Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Sro 07 Maj 2014, 14:50
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Marc tak jak pisał jacks na na tył nie ma problemu z doborem klocków bo jest jeden typ.
Klocki ATE polecam obecnie mam je na przodzie, kupione z tarczami tej samej firmy tyle że ja kupowałem co prawda nie zamiennik ale z identycznym nr seryjnym 13.0460-5943.2 w cenie wyższej coś koło 80zł. Ze źródła podawanego kilka postów wyżej. Z tyłu mam nowe tarcze również ATE ale klocki z Japapanparts. Na tylne klocki ATE jakiś czas temu musiałem czekać ponad 2 tygodnie no i ta cena. Japanparts dostałem w prezencie i szczerze miałem do nich uprzedzeniebo nie znam tej marki a w necie opinie różne, ostatecznie jednak postanowiłem je sprawdzić. Po przejechaniu ok. 1200 km dobrze „dogadują się” z tarczami ATE (tzn. nic nie piszczy, wycierają tarczę równo na całej szerokości, nie pylą intensywnie) zobaczymy jak będzie dalej. Hamowanie ok. no ale tu głównie przód przenosi siłę bo tył w dużo mniejszej części. Klocki i tarcze zmieniałem sam i tu drobna uwaga do tych którzy będą wymieniać samodzielnie, ważne aby dobrze oczyścić powierzchnie zacisków pod płytkami ustalającymi, gromadzi się tam sporo rdzy i brudu który wypycha płytki ustalające klocki(blaszki) powodując większe opory prowadzenia klocka. Warto te miejsca przesmarować smarem miedziowym jak również tyły klocków oraz ich boki-styki z płytkami ustalającymi. Manual to ładnie opisuje.
W oryginalnych klockach występowały blaszki klocków (tłumiki drgań), w większości klocków obecnie produkowanych tych blaszek nie ma. Moje oryginały na przód niestety przerdzewiały i obecne klocki ATE „chodzą” bez nich a pomimo tego nie dzwonią i nie popiskują i oby tak dalej. Na tyle zostawiłem te blaszki bo były w niezłym stanie i co ważne pasowały do obecnych klocków.
Na koniec mała uwaga odnośnie popiskiwań, jest kilka przyczyn: klocek „nie zgra się” z tarczą, zbyt cieńki zużyty klocek, zbyt cieńka tarcza hamulcowa, która pod wpływem hamowania przegrzewa się co skutkuje piszczeniem.
Powrót do góry
Marc

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 240
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tuż za Krakowem
Posiadane auto: Honda Jazz 1.4iLS 2004
Piwa: 9/7
Wysłany: Sro 07 Maj 2014, 18:33
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Dzięki wszystkim!

Zamówiłem dziś te za 51 zł + płyn hamulcowy ATE typ 200 za 35 zł. Moje tylne tarcze nie są równomiernie starte (albo wina złego założenia kilka lat temu, albo małego obciążenia na tył, bo w tygodniu jeżdżę sam), a że nie chciałem jeszcze wydawać na nowe to też nie żal mi będzie za niedługo wymienić całego kompletu przy takich cenach. Co do piszczenia to myślę, że czas klocków się kończy, bo wymieniałem je jakieś 4 lata temu.
Powrót do góry
Flik77

Auto Maniak



Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1081
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2005r.
Piwa: 24/17
Wysłany: Sro 07 Maj 2014, 19:20
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Jazzman napisał:

Na koniec mała uwaga odnośnie popiskiwań, jest kilka przyczyn: klocek „nie zgra się” z tarczą, zbyt cieńki zużyty klocek, zbyt cieńka tarcza hamulcowa, która pod wpływem hamowania przegrzewa się co skutkuje piszczeniem.


U mnie zauważyłem popiskiwania gdy moje autko kilka dni stoi w bezruchu. Przy pierwszym, czy drugim przyhamowaniu zdarza się popiskiwanie, które szybko przechodzi. Analogicznie gdy w powietrzu jest dużo wilgoci. Wydaje mi się, że to jednak norma.
Powrót do góry
Vespa

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 00:32
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


U mnie zazwyczaj rano (kilka pierwszych hamowań) hamulce wydają odgłos jakby tarcia. Później tego nie słychać.

Po weekendzie wybiorę się na sprawdzenie tego.
Powrót do góry
Kiełekg

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 296
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Pią 20 Cze 2014, 19:13
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Wymieniłem, z robieniem zdjęć zgodnie ze schematem: zdjąć rękawiczkę -> telefon -> ostrość -> zdjęcie -> kontrola czy ostre -> rozmazane -> ponowne zdjęcie -> znowu rozmazane, trudno takie będzie -> telefon -> założyć rękawiczkę, zajęło mi to 25min na stronę. Bez zdjęć 10-15 min mniej.
Czynność prosta, obrobię zdjęcia, zrobię DIY, wstawię.
_________________
Kiełek
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Pią 20 Cze 2014, 19:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Kiełekg

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 296
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Pią 20 Cze 2014, 19:39
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Wymiana klocków hamulcowych kół przednich - Honda Jazz III (2008-???)

Czas: około 40min

Narzędzie:
- klucz nasadkowy: 19 (koła), 12 (śruba zacisku)
- klucz dynamometryczny (do przykręcenia kół)
- drut dł. ~30cm do podwiązania zacisku
- zakatowany duży płaski śrubokręt do wciskania tłoczka
- szczotka druciana
- mały płaski śrubokręt

Eksploatacja:
- smar miedziowy
- czyścik do hamulców (albo zwykła benzyna)

Czynności:
0. Umyć koła, najlepiej jakimś szuwaksem do czyszczenia pyłu hamulców i myjką ciśnieniową, poczekać aż wyschnie
1. Zdjąć koło na podnośniku (nie będę opisywał jak - jeżeli tego nie wiesz, jedź do warsztatu)
2. Jeżeli konieczne oczyścić z błota dolną śrubę trzymającą zacisk i okolice



3. Włożyć duży śrubokręt i rozeprzeć tłoczek (jeżeli nie pójdzie do końca nie martw się, potem możesz zrobić to trzonkiem szczotki drucianej, trzonkiem młotka lub po prostu kawałkiem gazrurki). Uważaj nie uszkodź uszu blaszek!


4. przyczepić drut do otworu w amortyzatorze lub do sprężyny
5. Odkręcić dolną śrubę trzymającą zacisk (jeżeli konieczne zakontruj kluczem płaskim - nie wiem jaki, nie musiałem), podnieść zacisk, w miejsce śruby włożyć drut, podwiązać zacisk


5. Sprawdzić wizualnie stan zacisków, jarzma, elementów gumowych, etc.
6. Jeżeli robisz to pierwszy raz, zapamiętaj jak są założone klocki - który gdzie będzie pasował, przymierz do założonych jeszcze starych. Jeżeli robisz to drugi raz, nie potrzebujesz tej instrukcji (a jeżeli nadal potrzebujesz, oddaj auto do warsztatu)
7. Zdejmij stare klocki: najpierw sprężyna, potem wyjmij klocki rozpierając je od dołu


8. Ze starych klocków zdejmuj blaszki, oczyść je i załóż na nowe klocki dokładnie w takiej kolejności, w jakiej były założone w oryginale (być może u Ciebie już to ktoś kiedyś spieprzył, u mnie jest dobrze i wzoruj się tym).
Klocek wewnętrzny - jedna blaszka, klocek zewnętrzny - dwie blaszki.


9. Sprawdź stan blaszek na jarzmach, przeczyść je z pyłu hamulcowego, możesz delikatnie użyć małego płaskiego śrubokręta lub szczotki drucianej.
Jeżeli to konieczne, możesz je zdjąć.
Pamiętaj, aby sprężyny blaszek po założeniu na jarzmo nie były zablokowane. Zweryfikuj to jeszcze po założeniu klocków.


10. Załóż blaszki
11. Przesmaruj blaszki smarem miedziowym


12. Przesmaruj łoża klocków smarem miedziowym


13. Załóż klocki: najpierw wkładamy górę, potem wciskamy dół - sprawdź czy blaszki się nie zablokowały


14. Załóż sprężynę na klocki


15. Wciśnij dolną prowadnicę zacisku, opuść zacisk, przykręć dolną śrubę zacisku - z wyczuciem (jeżeli konieczne, zakontruj).


16. Zdejmuj drut z amortyzatora/ sprężyny.


17. Jeżeli auto na biegu, zdejmij bieg, wyczyść tarczę po ewentualnych resztach smaru.
18. Załóż koło, opuść auto, zrób jazdę próbną - pamiętaj o "napompowaniu" hamulców przed ruszeniem.
19. Dokręć koła kluczem dynamometrycznym, 110Nm.

Na początku efektywność hamowania będzie bardzo niska, z hamulców może lekko dymić (wypalają się smary i inne syfy), po około 100km (w zależności od charakterystyki jazdy, ilości i intensywności hamowania) powinno działać już na 100%.

Producentem oryginalnych klocków w moim aucie jest Jurid, model J648.
_________________
Kiełek


Ostatnio zmieniony przez Kiełekg dnia Sob 21 Cze 2014, 16:41, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 7 piw(a)
przempo

Auto Maniak



Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 633
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wielkopolski
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6, Toyota Verso 2.0, MB W204
Piwa: 13/3
Wysłany: Pią 20 Cze 2014, 20:10
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Fajny opis - stawiam piwo Very Happy
Powrót do góry
Kiełekg

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 296
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Sob 21 Cze 2014, 17:13
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


DIY skończone, można wyciąć, gdzieś podwiesić.
_________________
Kiełek
Powrót do góry
gadu-gadu
-Miles-

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 308
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Civic Tourer FL 2015
Piwa: 7/7
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 18:07
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Byłem dzisiaj w ASO na wymianie tylnych klocków.
Robocizna - 165 zł
Klocki (43022TF0305) - 221 zł
Razem 386 zł
Powrót do góry
sonsieno

Czytelnik



Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Honda Jazz 2007r 1,4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 31 Sie 2014, 19:44
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


http://allegro.zapodaj.net/images/cf76895ac3c4.jpg

Witam
Mam pytanie : po co jest ten "pipek" który zaznaczyłem strzałką na tylnich klockach. Przecież jak tłoczek się wkręca to ten pipek go blokuje.
Mam wrażenie że od tego skrzypią mi hamulce.
Powrót do góry
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 27 Lis 2014, 15:40
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Witam,

tak jak z tego tematu
Re: ( Honda Jazz ) zmiana oleju z 10w na 5w

http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=218926&postdays=0&postorder=asc&start=60
przenoszę zagadnienie klocków do obecnego:
Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe

Mam nadzieję, że sobie poradzicie.

Post numer jeden

Co do opon to wiadomo. Odkręcenie śrób wyważenie kół zimowych i montaż według oznaczeń na oponach. Tak jak były sciagane w zeszłym roku.

tylne klocki jeszcze mam dobre, ale te metalowe "obręcze" od hamulców są całe pokryte taką jakby rdzą.



Tylko nie wiem jak to ma się do tak zwanych czyszczeń hamulców które są wykazywane na fakturze wystawianej przez ASO

--------------------------------------

Post numer dwa

Witam,

n0rek napisał:
Cytat:
fajne foty,
Taki sobie, ale dzięk[iquote]jak dojade do domu to porownam sobie prace silnika bo moj cos dziwnie zaczal klekotac, moze po zmianie oleju dzisiejszej bedzie lepiej [/quote]Porównaj i nagraj swoje. Moje są tak jak pisałem wcześniej trochę zniekształcone bo z tym telefonem to gdzie tylko się dało na około silnika zaglądałem.
Cytat:
dziwne z ta rdza, ja mam duzo wiekszy przebieg od twojego i rdzy wlasciwie nigdzie nie mam,
Takie mam stalowe felgi:



I może dlatego że one są przykryte przez kołpak tak wyglądają

]
Z drugiej jednak strony to przecież żeliwo.

Cytat:
po zakupie to mi to zrobili, tego nie wiem ale warto brac takie cos, zaplacilem 550zl i na kilka lat spokoj z podwoziem i jego okolicami
Zrobili ci konserwację, ale to musisz powtarzać co 3-4 lata max. Dzisiaj już nie ma w obiegu takich środków jak kiedyś "mazideł", dobrych i nie do zdarcia. Teraz masz ekologiczne, podobnie jak lakier do parkietów. Evil or Very Mad
Cytat:
za to przestrzegam jak macie te plastiki na tylnej klapie ze znaczkiem hondy to tam sie lubi zbierac woda
Ja już "wyczaiłem którędy woda dostaje się do mojego bagażnika. Po lewej stronie od góry po otwarciu klapy pomiędzy tym łączeniem blachy na górze a gumą leje się gdzieś tak jakby wzdłuż uszczelki i tam później znika. Następnie wypływa w środku po lewej stronie i wlatuje do bagażnika. Jak jest dużo to potrafi pójść w drugą stronę w okolice lewarka.

---------------

Post numer trzy
Witam,

pieta napisał:
Cytat:
czyszczenie hamulcow poleca na wyjeciu paprochów które się dostaly miedzy klocek a tarcze i robi się to podczas przekładki opon bo wtedy jest lepszy dostep do klocka i tarczy.
Zapewne masz rację, ale tak wyglądały te moje klocki w jarzmach przy tej tarczy oparte o ten rant.



Cytat:
Zreszta przypominam zze watek jest o oleju a nie o hamulcach. Od tego jest inny Wink Czekamy teraz na relacje jak się jazz zachowuje po wymianie oleju na magiczny shell 5w30
Dobra, nie będzie monologu o Mruczku Wink
pieta
Natomiast ty też daj jakieś informacje na temat swojego oleju. Też w taki sposób wymieniasz jak ja Question

GR_BKP napisał:
Cytat:
Ciekawe czy w ASO chociaż te klocki mu wyjęli
Tego nie wiem, bo mnie przy tym nie było. Natomiast nastepnym razem to wezmę sobie jeden dzień wolnego żeby u nich posiedzieć. Natomiast grubość to tak na "oko" 1 cm - 1,5 cm - nie miałem miarki żeby sprawdzić.

Cytat:
A to przeklej, to pogadamy dalej Wink EOT
Tylko napiszcie gdzie to chcecie dać, bo po całym forum nie chcę tego szukać Sad
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
GregorFa

Czytelnik



Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Honda Jazz 2009 1.2; Honda Civic VIII 2010
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 10 Kwi 2015, 13:51
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Przeczytałem cały post o tarczach i klockach, bardzo fajny i pomocny.
Zdecydowałem się na wymianę tylnych klocków i tarcz (sam to robiłem).
Padło na Rotinger 1886 T5 + klocki EBC Standard Black.
Będę wrzucał info na temat odczuć.
Po pierwsze poprawiła się skuteczność hamowania, bo tarcze były skorodowane od wewnętrznej strony.
Jak do tej pory ani nie piszczą, ani nie pylą.
Powrót do góry
Kiełekg

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 296
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Nie 12 Kwi 2015, 17:12
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


GregorFa napisał:
Przeczytałem cały post o tarczach i klockach, bardzo fajny i pomocny.
(...) bo tarcze były skorodowane od wewnętrznej strony.
(...)


Czyli brudne łoża klocków lub problemy z tłoczkiem.
_________________
Kiełek
Powrót do góry
gadu-gadu
pieta

Auto Maniak



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1560
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pon 13 Kwi 2015, 12:02
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


GregorFa napisał:
Przeczytałem cały post o tarczach i klockach, bardzo fajny i pomocny.
Zdecydowałem się na wymianę tylnych klocków i tarcz (sam to robiłem).
Padło na Rotinger 1886 T5 + klocki EBC Standard Black.
Będę wrzucał info na temat odczuć.
Po pierwsze poprawiła się skuteczność hamowania, bo tarcze były skorodowane od wewnętrznej strony.
Jak do tej pory ani nie piszczą, ani nie pylą.


Niezły zestaw, dosyć wypasiony. Btw czemu tarcz z EBC tez nie wziąłeś ? Tak z ciekawości pytam Smile
Powrót do góry
Kiełekg

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 296
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Pon 13 Kwi 2015, 14:06
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Bo EBC nie robi tarcz do Jazza. Klocki są takie same jak w Civicu.
Klocki EBC Standard są OK, ale takie same jak standard. Zielone i wyżej nie nadają się do gładkich tarcz.
_________________
Kiełek
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Następny
Strona 9 z 26
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Jazz »

Opinie o samochodach Honda Jazz - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne


Hondae

86 800

2021r.

20 000 km

mazowieckie

HondaAccord

14 900

2004r.

215 316 km

śląskie

HondaCivic

7 900

2002r.

204 323 km

mazowieckie

HondaCR-V

69 950

2017r.

155 100 km

wielkopolskie

HondaCR-V

67 800

2013r.

167 000 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System