Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III 1.2 i-vtec ?
Porównanie generacji z 2008r. ( 83 konie mech.kontra 90 )
Czasem stoimy przed trudnym wyborem danego modelu auta, bowiem okazuje się, że z wybranego rocznika w tym wypadku 2008r możemy wybierać pomiędzy starszym (Jazz II) a nowszym modelem Hondy (Jazz III). Nie zawsze wybór jest oczywisty.
Jednym z największych znaczeń przy decyzji kupna auta oprócz ceny (różnica w cenie to od 3 do 6 tyś zł.-rocznik 2008) oraz w przypadku kobiet- koloru, jest także wygląd zewnętrzny.
W tym ostatnim przypadku decyduje „gust” a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje, choć przyznam, że mnie osobiście bardziej podoba się mniej futurystyczny starszy model Jazza.
Patrząc z boku na bryłę nowego modelu w kierunku linii dachu widzimy tuż za słupkiem tylnych drzwi jakby „złamanie karoserii” dachu-nie wygląda to ładnie. W każdym razie zmiany jakie zaszły w bryle auta są mocno widoczne. Przednia część nadwozia (maska oraz szyba-inny kąt nachylenia) została bardziej spłaszczona w stosunku do starszego modelu, wpłynęło to niewątpliwie na bardziej agresywną sylwetkę auta co przekłada się na mniejsze opory powietrza oraz w konsekwencji mniejsze zużycie paliwa a także mniejsze szumy przy prędkościach autostradowych.
Większa szyba poprawia nieco widoczność do przodu choć tak jak w starszym modelu nadal nie widać końca maski ( parkowanie przodem). Największa pochwała należy się Jazz III za zdecydowanie cieńsze przednie słupki boczne oraz większe trójkątne okienka-bardzo poprawia to widoczność. Z tyłu zastosowano wreszcie mniejsze (chowane w oparcie kanapy) wszystkie 3 zagłówki- przydatne zwłaszcza podczas parkowania tyłem. Lusterka boczne za sprawą większych rozmiarów lepiej odzwierciedlają sytuację wokół auta. Przednie fotele wizualnie wyglądają na wygodniejsze (lepiej wyprofilowane) w rzeczywistości nie odczułem znaczącej różnicy w wygodzie podróżowania. Niestety zniknęły górne uchwyty którymi można było przesuwać przednie fotele-szkoda bo to wygodny element zwłaszcza jeśli auto ma 2 kierowców (nie trzeba się schylać by przesunąć fotel). Pomimo powiększenia karoserii wzdłuż o 5, w szerz o 2cm w stosunku do Jazz II i tu niespodzianka-miejsca wewnątrz pojazdu zbytnio nie przybyło (jedynie w szerokości wewnątrz pojazdu miejsca jest nieco więcej ).
Bagażnik w Jazz III jest nieco mniejszy od Jazz II bo ma 375 litrów z wnęką koła zapas.( 346 L bez), podczas gdy w starszym modelu mamy odpowiednio 380 L.( bez koła z.353 L.). Dorośli pasażerowie na tylnej kanapie będą mieli mniej miejsca na kolana ( o 2 cm ) i podczas dłuższej podróży mogą bardziej narzekać na komfort podróży z racji krótszego o 3 cm siedziska kanapy.
Przepraszam za kiepską jakość zdjęcia.
Istotną sprawą podczas kupowania auta jest też bezpieczeństwo, standardowo Jazz II posiada 4 poduszki pow. ABS z EBD, rzadko spotykane opcjonalne VSA-układ stabilizacji toru jazdy (odpowiednik ESP). 4 gwiazdki w teście Euro NCAP.
W Jazz III mamy standardowo 6 poduszek, ABS z EBD, BA, aktywne zagłówki przednie, w najtańszej wersji nie ma VSA( pozostałe standard). 5 gwiazdek w teście Euro NCAP.
Jednak gwiazdki w pełni nie oddają bezpieczeństwa ponieważ testy są przeprowadzane zazwyczaj w sztucznych, identycznych warunkach. Liczba gwiazdek jest przyznawana w tym samym segmencie aut o podobnej masie! Przy zderzeniu z autem ważącym powyżej 1,5 tony lub tirem wynik będzie znacznie gorszy. Nie mniej na tym polu wygrywa Jazz III. http://www.v10.pl/Audi,Q7,vs,Fiat,500,Crashtest,16598.html
Spore różnice występują w silnikach, mają one odmienny charakter pracy. W modelu Jazz II 1,3 i-dsi mamy motor 8-zaworowy, po 2 świece na cylinder(łącznie jest ich 8), w Jazz III 1,2 i-vtec jest silnik 16-zaworowy ( po 1 świecy na cylinder ) i zmienne fazy rozrządu. Silnik i-dsi posiada znacznie lepszą elastyczność do ok. 4500 obr/min, później role się odwracają. Co ciekawe nawet 100 konny motor 1.3(1.4) przy niższych obrotach wykazuje słabszą elastyczność. Podczas jazdy w starszym modelu Jazza nie jesteśmy zmuszani do częstej zmiany biegów-silnik ciągnie już od niskich obrotów. Od 0-100 km/h oba modele przyspieszają niemal identycznie (ok. 12,6 s). W spalaniu w przewagę ma 1.2 ( przy spokojnej jeździe) , pali średnio ok. 6 l/100km, 1.3 o ok. 0,5 l/100 km więcej. Przewaga ta może stopnieć jeśli będziemy chcieli elastycznością (stylem jazdy) dorównać starszemu modelowi. Jeśli traktować Jazza jako auto typowo miejskie lub „małe” auto rodzinne to do takiego charakteru bardziej pasuje silnik i-dsi, którego nie trzeba kręcić do bardzo wysokich obrotów aby dynamicznie nim się poruszać. Vtec-lepiej się sprawdza w autach o charakterze sportowym. W nowym modelu ciekawi mnie jedna rzecz, mianowicie mamy tutaj zamontowany wskaźnik podpowiadający zmianę biegu, który sygnalizuje włączenie 5 biegu już przy 50 km/h, pytanie tylko jak będzie z trwałością tego silnika w przypadku jazdy na tak niskich obrotach po kilku latach użytkowania? Czy korbowody oraz łożyska w skrzyni biegów dobrze to zniosą? Przyspieszanie z takiej prędkości na 5 biegu trwa „wieki”!!!
Zalety Jazz III:
- łatwa samodzielna wymiana żarówek H4
- regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach
- 15 calowe koła(standard) lepiej wybierają nierówności dróg
- wyżej położona lampka bagażnika
- większy zakres pracy wycieraczek ( bogatsze wersje )
- możliwość odłączenia poduszki pasażera (przód)
- bardziej rozbudowany komputer pokładowy
- ślepy pedał (miejsce spoczynku lewej stopy)
- możliwość odtwarzania plików mp3 bezpośrednio z radia, większa liczba głośników
- ledowe światła tylne (odpada wymiana żarówek)
- nieco mniej twarde zawieszenie od Jazz II
Wady Jazz III:
- twarde plastiki w kokpicie ( od nowego modelu oczekiwałem lepszych materiałów )
- słabo czytelny wyświetlacz radia
- gorzej wyglądające i słabiej podświetlone, mniej czytelne zegary
- przy 100 km/h w kabinie jest głośniej niż w Jazz II
- przy manualnej klimat. siła nawiewów zwłaszcza na szybę słabsza niż Jazz II
- brak wskaźnika temp. płynu w chłodnicy
- brak sterowania radiem z kierownicy w wersji podstawowej 1.2
- stosunkowo słabe hamulce przy standardowych oponach ( w nowym modelu oczekiwałem lepszych od poprzednika )
- brak możliwości szybszego wyłączenia kierunkowskazów (nie wiem czy we wszystkich tak jest ale muszą mrugnąć 3 razy)
- brak podświetlenia konsoli środkowej(miejsce na kubki)
w Jazz II jest
Zalety Jazz II:
- bardzo ładne i czytelne zegary podświetlone białymi diodami led
- bdb ergonomia, łatwość obsługi, duże przyciski
- sterowanie radiem z kierownicy-standard (lifting)
- czytelne w słoneczne dni wyświetlacze autoklimat. oraz radia
- świetnie działająca w pełni autom.klim. z dużą siłą nadmuchu
- dodatkowe uchwyty przesuwania foteli
- większy bagażnik oraz ilość miejsca na tylnej kanapie
- dynamiczniejszy silnik przy niższych obrotach
Wady Jazz II:
- bardzo trudny dostęp do żarówek H4
- twarde plastiki wnętrza (choć przyzwoitej jakości)
- 2 skrajne zagłówki kanapy nie chowają się w oparciu
- kier .regulowana tylko góra-dół
- brak ślepego pedała
- zbyt nisko umiejsc. lampka bagażnika (jedna większa walizka i światła brak)
- zbyt twarde jak na auto rodzinne zawieszenie
- zbyt mały zakres pracy wycieraczek
- brak wskaźnika temp. cieczy chłodzącej na pocieche są 2 diody
- niewygodne umieszczenie przycisko-pokrętła do zmiany ustawień komp.
Warto powiedzieć, że Jazz II uchodzi za jedno z najbardziej niezawodnych aut, mam nadzieję że podobnie będzie z Jazzem III, decydując się na starszy model kupujemy auto już po liftingu z ostatnich lat produkcji więc dopracowane i unikamy w ten sposób „chorób auta wieku dziecięcego”. Nie należy się obawiać chińskiego pochodzenia Jazzów, nie są one bardziej awaryjne od japońskich (a nawet mniej-złączki oświetlenia-ostatnia głośna akcja serwisowa dot. tylko egz. made in Japan). Największą „wadą” Jazz II są pękające blachy łączenia boku z dachem tuż przy klapie bagażnika przez które dostaje się woda do wnętrza. Podczas kupna należy na to zwrócić szczególną uwagę-oczywiście nie przekreśla to kupna bo można ten „problem” nawet własnoręcznie usunąć np. masą poliuretanową. W ten sposób mamy mocny argument do zbicia ceny auta.
Kilka miesięcy temu też stałem przed podobnym dylematem – który model wybrać, ostateczne wybrałem Jazz II i nie żałuję, przede wszystkim ze względu na silnik ale też i wnętrze bo ważne jest jeszcze to żeby w aucie czuć się dobrze.
Ciekaw jestem który model wybralibyście? Piszcie swoje spostrzeżenia.
Ostatnio zmieniony przez Jazzman dnia Pią 08 Kwi 2011, 12:50, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 109 Skąd jesteś (miejscowość / region): ...... Posiadane auto: JAZZ 1.2 SX COOL --PRINS VSI
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 01 Kwi 2011, 15:56
Temat postu:
Re: ( Honda ) Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III 1.2 i-vtec ?
Jak dla mnie to jazz II jest lepszy pod względami -- , Łatwiejszy dostęp do silnika po otwarciu maski , ma ładniejszą deskę rozdzielczą ( nie jest taka toporna ) , silnik łatwiej zagazować ( vtec- zbytnio tego nie lubią ) , silniki i-dsi są bardziej elastyczne na niskich obrotach niż vtec a to właśnie na takich obrotach jeździmy w mieście ( to nie auto na autostrady , jak chcesz latać szybko po autostradach to kup sobie hondę legend )
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 06 Kwi 2011, 11:02
Temat postu:
Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III
Witam,
Cytat:
Istotną sprawą podczas kupowania auta jest też bezpieczeństwo, standardowo Jazz II posiada 4 poduszki pow.
Ja w swoim jazzie 1.2 sx-cool 2006 75km (i-dsi) mam tylko 2 podóżki powietrzne, kierowcy i pasażera. Innych nie znalazłem, może źle szukam ? _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Re: ( Honda ) Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III 1.2 i-vtec ?
Kedlaw07
w Jazz-ie II
kolejne ( 2szt.) są montowane w oparciach foteli na bocznej ściance od strony drzwi - nie sposób je przeoczyć - duże plastikowe prostokąty _________________ Flacha
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Jazz 2009 1.4 Elegance
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 06 Kwi 2011, 14:27
Temat postu:
Re: ( Honda ) Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III 1.2 i-vtec ?
Ciekawy post musze przyznac duzo sie dowiedzialem o wadach i zaletach w jednym tekscie
Tak jak kolega pisal o gustach sie nie dyskutuje - ja bym za zadne skarby nie chcial jazza II ale to tylko z powodu wygladu zewnetrznego bo jezeli chodzi o srodek to mnie sie rowniez podoba. Na pewno denerwuje brak podswietlenia nad kubeczkami. Jezeli chodzi o te ciensze slupki to dobrze ze nie widzialem tych grubszych bo niestety ale uprzykrzaja mi jazde dosc czesto a najczesciej przy skrecie w lewo
ciezko mi sie wypowiadac co do wyposazenia wersji 1.2 ale w 1.4 cieszy na pewno automatyczna klima, glosniki, aux, sterowanie radiem z kierownicy, vsa, ciemna tapicerka (bo z tego co sie orientuje to w 1.2 jest chyba taka morska badz niebieska badz zielona - nie znam sie na kolorach )
Moj 1.4 przy ekonomicznej jezdzie pali okolo 6 litrow, w miescie wychodzi +/- 7 literkow.
Jezdze 3 roczek i mimo ze dostalem model z chin z pierwszej fazy produkcji czyli grudzien 2008 to na prawde nie moge narzekac. Ani razu nie odmowil posluszenstwa i nie doczekal sie zadnych usterek no moze poza peknieta szyba od kamienia (ten tylny trojkacik - na ktory czekalem 4 miesiace az honda sprowadzi z Japan) ale to raczej nie wada samochodu.
edit: do plusow dodaj jeszcze system skladania tylnych siedzen tzw. Magic Seats. dzieki temu moj pies jezdzi na podlodze a nie na kanapie
Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 420 Skąd jesteś (miejscowość / region): polska Posiadane auto: Jazz 1.4 2003
Piwa: 16/1
Wysłany: Sro 06 Kwi 2011, 14:59
Temat postu:
Re: Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III
kedlaw07 napisał:
Witam,
Cytat:
Istotną sprawą podczas kupowania auta jest też bezpieczeństwo, standardowo Jazz II posiada 4 poduszki pow.
Ja w swoim jazzie 1.2 sx-cool 2006 75km (i-dsi) mam tylko 2 podóżki powietrzne, kierowcy i pasażera. Innych nie znalazłem, może źle szukam ?
Poduszki. ;P
A ja w moim z 2003r mam cztery sztuki. Podświetlenie kubeczków też mam. O_o
Co to wyglądu - ogólnie oba są ok, ale najbardziej mnie boli, że wszystkie wersje prócz tej dla USA ścinają. W sensie maska jest krótsza przez co Jazz II bardziej podobny jest do Mercedesa A. Wydłużona maska w wersji USA powoduje, że samochód wygląda bardziej poważnie, przynajmniej dla mnie. ;p
Istotną sprawą podczas kupowania auta jest też bezpieczeństwo, standardowo Jazz II posiada 4 poduszki pow.
Ja w swoim jazzie 1.2 sx-cool 2006 75km (i-dsi) mam tylko 2 podóżki powietrzne, kierowcy i pasażera. Innych nie znalazłem, może źle szukam ;-) ?
Tak jak jest napisane w tytule postu-pisałem o wersji 1.3 idsi a nie 1.2 idsi
z 2008 r, oglądałem wiele aut z tego rocznika i w żadnym nie było 2 poduszek (standard dla wersji 1.3 to 4 poduszki). Dla wersji 1.2 i-dsi standardem były 2 choc występują wersje 1.2 z 4 poduchami albo sprowadzone z innych krajów gdzie były lepiej wyposażane albo 2 dodatkowe poduchy były płatną opcją tak jak 5 zagłówek.
PS: nie ma wersji 1.2 i-dsi z silnikiem o mocy 75 koni mech. sprawdź w dow.rej masz pewnie napisane 57 KW czyli 77/78 koni w zależności od zaokrąglenia.
Re: ( Honda ) Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III 1.2 i-vtec ?
Genzo_w napisał:
Ciekawy post musze przyznac duzo sie dowiedzialem o wadach i zaletach w jednym tekscie
Tak jak kolega pisal o gustach sie nie dyskutuje - ja bym za zadne skarby nie chcial jazza II ale to tylko z powodu wygladu zewnetrznego bo jezeli chodzi o srodek to mnie sie rowniez podoba. Na pewno denerwuje brak podswietlenia nad kubeczkami. Jezeli chodzi o te ciensze slupki to dobrze ze nie widzialem tych grubszych bo niestety ale uprzykrzaja mi jazde dosc czesto a najczesciej przy skrecie w lewo
ciezko mi sie wypowiadac co do wyposazenia wersji 1.2 ale w 1.4 cieszy na pewno automatyczna klima, glosniki, aux, sterowanie radiem z kierownicy, vsa, ciemna tapicerka (bo z tego co sie orientuje to w 1.2 jest chyba taka morska badz niebieska badz zielona - nie znam sie na kolorach )
Moj 1.4 przy ekonomicznej jezdzie pali okolo 6 litrow, w miescie wychodzi +/- 7 literkow.
Jezdze 3 roczek i mimo ze dostalem model z chin z pierwszej fazy produkcji czyli grudzien 2008 to na prawde nie moge narzekac. Ani razu nie odmowil posluszenstwa i nie doczekal sie zadnych usterek no moze poza peknieta szyba od kamienia (ten tylny trojkacik - na ktory czekalem 4 miesiace az honda sprowadzi z Japan) ale to raczej nie wada samochodu.
edit: do plusow dodaj jeszcze system skladania tylnych siedzen tzw. Magic Seats. dzieki temu moj pies jezdzi na podlodze a nie na kanapie
Swiadomie nie dodałem tego do plusów ponieważ chciałem napisac o różnicach pomiędzy tymi modelami a system składania kanapy tylnej jest identyczny w obu.
PS: widziałeś najnowszą 1.3(1.4) po lifcie?
Honda wyciągnęła wnioski z czytelności wyświetlaczy autoklimy oraz radia i powróciła do jasnych wyświetlaczy z bursztynowym podświetleniem takich jak w Jazz II 1.3 po lifcie , tylne światła kolorystyką równiż nawiązują do jazz II
http://www.hondaplaza.pl/pl/samochody/samochody-nowe/modele/jazz.html
co do poduszek i kurtyn, to różnie ludzie piszą, dla jednych jest to to samo a dla innych 2 różne rzeczy, jak dla mnie to kurtyna to też poduszka pow., w najnowszym Jazzie jest max.aż 8
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 07 Kwi 2011, 08:22
Temat postu:
Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III
Witam,
Cytat:
Tak jak jest napisane w tytule postu-pisałem o wersji 1.3 idsi a nie 1.2 idsi z 2008 r, oglądałem wiele aut z tego rocznika i w żadnym nie było 2 poduszek (standard dla wersji 1.3 to 4 poduszki). Dla wersji 1.2 i-dsi standardem były 2 choc występują wersje 1.2 z 4 poduchami albo sprowadzone z innych krajów gdzie były lepiej wyposażane albo 2 dodatkowe poduchy były płatną opcją tak jak 5 zagłówek.
ja mam standard czyli 2 poduchy i brak 5 zagłówka 1.2 sx-cool 2006 a Jazzik made in Japan VIN JWM itd.
Cytat:
PS: nie ma wersji 1.2 i-dsi z silnikiem o mocy 75 koni mech. sprawdź w dow.rej masz pewnie napisane 57 KW czyli 77/78 koni w zależności od zaokrąglenia..
przepraszam ma byc 78 km. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Jazz 2009 1.4 Elegance
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 07 Kwi 2011, 09:57
Temat postu:
Re: ( Honda ) Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III 1.2 i-vtec ?
Jazzman napisał:
Genzo_w napisał:
Ciekawy post musze przyznac duzo sie dowiedzialem o wadach i zaletach w jednym tekscie
Tak jak kolega pisal o gustach sie nie dyskutuje - ja bym za zadne skarby nie chcial jazza II ale to tylko z powodu wygladu zewnetrznego bo jezeli chodzi o srodek to mnie sie rowniez podoba. Na pewno denerwuje brak podswietlenia nad kubeczkami. Jezeli chodzi o te ciensze slupki to dobrze ze nie widzialem tych grubszych bo niestety ale uprzykrzaja mi jazde dosc czesto a najczesciej przy skrecie w lewo
ciezko mi sie wypowiadac co do wyposazenia wersji 1.2 ale w 1.4 cieszy na pewno automatyczna klima, glosniki, aux, sterowanie radiem z kierownicy, vsa, ciemna tapicerka (bo z tego co sie orientuje to w 1.2 jest chyba taka morska badz niebieska badz zielona - nie znam sie na kolorach )
Moj 1.4 przy ekonomicznej jezdzie pali okolo 6 litrow, w miescie wychodzi +/- 7 literkow.
Jezdze 3 roczek i mimo ze dostalem model z chin z pierwszej fazy produkcji czyli grudzien 2008 to na prawde nie moge narzekac. Ani razu nie odmowil posluszenstwa i nie doczekal sie zadnych usterek no moze poza peknieta szyba od kamienia (ten tylny trojkacik - na ktory czekalem 4 miesiace az honda sprowadzi z Japan) ale to raczej nie wada samochodu.
edit: do plusow dodaj jeszcze system skladania tylnych siedzen tzw. Magic Seats. dzieki temu moj pies jezdzi na podlodze a nie na kanapie
Swiadomie nie dodałem tego do plusów ponieważ chciałem napisac o różnicach pomiędzy tymi modelami a system składania kanapy tylnej jest identyczny w obu.
PS: widziałeś najnowszą 1.3(1.4) po lifcie?
Honda wyciągnęła wnioski z czytelności wyświetlaczy autoklimy oraz radia i powróciła do jasnych wyświetlaczy z bursztynowym podświetleniem takich jak w Jazz II 1.3 po lifcie , tylne światła kolorystyką równiż nawiązują do jazz II
http://www.hondaplaza.pl/pl/samochody/samochody-nowe/modele/jazz.html
co do poduszek i kurtyn, to różnie ludzie piszą, dla jednych jest to to samo a dla innych 2 różne rzeczy, jak dla mnie to kurtyna to też poduszka pow., w najnowszym Jazzie jest max.aż 8
to w starszym jazzie te tylne siedzenia tez mozna tak podniesc pionowo do gory? zeby np wlozyc wysokiego kwiatka? A tak sie honda szczycila ze wprowadza nowy system skladania siedzen.
Jazzman - piszesz o braku gornych uchwytow - to chodzi Ci o te co sa na podsufitce montowane? Jezeli tak to wersje 1.4 takowe posiada nie wiem jak sie sprawa ma z 1.2.
Jazza III po lifcie widzialem na zdjeciach tylko ale te kosmetyczne zmiany bardzo mi sie podobaly.
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: jazz '10 1.4 elegance
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 07 Kwi 2011, 10:35
Temat postu:
Re: Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III
Cytat:
Co to wyglądu - ogólnie oba są ok, ale najbardziej mnie boli, że wszystkie wersje prócz tej dla USA ścinają. W sensie maska jest krótsza przez co Jazz II bardziej podobny jest do Mercedesa A. Wydłużona maska w wersji USA powoduje, że samochód wygląda bardziej poważnie, przynajmniej dla mnie. ;p
Widać wyraźnie, że maska jest bardziej wydłużona.
heh, przed zakupem nowego jeża czytałem amerykańskie fora. Strasznie tam narzekają na ten wydłużony przód (podobno wymogi bezpieczeństwa jakiejś tam amerykańskiej agencji) i strasznie nam zazdroszczą krótkich przodów
Re: ( Honda ) Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III 1.2 i-vtec ?
Genzo_w napisał:
to w starszym jazzie te tylne siedzenia tez mozna tak podniesc pionowo do gory? zeby np wlozyc wysokiego kwiatka? A tak sie honda szczycila ze wprowadza nowy system skladania siedzen.
Jazzman - piszesz o braku gornych uchwytow - to chodzi Ci o te co sa na podsufitce montowane? Jezeli tak to wersje 1.4 takowe posiada nie wiem jak sie sprawa ma z 1.2.
Jazza III po lifcie widzialem na zdjeciach tylko ale te kosmetyczne zmiany bardzo mi sie podobaly.
Jasne że można podnieść, patent hondy "stary jak świat" od 2002 r jak tylko Jazz pokazał się w Europie już to mieli. Poniżej podaje link z ogólnodostępnej strony otomoto.pl :
http://otomoto.pl/honda-jazz-mega-okazja-1-4-klimatronik-C18350677.html
Oglądnij sobie na jednym ze zdjęć jak to wygląda w Jazz II i porównaj, fajna sprawa z tą unoszoną kanapą, podnosisz blokujesz rurką i można nawet niewielki rower przewieść w całości a po rozłożeniu masz dodatkową przestrzeń pod kanapą na bagaż, proste a zarazem genialne rozwiązanie. Konkurencja poszła trochę w inną stronę i np. Yaris, Venga czy Meriva mają przesuwaną tylną kanapę kosztem przestrzeni bagażnika albo miejsca z tyłu.
Co do uchwytów-nie chodzi o te do podpierania rąk w podsufitce-te mam wszystkie 4. Chodziło mi o uchwyty w górnej części foteli przednich za pomocą których można przesuwać fotel tył-przód( fajna sprawa, oprócz dolnej dzwigni do przes.fot.)najprawdopodobniej Honda wymyśliła to po to aby nikt nie musiał wyciągać tych ogromnych zagłówków z tyłu aby położyć oparcie kanapy.
Popatrz tu na te uchwyty-od dołu 2 zdjęcie z lewej str.
http://otomoto.pl/honda-jazz-1-4i-sport-C15459205.html
PS: koledzy piszą o tym długim przodzie w Hondzie Fit, musze przyznać mam mieszane udczucia, z jednej str. troszke to sprzyja bezpieczeństwu przy zderzeniu czołowym(zawsze to kilka cm.więcej) z drugiej jednak oznacza to większy promień skrętu, większe ryzyko skaleczenia zderzaka przedniego, większe kłopoty podczas parkowania przodem.
Patrząć z boku na starszego fita, przód przypomina mi troche Nissana Note.
Dołączył: 30 Cze 2006 Posty: 78 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Frv 1.8 , Jazz Ge 2011 1.4
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 07 Kwi 2011, 21:03
Temat postu:
Re: ( Honda ) Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III 1.2 i-vtec ?
Super temat ,bo akurat zastanawiam sie nad zakupem Hondy Jazz z tym ze poprosilbym o rozwiniecie paru kwestii ( Jazz II )
Wady Jazz II:
- bardzo trudny dostęp do żarówek H4
Wiec co trzeba zrobic zeby je wymienic ?
- niewygodne umieszczenie przycisko-pokrętła do zmiany ustawień komp. Gdzie jest umiejscowiony ?
Niewiem ,bo nikt nie poruszyl tego tematu i ni uznal jako wade- wymiana swiec x8 czy jest latwy dostęp ?
Jak jest faktycznie ze spalaniem w mocniejszym silniku 1.3?
Czy ktos z Was mógłby wkleic zdjęcie gdzie wystepuje problem z przeciekaniem i czy chodziło o pianke poliuretanową używana w budownictwie ? Ewentualnie co jeszcze mozna tam zastosowac? Jak można stwierdzic czy problem ten wystepuje w danym modelu kupując auto w srodku lata- polac wodą ?
Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazury Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 Sport 2004/2005
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 07 Kwi 2011, 21:27
Temat postu:
Re: ( Honda ) Kupno 3-latka: Jazz II 1.3 i-dsi czy Jazz III 1.2 i-vtec ?
Eryk1 napisał:
Wady Jazz II:
- bardzo trudny dostęp do żarówek H4
Wiec co trzeba zrobic zeby je wymienic ?
- niewygodne umieszczenie przycisko-pokrętła do zmiany ustawień komp. Gdzie jest umiejscowiony ?
Aby wymienić żarówkę należy włożyć rękę między nadkole a błotnik( wcześniej trzeba "wypiąć" 2 zatrzaski z nadkola) i po omacku wymienić żeczoną żarówkę .Ja robiąc to po raz pierwszy nacisnąłem sobie sporego siniaka na przedramieniu
Pokrętełko do zmiany ustawień komp. umiejscowione jest między zegarami i aby się do niego dostać zazwyczaj trzeba wkładać rękę przez koło kierownicy co w czasie jazdy nie jest wygodne ani bezpieczne
Eryk1 napisał:
Czy ktos z Was mógłby wkleic zdjęcie gdzie wystepuje problem z przeciekaniem i czy chodziło o pianke poliuretanową używana w budownictwie ? Ewentualnie co jeszcze mozna tam zastosowac? Jak można stwierdzic czy problem ten wystepuje w danym modelu kupując auto w srodku lata- polac wodą ?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda ) Decyzje zakupowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.