Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 10 Wrz 2015, 12:48
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
Witam,
sstar napisał:
kedlaw07 napisał:
Witam,
pieta napisał:
Cytat:
Z mojego rozeznania to wymienia się uszczelkę pokrywy zaworów, (chociaż niektórzy magicy zostawiają starą + silikon odporny na wysokie temperatury) a sporadycznie do ponownego użycia nie nadaje się uszczelka kolektora ssącego. Oryginał pierwszej kosztuje circa 80 zł a drugiej coś lekko ponad 100 zł.
Widzisz, są magicy mechanicy
Regulację zaworów robiłem w ASO i na fakturze z tego co pamiętam to mam wyszczególnioną uszczelkę.
Za nie całe 9 tys. km też podjadę do nich.
PS. Witaj Czołem
Widzę, że jak w szwajcarskim zegarku, ew. jak w książce piszą, co 40k. Ja pierwszym razem po 70k, bo jakoś gorzej słychać było, teraz już 50k cyknęło i na razie jak na mój (co tam mój, mojej Pani lepszy;-) słuch spoko chodzi, więc pewno znowu do 70k dociągnę. Jakoś nie palę się do poprawiania dobrego na lepsze;-)
Jak to w instrukcji, trzeba to się wymienia.
Robię przegląd i dalej śmigam, teraz to już 9-ty rok leci. Fakt, że przebieg jaki jest każdy widzi, ale o autko trzeba dbać.
Co do mojej połowicy to ona się tym autkiem nie zajmuje, ani nic nie mówi tylko wsiada i jedzie. Czasami zatankuje
Wymiany olejów i filtrów itp to moja sprawa. Zresztą wolę samemu trzymać rękę na pulsie
Czasami jednak może warto poprawić to co dobre na lepsze, poprzez starannie wykonanie żeby jeszcze lepiej funkcjonowało.
Ty masz inne przebiegi więc inaczej podchodzisz do tych terminów i przeglądów samochodu. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Panda 1,1 Active+
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Wrz 2015, 16:08
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
Czy ktoś , kto posiada Jazz III 1,4 i-VTEC ( ja mam z 2010 roku) kojarzy co ile km należy regulować zawory?
Nie mogę tego doczytać z zagranicznej książeczce instrukcyjnej...
@M.A.R.O.
Jak będziesz szukał w wersji rosyjskiej to zawór nazywa się: клапана a w wersji angielskiej: valve _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Parę dni temu regulowałem zawory i podzielę się przemyśleniami.
Uszczelek pokrywy zaworów w Hondach się nie wymienia o ile nie są uszkodzone. Tylko w miejscach newralgicznych traktuje się je silikonem wysokotemperaturowym. 80% czasu regulacji to demontaż kolektora i jego ponowny montaż.
Pierwotnie chciałem wyregulować zawory ale jak zobaczyłem ile trzeba się [cenzura]ć z kolektorem i wężykami to postanowiłem że oddam auto do ASO bo to grzebanie nie jest warte 150 zł (tyle kosztuje regulacja zaworów w Accordzie) ale jak się dowiedziałem że życzą sobie za to 500 zł to wróciłem do auta i skończyłem robotę.
Zajęło to jakieś 1,5h. Niezbędna jest grzechotka, przedłużka, przegub cardana i nasadka.
Przy 8 zaworach i łatwym dostępie robota jest prosta i na prawdę bez problemu te 5 stów może zostać w kieszeni.
Pierwszą rzeczą, że trzeba będzie do tej operacji, - rzeczywisty samochód sam Honda Fit, z silnikiem schłodzony do temperatury 30 lub niższej.
Otwórz maskę, zdjąć plastikową osłonę silnika.
Zanim otworzyć kolektor dolotowy samochodu, które musimy usunąć, aby dostać się do zaworu okładce.
Pierwsze metodycznie odłączyć wszystko, który jest dołączony do kolektora dolotowego i zapobiega nas, aby ją usunąć. Niech Pan się nie śpieszy. Najważniejsze, aby zrobić dodatkowej pracy. Wszystko to może być usuwana razem z kolektorem (na przykład przepustnicę) nie może dotknąć.
Wadą wszystkich tych działań jest to, że rozluźnienie nie widzę absolutnie nic! Możesz pracować tylko "dotyk", więc jeszcze raz ostrzegamy - nie spiesz się!
Złącza odpinane tylnym rzędzie zapłonowe cewki.
To samo zrobić z rzędu
Jeśli zrobiłeś wszystko dobrze, a kolektor pickup nic innego przeszkadza, możesz zacząć go demontować. Kolektor posiada pięć śrub, które, co do zasady, w obecności narzędzia i umiejętności, po prostu odkręcić.
Świństwo jest to, że przy odkręcaniu śrub prawdopodobieństwo ich upadku do wnętrza komory silnika wynosi 99%. To wydaje się być w porządku, to nie powinno się zdarzyć, ale wygląda na nieudanej śruby - to strata czasu! Złapać go za rękę nie ma sposobu, bo miejsce jest wystarczająco ścisły. Jednak każdy ma brudne sztuczki i przebiegły. W tym przypadku, mistrz pracował z magnesem z przedłużacza, który złapał pozostawiając śruby, nie pozwalając im spaść
Wreszcie, poprzez usunięcie wszelkich barier, usuwania i kolektora dolotowego osłonę głowicy cylindra, dotarliśmy do zaworów. Regulowania ich luz niezbędne w celu 1-3-4-2 cylindrów. Wymiary 0,15-0,19 mm szczelina jest dla zaworów ssących i wydechowych do 0,26-0,30.
Przy okazji zauważmy, że jeśli Honda Fit, że nadszedł czas, aby zmienić świece, może warto to zrobić teraz jest dostęp do niego nie przeszkadza?
Regulacja odbywa się w najprostszy sposób - śruby i nakrętki.
Po zakończeniu pracy pokrywy zaworów na miejscu. Bądź ostrożny z śrub napinających na nim. Pokrywa jest przykręcona w rzeczywistości "od ręki", bez żadnego wysiłku, w przeciwnym razie można zerwać śrubę.
Weź bok leżącego w kolektorze dolotowym ...
. I zamontować go na właściwej pozycji.
Proces podłączając wszystkie złącza nie opisuje, bo jeśli jesteś ostrożny, to nie będzie dla ciebie żaden kłopot.
W całej operacji (w tym oczekiwania czas chłodzenia silnika) wziął pięć godzin. Właściwie Prace trwały prawie trzy godziny. Charakterystyczną cechą drugiej Honda Fit w tej kwestii staje się demontaż i usunięcie kolektorze dolotowym (oraz połowę komory silnika!). Dlatego operacja jest droższe niż w innych samochodach, w którym większość czasu spędza na "chłodzenie" it silnika. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Ostatnio zmieniony przez kedlaw07 dnia Czw 08 Paź 2015, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Tłumaczenie translatorem ma to do siebie że niewiele z tego można zrozumieć.
Poza tym brakuje najważniejszej i kluczowej informacji czyli położenia wału dla każdego regulowanego cylindra.
Poza tym brakuje najważniejszej i kluczowej informacji czyli położenia wału dla każdego regulowanego cylindra.
Napisz gdzie i w jakim położeniu ma być ten wał a poprawki zostaną naniesione.
Jeżeli coś jeszcze będzie nie tak to daj znać. Chętnie nawiąże współprace w edycji tego manuala.
Z tego co wiem to wymienia się uszczelkę jeżeli jest ona uszkodzona. Moim zdaniem za każdym razem taka czynność powinna być przeprowadzona.
Natomiast stosowanie w zamian silikonu jest dla mnie pójściem na łatwiznę, ponieważ podczas następnej regulacji zaworów lub innych rzeczy związanych z wymontowaniem kolektora można uszkodzić powierzchnie przywierające do siebie.
Jeżeli chodzi o regulację zaworów to przy stanie licznika 40tys. km robiłem to w ASO. Obecnie na liczniku 71 z groszem, tak więc za jakieś 9tys. km też pojadę na druga regulację.
Pozwolisz, że zapytam.
Czy przy okazji wymieniałeś też świece ? Z tego co jest napisane w instrukcji wymienia się je podczas regulacji zaworów po przebiegu 40 tys. km. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pon 05 Paź 2015, 09:02
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
s3kawek napisał:
Parę dni temu regulowałem zawory i podzielę się przemyśleniami.
Uszczelek pokrywy zaworów w Hondach się nie wymienia o ile nie są uszkodzone. Tylko w miejscach newralgicznych traktuje się je silikonem wysokotemperaturowym. 80% czasu regulacji to demontaż kolektora i jego ponowny montaż.
Pierwotnie chciałem wyregulować zawory ale jak zobaczyłem ile trzeba się [cenzura]ć z kolektorem i wężykami to postanowiłem że oddam auto do ASO bo to grzebanie nie jest warte 150 zł (tyle kosztuje regulacja zaworów w Accordzie) ale jak się dowiedziałem że życzą sobie za to 500 zł to wróciłem do auta i skończyłem robotę.
Zajęło to jakieś 1,5h. Niezbędna jest grzechotka, przedłużka, przegub cardana i nasadka.
Przy 8 zaworach i łatwym dostępie robota jest prosta i na prawdę bez problemu te 5 stów może zostać w kieszeni.
Czołem,
a to jest jest tak że większość tej ceny stanowi koszt uszczelek ? robocizna to chyba max 150-200 zl nawet w ASO
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 05 Paź 2015, 10:21
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
Witam,
Chyba dzisiaj po pracy tak na szybko podjadę i się zapytam co i jak. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 314 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Bydgoszczu Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 LS \\\'03
Piwa: 3/2
Wysłany: Pon 05 Paź 2015, 12:54
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
pieta napisał:
a to jest jest tak że większość tej ceny stanowi koszt uszczelek ? robocizna to chyba max 150-200 zl nawet w ASO
Dziś dzwoniłem do mojego ASO. Koszt robocizny 200zł brutto + uszczelka (nie zapytałem która - chyba pod kolektor) 80zł brutto.
W niezależnym warsztacie specjalizującym się w Hondach, stwierdzono, że pod pokrywę zaworów, uszczelki zwykle nie trzeba wymieniać, wystarczy uzupełnić silikonem, natomiast pod kolektor przychodzą o-ringi, których również się nie wymienia... Koszt bez wymian ww. uszczelek 120zł. _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 05 Paź 2015, 13:12
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
Witam,
To użytkownik s3kawek ma w swoim ASO jakieś ceny z sufitu.
Pojechać i podpytać w innych ASO tym bardziej że on z Warszawy i ma kilka serwisów do wyboru.
Jestem ciekaw czy wszyscy trzymają taką samą cenę. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 251 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2005 + LPG
Piwa: 10/8
Wysłany: Pon 05 Paź 2015, 14:05
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
Maciej Loret napisał:
pieta napisał:
a to jest jest tak że większość tej ceny stanowi koszt uszczelek ? robocizna to chyba max 150-200 zl nawet w ASO
Dziś dzwoniłem do mojego ASO. Koszt robocizny 200zł brutto + uszczelka (nie zapytałem która - chyba pod kolektor) 80zł brutto.
W niezależnym warsztacie specjalizującym się w Hondach, stwierdzono, że pod pokrywę zaworów, uszczelki zwykle nie trzeba wymieniać, wystarczy uzupełnić silikonem, natomiast pod kolektor przychodzą o-ringi, których również się nie wymienia... Koszt bez wymian ww. uszczelek 120zł.
w szczecinie koszt regulacji to:
99zł + uszczelki (salon honda na białowieskiej)
160zł już z uszczelkami (hondaspec na bieszczadzkiej)
155zł też z uszczelkami (CarLine na wernychory)
Podczas regulacji zaworów zdejmuje sie kolektor który ma oringi których się nie wymienia tak samo jak uszczelki pokrywy zaworów. Wymienia się za to uszczelkę płytki dystrybucyjnej egr bo jest blaszana i ulega nieodwracalnemu zgnieceniu. Oringi i uszczelka pokrywy są z takiej gumy która po odkręceniu ulega rozprężeniu i jest jak nowa.
Silikon to nie jest druciaratwo tylko normalny sposób postępowania opisany w oficjalnej serwisówce Hondy.
W Accordzie regulowałem zawory ok 15 razy na tej samej uszczelce i nie ma najmniejszego wycieku.
Koniecznosc naniesienia uszczelnienia wynika z istnienia dwóch uskoków od formy odlewu i tam uszczelka nie jest w stanie się idealnie dopasować.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 07 Paź 2015, 15:45
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
Witam,
W grodzie nad rzeką Odrą gdzie krajowy festiwal piosenki jak co roku się odbywa i w cieniu amfiteatru z tyłu stoi wieża piastowska, cena w ASO przedstawia się następująco:
250 złotych dukatów regulacja zaworów
70 złotych dukatów uszczelka - ponieważ druga regulacja to wymieniają
8 x 25 świece bo też się wymienia co 40 tys w i-idsi a w i-vtec co 100 tys zawory i świece. Tylko tam swiece irydowe są montowane.
Tak więc jak łatwo policzyć cała impreza wyjdzie mnie około 500 złotych dukatów.
Tak więc do kucharza przybyłego do naszego grodu z Rzymu już nie będę chadzał. Być może zacznę się odrzywiać zgodnie z naturą preferując żółte śliwki i zielone korzonki
Waść ubrany w czerwony kubraczek z właściwym napisem znajdującym się na nim i chwalący swoją izbę rzemieślniczą zwaną dalej przez współczesnych ASO powiedział mi że jeszcze trzeba będzie wyczyścić zawór EGR oraz "kanały" dolotowe. Niestety, ilości dukatów które mam przygotować do tej operacji nie podał.
Czeka mnie też wymiana oliwy w moim rumaku wszak prawie 10 tys zrobił w ciągu roku.
Na szczęście tutaj ilość dukatów znam. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.