Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 667 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Honda jazz 1.3 2018r.CVT Suzuki swift 2015r
Piwa: 28/9
Wysłany: Pon 08 Gru 2014, 23:17
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
Zamontowałem w sobotę ;dynamiczne światło stopu" czyli przy ostrym hamowaniu pulsuje
światło stop ,w moim przypadku tylko lampa za szybą a boczne świecą normalnie.
System ESS polega na pulsowaniu światłami stop w przypadku gwałtownego hamowania. Ma na celu przyspieszenie reakcji kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z tyłu, w przypadku naszego gwałtownego hamowania. Jest stosowany w najnowszych modelach aut "z górnej półki".
Czasem jest nazywany Adaptive Brake Lights - ABL.
Nowa nazwa polska -Dynamiczne Światło Stop.
Moduł elektroniczny Awaryjnych Świateł Stop (ESS - Emergency Stop Signal) może być zamontowany w prosty sposób w każdym samochodzie lub motocyklu. Posiada scalony czujnik przyspieszeń w technologii MEMS i jest sterowany mikroprocesorem.
Widzialem kiedys cos takiego w akcji ale nie miganiem stopu a awaryjnymi na drodze szybkiego ruchu chyba sie to nazywalo brake asist czy jakos tak. Chetnie zobacze jak to pracuje w Jazziku. Napisz cos o stopniu trudnosci montazu, czasie, do czego podpiete no i w jakiej cenie. Uwazam ze trzeba wspierac takie inicjatywy, ktore maja na celu poprawe bezpieczenstwa.
Kiedys widzialem cos podobnego na allegro w cenie ok 50zl.
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 667 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Honda jazz 1.3 2018r.CVT Suzuki swift 2015r
Piwa: 28/9
Wysłany: Wto 09 Gru 2014, 02:01
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
Cena 40 zł +przesyłka ,czas montażu 20 min.wersja na jedno światło stopu.
Można podłączyć pod wszystkie światła stop lub pod kierunki.
Schematy podłączeń są w linku.
Dzięki za piankę ''
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Wto 09 Gru 2014, 09:48
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
Jazzman napisał:
Cytat:
Co do lamp Waldiemu zapewne chodzilo o stopien polaryzacji odblysnikow bo w UK swieca odwrotnie.
Zgadza się to właśnie miałem na myśli.
Ludzie piszą że mają w sprzedaży lampy tylko nie poinformują jakie i w związku z tym nie wiadomo czy będą one spełniać normy na naszych drogach.
Cytat:
No z podwojnymi kierunkami to raczej kiepsko na moj gust ale o gustach sie nie dyskutuje. Widzialem kiedys takie "cudo" w motoallegro. Mozesz istniejace kierunki zakleic tym karbonem w folii albo np zamalowac na czarno i w srebrnym kolorze wstawic napis Jazz lub wersje modelu np sx czy ls
Tak sobie mysle ze gdybys jeszcze te lusterka z kierunkami zamontowal i zaslepil kierunki w blotnikach lub wymienil blotniki to z zewnatrz ciezko by bylo poznac ktora to wersja.
W sprawie tych lusterek to można by się było jeszcze pokusić o możliwość ich składania. Na forum ktoś o tym pisał. Czyli w błotnikach mała zaślepka z napisem jazz, a lusterka składane z kierunkowskazami.
Kiedyś jakiś ludek zbił mi lusterko
Niestety zwykłe lusterko nie było osiągalne. Wszędzie były tylko z kierunkowskazami.
Pomyślałem że jak się nie da to kupię dwa, bo wychodziły w cenie jednego oryginału w ASO i zamontuje.
I już bym tak zrobił, ale gdzieś znalazłem w sieci samo lustro, które zakupiłem i zamontowałem.
Teraz czasami się zastanawiam, jak to by wyglądało, jeżeli chodzi o funkcjonalność i bezpieczeństwo.
mitex01 napisał:
Cytat:
Zamontowałem w sobotę ;dynamiczne światło stopu" czyli przy ostrym hamowaniu pulsuje
światło stop ,w moim przypadku tylko lampa za szybą a boczne świecą normalnie.
Możesz pokazać jak to wygląda w działaniu
Cytat:
Cena 40 zł +przesyłka ,czas montażu 20 min.wersja na jedno światło stopu.
Ja nie za bardzo jestem pojętny z tych połączeń schematów, tak więc czy mógłby pokazać, opisać montaż w/w elementu
http://www.rymi.pl/ess.html jest napisane:
Cytat:
Regulamin 13-H Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych określający "Jednolite przepisy dotyczące homologacji samochodów osobowych w zakresie hamowania" dopuszcza stosowanie systemu ESS w samochodach klasy M1 (osobowe) i N1 (dostawcze do 3,5t) o następujących parametrach:
"Sygnał musi się włączać z chwilą, gdy uruchomienie układu hamulcowego roboczego powoduje opóźnienie równe co najmniej 6 m/s2. Sygnał musi się wyłączać najpóźniej z chwilą, gdy wartość opóźnienia spada poniżej 2,5 m/s2."
Regulamin 48 EKG ONZ określa częstotliwość pulsowania świateł awaryjnych stop na 4Hz +/- 1, chyba, że są to światła żarowe, wtedy 4Hz +0/-1
Podejrzewam, że nasi diagności na przeglądzie nie znają w/w artykułu i nie zarejestrują samochodu. Natomiast policja to może zakwalifikować jako "niesprawność" samochodu i zabrać dowód rejestracyjny.
Jazzman napisał:
Cytat:
Uwazam ze trzeba wspierac takie inicjatywy, ktore maja na celu poprawe bezpieczenstwa.
A pamiętasz jak było z trzecim światłem stopu Ludzie płacili mandaty, a policja nie chciała przyjąć racjonalnego wytłumaczenia. Niestety takie były przepisy a oni wykonywali tylko to co im kazano. Być może w/w Regulamin wejdzie w zycie w naszym prawie o ruchu drogowym i też będzie można go stosować. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Waldi uwazam ze to co pokazal mitex ma sens i nawet jesli jeszcze tego nie mozna stosowac to niedlugo sie to zmieni. Tak bylo np ze swiatlami do jazdy dziennej. Co do wspomnianego systemu awaryjnego hamowania jest wiele aut fabrycznych jezdzacych po ulicach z takim systemem z ta roznica ze dala im to fabryka. Ostatnio widzialem Bmw serii 5 z migajacymi stopami. Wiecej marek ma ten system uruchamiajacy kierunki np Civic 9. Sam ze 2 razy uruchomilem ten system w Jazziku oczywiscie manualnie naciskajac palcem czerwony trojkat w ostatniej fazie hamowania. Ostatnio jesienia jadac A4 jakis baran wypalal trawe na polu i powstalo sporo dymu ktory nawial wiatr na droge, nie musze mowic co sie dzialo...
Uzycie niejednostajnego sygnalu swietlnego daje sygnal do szybszej reakcji na zaistniala sytuacje: szybciej dostrzezesz szybciej zareagujesz szybciej wyhamujesz.
Moze wlasnie dlatego rowerzystom wolno uzywac "migawki".
Co do 3 swiatla stopu to doskonale pamietam parenascie lat temu zainstalowalem takowe w FSO 1500 i przy rutynowej kontroli musialem sie tlumaczyc obeszlo sie na pouczeniu bo milicjant kumaty sam przyznal ze jego zdaniem poprawia bezpieczenstwo no ale przepis przepisem, po 4 misiacach od tego zajscia weszly przepisy pozwalajace instalacje 3 stopu.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 10 Gru 2014, 10:28
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
Witam,
Jazzman napisał:
Cytat:
Waldi uwazam ze to co pokazal mitex ma sens i nawet jesli jeszcze tego nie mozna stosowac to niedlugo sie to zmieni.
Nie twierdze, że nie ma to sensu ale ciekawi mnie jaką wiedzą w tym temacie posiadają osoby w Stacji Kontroli Pojazdów ...
Kiedyś jak byłem na przeglądzie - rejestracji to pan nie mógł odnaleźć w swojej bazie typu i modelu mojego auta. Byłem w szoku ...
Cytat:
Tak bylo np ze swiatlami do jazdy dziennej.
To wymusiła ustawa, która została wprowadzona. Nie pamiętam żeby ktoś wcześniej jeździł na światłach dziennych ot tak sobie. Wręcz przeciwnie, ludzie mówili że żarówki się przepalają, więcej auta spalają benzyny, a co za tym idzie mniejsza ochrona środowiska itp.
Oczywiście zieloni też tak twierdzili, ale do czasu ...
Cytat:
Co do wspomnianego systemu awaryjnego hamowania jest wiele aut fabrycznych jezdzacych po ulicach z takim systemem z ta roznica ze dala im to fabryka. Ostatnio widzialem Bmw serii 5 z migajacymi stopami. Wiecej marek ma ten system uruchamiajacy kierunki np Civic 9.
Ciekawe czy nowe jazzy też mają taką opcję, oraz czy ASO może taką rzecz zamontować.
Cytat:
Sam ze 2 razy uruchomilem ten system w Jazziku oczywiscie manualnie naciskajac palcem czerwony trojkat w ostatniej fazie hamowania.
Trzymaj dwie ręce na kierownicy
Cytat:
Uzycie niejednostajnego sygnalu swietlnego daje sygnal do szybszej reakcji na zaistniala sytuacje: szybciej dostrzezesz szybciej zareagujesz szybciej wyhamujesz.
Moze wlasnie dlatego rowerzystom wolno uzywac "migawki".
Przecież wiadomo że światło rozchodzi się szybciej niż dźwięk. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 667 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Honda jazz 1.3 2018r.CVT Suzuki swift 2015r
Piwa: 28/9
Wysłany: Sro 10 Gru 2014, 22:37
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
Waldi przestań się tak martwić i powiedz mi skąd diagnosta będzie widział
że masz takie urządzenie .Podczas normalnego hamowania światła działają standardowo ,
dopiero przy ostrzejszym hamowaniu załącza się moduł i światła pulsują .
Jest tam zamontowany czujnik przyśpieszeń .Postaram się w niedzielę wrzucić filmik.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 11 Gru 2014, 09:29
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
Witam,
mitex01 napisał:
Cytat:
Waldi przestań się tak martwić i powiedz mi skąd diagnosta będzie widział że masz takie urządzenie.
Niby tak, ale jak on nawet danych w systemie nie ma dokładnych to będzie próbował je jakoś dopasować
Cytat:
Podczas normalnego hamowania światła działają standardowo ,dopiero przy ostrzejszym hamowaniu załącza się moduł i światła pulsują.
To ostrzejsze to jakie hamowanie Takie że włączy się ABS
Cytat:
Jest tam zamontowany czujnik przyśpieszeń
Nie mam zielonego pojęcia co to jest
Cytat:
.Postaram się w niedzielę wrzucić filmik.
Z góry dziekuję.
Może jak teraz będę w ASO i nie zapomnę to zapytam o ten "myk" ze światłami. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 348 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wednesbury Anglia Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2012 sztuk dwie Nissan 350Z
Piwa: 18/15
Wysłany: Sob 13 Gru 2014, 19:36
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
Kupiłem radio cd po lifcie do swojego jazz przed liftem mam nadzieje ze bedzie pasowało
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 348 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wednesbury Anglia Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2012 sztuk dwie Nissan 350Z
Piwa: 18/15
Wysłany: Nie 14 Gru 2014, 10:56
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
No i udało się dla potomnych radio cd pasuje z jazza po lifcie jedyny problem to antena inna wtyczka mozna kupic adapter albo zlutować na stałe
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 15 Gru 2014, 13:04
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
Witam,
A jak to ma się kolorem do reszty deski rozdzielczej. Nie jest za jasne czy za ciemne
I jeszcze jedna sprawa czy to radio będzie obsługiwać stacje cyfrowe dab lub dab+
Interesuje mnie odpowiedź dotycząca dwóch rodzajów typów radia montowanych w fabrycznie w jazzach. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 348 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wednesbury Anglia Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2012 sztuk dwie Nissan 350Z
Piwa: 18/15
Wysłany: Pon 15 Gru 2014, 17:28
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
Kolor się zgadza co do radia i dab to nie wiem szczerze wątpie
Fajnie ze dales srebrne pokretla od poliftowki dobrze wspolgra ze srebrnym kolorem radia. Czy w przedliftowce CVT nie mialo 6 zamiast 7 (jak widze na zdjeciu) wirtualnych przelozen ?
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 348 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wednesbury Anglia Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2012 sztuk dwie Nissan 350Z
Piwa: 18/15
Wysłany: Pon 15 Gru 2014, 19:42
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Modyfikacje Hondy Jazz i-dsi
Pokrtętła sa razem z radiem wiec w sumie nie było wyboru ale wnetrze wyglada duzo lepiej moj cvt jest 7 ,,biegowy`` nie wiem czy były 6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.