Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Maj 2018, 06:57
Temat postu:
Szarpie
Witam,
Niedawno robiłem głowicę i problem mam taki że samochodem szarpie co jakiś czas i gaśnie wymieniłem 4 świece i już nie gaśnie lecz nadal szarpie czy to może być cewka? Jedna świeca była przykopcona więc czy ta cewka z tej świecy może być walnieta? Jak sprawdzić cewke?
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 1081 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2005r.
Piwa: 24/17
Wysłany: Wto 15 Maj 2018, 09:08
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpie
Moze to byc cewka,ale to tylko jedna z możliwych przyczyn. Kolega kedlaw w ktoryms z tematow bardzo ładnie w punktach napisał, co należy sprawdzić w takim wypadku. Dlaczego wymieniłeś tylko 4 świece? Jazz ma ich 8.
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Maj 2018, 10:41
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpie
Flik77 napisał:
Moze to byc cewka,ale to tylko jedna z możliwych przyczyn. Kolega kedlaw w ktoryms z tematow bardzo ładnie w punktach napisał, co należy sprawdzić w takim wypadku. Dlaczego wymieniłeś tylko 4 świece? Jazz ma ich 8.
Tak wiem dzisiaj kolejne 4 wymieniłem i zobaczymy jaki będzie efekt
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 16 Maj 2018, 11:25
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpie
Widzę, że zostałem wywołany do odpowiedzi
Tak więc do sprawdzenia:
1. Zmiana stacji paliw na inną. Tylko nie Orlen, (ponieważ kilka osób na forum w tym i ja twierdzi), że paliwo z tej stacji nie za bardzo sprawuje się w jazzie. Możesz spróbować np. Shell, Lotos, lub inne do którego masz zaufanie. Osobiście tankuję na Lotosie i wszystko jest ok.
Ostatnio 10.05 przy autostradzie A1 na BP PB95 20litrów (dolane do pozostałego w baku paliwa z Lotosu) za 5.05 zł, i też żadnych problemów nie zauważyłem.
2. Filtr powietrza;
3. Filtr oleju;
4. Filtr paliwa.
5. Olej;
6. Cefki;
7. Jazda na niskich obrotach;
8. Niskie prędkości;
9. Przepustnica;
10. Zawór EGR;
11. Regulacja zaworów -> regulacja zaworów:
( Honda Jazz ) regulacja zaworów
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=105356&highlight=regulacja+zawor%C3%B3w
Do zapoznania się z całym wątkiem.
Tutaj masz dokładnie jakie świece wybrać, oraz jak sprawdzić:
Sprawdzenie świecy zapłonowej - L15A1(wersja IN) i L15A6
Sprawdzić elektrody i izolację ceramiczną.
•Wypalenie lub zużycie elektrod może być spowodowane:
◦Przyspieszonym zapłonem
◦Luźną świecą zapłonową
◦Zbyt wysoką wartością cieplną świecy
◦Niedostatecznym chłodzeniem
•Nagar na świecy może być spowodowany:
◦Opóźnionym zapłonem
◦Olejem w komorze spalania
◦Nieprawidłową przerwą elektrod świecy
◦Zbyt małą wartością cieplną świecy
◦Zbyt częstym pozostawianiem silnika na biegu jałowym i jeżdżeniem z małą prędkością
◦Zanieczyszczonym filtrem powietrza
◦Uszkodzonymi cewkami zapłonowymi
Przerwa elektrod
Wartość nominalna (nowe): 1,0-1,1 mm
Świece zapłonowe:
Silnik L15A1 (wersja IN):
NGK: ZFR6K-11
DENSO: KJ20DR-M11
Silnik L15A6:
NGK: ZFR6J-11
DENSO: KJ20CR-M11
Sprawdzenie świecy zapłonowej - z wyjątkiem L15A1 (wersja IN), L15A5 i L15A6
Z wyjątkiem silnika L15A5
1. Sprawdzić elektrody i izolację ceramiczną.
•Wypalenie lub zużycie elektrod może być spowodowane:
◦Przyspieszonym zapłonem
◦Luźną świecą zapłonową
◦Zbyt wysoką wartością cieplną świecy
◦Niedostatecznym chłodzeniem
•Nagar na świecy może być spowodowany:
◦Opóźnionym zapłonem
◦Olejem w komorze spalania
◦Nieprawidłową przerwą elektrod świecy
◦Zbyt mała wartością cieplną świecy
◦Zbyt częstym pozostawianiem silnika na biegu jałowym i jeżdżeniem z małą prędkością
◦Zanieczyszczonym filtrem powietrza
◦Uszkodzonymi cewkami zapłonowymi
Przerwa elektrod
Wartość nominalna (nowe): 1,0-1,1 mm
Świece zapłonowe:
Silniki L13A5 (wersja KY) oraz L15A4 (wersja IN):
NGK: BKR5E-11
DENSO: K16PR-U11
Z wyjątkiem silników L13A5 (wersja KY) oraz L15A4 (wersja IN):
NGK: BKR6E-11
DENSO: K20PR-U11
1. Sprawdzić elektrody i izolację ceramiczną.
•Wypalenie lub zużycie elektrod może być spowodowane:
◦Przyspieszonym zapłonem
◦Luźną świecą zapłonową
◦Zbyt wysoką wartością cieplną świecy
◦Niedostatecznym chłodzeniem
•Nagar na świecy może być spowodowany:
◦Opóźnionym zapłonem
◦Olejem w komorze spalania
◦Nieprawidłową przerwą elektrod świecy
◦Zbyt mała wartością cieplną świecy
◦Zbyt częstym pozostawianiem silnika na biegu jałowym i jeżdżeniem z małą prędkością
◦Zanieczyszczonym filtrem powietrza
◦Uszkodzonymi cewkami zapłonowymi
Przerwa elektrod
Wartość nominalna (nowe): 1,2-1,3 mm
Typ silnika znajdziesz na tabliczce znamionowej - taka niebieska - zaraz po otworzeniu maski. Będzie napisane L
13. Koledzy też podają problem z czujnikiem wału;
14. Ciśnienie w cylindrach.
15. To tak w wielkim skrócie
*Jednakże zamiast zgadywać co jest przyczyną, można podjechać do ASO i zczytać kody błędów za około 100 zł.
Mając już wtedy informacje, o problemie zabrać się do naprawy wymieniając właściwe wadliwe elementy.
Terminalem z oprogramowaniem OBD, OBD2E nie jesteś w stanie odczytać pełnych danych w jazzie.
Nie kupuj też oprogramowania na smartfona do diagnostyki, ponieważ szkoda pieniążków na takie odpustowe zabawki.
Na pewno wiesz, że można też zamontować do wyjścia komputerowego w jazzie interfejs - przejściówkę na bluetooh (ELM 327).
I wtedy połączyć się ze smartfonem przy jego pomocy.
Jednakże tak jak napisałem jest to tylko zabawka odpustowa, gdzie jakość przesyłu danych oraz zakłócenia tam występujące pozostają wiele do życzenia.
Przez bluetooth to można sobie fotki przesyłać a nie dane ze złącza umieszczonego
Jeżeli nie wierzysz jakie są zakłócenia to obok telefonu postaw i włącz odkurzacz.
Zacznij wysyłać najpierw po bluetooth, a potem po wifi.
Dlatego nic nie zastąpi właściwego połączenie po "kablu" z właściwym interfejsem, lub z oprogramowaniem na laptopie, tablecie.
Można "przepalić" autko na drodze TAM Gdzie przepisy POZWALAJĄ, lub na danych biegach podciągnąć do góry z obrotami. Oczywiście nie jechać 2-ce do 80km/h ale tak pod 60km/h i 3-ka i dalej w górę. Jednym słowem poczuć wiatr we włosach, ale wszystko w granicach rozsądku. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.