Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 idsi LS 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Cze 2014, 22:28
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
Przy LPG, to kontrolować luzy trzeba częściej. A ja również miałem taki objaw jak były za luźne, że jak powoli wciskałem gaz to około 900obr/min następowało falowanie obrotów, po regulacji: ssące na 0,15mm a wydechowe na 0,30 mm (miałem tylko metryczny szczelinomierz) jest OK. Ale jak dotrze do mnie zamówiony szczelinomierz calowy, to jeszcze podreguluję. _________________ Pozdrawiam
Od pierwszej wymiany Olej Mobil 1 5W50, 140kkm na tym oleju.
Ale proszę o poradę, co przy okazji regulacji zaworów, warto zrobić za jednym rozbieraniem pokrywy? Czyszczenie przepustnicy, czy zawora recyrkulacji spalin? Tam też są jakieś uszczelki, w które by się trzeba zaopatrzyć?
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 idsi LS 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 07 Cze 2014, 09:11
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
Nie! Nie te uszczelki!
Jedyne co się wymienia po kilku regulacjach, to metalowa uszczelka pod kolektor dolotowy. Uszczelka pod pokrywę zaworową jest bardzo trwała i wymaga tylko oczyszczenia, a w miejscu łączenia pokrywy rozrządu z blokiem silnika daje się krótkie paski silikonu i jest OK.
Tu masz tą uszczelkę http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=21669,21670,21671,21672&nplgrp=1&cmodnamepc=JAZZ&xcardr=5&dmodyr=2004&carea=KB&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4%20LS&nplblk=E__0300 NR 15, i tylko ją trzeba wymieniać co jakiś czas. Ja wymieniłem przy 75000km ale i tak na wyrost, bo stara po zmyciu acetonem nagaru jest OK. Ważne żeby oczyścić kanały w podkładce nr 14, bo tam się zbiera syf z recyrkulacji spalin. Dobrze także oczyścić EGR-można użyć myjki ultradźwiękowej-wtedy jest super wymyty, ale pędzelek i nafta też dają radę _________________ Pozdrawiam
Od pierwszej wymiany Olej Mobil 1 5W50, 140kkm na tym oleju.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sob 07 Cze 2014, 10:29
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
Witam.
RYBOSTWOR napisał:
Cytat:
Przy LPG, to kontrolować luzy trzeba częściej.
Jest nawet informacja co należy robić i na co zwracać uwagę mając zamontowany LPG.
Pamiętam jak kupowałem jazza w ASO to mi sami zaproponowali montaż LPG, ale za 6 tys. zł, podczas gdy na rynku montaż kosztował 3 tys. zł.
Cytat:
Lepiej sprawdź czy masz tarcze hamulcowe na tylnej osi! Laughing
Hamulce już dawno sprawdzone, podczas wymiany opon
Cytat:
Hejting jest nie na miejscu.
Wyciągnąłem wnioski z tego co napisałeś o samochodach 10-cio letnich. Sam masz 10-cio latka, tak więc pretensje miej do siebie.
Na tym chcę zakończyć tą wypowiedź.
Piszmy o zaworach oraz ich regulacji. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 251 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2005 + LPG
Piwa: 10/8
Wysłany: Sob 07 Cze 2014, 11:57
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
kedlaw07 napisał:
Witam.
Jest nawet informacja co należy robić i na co zwracać uwagę mając zamontowany LPG.
Piszmy o zaworach oraz ich regulacji.
no właśnie mi to wyjaśnili dopiero jak odebrałem go z regulacji.
teraz nie czuje w ogóle kiedy gaz się włącza. wcześniej było lekkie szarpniecie jak przechodziłem z benzyny na LPG. i od dziś na regulacje zaworów będę śmigał co 20k km.. a jeśli będzie trzeba to częściej _________________ http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
Do Vespa.
Zakup tego zestawu uszczelek mija się z celem. Te kółeczka są pod śruby mocujące pokrywę zaworów.
Rozumiem Cię, że chcesz mieć w silniku wszystko OK. Ja też kupiłem wszystkie zalecane uszczelki zanim rozkręciłem górę silnika. Okazało się to zbędne, bo stare były w idealnym stanie i na pewno do kolejnej regulacji by pociągnęły. Ale skoro już miałem nowe to je założyłem, a stare wyczyszczone leżą sobie i może kiedyś się przydadzą. Niestety przed rozkręceniem nikt nie wie w jakim stanie są te uszczelki i jeśli konieczna jest wymiana to mamy kłopot bo w biedronce pod domem ich nie kupimy.
Jeszcze raz podkreślam, że u mnie mino 116 tys na liczniku uszczelki były w dobrym stanie i mogły jeszcze posłużyć. Zrobisz jak uważasz. Ja osobiście gdybym jeszcze raz się za to brał i czytał te wszystkie uwagi, a nie nie wiedział co zastanę po odkręceniu kolektora i pokrywy, kupiłbym przed robotą nowe. Ale to są tylko moje indywidualne odczucia.
Jeśli chodzi o Czyszczenie zaworu EGR to jak najbardziej polecam, nawet gdy w tej chwili nie daje żadnych objawów. Ja gdy kupiłem mojego jazza musiałem rozebrać cały zawór EGR, bo doraźne czyszczenie nic nie dawało (pisałem o tym już na forum jak to zrobić). Tu uszczelka prawie na pewno się rozwarstwi. Można ją jednak doraźnie poskładać i też będzie hulać. Ja rozebrałem ten zawór zanim kupiłem uszczelkę. Musiałem poskładać starą z myślą, że jak nowa przyjdzie to wymienię (max 5 min roboty), ale skoro trzyma to zrobię to przy następnym czyszczeniu.
Przepustnicę natomiast zostawiłem bez większego czyszczenia. U mnie jest sterowana elektryczne, więc nie mogłem jej otworzyć, a nie mając uszczelki nie chciałem ryzykować odkręcania od kolektora. Przetarłem jedynie wlot szmatką. Któryś z Kolegów pisał kiedyś na forum, że pewien dobry mechanik odradzał mu "chemiczne" czyszczenie przepustnicy, co spowoduje wypłukanie smaru i może zakłócić jej pracę. Jeśli jednak ktoś z Kolegów odkręcał przepustnicę i uważa, że ta uszczelka też jest wielorazowego użytku niech da znać, to na przyszłość może komuś się przydać.
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pon 09 Cze 2014, 09:41
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) regulacja zaworów
cyberbrat napisał:
kedlaw07 napisał:
Witam.
Jest nawet informacja co należy robić i na co zwracać uwagę mając zamontowany LPG.
Piszmy o zaworach oraz ich regulacji.
no właśnie mi to wyjaśnili dopiero jak odebrałem go z regulacji.
teraz nie czuje w ogóle kiedy gaz się włącza. wcześniej było lekkie szarpniecie jak przechodziłem z benzyny na LPG. i od dziś na regulacje zaworów będę śmigał co 20k km.. a jeśli będzie trzeba to częściej
mowia na na podtlenki lpg to nawet co 15k trzeba zawory regulować, albo co roku przy okazji strojenia całego układu. Inna sprawa kto tak robi w tym kraju
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.