Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bratbartka

Dyskutant



Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 86
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 2004
Piwa: 3/1
Wysłany: Nie 06 Lip 2014, 22:34
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


Sylpete napisał:

Natomiast nadal wolę ufać np. takiemu J. Jetterowi, który jest głównym chemikiem Hondy i zarazem członkiem SAE niż forumowemu inżynierowi o rozbuchanym ego.


dokładnie - kwestia autorytetu

głowny chemik Hondy vs forumowicz, który zna takie słowa jak trybologia, dermatologia czy jakaś inna ...logia

BTW
cosmo - czy użytkowałeś kiedyś olej 0w20 w hondzie jazz ?
Powrót do góry
cosmo-pl

Dyskutant



Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda Civic
Piwa: 3/6
Wysłany: Nie 06 Lip 2014, 23:30
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


A może nie zrozumieliście co Jeff Jetter powiedział, czy tam przedstawił w swojej prezentacji po prostu i przy braku podstawowej wiedzy, zrozumieliście, to co chcieliście zrozumieć? No nic proszę, jednak o konkrety.

Osobiście oglądałem to wideo:

https://www.youtube.com/watch?v=OAYkigNbzgs

Na pewno mówicie na tyle dobrze po angielsku, aby to zrozumieć dobrze. Może wam wytłumaczę, że zaczął od fuel economy i aftertreatment compatibility i całość jest o tym.. Ja niczego innego jednak nie twierdzę, niż Jeff Jetter w tym względzie, że są nowe uwarunkowania i normy eko - GF-5 czyli dosłownie ILSAC GF-5 wymuszają na producentach, stosowanie coraz mniej lepkich olejów, celem oszczędności paliwa. To jest 100% racja. Proszę, poniżej porównanie dwóch norm ekologicznej C2 w wydaniu europejskim czyli ACEA i do API czyli ILSAC - GF5. Uprzedzam, ta norma nie ma nic innego na rzeczy, jak tylko i wyłącznie oszczędność paliwa. Jetter używa też wear, nie w sensie zużycia, ale trochę innym uszkodzenia silnika, bo wiele osób w USA tego nie rozumie, i myśli, że silnik stanie. Na samym końcu mówi też o potrzebie tłumaczenia ludziom, 0W. W USA wiedza jest gorsza niż u nas na temat olejów i powiedz mi, czy to nie jest śmieszne, jak mi wyskakujesz z BITOG? Wykres:



I jeszcze raz drodzy koledzy, żebyśmy się zrozumieli - ja wam olejów 0W20 nie bronię stosować. Nie mówię, że też robicie źle - każdy ma swój rozum i potrzeby, ale jak się porywacie na kogoś z motyką, nie mając za bardzo nic na obronę swoich tez, to się na drugi raz zastanówcie, czy aby macie rację. Stosujcie, nikt wam nie każe zmieniać, ale nie rozsiewajcie głupot i nie wprowadzajcie innych w błąd, bo to właśnie robicie. Nie twierdzę, że umyślnie, bardziej z braków w wiedzy, lecz to was nie usprawiedliwia. Kolego bartbarka - mam Civica, tu się zjawiłem, bo kolega kupił i szukałem pewnych rzeczy. Czysty przypadek. Oczywiście zostałem, bo się naczytałem głupot, ale jak widzisz, z powodu pracy, jestem dostępny co jakiś czas. Być może się to zmieni, jednakże nadal nie widzę sensu, tak samo jak Piotr Pyrka nie widział sensu działać na forum Subaru, o którym kolega wspomniał. Tam też pojawili się mądrzy inaczej, którzy wszystko wiedzieli i podważali jego wiedzę, na każdym odcinku. No cóż w internecie każdy jest mądry, jednakże do czasu. Wątek zamknięto, mnie zwymyślano podobnie jak Pyrkę i na tym się skończyło, że teraz chodzicie i powtarzacie głupoty, oraz przeinaczacie słowa Jettera, jako nową religię. Ja się czasem zastanawiam nad tym fenomenem w Polsce, że ludzie się tak bez szacunku do wiedzy potrafią zachować. To sposób na obronę, czy sposób na ukrycie niedociągnięć. Przecież prościej się przyznać, że się czegoś nie jest pewnym i lepiej spytać, kogoś kto chociaż trochę w danym temacie się orientuje. Przy czym moja wiedza, to ułamek tej Pana Pyrki, ale jest na tyle użyteczna, że łatwiej rozumialna dla was. Natomiast wy chcecie na siłę udowodnić, że czarne jest białe i się kompromitujecie z każdym zdaniem, czy wypowiedzią. Po co, przecież widać, że nie macie podstaw do tego, aby zrozumieć czym są oleje..
Powrót do góry
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 12:24
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zami


Witam,

Moze zacznijmy od początku:
1 Proszę abyś uzupełnił profil, dobry zwyczaj preferowany na każdym forum.
2 Civic i Jazz to dwa różne auta które posiadają dwa różne silniki.

Osobiście przeprowadziłem hardkor (widać w stopce) i 2 różnych kierowców (jeździ) dla swojego silnika i-dsi i nie zgodzę się z teorią że jest pobierany olej. Najczęściej spotykana opowiastka na różnych forach w necie oraz u mechaników to to że "hondy biorą olej i trzeba do nich ciągle go dolewać"

Sylpete napisał:
Cytat:
cosmo-pl uporczywie nazywa użytkowanie 0W20 filozofią. I jednocześnie nie raczy zauważyć, że to producent zalewa fabrycznie takim właśnie olejem swoje silniki.
Dopiszę że te 0w20 to nie tylko syntetyk ale też i mineralny, bo obydwie wersje tego oleju rozpoczynają swój żywot w tym silniku.

bratbartka napisał:
Cytat:
chcialem podzielic sie moimi doswiadczeniami olejowymi
jazzika kupilem z przebiegiem ok 140tys km
czym byl zalany - diabli wiedza
odkad wzialem go w swoje rece lane bylo 5W30 - Mobil1
wszystko bylo fajnie i cacy dopoki nie zaczalem przegladac (nomen omen - juz skasowany) watek olejowy Smile
myslac duzo, bardzo duzo.. zalalem znowu 5W30 Mobil1
i dalej czytalem.. i myslalem
.. od jakiegos czasu smigam na amsoil 0w20 - autko powoli dobija do 190 tys km - i tym olejem potraktuje go przy kolejnej wymianie
Nasz forowicz [b]cosmo-pl zapewne mając przejechane 190 tys km dawno już by zalewał 20w60 żeby mu silnik się nie zatarł.

Cytat:
(zaraz podniosa sie glosy, ze przy kazdej wymianie auto pracuje lepiej)
i tak i nie - na pewno moze byc to przyczyna, niemniej jednak mialem okazje wymieniac juz z 5W30 na 5W30 i nie zauwazylem takiej roznicy jak przy zmianie z 5W30 na 0W20
Czyli odczucia takie same jak u mnie.

cosmo-pl napisał:
Cytat:
Prosto i na temat.
0W20 nie jest dla każdego. ...

Reasumując:
20 - nadaje się dla osób jeżdżących spokojnie, które wysokość spalania przedkładają nad ochronę silnika
30 - jest najbardziej uniwersalną lepkością w przypadku Hondy jak i innych aut obecnie produkowanych
40 - daje lepszą ochronę przed zużyciem, w przypadku mocniej eksploatowanych jednostek, kosztem wyższego zużycia paliwa i większych oporów

Wyższe lepkości są do zastosowania raczej w indywidualnych przypadkach i tak powinny być traktowane.

To napisane do Sylepte:
Cytat:
Osobiście uważam, że olej masz raczej źle dobrany i wg filozofii, a nie faktycznych potrzeb.
I dalej próbujesz pouczać kto jakim olejem ma zalewać. Czuję się jak uczeń w klasie w której zajęcia prowadzi główny inżynier kraju znający się najlepiej na olejach, gdzie jego wiedza przewyższa wiedzę i rozum projektantów silnika.
Ponieważ wszędzie piszesz ze jesteś po studiach inżynieryjnych to przez moją słabą wiarę proszę podeślij jakiś dokument potwierdzający te słowa.

kony74 napisał:
Cytat:
Na 0w20 komputer nie krzyczy o wymianę oleju nawet po 15 tys. (więcej nie zrobiłem, więc nie wiem), a znane były narzekania użytkowników jeżdżących na innych specyfikach, że komputer "każe" wymieniać nawet po 9tys.
[b]cosmo-pl napisał:
Cytat:
Co do zegara, to wszystko zależy od trasy i sposobu jeżdżenia. Jeżeli ktoś głównie śmigał po mieście, to mogło mu wyskoczyć, żeby olej wymienił po takim przebiegu

Stali bywalcy forum wiedzą że ja i tak wymieniam 1rok/10 tys. km i nie ma w tym nic szczególnego. Po prostu mam taką zasadę.

IDLAW napisał:
Cytat:
Zastanawiam się dlaczego HONDA w ogóle dopuszcza a wręcz zaleca olej 0-W20. Jak można przeczytać w instrukcji (wielokrotnie tu cytowanej ) dopuszcza ów olej w całym zakresie temperatury zewnętrznej, czyżby chodziło o strzał w .... .Jak słusznie zauważył ktoś wcześniej Honda nie wie kto kupi i jak będzie używany jej produkt.
Właśnie przecież jeździmy w europie i jest wyrażnie zaznaczone


Na potwierdzenie zalecane dla wersji europejskich.


I nie tylko

cosmo-pl napisał:
Cytat:

Jakiś czas temu prowadzono projekt, wprowadzenia tych olejów, do użytku w Mercedesie i stwierdzono, że klienci się zdenerwują, jak silniki będą do remontu średnio po 150 000 km (silniki uznawane za jedne z najlepszych na świecie).

Proszę nie porównuj silników mercedesa do silników hondy. To dwa osobne światy. Dla mnie prawdziwy mercedes skończył się na modelu 123.

I jeszcze jedno na koniec nigdy nie namawiam na przejście czy używanie oleju 0w20 tak jak to raczyłeś w skasowanym wątku czynić. Dlaczego zniknąłeś wiemy wszyscy, natomiast temat został skasowany z pewnych względów nazwijmy to etycznych.
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
Vespa

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 12:55
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


cosmo-pl napisał:
A co ze zużyciem i budżetem?

Silnik jest w stanie idealnym, ma przejechane 85000 km. Nie bierze oleju. Budżet już pisałem jaki - chcę coś tańszego od Millersa.
Powrót do góry
bratbartka

Dyskutant



Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 86
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 2004
Piwa: 3/1
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 13:42
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


na zadane pytanie:
"cosmo - czy użytkowałeś kiedyś olej 0w20 w hondzie jazz ?"

odpowiedź

cosmo-pl napisał:
Kolego bartbarka - mam Civica


cosmo-pl - nie sądzisz, że troszeczkę podcinasz gałęzie na których siedzisz ?

to tak jakbys przeczytal wszystkie książki o medycynie ale nigdy nie robił żadnej operacji i doradzał chirurgowi jak poprawnie udrożnić zespół cieśni nadgarstka
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 13:42
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 13:53
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zami


Witam,

bratbartka napisał:
Cytat:
na zadane pytanie:
"cosmo - czy użytkowałeś kiedyś olej 0w20 w hondzie jazz ?"

odpowiedź
Cytat:
cosmo-pl napisał:
Kolego bartbarka - mam Civica
Cytat:
cosmo-pl - nie sądzisz, że troszeczkę podcinasz gałęzie na których siedzisz ?

to tak jakbys przeczytal wszystkie książki o medycynie ale nigdy nie robił żadnej operacji i doradzał chirurgowi jak poprawnie udrożnić zespół cieśni nadgarstka
Niestety obawiam się że nasz inżynier nadal będzie nam próbował uświadamiać swoje tezy. Mam na myśli większą znajomość zagadnienia w porównaniu do konstruktorów hondy. Zaraz usłyszę że honda to przecież to samo (Jazz i Civic) ci sami pracownicy itp.
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
Haxo

Debiutant



Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2 DSI 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 15:36
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


Witam
Przeczytałem ten wątek i zgłupiałem.
Auto kupione kilka dni temu (140 tyś na liczniku). Niemiec wlał w tamtym roku castrol gxl 10w40.
Ja robię rocznie 4 tyś km. 90 % miasto krótkie trasy koło 5 km.
W sklepie z olejami gość mi polecał mobil 1 5w30 ale jak powiedziałem jaki teraz mam wlany, to stwierdził że mobil się nie nadaje, "nie możesz zmienić półsyntetyka na pełny bo zniszczysz silnik"
Co ja mam wlać ? Rolling Eyes
Powrót do góry
cyberbrat

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 251
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2005 + LPG
Piwa: 10/8
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 20:05
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


Haxo napisał:

Co ja mam wlać ? Rolling Eyes


właśnie poruszyłeś temat a dokładniej uruchomiłeś święta wojnę ... teraz "wszystko wiedzący" myśliciele przytoczą wywody z wyższej szkoły zarządzania polem namiotowym. Zapodadzą nam tabelki oraz normy w/g których każdy myślący inaczej niż oni jest debilem, który nie potrafi bez mapy znaleźć własnej du.y.

zalej tym co uważasz za słuszne. ja miałem półsyntetyk zalałem motulem 0w20. mój jeżyk śmiga już 2 rok od kupna i nic się złego nie dzieje.

nie nakłaniam do konkretnego oleju bo jak widzisz.. gdzie dwóch tam trzy różne zdania.
_________________
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
Powrót do góry
Haxo

Debiutant



Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2 DSI 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 21:37
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


Nie chce wywoływać żadnej wojny Smile
Może zapytam tak, jaki olej lepszy jeżeli większość tras odbywa się na zimnym silniku. Do pracy mam 3 km więc raczej nie zdąży się dobrze zagrzać.
Powrót do góry
cosmo-pl

Dyskutant



Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda Civic
Piwa: 3/6
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 22:15
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


@cyberbrat

No ja bym tak tego nie nazwał. Na razie ja nie usłyszałem nic, na obronę tezy, zajadłych obrońców 0W20, jako najlepszego oleju do tego silnika. Wręcz przeciwnie, przekonałem się, że nie wiedzą o czym mówią i nie bardzo rozumieją, co ja im chcę wytłumaczyć. Dokładnie taka sama dyskusja, jaka często w Polsce się toczy. Z jednej strony parlamentarny zespół ds zbadania katastrofy smoleńskiej, który w coś tam wierzy, z drugiej inżynierowie lotnictwa i specjaliści. Dokładnie takie same argumenty padają, po jednej i po drugiej stronie. Jedni odwołują się do wiary i pojedynczych wyrwanych z kontekstów rzeczy, albo nieprawdziwych informacji, przy okazji tym drugim zarzucają, że pomimo wiedzy i tytułów się nie znają. Ci drudzy natomiast muszą tłumaczyć, tych pierwszych herezje i tłumaczyć im jak dziecku w przedszkolu, że popełniają podstawowe błędy w rozumowaniu i wyciągają złe wnioski, z posiadanych informacji, bądź posiadane przez nich informacje są zupełnie błędne. Tudzież, muszą obalać "naukowe dowody" przeprowadzone niezgodnie ze sztuką, gdzie ktoś nie patrzył co mu wyjdzie, tylko tak manipulował wynikami, albo samymi wyjściowymi danymi, że mu wychodziło zupełnie coś odwrotnego, niżby nakazywał nawet zdrowy-inżynierski rozsądek. Tu też, to wszystko już miałeś. Koledzy usilnie poszukują dowodów na potwierdzenie swojej tezy i albo przedstawiają błędne wnioski, albo czegoś nie rozumieją, albo posługują się nierzetelnymi badaniami, które stoją w sprzeczności z podstawowymi zasadami nauki w danej dziedzinie. Na studiach było takie powiedzenie na laboratoriach, jak kto bada, tak mu wychodzi i to jest święta prawda.

@kedlaw07


Cytat:
Osobiście przeprowadziłem hardkor (widać w stopce) i 2 różnych kierowców (jeździ) dla swojego silnika i-dsi i nie zgodzę się z teorią że jest pobierany olej. Najczęściej spotykana opowiastka na różnych forach w necie oraz u mechaników to to że "hondy biorą olej i trzeba do nich ciągle go dolewać"


Ja też się nie zgodzę, bo wszystkie auta zużywają olej. Jedne mniej, drugie więcej. Jedne biorą od nowości, bo tak są zaprojektowane, inne zaczynają brać w trakcie użytkowania coraz więcej, jeszcze inne nagle zaczynają dymić i brać dużo (często motocyklowe). Także tutaj się zgadzamy. Co do stopki, to ja tam hardcoru nie widzę, widzę natomiast być może przyczynę zużycia większego na Shell helix 5W30 - oleje Shell tak mają, a 10W60 trochę Ci silnik doszczelnił, bo w gruncie rzeczy to oliwy bardzo podobne, pod względem konstrukcji. 0W20 natomiast będzie od poprzedników dużo bardziej odporny na odparowanie, ze względu na swój charakter i małą ilość dodatków poprawiających lepkość, bo rozumiem, że te 2l to przykładowe zużycie, czyli ile musiałeś dolać pomiędzy wymianami. Silnik Twój, jeżeli to nie są uszczelniacze, jest już trochę wypracowany.

Cytat:
Dopiszę że te 0w20 to nie tylko syntetyk ale też i mineralny, bo obydwie wersje tego oleju rozpoczynają swój żywot w tym silniku.


To jest herezja. W tej chwili oleje mineralne na rynku, w tej lepkości nie występują. Jeżeli takie są, to proszę je tutaj zaprezentować. Przypominam, oleje mineralne to wg API, grupa I i II, nie III.

Cytat:
Nasz forowicz [b]cosmo-pl zapewne mając przejechane 190 tys km dawno już by zalewał 20w60 żeby mu silnik się nie zatarł.

Kolejna herezja - nigdzie tak nie napisałem i w przeciwieństwie do Ciebie i Twoich kolegów, wątpiących w moją wiedzę, nie traktuję kwestii olejów, w kontekście zasad i sztucznych reguł. Oleje 20W60 praktycznie są nie do dostania... i pisz po Polsku, bo ciężko mi niektóre rzeczy zrozumieć..

Cytat:
Czyli odczucia takie same jak u mnie.

Odczucia, wiara i myśli. Bardzo rzetelne, inżynieryjne stwierdzenie. Dobrze, że firmy szukające łupków w Polsce, nie kierują się wskazaniami, różdżkarzy i wróżbitów. Jeszcze raz wytłumaczę, odczucia które macie są jak najbardziej prawidłowe, ale nie mają one nic wspólnego z ochroną silnika i jego lepszym traktowaniem przez olej. Związane są z niższą lepkością czynnika smarnego, mniejszymi oporami i mniejszym zapotrzebowaniem na energię, aby przełamać naturalny opór jaki w silniku daje olej. Niestety ma to swoje minusy, o których również pisałem i cofnij się do moich poprzednich postów, to być może Cię trochę w tej kwestii oświeci. Jeżeli nie wierzysz mi, podałem artykuł, w którym Pan Pyrka się wypowiada i tłumaczy bardzo dokładnie, co z czego. Odczucia i wiarę, zostaw do kościoła i wróżbitom, tu nie o tym mowa.

Cytat:
I dalej próbujesz pouczać kto jakim olejem ma zalewać. Czuję się jak uczeń w klasie w której zajęcia prowadzi główny inżynier kraju znający się najlepiej na olejach, gdzie jego wiedza przewyższa wiedzę i rozum projektantów silnika.
Ponieważ wszędzie piszesz ze jesteś po studiach inżynieryjnych to przez moją słabą wiarę proszę podeślij jakiś dokument potwierdzający te słowa.

A ty mi przedstaw dokument od papieża olejów silnikowych, że masz prawo o nich opowiadać na zasadzie wiary. Litości, może jeszcze świadectwo urodzenia Ci wyślę. Wierz, lub nie, dobry w tym jesteś Wink Dowodem niech będą moje słowa i to co tutaj piszę. Wink

Cytat:
Stali bywalcy forum wiedzą że ja i tak wymieniam 1rok/10 tys. km i nie ma w tym nic szczególnego. Po prostu mam taką zasadę.

Jest to bardzo dobra zasada, ale znowu nie zrozumiałeś w jakim względzie koledze odpowiedziałem. Twierdził on, że silnik wie, jaki olej się mu zalewa i że podobno jak ktoś zalał tanim badziewiem, to mu komputer kazał wymienić szybciej. Herezja, przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem.

Cytat:
Na potwierdzenie zalecane dla wersji europejskich.

Nie widzę tutaj żadnego potwierdzenia, a jedyni informację ze instrukcji poprzedniego modelu, gdzie 0W20 jest dopuszczone do wersji europejskich. Widzę też, że jest dopuszczone 0W30, 0W40 i cała reszta, bez względu na kraj. Nie widzę tutaj ŻADNEJ REKOMENDACJI. Proszę się nauczyć czytać ze zrozumieniem, bo masz z tym ewidentny problem. W ogóle ciężko rozumiesz, co ja tutaj już napisałem i wyrywasz sobie pojedyncze zdania z kontekstu, ewidentnie nie rozumiejąc całości wypowiedzi. W jednym z poprzednich postów, podałem dane z instrukcji do nowego Jazz'a i z wyjątkiem do Europy. Twoja książka jest z którego - 2002, 2003. Myślisz, że jak w tym czasie się zmieniły zalecenie, to zalecenia Twojej książki też uległy zmianie. I jeszcze jedno, czy ASO Hondy w Polsce, rekomenduje oleje 0W20 jako jedyny i preferowane? Nie, te które przynajmniej ja odwiedziłem, a były to Polska i Niemcy - proponowały zazwyczaj 5W30 lub 0W30 jako najbardziej odpowiednie. To tyle, na temat powielania, historii. Ma to dokładnie kształt legendy ludowej, jeden z was coś powiedział, drugi, powtórzył, a 3 zupełnie inaczej zrozumiał.

Lista aplikacyjna, nadal nic nie potwierdza, ani nic nie rozwiązuje i to żaden dowód. Są to minimalne zalecenia, serwisowe, nie wyznacznik tego jak trzeba postępować. Skoro Honda stawia na ekologię, to też rekomenduje użytkowanie takich olejów, z tych powodów, które już wcześniej wyjaśniłem. Kolego nie rozumiesz o czym piszesz niestety. Takie zalecenie wydaje się też po to, aby nie popełnić błędu i np nie zalać 0W20 do Type-R'a, bo byłaby z tego katastrofa najprawdopodobniej i wykazane są tutaj tzw "minimalne" aplikacje, które można w danym wypadku zastosować, powtórzę to raz jeszcze. W żaden sposób, to też nie stoi w sprzeczności, z tym co ja napisałem. Gdyby tak był jak starasz się błędnie sugerować, jedynym olejem dopuszczonym przez instrukcję byłby tylko i wyłącznie, 0W20. Znowu, baśnie, klechdy i mity. Zobaczycie coś, nie zrozumiecie i rozpuszczacie herezje po internecie.

Cytat:
Proszę nie porównuj silników mercedesa do silników hondy. To dwa osobne światy. Dla mnie prawdziwy mercedes skończył się na modelu 123.

I jeszcze jedno na koniec nigdy nie namawiam na przejście czy używanie oleju 0w20 tak jak to raczyłeś w skasowanym wątku czynić. Dlaczego zniknąłeś wiemy wszyscy, natomiast temat został skasowany z pewnych względów nazwijmy to etycznych


To co dla Ciebie się skończyło, to nie ma jakby dla ogólnego stanu rzeczy znaczenia. Jakoś ten mercedes, który się skończył, w tym sezonie deklasuje F1, a jego silnik są użytkowane jako wzorcowe, dla testów europejskiego stowrzyszenia inżynierów ACEA, więc znowu, Twoje opinie nijak się mają do rzeczywistości.

A to ciekawe, może mi wyjaśnisz w takim wypadku, dlaczego, bo widzę że wiesz lepiej niż ja Wink Ja nie twierdzę, że nakłaniasz, ale powielasz herezje i jesteś winny rozsiewania nieprawdziwych informacji, i błędnego tłumaczenia zasad użytkowania olejów silnikowych. Tak jak kiedyś była kaczka puszczona, z olejami 10W60 i dochodziło, do tego, że nawet w serwisach ludzie w to wierzyli (w to akurat nie wątpię, bo ciężko tam kogoś po przyzwoitych studiach raczej znaleźć, gdyż liczą się w PL koszty, nie jakość), teraz rozsiewa się mity dokładnie w drugą stronę, że 0W20 to oleje najlepsze. Nie, to oleje podobnie skrajne w swoim zastosowaniu, jak oleje 10W60 i większości nie mają sensu, bo narażają silnik na wyższe zużycie, niż nawet 10W60 i nie oszczędzają więcej niż 1% paliwa, w stosunku do dobrego 5W30.

Cytat:
Niestety obawiam się że nasz inżynier nadal będzie nam próbował uświadamiać swoje tezy. Mam na myśli większą znajomość zagadnienia w porównaniu do konstruktorów hondy. Zaraz usłyszę że honda to przecież to samo (Jazz i Civic) ci sami pracownicy itp.


Niestety, ja stwierdzam, że poza personalnym atakowaniem mojej osoby, nie pozostały Ci żadne argumenty. I wybacz ale ja twierdzę, że pomimo, iż jeździsz Jazzem, to guzik wiesz o jego silniku. Wink Mam ku temu podstawy, a pierwszym argumentem w tej sytuacji jest, to że masz duże problem ze zrozumieniem podstaw, które przedstawiłem. Naprawdę bardzo dużych podstaw, bez skomplikowanego języka, jakim posługuje się np Piotr Pyrka, w przytoczonym przeze mnie artykule.

@bratbartka

Cytat:
cosmo-pl - nie sądzisz, że troszeczkę podcinasz gałęzie na których siedzisz ?

to tak jakbys przeczytal wszystkie książki o medycynie ale nigdy nie robił żadnej operacji i doradzał chirurgowi jak poprawnie udrożnić zespół cieśni nadgarstka




Nie, nie sądzę, bo każdym autem na ziemi, nie będę jeździł, a mogę się na temat ich konstrukcji spokojnie wypowiadać i uwierz mi, pod maską Jazz'a nie ma magii i czarodziejskich myszek. To jest dokładnie taka sama konstrukcja silnikowa jak i inne tego typu, z układem posuwisto-zwrotnym w rzędzie. Także, takie twierdzenie, to żaden argument i próba bardzo nieładna, odebrania mi głosu, na zasadzie, jak ktoś nie jadł wołowiny z amerykańskiej krowy, to nie może się wypowiadać, to tym czy podwyższa ona cholesterol czy nie. Zejdź na ziemię i dyskutyj poważnie, a nie uciekaj się do demagogii, albo nie zaciemniaj tematu, bo szkoda czasu i przestanę Ci odpowiadać.


Vespa

Cytat:
Silnik jest w stanie idealnym, ma przejechane 85000 km. Nie bierze oleju. Budżet już pisałem jaki - chcę coś tańszego od Millersa.


Tani i dobry do takiej jazdy, będzie np Motul X-clean 5W30, jeżeli chcesz trochę bardziej eco, to eco-nergy, ale droższy w zakupie. Oba świetnie się spiszą. Możesz tez spróbować Valvo w tych lepkościach dokładnie 5W30 Synpower lub 0W30.

Hexaco
Cytat:
Witam
Przeczytałem ten wątek i zgłupiałem.
Auto kupione kilka dni temu (140 tyś na liczniku). Niemiec wlał w tamtym roku castrol gxl 10w40.
Ja robię rocznie 4 tyś km. 90 % miasto krótkie trasy koło 5 km.
W sklepie z olejami gość mi polecał mobil 1 5w30 ale jak powiedziałem jaki teraz mam wlany, to stwierdził że mobil się nie nadaje, "nie możesz zmienić półsyntetyka na pełny bo zniszczysz silnik"
Co ja mam wlać ? Rolling Eyes


Idź kup ten olej, wlej go i nie słuchaj herezji. Jak chcesz usłyszeć, co powinieneś wlać, to podaj przebieg auta, jakie zużycie na 1000km, gdzie i jak go użytkujesz, co ile wymieniasz, czego od oleju oczekujesz, to Ci się coś doradzi.

@DO wszystkich

Fora tworzy się po to, aby przekazywać ludziom rzetelne informacje i takie, których jesteśmy pewni. Przynajmniej w zamyśle, tak powinno być na forach motoryzacyjnych. Przekazywanie wiedzy, którą mamy, bo mamy, a co do której nie jesteśmy pewni, powinno się uznawać za akt sabotażu. Znam już przypadki, gdzie ludzie źle sobie doradzili i potem był płacz i zgrzytanie zębów. Oczywiście poza zepsutymi nerwami, nie skończyło się niczym konkretnym, ale po co wam to, wytłumaczcie mi. Po co się silcie w kwestiach i źle ludziom doradzacie, jak nie macie większego pojęcia, a większość "dowodów", które przedstawiacie, to wiara, słuch, dystrybutor i źle rozumiane, bądź czytane strony z instrukcji czy wypowiedzi Pana Jettera. Mądrego nie ma, żeby odnieść się do filmu, który zamieściłem i tego, o czym on mówi. Nikt mi też nie zaprzeczył, ale dalej usilnie twierdzicie swoje, że ja nie wiem, a Pan Jetter wie, nawet jak mówił co innego, niż sobie to błędnie wykoncypowaliście. Laughing
Powrót do góry
przempo

Auto Maniak



Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 633
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wielkopolski
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6, Toyota Verso 2.0, MB W204
Piwa: 13/3
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 22:33
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


Haxo napisał:
Nie chce wywoływać żadnej wojny Smile
Może zapytam tak, jaki olej lepszy jeżeli większość tras odbywa się na zimnym silniku. Do pracy mam 3 km więc raczej nie zdąży się dobrze zagrzać.


Myślę, że olej 5W30 w naszych warunkach klimatycznych jest optymalnym wyborem.
Powrót do góry
pieta

Auto Maniak



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1560
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 23:36
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


przempo napisał:
Mam dla niektórych dobrą wiadomość Vectra trafiła w dobre ręce, więc nie będę już zamęczał olejem GM 5W30 - nadchodzi Mini Cooper Smile


Czolem,
Troche mnie nie było, ale jak mini to koncern BMW czyli wymiana oleja wg komputera czyli co 30k i proszenie się o kuku (polecam lekturę forum bmw dowolnego)
Powrót do góry
pieta

Auto Maniak



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1560
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 23:37
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


Vespa napisał:
Cosmo, czyli ty który olej polecasz dla osoby, która lubi depnąć, jeździ na krótkich trasach po mieście i w koło komina, czasem też dłuższe trasy mało ekonomicznym stylem jazdy ale jednak chce żeby samochód posłużył jeszcze z 10 lat?


Amsoil 0w30, był już zresztą wielokrotnie wspiminany i nie chce mi się znowu linka wklejać Razz
Powrót do góry
pieta

Auto Maniak



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1560
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 23:45
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


Haxo napisał:
Witam
Przeczytałem ten wątek i zgłupiałem.
Auto kupione kilka dni temu (140 tyś na liczniku). Niemiec wlał w tamtym roku castrol gxl 10w40.
Ja robię rocznie 4 tyś km. 90 % miasto krótkie trasy koło 5 km.
W sklepie z olejami gość mi polecał mobil 1 5w30 ale jak powiedziałem jaki teraz mam wlany, to stwierdził że mobil się nie nadaje, "nie możesz zmienić półsyntetyka na pełny bo zniszczysz silnik"
Co ja mam wlać ? Rolling Eyes


hmm,
kolejny przykład ze Niemcy to jednak oszczędny narod Wink

Prawda jest taka ze obojętnie jaki kupisz będzie dobrze.

Wklejalem wcześniej 10w40 od amsoila który jest pelnym syntetykiem za circa 170 zl

W tej samej cenie masz od amsoila i 5w40 i 5w30 i 0w20. Wszystkie pelne syntetyki.
Za 80 zl kupisz shella czy totala 5w40 które maja calkiem sporo wspólnego z tym castrolem 10w40 (bazy HC)

Zrobisz jak chcesz Razz

Ale miedzy bogiem a prawda to przy takiej jeździe 0w20 będzie najmniej zuzywal silnik przy starcie Razz
Powrót do góry
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Wto 08 Lip 2014, 01:27
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) watek olejowy reaktywacja, jaki olej zamiast 5w40 ?


cosmo-pl napisał:
To co podałeś to żaden dowód. Nikt nigdy nie pisał o zatarciu. Idąc moim tokiem rozumowania, którego nie zrozumiałeś, należy jeździć na oleju dopasowanym do swoich oczekiwań. Potwierdziłeś też swoją wypowiedzią i swoim spostrzeżeniem, moje sugestie co do oleju 0W20. Także nie wiem z czym się nie zgadzasz...


Ja właśnie dopasowałem 0w20 do swoich oczekiwań, zależało mi głównie na na lepszej pracy silnika, szybsze wkręcanie się na obroty więc jestem zadowolony.
W kilku kwestiach się zgadzamy, mianowicie obaj uważamy że a 0w20 silnik pracuje lepiej-lepsza reakcja na gaz, jest ciszej, mniej pali ( te 0,1 które podałeś w stosunku do dobrego 0w30 być może tak jest ale ja porównywałem do lepkości 0w40 zwykłego Mobila1 i u mnie różnica wyniosła 0,3)
Natomiast nie zgodziłem się bo napisałeś że 0w20 nie jest dla wszystkich a ja uważam tak jak producent że jest. Odnośnie delikatnej jazdy podałem ci wcześniej argumenty które potwierdzili też inni posiadacze 0w20.
Z tym "kuku" przy dłużej jeździe z większymi prędkościami to mnie rozbawiłeś Very Happy
Twoim głównym argumentem negującym 0w20 jest "niewystarczająca ochrona silnika czyli przyspieszone zużycie". Czyli głównym argumentem jest HTHS - zdolność do zrywania filmu olejowego przy wyższych temperaturach. Na papierze ten parametr wypada gorzej w niższych lepkościach ale nie wziąłeś pod uwagę faktu że pompowalność niższych lepkości oleju lepiej schłodzi silnik i może się okazać że przy większych obciążeniach silnika szybciej go "zagotujesz"bardziej lepkim , w poniższym artykule który już kiedyś wklejałem jest to opisane:
http://moto.pl/Porady/1,115836,11829620,Olej__czyli_najwazniejsza_czesc_w_aucie___Poradnik.html
Opisałeś efekt "odporności na ścinanie oleju" ale co z efektem "parowania" oleju w wysokich temperaturach? a gdzie dodatki które mają za zadanie zapobiegać ścinaniu?
http://www.serwis.lastlap.pl/jaki_olej.html
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35  Następny
Strona 33 z 35
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Jazz »

Opinie o samochodach Honda Jazz - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne


HondaCivic

54 900

2014r.

195 412 km

warmińsko-mazurskie

HondaCR-V

12 990

1998r.

198 000 km

wielkopolskie

HondaCR-V

89 900

2016r.

126 000 km

mazowieckie

HondaAccord

37 900

2012r.

262 000 km

mazowieckie

HondaCR-V

33 500

2008r.

200 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System