Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Sro 01 Cze 2011, 12:17
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


sta napisał:
...bo aby sam czuc sie bezpiecznie wciskam juz sprzeglo i daje po hamulcu


bezpieczniej byłoby najpierw użyć hamulca a w ostatniej fazie zatrzymania sprzęłgło ( w ten sposób szybciej się zatrzymasz ).
Powrót do góry
sta

Dyskutant



Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gůrny Ślůnsk
Posiadane auto: JAZZ'11 komarek 1,2
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 01 Cze 2011, 13:41
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


Jazzman napisał:
sta napisał:
...bo aby sam czuc sie bezpiecznie wciskam juz sprzeglo i daje po hamulcu


bezpieczniej byłoby najpierw użyć hamulca a w ostatniej fazie zatrzymania sprzęłgło ( w ten sposób szybciej się zatrzymasz ).


ok, ok, tak robie Smile (skrot myslowy)
hamuje silnikiem, dohamowuje hamulcem i na samym koncu wciskam sprzeglo
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Sro 01 Cze 2011, 14:36
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


sta napisał:
Jazzman napisał:
sta napisał:
...bo aby sam czuc sie bezpiecznie wciskam juz sprzeglo i daje po hamulcu


bezpieczniej byłoby najpierw użyć hamulca a w ostatniej fazie zatrzymania sprzęłgło ( w ten sposób szybciej się zatrzymasz ).


ok, ok, tak robie :) (skrot myslowy)
hamuje silnikiem, dohamowuje hamulcem i na samym koncu wciskam sprzeglo


nie to żebym się czepiał ale wiele osób robi w ten sposób (najpierw sprzęgło potem hamulec ) nie zdając sobie sprawy ,że należy robić odwrotnie właśnie ze względów bezpieczeństwa.
Jak już jesteśmy na etapie stylu jazdy, zmiany biegów, to mam pytanie: jeśli korzystasz z systemu podpowiedzi zmiany biegów to jakie masz obroty jadąc na 5 biegu 50 km/h (system podpowiada zmianę z 4 na 5 właśnie w okolicach tej prędkości ). Pytam z ciekawości, przy okazji napisz jakiego masz i-vtec 1,2 czy 1,3 bo z Twojego profilu to nie wynika.
Powrót do góry
filut

Dyskutant



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi LS, 2005r
Piwa: 1/5
Wysłany: Sro 01 Cze 2011, 18:46
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


Cytat:
Jak już jesteśmy na etapie stylu jazdy, zmiany biegów, to mam pytanie: jeśli korzystasz z systemu podpowiedzi zmiany biegów to jakie masz obroty jadąc na 5 biegu 50 km/h (system podpowiada zmianę z 4 na 5 właśnie w okolicach tej prędkości ). Pytam z ciekawości, przy okazji napisz jakiego masz i-vtec 1,2 czy 1,3 bo z Twojego profilu to nie wynika.


ciekawa informacja z auto świata na temat jeździe na 5 biegu Smile

http://www.auto-swiat.pl/1-honda-city-calkiem-udany-mieszczuch
Powrót do góry
gadu-gadu
-Miles-

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 308
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Civic Tourer FL 2015
Piwa: 7/7
Wysłany: Sro 01 Cze 2011, 21:19
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


filut napisał:
Cytat:
Jak już jesteśmy na etapie stylu jazdy, zmiany biegów, to mam pytanie: jeśli korzystasz z systemu podpowiedzi zmiany biegów to jakie masz obroty jadąc na 5 biegu 50 km/h (system podpowiada zmianę z 4 na 5 właśnie w okolicach tej prędkości ). Pytam z ciekawości, przy okazji napisz jakiego masz i-vtec 1,2 czy 1,3 bo z Twojego profilu to nie wynika.


ciekawa informacja z auto świata na temat jeździe na 5 biegu Smile

http://www.auto-swiat.pl/1-honda-city-calkiem-udany-mieszczuch


He, he. Mam nowy model City i po ok 8 tys km ze wzgledu na hałasujące łożyska, serwis wymienił mi całą skrzynię. Muszę przyznać, że zdarzało mi się jeździć 60 km/h na V biegu, choć tylko sporadycznie i "przelotowo", czyli kiedy trzeba było przyśpieszyć, to zawsze z redukcją.
Od momentu wymiany, zrobiłem drugie tyle km. Teraz unikam już całkiem takich sytuacji i póki co nic się nie dzieje. Także osobiście odradzam takiej jazdy, tym bardziej, że licząc skrupulatnie spalanie, nie zauważyłem by zwiększyło się ono z tego powodu (po 16 tys km średnie spalanie w moim przypadku to 6,4 l/100km).
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 01 Cze 2011, 21:19
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
mitex01

Auto Maniak



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 667
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: Honda jazz 1.3 2018r.CVT Suzuki swift 2015r
Piwa: 28/9
Wysłany: Sro 01 Cze 2011, 22:37
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


NIE krytykuje tego sposobu hamowania ,ale trochę szkoda
czasu na redukcje 4,3,2 szczególnie w mieście.
Szkoda też skrzyni i sprzęgła ,bo są drogie podzespoły.
'Rolling Eyes'
Powrót do góry
skype status
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Czw 02 Cze 2011, 16:15
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


mitex01 napisał:
NIE krytykuje tego sposobu hamowania ,ale trochę szkoda
czasu na redukcje 4,3,2 szczególnie w mieście.
Szkoda też skrzyni i sprzęgła ,bo są drogie podzespoły.
':roll:'


Mitex przytocz mi jakąś sytuację z ruchu ulicznego w mieście, w którym ten czas o którym piszesz jest tak cenny i szkoda go na redukcje biegów bo jakoś nie kumam. Załóżmy, że przed światłami stoją już auta jest czerwone widze tą sytuację z daleka co mi da że szybciej dojade na powiedzmy tym 4 biegu bez gazu czy nawet wrzucając na luz(nie polecam) zyskam kilka-kilkanaście sekund w stosunku do jazdy z redukcją biegów ale i tak czasowo stoje(spalam benzynę na jałowym) i czekam na zielone podczas gdy zbijając biegi dojeżdzam i dośc często nie muszę nawet zatrzymywac auta (jeśli nawet to na krótko) tocząc się jeszcze na 2 przejeżdżam skrzyżowanie dalej 3 , 4 i jadę dalej... dlaczego na taki styl jazdy szkoda czasu?
Powrót do góry
sta

Dyskutant



Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gůrny Ślůnsk
Posiadane auto: JAZZ'11 komarek 1,2
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 02 Cze 2011, 19:38
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


Jazzman napisał:

Jak już jesteśmy na etapie stylu jazdy, zmiany biegów, to mam pytanie: jeśli korzystasz z systemu podpowiedzi zmiany biegów to jakie masz obroty jadąc na 5 biegu 50 km/h (system podpowiada zmianę z 4 na 5 właśnie w okolicach tej prędkości ). Pytam z ciekawości, przy okazji napisz jakiego masz i-vtec 1,2 czy 1,3 bo z Twojego profilu to nie wynika.


silnik komarek 1,2
co do podpowiedzi to zalezy ona od drogi/sytuacji na drodze i czy wlaczona klima - czyli od obciazenia i takie me odczucie historii/sytuacji co sie przed chwila dzialo

dzis go poobserwowalem i czasem sugeruje wrzucic 5 (ogolnie wyzszy bieg) juz przy niecalych 1,5k! a max przy lekko ponad 2k (skala obrotomierza jest mala i niedokladna Razz w innym mym aucie wiecej widze Razz)

te 1,5k gdy bardzo spokojnie sie rozpedzam na prostej drodze wtedy chce 5. a jeszcze mi nawet ostrzezenie przy 55km/h (tak sobie ustawilem) nie piknie
te ok. 2,1k jadac z klima pod lekka gorke
ogolnie kazdy znajac po pewnym czasie swe auto 'slyszy' silnik i czuje kiedy warto biegi zmieniac - ten podpowiadacz jest tylko bardziej restrykcyjny

a z innej beczki ten wskaznik ECO sie zapala jesli choc chwile chwilowe spalanie jest 4 lub mniej litrow (ostatnie 250km po Slasku: Kce/Gwce/Bytom/TG to srednia wg kompa 5,2l)

PS. te uwagi dotycza silnika rozgrzanego, przez pierwsze poaczatkowe kilometry duzo pozniej chce zmiany
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Pią 03 Cze 2011, 16:50
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


sta napisał:

silnik komarek 1,2
co do podpowiedzi to zalezy ona od drogi/sytuacji na drodze i czy wlaczona klima - czyli od obciazenia i takie me odczucie historii/sytuacji co sie przed chwila dzialo

dzis go poobserwowalem i czasem sugeruje wrzucic 5 (ogolnie wyzszy bieg) juz przy niecalych 1,5k! a max przy lekko ponad 2k (skala obrotomierza jest mala i niedokladna :P w innym mym aucie wiecej widze :P)

te 1,5k gdy bardzo spokojnie sie rozpedzam na prostej drodze wtedy chce 5. a jeszcze mi nawet ostrzezenie przy 55km/h (tak sobie ustawilem) nie piknie
te ok. 2,1k jadac z klima pod lekka gorke
ogolnie kazdy znajac po pewnym czasie swe auto 'slyszy' silnik i czuje kiedy warto biegi zmieniac - ten podpowiadacz jest tylko bardziej restrykcyjny...


No właśnie 1500 obr., nawet 2000 to zdecydowanie moim zdaniem zbyt nisko aby zmienic bieg na wyższy(zwłaszcza 4 i 5 ), rozumiem że jest to nowa technologia i-vtec która jest nastawiona bardziej na ekonomie niż na osiągi jak to miało mejsce we wcześniejszych vtekach Hondy ale bez przesady. O ile silnik jakoś to zniesie choc nie wiem jak korbowody to na pewno łożyskom w skrzyni biegów to zaszkodzi. Jeździłem kiedyś 1,2 i-vtec i wiem że przy takich niskich obrotach ten silnik po prostu nie chce jechac, dop. powyżej 4000obr ochoczo zbiera się do pracy.
Jeszcze jedna rzecz jak zmienisz bieg przy ok. 1600obr to na krótką chwilę po puszczeniu gazu obroty jescze spadną o jakieś 300-400 więc jak jechac bez szkody dla podzespołów przy obrotach ok.1300?
Powrót do góry
Flik77

Auto Maniak



Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1081
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2005r.
Piwa: 24/17
Wysłany: Nie 19 Cze 2011, 21:55
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


Tak czytając ten wątek, miałbym następujące pytanie.
Czy to co piszecie można w jakiś sposób odnieść do automatycznej skrzyni biegów zastosowanej w tym modelu Hondy?
Chciałbym by ktoś napisał parę słów na czym polega ekonomiczna jazda hondowskim automatem (CVT).
Czy sposób jazdy jest jakoś znacząco różny?
Mam nadzieję, że są tu jacyś użytkownicy w/w skrzyni. Smile
Powrót do góry
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Wto 21 Cze 2011, 16:56
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


Flik77 napisał:
Tak czytając ten wątek, miałbym następujące pytanie.
Czy to co piszecie można w jakiś sposób odnieść do automatycznej skrzyni biegów zastosowanej w tym modelu Hondy?
Chciałbym by ktoś napisał parę słów na czym polega ekonomiczna jazda hondowskim automatem (CVT).
Czy sposób jazdy jest jakoś znacząco różny?
Mam nadzieję, że są tu jacyś użytkownicy w/w skrzyni. :)


Co prawda nie mam skrzyni CVT i nigdy nie jeżdziłem jazzem z nią ale jeździłem za to skuterem z CVT myślę że zasada działania jest podobna. Występuje w niej zjawisko przy przegazowaniu tzw. "efekt gumowej taśmy" czyli jak dasz zbyt dużo gazu to silnik wchodzi na obroty a nie jedzie, dop. po chwili rusza. Jest to skrzynia bezstopniowa czyli nie czujemy kiedy zminiają się biegi. Z tym, że w jazzie jest jeszcze możliwośc zmiany przełożeń manetkami-łopatkami +,-za kierownicą (wersja po lifcie 7 "biegów" , w wersji przed liftem przyciskami w kier. chyba 6 "biegów). Nie wiem, która z możliwości daje większe oszczędności w spalaniu ale myślę że właśnie ta poprzez łopatki +,-( napisz parę słów o działaniu tych łopatek z chęcią się czegoś dowiem-bo jeżeli nie czuc zmiany przełożeń w automatycznym trybie to jak tu sprawa wygląda czy jest to jakiś rodzaj sztucznie zapamiętanych obrotów ? ). Generalnie automat i ekonomika spalania nie idą w parze chyba że jest to rodzaj skrzyni dwusprzęgłowej jak np. DSG(nie tracisz osiągów i spalnie bardzo bliskie manuala) CVT pogarsza osiągi podwyższa spalanie , z moich obserwacji wynika że średnio o jakiś 1 litr na 100km. Myślę że więcej da się tutaj uzyskac(mniejsze spalanie ) operując umiejętnie pedałem gazu (np. nie przegazowywac), zdejmowanie nogi z gazu też powinno podziałac. Zazdroszcze Ci tylko jednego: jazdy w dużych korkach-nie musisz męczyc lewej nogi, fajna sprawa.

PS. umknęły mi 2 rzeczy z eco-jazdy, mianowicie warto wyłączac silnik gdy planowany postój wyniesie pow. 30 sek. np jadący pociąg, lub sygnalizator świetlny z licznikiem sek. Druga rzecz dbajcie o właściwe ciśnienie w kołach( najlepiej co 2 tyg. kontrolowac) na zbyt małym spalanie większe bo opory toczenia rosną i oponki się niszczy.nie mówiąc już o prowadzeniu itp.
Powrót do góry
sta

Dyskutant



Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gůrny Ślůnsk
Posiadane auto: JAZZ'11 komarek 1,2
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 21 Cze 2011, 20:26
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


no temat opon tez wazny
ale zawsze jest dylemat wezsze, o mniejszych oporach toczenia
czy szersze mniej sie gnace Smile na zakretach
lub lepiej przekladajace moc / hamujace

Ponadto
znajomi co maja zalozone swiatla dzienne LEDowe (w innych markach)
tez mowia ze troche im spadlo spalanie ale danych nie mam
(w mym Jezziku sie nie da zalozyc Sad jedyne pasujace miejsce to podszybie Razz)
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 30 Lip 2012, 12:52
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


Witam,

dużo w tym wątku opisano informacji dotyczących sprzęgła, redukcji biegów itp. Ja zacząłem dopiero teraz jeździć jazzem po zrobieniu prawa jazdy i jest to moje pierwsze doświadczenie z samochodem (oprócz tych z nauki jazdy clio, ford). Wcześniej żona tylko jeździła, teraz będziemy używać go razem na zmianę. Mam w związku z tym kilka pytań. Jak stoicie na czerwonym to:
wer. a) to wrzucona 1 i nogę do końca wciśniętą na sprzęgle a drugą na "gazie"
wer. b) to stoicie na "luzie" a gdy będzie zielone to wciskacie sprzęgło i wrzucacie 1 i gaz.
Pytam bo w moim często mi gaśnie przy ruszaniu spod świateł (jak żona jedzie to jej nie gaśnie Smile Znajomi mówią że za mało gazu dodaję i za szybko sprzęgło puszczam. Boję się że przytrzymując pedał sprzęgła zbyt długo oraz jednocześnie trzymając wciśnięty pedał gazu, to mi się "spali", dlatego tak szybko je puszczam.
W tamtych samochodach nie było tego problemu z ruszaniem, ale to były diesle i najbardziej pasował mi ford. Nigdy nie zgasł.

Proszę podajcie jeszcze jakieś inne przydatne porady w eksploatacji tego autka.
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
Marc

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 240
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tuż za Krakowem
Posiadane auto: Honda Jazz 1.4iLS 2004
Piwa: 9/7
Wysłany: Pon 30 Lip 2012, 14:24
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


Jak się tylko da to daję na luz, ale jak wiem, że się zaraz będę ruszać to trzymam wciśnięte sprzęgło. Nie ma reguły. A i tak podobno najbezpieczniej jest dać na luz i włączyć hamulec ręczny (chodzi o skutki ewentualnego uderzenia przez kogoś od tyłu), ale nie znam nikogo, kto by tak robił.

Co do "spalania" sprzęgła: ja na nauce jazdy też miałem problem z gaśnięciem, ale w Jazzie nauczyłem się i ruszam z lekkim przytrzymaniem sprzęgła (pod górkę to już w ogóle nie da się inaczej... poza użyciem ręcznego) i jakoś nadal chodzi. Przy wyjazdach z dołków, zasp itp. bardziej uważam, żeby puszczać szybko sprzęgło, ale tak w trakcie normalniej jazdy to chyba nie powinno być to wyjątkowo szkodliwe. Bardziej trzeba uważać, żeby podczas jazdy za długo nie mieć wciśniętego sprzęgła (np. przez bardzo powolną zmianę biegów czy wczesną decyzję o zmianie biegów przed skrętem). Zresztą jak się już nauczysz "niegaśnięcia" to będziesz mniej zwracał uwagę na ruszanie, bo będziesz robił to bez stresu.
Powrót do góry
jedynka1

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 308
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnośląskie
Posiadane auto: honda jazz komfort 1.4 2011r
Piwa: 3/4
Wysłany: Pon 30 Lip 2012, 16:56
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Techniki Jazdy


sta napisał:


Ponadto
znajomi co maja zalozone swiatla dzienne LEDowe (w innych markach)
tez mowia ze troche im spadlo spalanie ale danych nie mam
(w mym Jezziku sie nie da zalozyc Sad jedyne pasujace miejsce to podszybie Razz)

Z tom oszczędnościom to co niektórzy przesadzają.Są one jeszcze mniejsze niż przy jeździe z,lub bez klimy-od 0,1 do 0,4 l /100km.po testach ADAC na różnych typach samochodów-testy z 2011r. Jeżeli '' oszczędności" przy jeździe na światłach dziennych są jeszcze mniejsze to chodzi tu tylko o efekt wizualny.Nie widzę tu żadnych wymiernych korzyści.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Jazz »

Opinie o samochodach Honda Jazz - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne


HondaCR-V

145 900

2020r.

70 000 km

mazowieckie

HondaHR-V

55 800

2017r.

148 000 km

małopolskie

HondaAccord

37 900

2012r.

262 000 km

mazowieckie

HondaCivic

85 990

2021r.

16 000 km

śląskie

HondaCivic

81 900

2017r.

77 300 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System