Raz patrze na przebieg, raz na rok produkcji, raz na wnętrze...zawsze na podwozie...
no ale co tu powinno być najważniejsze?
czy ta starsza klima jest dużo gorsza?
Dołączył: 09 Lut 2016 Posty: 197 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Był jazz jest Yeti 2.0TDI CR 4x4
Piwa: 6/6
Wysłany: Sro 08 Sie 2018, 12:06
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zakup Jazz II
Jeśli nie wiesz co najważniejsze to zostaje ci tylko ASO Hondy.
PRzy 15tys może się to naprawdę opłacić. Po ewentualnym zakupie będziesz miał wiele wskazówek.
Dla mnie najwazniejsze jest to czy walone , ma pełną historię udokumentowaną w ASO którą potwierdzę jaki miało naprawy i akcje serwisowe , paragony i faktury z napraw, stan blacharski z zewnątrz i w podwoziu.
Sprawdź z papierów ile stoi w PL to ci da obraz czy to sztuka warta zakupu.
Jeśli z zagranicy to sprawa trudniejsza , sprzedawcy zazwyczaj udają greków i sam mówisz o wszystko zadbać i sprawdzić. Pełna inspekcja ASO może wychwycić bo czego nie dowiesz się o aucie od gościa dowiesz się na miejscu. Kiedy już nic nie mają do powiedzenia sprzedawcy aut to lepiej już wsadzić korki w uszy i robić swoje. Kiedy robią problemy z odwiedzeniem ASO z miejsca podziękuj.
Jeśli miałbym kupić jazza 2 za 17 tys to poszukałbym za trochę więcej jazza 3. Szukałbym czegoś za 12 góra 13tys albo za 17-20 kupił jakiegoś civica.
Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 08 Sie 2018, 12:24
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zakup Jazz II
Dziękuję za odpowiedź.
Fakt, ogłupiałam już, bo najpierw słyszałam, że najlepiej kupić polski samochód serwisowany w ASO. Później, że nawet jak serwisowany, to i tak w ciągu roku ktoś mógł przekręcać liczniki i że u nas, to są podejrzane auta.
Zaczęłam się rozglądać za autami importowanymi - głównie Niemcy, ale i Szwecja, dania ( Włochy i Francja odpada - ale nie umiem tego racjonalnie wytłumaczyć;wydaje mi się, że tam gorzej dbają o auta;) )
No i dziwi mnie, że z 2008 roku modele mogą mieć przebieg i 87k i 220k, a różnica w cenie tylko 2-3k.
Przy zagranicznych posiadających TUV, ASO i VIN - VIN nic nie mówi, prócz podstawowych informacji, ASO- dzwoniłam do polskiego serwisu i powiedzieli, że są w stanie sprawdzić tylko polskie egzemplarze.
Poza tym podobno TUV i książeczki serwisowe można łatwo podrobić.
Ja niestety niemieckiego nie znam, więc dzwonienie do serwisów odpada
Jak oglądam auta to patrze na:
- nadkola ( tutaj najczęściej pojawiają się niespodzianki)
- stan blacharski ( czy dużo rysek itp), wlew paliwa,
- środek; czy mocno powycierany, jak chodzi sprzęgło i skrzynia
- jaka klima ( bo nowsza oznacza też lepiej działające radio )
- dźwięk silnika
- jak mam możliwość to jadę na kanał i sprawdzam, jak rdzawy jest dół ( 2 modelach 2005-2008 już robią się pomarańczowe)
Wcześniej patrzyłam jeszcze na silnik- dostawałam informacje że 1,4 lepszy, ale wczoraj mi ktoś powiedział, że to konie są ważniejsze i powinnam szukać min 90
Generalnie patrze już na auta od 2008+ za max. 20k pln.
Wchodziłam już na strony DE, ale boje się, że jechanie za granicę by kupić auto jest ryzykowne, bo na zdjęciach przeważnie wyglądają lepiej niż w rzeczywistości, a do tego dochodzi papierologia, na której kompletnie się nie znam no i brak języka też jest barierą.
Powoli chyba się poddaje;)
Co do hondy civic, to była moim marzeniem jak grałam NFS, ale jak do niej wsiadłam, to w ogóle nie czułam tego samochodu.
Jazz jest mega przyjemny i chociaż III mi się już mniej podoba, to wolę Jazz
(może mnie ktoś zabije, ale Jazz III przypomina mi trochę picasso... :/ )
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
Wysłany: Sro 08 Sie 2018, 23:13
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zakup Jazz II
Ja tak po kilku miesiącach użytkowania, oraz po równym tygodniu poszukiwań mogę powiedzieć Ci tyle.
1. Najważniejsza sprawa to korozja, mierz tylne błotniki i oglądaj ranty drzwi od spodu, jak jest ruda (i błotniki ze szpachlą) to pod spodem będzie gorzej a z tym nie wygrasz.
2. Skrzynia - jak jest mocno głośna to jesteś na dzień dobry -1000 gdzieś tak a to ich bolączka.
3. Ja bym szukał tylko 1,4, on i tak jest słaby, 1,2 z tego co pamiętam to wogóle nie jechał - ale to moje zdanie, jak jeździsz 100% miasto to pewnie wystarczy.
4. Szukaj blisko miejsca zamieszkania, ja bym nie jechał dalej niż 100km, szkoda czasu, 95% to szroty przygotowane do sprzedaży. W tydzień obejrzałem ich ok 20, do kliku nie wyciągałem miernika bo papier ścierny było widać z 1 metra ......
5. Czerwone płowieją, sprawdź grubość lakieru na takim, bo jak schodzi poniżej 70 to żebyś zaraz nie musiała go malować ? Jednego czerwonego po polerce oglądałem co miał 40-60, czyli tyle ile powinien mieć na słupkach/ we wnękach. Pamiętaj że japońce mają na starcie mniej niż "normalne" auta, ale mimo wszystko lakier by się przydał Na metalikach było ewidentnie mniej korozji z tego co pamiętam i tak powinno być też w teorii.
6. Honda nie prowadzi ewidencji w EU, wiec kupując z importu musisz liczyć na fuks, wiec nie patrz wtedy na licznik/ papiery a tylko i wyłącznie na stan jw.
7. Auta z Włoch i Francji zawsze są po poprawkach lakierniczych, tak po prostu jest. Syf w środku też jest większy niż z reszty EU, wiec doprowadzenie go do stanu perfekt może nie być najłatwiejsze i może dlatego odnosisz takei wrażenie że są bardziej "zmęczone"
Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 08 Sie 2018, 23:33
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zakup Jazz II
Dziękuję za odpowiedź
właśnie zauważyłam, że z nadkolami jest najgorzej. raz już prawie kupiłam auto z piękną bachą, kiedy zauważyłam rdze na tylnych drzwiach (na górze). To był moment lekkiej desperacji, bo już stwierdziłam- aa co tam, wymienię no ale dzięki pomocy znajomych - opanowałam się.
Co do mierzenia lakieru, to podczas wizyty u jednego handlarza, inna osoba szukająca auta powiedziała mu, że te mierniki można też ustawić- rozumiem, że trzeba mieć własny i zainwestować te 100zł? Rozumiem, że w hondach nie powinno być 125 ( tak mówił ten Pan co się kłócił), tylko powyżej 70?
Będę szukać metalicznych szarych!
Rozumiem, że nie ma co patrzeć na to by miało na liczniku mniej niż 150k? Pytanie ile one w ogóle mogą przejechać, bo np. te 150k może być przekręcone o min.100k i pytanie czy ile mi jeszcze zostanie?
Teraz mam nissana i obiecywałam sobie, że nigdy więcej Japończyka, ale one są mega wygodne
Czy jest inne auto, które ma tak duży bagażnik i system tylnych foteli?
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 09:10
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zakup Jazz II
Zainwestuj te 130 w miernik, ja mam coś takiego kompaktowego zbliżonego do GL2+ - ferrari nie kupuję więc raczej nikt nie będzie polerki po lakierowaniu robił takiej żeby grubością się dopasować. Miernika trzeba nauczyć się używać. Sprawdzenie blach to tylko początek, potem progi/ słupki w miejscach gdzie najczęściej się tnie i robi wstawki.
Co do grubości lakieru to u mnie na metaliku jest ok 80-100, na słupkach/ nadkolach ok 40-60. W autach europejskich grubość lakieru to najczęściej 120-140, tyle to w hondzie może być już po jakimś delikatnym przelakierowaniu, ale to akurat nie problem.
A ile mogą przejechać tego nikt Ci nie powie, ja zakładam dla takiego auta miejskiego zawsze ok 15-20kkm rocznie bo tyle sam robię koło kominai tak sobie kalkuluję. Najważniejsza jest jazda takim autem, musisz się rozpędzić do 100, żeby posłuchać skrzyni i pojechać gdzieś po nierównościach, Jazz nie jest mega wygodny i porzuca Tobą trochę ale nie powinien wydawać z zawieszenia żadnych dźwięków, powinien być "sztywny", reakcja na jakikolwiek ruch kierownicą jest natychmiastowa.
Pamiętaj że jak ma robione nadkola i zaśpiewa Ci miernik 400-900 to tam jest zakitowana rdza raczej i prędzej czy później to wyjdzie, ja nie wierzę że handlarz zrobi to dobrze, wytnie kawałki i wstawi reperaturki. Ja walczyłem ze rdzą w 2 autach i wolałbym patrząc teraz kupić auto z zarżniętym silnikiem niż budą
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Wto 21 Sie 2018, 23:04
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zakup Jazz II
beataAnt napisał:
Czy jest inne auto, które ma tak duży bagażnik i system tylnych foteli?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tak honda jazz wer. III i IV oraz civic ufo (8 generacja) i 9-ta generacja.
Oba w wersji hatchback.
Niestety najnowsza 10-ta generacja civic'a już tego nie ma. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 09 Lut 2016 Posty: 197 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Był jazz jest Yeti 2.0TDI CR 4x4
Piwa: 6/6
Wysłany: Wto 04 Wrz 2018, 00:32
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zakup Jazz II
Czy da się w ogóle kupić jazza 2 bez korozji lub taką która nie miała poprawek blacharskich ? w jazzie 3 już rozkwita ruda o różnych poziomach rozwoju o ile jest z początku produkcji.
Na pocieszenie można dodać że te auta nie są drogie można pojeździć z 2-3 lata i nic nie robić jeśli nie wygląda źle po zakupie, zupełnie inaczej kiedy kupujemy perełkę droższą i na wiele lat.
Widoczne dziury i ruda to akurat dobrze bo te auta tak mają a już nie każdy chce ładować w starucha przynajmniej wiemy że jakiś cfaniak pod handel nie maskował wtedy nie wiadomo co wyjdzie lada moment. Kiedyś mój kolega sprzedał jedną wielką szpachle pomalowaną. Nie uważam też że nie zrobiona blacharka w takim staruszku to totalna ignorancja po prostu już ludzie mają to w nosie, bo się nie opłaca tego robić. Zazwyczaj jest to kwestia kolejnych 5-7 lat kiedy wyląduje na szrocie.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Wto 04 Wrz 2018, 12:14
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zakup Jazz II
karion napisał:
Czy da się w ogóle kupić jazza 2 bez korozji lub taką która nie miała poprawek blacharskich ?
Da się, taka jest u mnie tylko tylne drzwi należy ogarnąć
Najważniejsze są progi.
Bez nich żadne porządne prace eksploatacyjne nie są skutecznie przeprowadzone.
Badań technicznych też chyba się nie zaliczy.
Resztę rudej możne zamalować jakąś farbą antykorozyjną. Dziury można zaspawać kawałkiem blachy, lub ponaklejać taśmy uszczelniające.
Wszystko to będzie wyglądać trochę hardkorowo, ale przy włożeniu serca będzie też miało swój osobisty urok.
Należy tylko zaznaczyć do czego nam ten pojazd jest potrzebny.
Mój syn twierdzi, że to ma jeździć tak żeby na głowę się nie lało.
Jednym słowem taki jazzik w cenie dobrego roweru.
Wszystko zależy od potrzeb. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pią 14 Wrz 2018, 10:57
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zakup Jazz II
Niestety muszę Cię zmartwić.
Nie ma sensu go sprzedawać.
Na 12 lat przebieg 110 tys. km. Wszystko robione jak należy zarówno w ASO jak i u rodzinnego mechanika.
Olej 0w20 ...
Do pomalowania tak jak napisałem tylko te tylne drzwi + tylny zderzak:
Jako praca samodzielna.
Czyszczenie rudej - papier wodny rózne grubości, szlifierka, benzyna ekstrakcyjna, a następnie:
Drzwi:
1. pomalowanie jakąś antykorozyjną np. APP R-stop (18 zł),
2. machnięcie podkładem spraj (20 zł),
3. bazą w sprayu ( 20 zł),
4. utwardzaczem w sprayu ( 20 zł).
Zderzak:
1. Mam popękaną strukturę przy klapie bagażnika około 20 cm.
Jednak tu w podobny sposób, jak powyżej. Tylko podkład do plastików i bez szlifierki.
Tak więc można to wszystko samodzielnie ogarnąć.
Mam jeszcze inne wyjście:
1. Wersja najdroższa. Kupić drzwi 2 szt. całe, lub przełożyć środki (szyby itp.) - około 700 zł - 1000 zł, ale tu dojdzie ich malowanie, oraz cena blacharza za pracę przy zderzaku. 1500 zł + cena demontażu starych (obecnych) i montażu nowych przewieszenia. Myślę, że łącznie z 2000 tys. zł.
2. Wersja optymistyczna. U lakiernika ogarnąć cały temat z odginaniem zagiętej blachy w drzwiach pełnym czyszczeniem, oraz tylnym zderzakiem za 550 zł.
3. Wersja najtańsza. Postawić tylko na naprawę zderzaka poprzez naklejenie nakładki. Myślę, że w max 100 zł
Wersja 3 najtańsza, bo zanim dziury przejdą przez drzwi na drugą stronę to minie jeszcze około 5 lat
Co do eksploatacji to naprawy za darmo, ewentualnie za jakieś części zapłacę. Resztę rozliczam w piwie i dobrym cieście
W ASO robiłem zaworki + świece 2 razy jak łatwo policzyć z zalecanego przeglądu technicznego.
Następna regulacja za 1 rok też dam do nich.
Dopiero się zdziwią jak zobaczą silnik po dalszym użytkowaniu oleju 0W20
Tak więc sam widzisz.
Przy dobrym układzie to jeszcze nim długo pośmigam. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.