Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznan Posiadane auto: Honda Jazz Sport 1,4 2005
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 12 Lut 2019, 18:49
Temat postu:
Różnica w budowie L13A1/L13Z1 Honda Jazz.
Witam.
Chciał bym dowiedzieć się jaka jest różnica w budowie silnika L13Z1 (I-VTEC) w Hondzie Jazz 2008-2012r a silnikiem L13A1 (iDsi) w Hondzie Jazz która posiadam (2002-2008r) chodzi o to czy mocowania silnika są w tym samym miejscu czy na przykład skrzynia biegów z L13A1 będzie pasować do L13Z1? Wiem ze sprzęgło różni sie tylko średnica, L13A1 jest 190mm a w L13Z1 200mm zauważyłem tez ze sonda lambda jest odrazu w kolektorze. (Ale to żaden raczej problem) według oznaczeń wnioskuje ze różnią sie te silniki tylko głowica ale ile w tym prawdy to nie wiem :/
Ps. Odpowiedzią typu "Nie opłaca sie zamieniać tych silników " od razu odpowiadam że nie pytam się czy sie opłaca tylko czy samemu sie da. Pozdrawiam Adam.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 14 Lut 2019, 20:59
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Różnica w budowie L13A1/L13Z1 Honda Jazz.
Pierwsze co mi przyszło na myśl to ilość świec.
W ids-i 8 a w i-vtec 4. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 14 Lut 2019, 21:28
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Różnica w budowie L13A1/L13Z1 Honda Jazz.
Jeżeli już tak, to ilością cewek. Do każdej świecy jedna sztuka
Natomiast świece irydowe mogą być stosowane w i-dsi bez żadnych problemów.
Pozostaje tylko kwestia przerostu formy nad treścią. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sob 16 Lut 2019, 22:31
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Różnica w budowie L13A1/L13Z1 Honda Jazz.
Pytałem w ASO jak jest pomiędzy nimi różnica i czy warto wstawić te irydowe do jazza II.
Pan powiedział, że nie ma sensu jednakże on nie ma nic przeciwko jeżeli chcę wydać nadmiar pieniędzy.
Tak więc sam widzisz.
Inną rzeczą jest to że ludzie kupują różne części w różnych cenach. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Wto 12 Mar 2019, 13:29
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Różnica w budowie L13A1/L13Z1 Honda Jazz.
Już ci gdzieś napisałem. ze przekładka z i-dsi na I-VTEC nie ma najmniejszego sensu.
I-VTEC był montowany w civicach, oraz w jazzach III.
W Twoim przypadku należy zmienić cały komputer inne mocowania oraz przerobić swapa.
Nie daje to jednak pewności, że nie unikniesz jakiegoś check'a.
Ja w tym civicu który mam na oku 2007r 1.4 83km i-dsi też chciałem wstawić I-VTEC 1.4 lub 1.8.
Niestety nic się nie da zrobić.
Pan powiedział, że lepiej poszukać innego z tym właśnie silnikiem I-VTEC.
Tak na zakończenie to ten który mam na oku 2007r 1.4 83km i-dsi demonem prędkości nie będzie, ale da się odczuć różnicę pomiędzy obecnym moim jazzem 1.2 i-dsi 78km 57 Kw.
Jednakże civic do jazdy na około komina wystarczy _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 14 Mar 2019, 14:49
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Różnica w budowie L13A1/L13Z1 Honda Jazz.
Tak sobie pomyślałem, i wymyśliłem jak Ci pomóc w sprawie różnic tych silników i-dsi a I-Vtec
Otóż w serwisówce do civica 2006 jest opisany jeden i drugi, ponieważ takie występowały dla wersji 1.4 był i-dsi 83 km a dla 1.8 I-VTEC był ten lepszy.
Zmianę w civicu z 1.4 i-dsi na na 1.4 I-VTEC dokonano po lifcie.
Być może coś się rozjaśni w temacie. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 14 Mar 2019, 22:32
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Różnica w budowie L13A1/L13Z1 Honda Jazz.
Nie ściągaj pliku, bo ja się pomyliłem.
W niej jest omówiony silnik i-dsi taki jak w jazzie.
Poszukam tej właściwej i dam znać.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
W jazzach III były już I-VTEC tylko oznaczeń silników nie pamiętam.
Może tutaj jest rozwiązanie a ja w civic'u szukam _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznan Posiadane auto: Honda Jazz Sport 1,4 2005
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 12 Kwi 2019, 08:52
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Różnica w budowie L13A1/L13Z1 Honda Jazz.
Dzięki Chłopaki!!
Miałem cicha nadzieję że te silniki różnią się tylko głowicą no ale trudno
Apropo to nie ma rzeczy nie możliwych widzialem jezza i fita za granicą z K20 z Hondy Civic VII Type R ciekawe jak to jest mieć w jezzie 200KM
Zastanawia mnie tylko fakt bo najczęściej do jezza wkładają silnik z fita 1.5 L15A1 110KM pytanie jaka tam jest różnica widziałem jeszcze silnik z Hondy bodajże City L15A7 130KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.