik



Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec
Posiadane auto: Honda CR-V 98 LX B20B3
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Lis 2012, 15:27
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Cztery lata temu pytałem w ASO jak wyglądają ceny amortyzatorów i sprężyn, uzyskałem wiadomość, iż honda sprzedaje je tylko w postaci całych, złożonych kolumn. Cena wtedy wynosiła powyżej 800 zł za sztukę. U mnie oryginalne amortyzatory były Tokico (chyba w wielu modelach te idą na pierwszy montaż), wysyłkowo kupowałem je za 250zł/szt i sprężyny Lesjofors 250zł za komplet również miały być wzmacniane. Po 45kkm ze zbiornikiem lpg i częstym wożeniem różnego badziewia dają radę więc polecam. A co do "kaczki" z tyłu to po wymianie sprężyn nic się nie zmieniło, dopiero górne i dolne wahacze poprzeczne, cukierki wahacza wzdłużnego oraz geometria skasowały krzywiznę.
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Pon 05 Sie 2013, 16:25
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Wymienione sprężyny oryginalne hondy z tyłu, nowe amortyzatory sachs i dodatkowo łączniki stabilizatora z tyłu - kaczka jak była tak jest.

Zaczynam wymieniać wszystkie tuleje z tyłu i szukam dalej przyczyny efektu pochylonych kół.

Widział ktoś może tylny górny wachacz nieoryginalny regulowany ???
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Mroowa

Dyskutant



Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpackie (Sędziszów Młp.)
Posiadane auto: Honda CR-V, 2.0 benz./147KM, rocznik 2000
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 06 Sie 2013, 10:36
Temat postu:

Pisk opon na małych zakrętach - też tak macie?


Od razu zaznaczam, że zbieżność była ustawiana. Mimo to, szczególnie na gorącym asfalcie, opony piszczą nawet przy stosunkowo niewielkich prędkościach w zakrętach. Czy ktoś ma podobnie?
Powrót do góry
slawicz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
Wysłany: Sro 07 Sie 2013, 10:05
Temat postu:

pisk opon


też tak mam. Zbieżność ustawiona, ciśnieniem w oponach się pobawiłem ale efekt znikomy
_________________

^^^instrukcja CR-V PL^^^
Powrót do góry
gadu-gadu
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Nie 29 Gru 2013, 00:56
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła


Wymienione dzisiaj nowe wahacze oryginalne hondy oraz tuleja górna przy wahaczu.
Kaczka jak była tak jest - już mi ręce opadają
_________________
RAMZES
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Pon 03 Lut 2014, 15:44
Temat postu:

re


Zastanawiam się nad wyborem rozwiązania ??

Czy zastosować dystanse na amortyzator - sprężyna pozostaje ta sama, auto idzie do góry ale przy obciążeniu pewnie dalej będzie się ostro robiła kaczka,

Czy zastosować sprężyny LOVELLS lift 2 cale. Nie interesuje mnie zniszczenie amortyzatora. najwyżej za 4-5 lat się wymieni.

Auto pójdzie też do góry ale i większe obciążenie wytrzyma przez co kaczka podczas obciążenia będzie mniejsza ??

Ktoś w ogóle stosował 1 z rozwiązań ??
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne


HondaHR-V

55 800

2017r.

148 000 km

małopolskie

HondaCR-V

12 990

1998r.

198 000 km

wielkopolskie

HondaCR-V

39 300

2008r.

169 822 km

podkarpackie

HondaCR-V

69 900

2016r.

227 000 km

mazowieckie

HondaCR-V

89 900

2016r.

126 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System