Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Civic 1.5
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 17:42
Temat postu:
Honda na ciepłym silniku straszliwie szarpie.
Zakupiłem Hondę Civic 1.5 z 1995 roku. 5 generacja.
Byłem z nią na przegładzie w dużym warsztacie. Sam jezdzilem, wszystko było cacy itd.
Ale teraz pojawił się problem.
Mianowicie, kiedy dodaje gazu na 2 i na 3 biegu straszliwie szarpie.
zmieniam bieg na 2, wszystko jest cacy. Ale jak nacisne pedał gazu to Honda robi kangurki przez 2-3 sekundy. Telepie całym autem. Są to dosłownie 2, 3 sekundy ale bardzo mocno trzęsie i na dłuższą mete nie da się tak jeździć.
Problem wgl. nie występuje na zimnym silniku. Występuje tylko na CIEPŁYM. Jak się już tak z 40 minut pojezdzi.
Byłem u 5 mechaników.
Jeden sprawdzał przepustnicę (aż się świeci, taka jest czysta), kable i swiece (nowe). Jeden sprawdzał podciśnienia. Trzeci mi zrestartował komputer. Czwarty mi kazał wymienić filtry. Piąty mówił, żebym dawał jakiś dodatek do paliwa.
Ogólnie, nikt nic konkretnego nie powiedział. A ja jestem na lodzie zostawiony, no bo już niewiem gdzie się zgłosić, żeby mi ktoś powiedział co dławi ten samochód.
Problem tylko występuje przy dodawaniu gazu na biegu 2 i na 3.
Ostatnio zmieniony przez mariopop12 dnia Sob 06 Lut 2016, 14:03, w całości zmieniany 1 raz
Masz gaz?
Czy podczas postoju obroty falują?
Czy po przekroczeniu jakichś obrotów szarpanie ustaje??
Kopułka i palec rozdzielacza wporządku?? _________________ Puk puk. Kto tam? Panewka.
Znowu w pracy
Szarpanie występuje tylko w momencie wciśnięcia pedału na biegu 2 lub 3. i tylko na CIEPŁYM silniku (tzn. tak jak już jeżdżę z 45 minut)
To jest tak:
Naciskam gaz i przez 2 sekundy mocno szarpie. Ale po 2 sekundach moge już trzymać pedał wciśnięty albo docisnąc go nawet bardziej i nie szarpie.
Ale znów jak puszczę całkowicie pedał i wcisnę go to szarpie.
Puszcze i znów wcisne i znów szarpie.
Kopułke sprawdzałem to na zestykach był jakiś nalot dziwny. I na zestykach w kopułce i na palcu.
Zeskrobałem to i nadal nic nie pomaga.
W całym tym problemie najdziwniejsze jest to, że szarpanie nie występuje na zimnym silniku. Dopiero tak po 40 minutach jazdy. Więc coś się może przegrzewa albo coś?
Obstawiam sondę lambda - nie zawsze wywali błędy bo może pracować ale podaje złe dane i to z opóźnieniem i dlatego pojawia się zły skład mieszanki i szarpie. Może trochę namieszałem ale trochę senny jestem w każdym bądź razie radze sprawdzić sondę.
Aha - wtryskiwacze masz wporządku??
Spróbuj jak będzie szarpał jeszcze odłączyć przewód od czujnika położenia przepustnicy i zobacz czy coś się zmieni??
Może nieszczelność w kolektorze ssącym na odcinku przepustnica - głowica. Albo zbyt niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej z powodu uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa. Jak nie masz czym zmierzyć ciśnienia paliwa zdejmij i zaślep przewód podciśnienia prowadzący do regulatora - będziesz miał wtedy cały czas max i wykonaj jazdę próbną.
opcji trochę jest - najlepiej jakbyś dorwał taką samą hanie od jakiegoś znajomego albo gdzieś na szrocie sobie wymieniał wszystko po kolei i może by wyszło w "praniu".
Dobra - żona krzyczy - spadam
Daj znać jak coś rozkminisz bo człowiek całe życie się uczy. _________________ Puk puk. Kto tam? Panewka.
Znowu w pracy
"Więc mógłbys mi napisać, gdzie się znajduje sonda lmbda i czy jestem w stanie sprawdzić ją samemu czy jest sprawna? Smile"
Dobra sonda zaczyna działać dopiero jak się rozgrzeje spalinami, osiągnie odpowiednia temperaturę no chyba, że ma grzałkę ale żeby ją sprawdzić musisz mieć odpowiedni sprzęt. Dla wiedzy ogólnej polecam ta stronkę:
http://autotechnikaekspert.republika.pl/teoria.htm#Diagnostyka
Ja ja sprawdzałem po prostu odłączając wtyczkę tylko później trzeba błędy wykasować z kompa w Twoim samochodzie powinno wydostarczyć zdjęcie klemy - na około 15 sekund po ponownym założeniu musisz odpalić silnik i poczekać aby włączył się wentylator chłodnicy ten sposób uczysz komputer pracy silnika od nowa - możesz się nią przejechać.
Albo żeby zresetować komputer wyjmij na kilkadziesiąt sekund bezpiecznik, który nazywa się Radio/Backup fuse. Jeżeli zegarek ci wyzeruje i skasuje ustawienia radia to reset jest zrobiony.
Sonde masz tu:
http://www.hondaoriginalparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17ST301&block_02=E__0403&block_03=17166
nr 8.
Tak samo wtryskiwacze. Jak sprawdzić czy są ok ?
To już grubsza sprawa i bez demontażu raczej się nie obejdzie.
Kiedyś w kumpla carismie po prostu wyjęliśmy listwę, podłożyliśmy kartkę papieru i patrzyliśmy czy robi 4 plamki po krótkim starcie. Jeden był zwalony ale domyślaliśmy się tego bo samochód czasami pracował po prostu na 3 gary i dlatego mu szarpał i wywalało dodatkowo błąd silnika.
Przewód od czujnika położenia przepustnicy. Gdzie on jest? Bo odłączyć przewód to chyba mogę sam. Tylko, żeby wiedzieć gdzie on jest. Smile
Masz przepustnice, która ma ośkę i z jednej strony oski jest takie kółko z linka od gazu, a po przeciwnej stronie miedzy przepustnica a ścianą grodziowa jest TPS. To takie małe czarne pudelku z wtyczką przykręcone do przepustnicy.
Dziękuje za wszystko co napisałeś bo napewno mi się przyda.
Teraz tak.
Sonda Lambda, spróbuję ją odłączyć. Tylko teraz czy odłączyć ją całą z obu stron? I z silnika i z tej drgiej strony czy tylko z jednej? Jak z jednej to z której?
Wtryskiwacze odpadają skoro trzeba coś rozbierać. Pozatym mi nie wyskakuje żaden błąd komputera.
Przewód od czujnika położenia przepustnicy:
"To takie małe czarne pudelku z wtyczką przykręcone do przepustnicy"
Ten przewód to ta wtyczka rozumiem?
Przewód podciśnienia prowadzący do regulatora.
Tu raczej sobie nie poradzę bo patrząc na ten rysunek niewiele wiem.
Narazie spróbuję zamienić kable z nowych na stare. Bo niewiem jak działa na starych bo samochód niedawno kupiłem. Ale dał mi właściciel stare i mówił, że też są dobre.
Później odłącze sonde lambda.
Później spróbuję ten przewód od czujnika położenia przepustnicy.
Wgl. to słyszałem jeszcze, że moduł zapłonowy może mi umierać i może się to objawiać tylko na ciepłym silniku.
Czy jest to prawda? I czy taki moduł da się w razie co reanimowac czy trzeba nowy kupować?
Bo w sumie czasem 1 z 20 uruchomień silnika konczy się tym, że zamiast na obrotomierzu być 900 obrotów mam ok. 100.
Sonda Lambda, spróbuję ją odłączyć. Tylko teraz czy odłączyć ją całą z obu stron? I z silnika i z tej drgiej strony czy tylko z jednej? Jak z jednej to z której? Smile
Odłącz od tej, z której będzie Ci wygodniej.
Ten przewód to ta wtyczka rozumiem?
Tak - wyciągasz wtyczkę.
Wgl. to słyszałem jeszcze, że moduł zapłonowy może mi umierać i może się to objawiać tylko na ciepłym silniku.
Czy jest to prawda? I czy taki moduł da się w razie co reanimowac czy trzeba nowy kupować?
Bo w sumie czasem 1 z 20 uruchomień silnika konczy się tym, że zamiast na obrotomierzu być 900 obrotów mam ok. 100. Smile
Aha. Sonda Lambda - kolektor wydechowy. Ale nie ma tego tutaj na żadnym zdjęciu?
Bo ja kompletnie niewiem gdzie jest kolektor wydechowy.
A co do tego czujnika przepustnicy. Mógłbyś mi zedytować to 3 zdjęcie i zaznaczyć na nim tę wtyczkę? I jak ją odłączyć? I czy jej odłączenie też będzie skutkowało przymusem restartu komputera?
Bo jeśli nie, to dziś w pracy (jeżdżę w weekendy w pizzerni) jak zacznie szarpać to bym sobie to odłączył.
I hmm. słyszałem, że może się też blokować linka przepustnicy. Gdzie ona jest i jak ją sprawdzić?
O resecie już pisałem Ci w poprzednich watkach a zresetować będziesz musiał.
Aha, gdyby zacinała się linka gazu to raczej by nie schodził z obrotów niż szarpał.
Pozdrawiam....
Ps. Lepiej sam nic nie kombinuj z tym autem _________________ Puk puk. Kto tam? Panewka.
Znowu w pracy
A co do czujnika przepustnicy. Wysłałeś mi jak on wygląda ale ja na podstawie tych fotek nie odnajdę go pod maską. Chciałbym, żebyś mi na tych moich zdjęciach zaznaczył, którą wtyczkę odłączyć. Podobnie jak ja to zrobiłem z tą sondą lambdą.
Linkę gazu dzisiaj wypsikałem WD40 i nic nie dało to. Ale słyszałem, że jest jeszcze gdzieś linka przepustnicy i tez czasem się przycinać potrafi. Tylko jak się do niej dobrać, w którym jest miejscu?
Linka przepustnicy???
Wciskając gaz sterujesz położeniem przepustnicy.
Zdejmij przewód dolotowy do przepustnicy i pociągnij za linkę gazu i zobaczysz jak się odchyla i czy ładnie płynnie chodzi. To, ze jest czysta o niczym nie świadczy a może jest po prostu wydarta albo ma jakieś luzy na gardzieli?? Opcji jest na prawdę mnóstwo.
Sonda jest tam gdzie pokazałeś a czujnik tu (jest to coś na wzór potencjometra i potrafi się wytrzeć w miejscach gdzie przepustnica zatrzymuje się najczęściej):
http://zolnierz20.wrzuta.pl/obraz/4nPLKE0A4lc/czujnik_przepustnicy_-_honda
Pobierz sobie ta książkę i tam będziesz miał gdzie co się znajduje i jak to wymontować.
Zawsze zabawę z nowym samochodem zaczynam od czytania : Sam naprawiam. _________________ Puk puk. Kto tam? Panewka.
Znowu w pracy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Civic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.