Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 29 Maj 2014, 15:55
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
Mam ten problem jak zapewne już wyczytałeś ale jakoś nigdy nie przyszło mi do głowy sprawdzenie przy załadowanym aucie. Natomiast gumy zapodałem , bo to najprostszy i najtańszy sposób. Przyznam że nie zlikwidowało to problemu w 100 % ale jest widoczna poprawa, co jednoznacznie powala przypuszczać iż to własnie w sprężynach leży problem. _________________
^^^instrukcja CR-V PL^^^
Wczoraj był u mnie znajomy też z tym samym modele i siadając w 5 to samo co u mnie. Tył osiada masakrycznie.
Rozmawiałem z honda czy są może różne twardości do tego modelu - powiedzieli że od diesla mogą być twardsze ale trudno powiedzieć.
A masz gumy w sprężyny czy pod sprężyny - to ważne ??
Zauważyłem, że nie spotkałem żadnej CRV z roku 2005-2006 - po lifcie z kaczką z tyłu i siedzącym tyłkiem. Czyżby producent coś poprawił w tym modelu ?? _________________ RAMZES
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Leszno Posiadane auto: Honda CRV I 2.0 128 KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 30 Maj 2014, 23:58
Temat postu:
re
Koledzy jeśli gumow elementy zawieszenia macie ok to na 100% winne są springi. Ja jestem po wymianie u kumpla bo u siebie mam igla i co się okazuje sprężyny już maja dość i w ogóle względem nowych to stare są krótsze albo tak ściśnięte że nie zdają egzaminu. Po wymianie sprężyn auto stoi kołami jak nie powiem co. Żadnej krzywizny. Igła. Już gdzieś o tym pisałem tylko nie wiem czy na tym forum. Na prawdę nie szukajcie problemu tam gdzie go nie ma. Ale mówię warunek jeden wszystkie gumowe elementy ok !!!
Byłem w serwisie Hondy, wymienione tuleje gumowe w miejscach gdzie Honda uważała, całe nowe zawieszenie oryginalne hondy wraz z górnym wahaczem. Kaczka jest mniejsza ale dalej jest.
Nie wymienione tylko gumy w miejscu ustawiania zbieżności i tam dalej jest też inna podoba. Honda twierdziła że są idealne więc nie robiłem.
Autko ma przejechane 230000 tys. Chyba z kaczką nic już nie zrobię.
Teraz interesuje mnie kwestia tylko siadającego tyłu oraz przy delikatnym załadunku.
Włożyłem gumy w sprężyny 4 cm - efekt jakiś jest ale liczyłem na coś więcej.
Rzeczywiście przy 5 osobach mniej osiadł ale dalej tył nie podniósł się do góry.
Sądzę że tylko wymiana sprężyn na bardziej utwardzone da zamierzony efekt. _________________ RAMZES
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Cr-V 2.4 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Cze 2014, 02:13
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
Witam, w piątek dotarły do mnie ze Stanów wahacze regulowane na tył, 400 zł i pod drzwiami. W tym tyg prawdopodobnie będą wymieniane, geometria i zobaczymy jaki efekt, myślę że kaczki się pozbędę. Niestety, żeby tył do góry poszedł trzeba będzie sprężynki na jakieś wzmocnione prawdopodobnie wymienić...
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Cr-V 2.4 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Cze 2014, 22:35
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
jakub.musial napisał:
Witam, w piątek dotarły do mnie ze Stanów wahacze regulowane na tył, 400 zł i pod drzwiami. W tym tyg prawdopodobnie będą wymieniane, geometria i zobaczymy jaki efekt, myślę że kaczki się pozbędę. Niestety, żeby tył do góry poszedł trzeba będzie sprężynki na jakieś wzmocnione prawdopodobnie wymienić...
Jednak Hania dalej z tyłu siedzi, jest butka z gazem, więc prawdopodobnie będą jeszcze sprężyny, możliwe że razem z amorkami, na wzmocnione wymieniane.
Powodzenia i pozdrowienia
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
moja siedziała tak nisko, że za przeproszeniem nogi pomiędzy bude a koło nie wcisnąłem więc w sobote wymieniłem amotryzatory i sprężyny na kyb-y i stoi równo, z przodu i z tyłu (z pełną 42l butlą z gazem) 82cm do końca czarnego plastikowego nadkola. a kupowanie wahaczy z usa, pitolenie o szopenie i tyle. _________________ kropa
Kolego co wymienił zawieszenie i mówi że mu ładnie stoi autko.
Załaduj 5 osób i daj znać ja to wygląda wtedy.
Założone wczoraj sprężyny LOVELLS HRR-133 na tył.
Auto znacząco się podniosło i prawie kaczka zniknęła.
Przy 5 osobach wyglądam jak na oryginalnych przy 3
Re: ( Honda CRV ) Pochylone do nadwozia tylne koła
To ja może doleję trochę oliwy do tematu
Mam RDII z silnikiem 2.2 2005 który również ma nieskromnie mówiąc z tyłu 'rozstawione nogi'. Poza tym nadwozie mu w tej części siedzi. Brak luzów w zawieszeniu na elementach gumowych.
W ubiegłym roku idąc radą z jakiegoś forum wymieniłem tylne sprężyny na Lesjofors choć po zdjęciu okazało się że stare orginały i nowe Lesjoforsy mają tę samą wysokość. Wymieniłem w nadziei że może stare zostały mocno nadwyrężone wożeniem bagażnika z 4 rowerami na haku (duża dźwignia z naciskiem 100kg).
Po wymianie ten sam efekt. Odciążony tył siedzi 3cm niżej niż przód. Po załadowaniu dwóch szczupłych osób, efekt jakby siedział w nim hipopotam
Po konsultacji u importera Lovells, podjąłem zamiar zakupu tych sprężyn. Dzięki uprzejmości ramzi31 (dziękuję bardzo za pomoc) udało mi się określić ile nowe sprężyny podniosłyby auto. Dzisiaj jednak otrzymałem informację od jednego z dystrybutorów Lovells, że ich sprężyny (HRR-133) nie pasują do mojego modelu. Sprawa wygląda tak, że nikt ze sprzedających nie posiada informacji na temat wzmocnionych sprężyn do cr-v 2005. Jeden z warszawskich sklepów internetowych proponuje wymianę sprężyn na orginalne hondy lub (podobno) identyczne z nimi - KYB. Zanim jednak kupię KOLEJNE sprężyny chciałbym potwierdzić czy po wymianie nie będzie 'powtórki z rozrywki'...
Może znajdzie się ktoś kto rozwiązał ten problem w RDII po liftingu (2005-2006) lub ma jakiekolwiek doświadczenia w tym modelu?
Re: ( Honda CR-V ) Pochylone do nadwozia tylne koła
Na moje pytanie odpowiem sobie sam
Otóż teraz mogę już potwierdzić, ze sprężyny HRR-133 (tył) pasują również do CR-V 2.2 z 2005 roku.
Jednak weryfikacja tego wymagała trochę pogrzebania w necie, również bardzo dużo wsparcia ze strony kolegi Ramzi31.
Większość znalezionych informacji sugerowała zgodność sprężyn z rocznikiem auta. Ostatecznie potwierdziła fakt zgodności weryfikacja sprężyn już zamontowanych w zawieszeniu. Wymieniłem własnymi ręcami w ostatnią sobotę.
Auto się znacznie podniosło i tylne zawieszenie zachowuje się jak latach jego młodości:)
Jednocześnie wielki jak stodoła negatyw dla pracowników sklepów internetowych importera i dwóch dystrybutorów sprężyn Lovells. Wszyscy zawzięcie twierdzili że sprężyny HRR-133 nie będą pasowały do tego modelu. Jeden z nich tak był zainteresowany sprzedażą, że miał oddzwonić po weryfikacji ale zapomniał.
Ogólnie dla informacji sprężyny HRR-133 są tej samej wysokości ale grubsze od orginalnych i mają więcej 'zwojów'.
Auto po zamontowaniu stoi równo na obydwu osiach a tył jest stabilniejszy niż na poprzednio założonych Lesjoforsach (których w żadnym razie nie polecam, są liche:za miękkie, bujają i siedzą zaraz po założeniu). Przód nadal jeździ na orginalnych sprężynach.
Tak czy siak - moja RD9, 2,2D, 2006 (rejestracja 2007) wśród listy rzeczy do zrobienia - prawdopodobnie - znajduje się również delikatna kaczka z tyłu...
Co ciekawe nie jest to aż tak widoczne jak u kolegów, nie mniej czasem jak się przyjrzę z tyłu, to auto stoi na wewnętrznych elementach opon.
Co jeszcze ciekawsze - nie jest tak cały czas. Jednym razem stoi równo oponka na równym terenie, innym razem ww. efekt. Czasem aż po gałach daje różnica - choćby po odbiciach na alusach.
Jutro podskoczę do znajomego sprawdzić geometrię i ewentualnie pokombinować z tymi wahaczami....
P.S. a Kayaba RC5809 - próbował ktoś? Są o połowę tańsze od tych Lowelasów, a ogólnie Kayaba nie jest złą firmą...
Kaczka zawsze jest i będzie - niewielka ale zawsze powinna być - rozwiązanie hondy na stabilność auta.
Przy kaczce do sprawdzenia tylny górny wahacz, oraz dolne gumy w zwrotnicy ( w sumie 3)
Przegląd nie wiele pokazuje ale wystarczy że któraś guma na nawet luz 2-3 mm diagnosta powie że jest dobrze a już kaczka dalej się rozszerzy - potwierdzone.
Zakładałem na tył -
Kayaba RC5809 - LIPA
Oryginalne nowe OEM - LIPA - tu ostro się zawiodłem - niewielka poprawa względem KAYABA.
Żadne sprężyn oprócz wzmocnionych nie zdają egzaminu - chyba że jeździsz max 2 osoby.
Ja jeżdżę w 4 i załadowanym bagażnikiem to tylko na Lowelasach jest w porządku.
Cudowałem z gumami w sprężyny , dystansami na górę amortyzatora. Ale to zawsze była wina słabych sprężyn.
Mam do oddania za flaszkę dystanse metalowa na górne mocowanie amortyzatora - podnosi aut o jakieś 4-5 cm.
Dystans zrobiony bardzo profesjonalnie przez znajomego. Wymagane śruby utwardzane do zamontowania.
Na lowelasach jeździ się stabilniej, mniej buja.
Obawy o rozerwanie amortyzatora dla mnie są bezzasadne.
Jeżeli chodzi o przód:
Oryginalne nowe OEM sprzężony i amortyzator KAYABA.
I problem - sprężyna rusza się w mocowaniu amortyzatora - źle wyprofilowany dolny kielich
Po założeniu oryginalnego amortyzatora problem ustaje
Wymienione górne pełne mocowanie na OEM przez Honde Siedlce - potwierdzone - wina amortyzatora.
Uwaga na górne mocowania kayaba - strasznie szybka padają - 2 znajomych już właśnie to przerabia po 10000km polskich dróg.
Łączniki stabilizatora - na razie najdłużej wytrzymywał CTR - rok teraz założyłem 555 za namową HAPARTSA.
W trakcie testów.
Polskie drogi są bezlitosne _________________ RAMZES
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3Następny
Strona 2 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.