Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.
Witam Was!
Posiadam swoją HRV juz 6 laT i ok.2 miesiace temu zaczęły pojawiać się dziwne dolegliwosci. nadmienię , ze auto ma przejechane 270tyś i od 2 lat smiga na LPG. Zacznę od początku>wymieniłem w hondzie przewody, swiece, filterki ale nic to nie dało...Problem pojawia się cyklicznie co jakiś czas a mianowicie rano zwyczajnie samochod nie zapala,rozrusznik kreci ale silnik nie reaguje lub jak mialo to miejsce dzis zaskakuje na ulamek sekundy.... ale nie zapala. po godzinie dwoch wsiadam do samochodu i auto normalnie zapala....strasznie mnie to irytuje... Kiedy jezdze do pracy z predjkością nie przekraczająca 70-80 km jest wszystko ok, natomiast gdy przelece sie z predkoscia powyzej 90 kilkanascie min. chek zapala się i przy dojezdzie na jalowym silnik potrafi zgasnąć, przy tym zdarza sie , z reguły ze obroty momentalnie spadaja. wylaczenie i ponowne zapalenie skutkuje zgasnieciem zółtej kontrolki i powrót zachowania silnika do stanu normalnego czyli obroty na postoju sa prawidlowe. Podkreslę, ze zawsze w zbiorniku mam polowe paliwa/benzyny, pompka dziala prawidlowo/sprawdzona.,.. Palący sie chek daje bląd sady lambda, jednak mechanik stwierdzil ze moze gaz przeklamywac wiec wykluczam sondę. Nie mam pojęcia co moze byc przyczyną takiego zachowania silnika, spalanie w normie. Czy morzecie mnie nakierowac na ewentualna przyczyne stanu rzeczy? przypuszczam , ze moze miec to zwiazek z kopułką ale moze ktoś z Was mial podobny przypadek......
prosze o pomoc i cenne wskazówki
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda CRV III 2.0 - PB/LPG - 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Mar 2018, 01:31
Temat postu:
Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.
Możliwe, że problemy związane są z nieszczelnym reduktorem.
Check z sondą lambda może wskazywać na złą mieszankę.
Dobrze, żebyś podał kody błędów.
Możliwe, ze klęka układ zapłonowy, ale to by było czuć przy jeździe.
Problem tylko na LPG?
Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.
Problem występuje zarówno na LPG jak i BENZYNIE. Zauważalna jest tzw.dziura /podczas porannego uruchomienia w momencie przełaczenia z lpg na benzyne/czuć chwilową przerwę w zasilaniu czyli tzw. szarpnięcie. Temperatura przełaczenia została podniesiona lecz nic to nie daje. Zauważyłem tez że reduktor zaczął się pocić nie wiem czy ma to znaczenie....Wyczyszczę dziś przepustnicę,sprawdze aparat zapłonowy i zmienię filtr paliwa gdyż nigdy tych elementów nie poddawałem wymianie i czyszczeniu.
Czytałem o domowym sposobie podłaczeniu do złącza diagnostycznego. Jak można to łatwo i szybko dokonać? Byłem na diagnostyce elektronicznej ale....po pierwsze koszt 50 pln, po drugie mowiąże auto stare i nie posiadają takiego interfejsu, po 3 nie chca podac kodu błedu....Ale pieniądze chcetnie biorą...
Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.
Sprawdź kostkę stacyjki.
Zwłoka i szarpnięcia podczas przełączania na gaz to inna przyczyna. Reduktor do czyszczenia.
Jaka instalacja gazowa? _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.
Chciałbym we własnym zakresie sprawdzić ewentualnie wymienić co trzeba w reduktorze bo już dość mam mechaników, którym nie chce się szukać przyczyny...Oczywiście na kalibrację wybiore sie do gazownika ale to co jest możliwe chciałbym sam zrobić. Hm...wskazówki,porady?od czego zaczać? nigdy z tym elementem się nie mierzyłem...Dzieki za podpowiedzi!
Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.
Sprawdź jaki masz typ reduktora i zamów do niego komplet naprawczy. Możesz wyczyścić reduktor bez wymiany membran ale lepiej jak to zrobisz z wymianą gum. Niewiele kosztują. A tak za jednym demontażem zrobisz wszystko i na dodatek obligatoryjnie nie stwierdzisz czy membrany nie są już stwardniałe.
Robota niezbyt skomplikowana. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.
Przyczyna leży pewnie w dwóch rzeczach - pierwsza to zabrudzona lub uszkodzona sonda lambda (pewnie auto bierze olej), która daje błędne odczyty do modułu sterującego dawką paliwa i otwieraniem przepustnicy. Przez to auto schodząc z wysokich obrotów nie dostaje odpowiedniej mieszanki i gaśnie. Nie kupuj nowej sondy jak auto bierze olej bo to strata pieniędzy, jedź do gazownika niech ustawi gaz tak aby omijał odczyt z sondy.
Druga sprawa to pewnie przytarte już szczotki w kopułce rozdzielacza, warto by tam przy takim przebiegu zajrzeć.
Możliwe że w parowniku również dostały się jakieś syfy ze zbiornika lpg i uszkodziła się membrana przez co traci ciśnienie, ale wtedy na benzynie wszystko było by ok.
Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.
Ja bym zaczął od wyczyszczenia aparatu zapłonowego wewnątrz. Czyli zdejmij kopułkę dokładnie wydmuchaj środek i dobrze jest wymyć środek jakimś preparatem do odtłuszczania npTakim do mycia hamulców. Sprawdż kopułkę czy niema w niej nadpaleń przy kontakcie centralnym, węglowym i pozostałych czterech.Sprawdż czy węgielek wystaje i czy swobodnie się wysuwa pod siła sprężynki. Jeśli są nadpalenia lub pęknięcia, lub jeśli kontakt węglowy nie jest ruchomy należy kopułkę wymienić. Podobnie uważnie należy sprawdzić i palec. Należy również sprawdzić złącze przewodów zasilających aparat zapłonowy. Wtyczkę należy rozpiąć i dokładnie wyczyścić. Najlepiej spryskać wewnątrz preparatem typu kontakt sprej.
Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.
Honda nie bierze oleju, przepustnica umyta,kopułka sprawdzona styki troche zasniedziale ale wyczyszczone.Wegielek piekny jak nowy, wysowa i chowa sie. A moja honda po normalnym uzytkowaniu znowu swiruje. DZIS NIE ZAPALIŁA TAK POPROSTU OD RANA NIOE ZAPALA..........I strasznie mnie to zirytowało!!!!!!!!!!!
Gdzie szukać tej Cholernej cewki?????? bo juz nie wiem co robic....
Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.
FMX 650 napisał:
Gdzie szukać cholernej cewki?.
Cewka zapłonowa znajduje się wewnątrz kopułki rozdzielacza czyli tam gdzie zaglądałeś sprawdzając szczotki.
Jeśli faktycznie kręci, paliwo dochodzi, to problem leży w elektryce - Czy auto jest zagazowane ? Jeśli tak to zobacz czy nie masz w opcji sterownika gazu "awaryjne odpalanie na gazie" (o ile pamiętam trzeba przycisnąć przełącznik od gazu na jakiś czas.) - jeśli wtedy też nie zapali to przyczyna będzie leżała tak jak napisał Wydech1 w cewce.
Tutaj rada - kup oryginalną cewkę bo kiedyś magicy elektrycy tak mi sprawdzali iskrę na przewodach że nie włożyli świecy i cofające napięcie spaliło mi oryginalną cewkę, wstawili zamiennik z firmy Magneti marelli i po jakimś półtora roku ta cewka się znów spaliła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.