Witam kolegów. Jest co prawda kilka tematów olejowych na forum ale w sumie nie ma tam żadnych konkretów. Dlatego mam kilka pytań.
1. Jaki olej przewiduje producent do naszych silników i do W16D1 i do W16D5? Chodzi o pełną specyfikację...
2.W serwisowej dokumentacji powinno być opisane przez producenta jak usunąć problem brania oleju. Mam nadzieję że Honda zareagowała na ten problem trzeba tylko mieć wejścia w serwisie i troszkę pogrzebać w starych dokumentacjach. Czy ktoś z kolegów badał tę ścieżkę?
3. Czy komuś udało się już trwale usunąć problem brania oleju? Jakie to były ilości pobieranego oleju jaki przebieg samochodu? Jaki był zakres remontu i jak to wyszło cenowo? Robocizna , części. I na koniec oczywiście efekt takiego remontu w dłuższym czasie eksploatacji.
Mam nadzieję że mając tak usystematyzowane wiadomości na temat oleju i jego konsumpcji przez silniki naszych samochodów pomożemy sobie sami w podjęciu decyzji co do działania celem usunięcia defektu...
Pozdrawiam wszystkich miłośników Hondy HR-v
Ja wymieniałem ze trzy lata temu zawory (wypaliły się od gazu) to przy okazji uszczelniłem całą górę - błąd jaki zrobiłem to że nie wymieniłem pierścieni i właśnie teraz wywala mi olej pierścieniami. Ale wydaje mi się że już nie będę się w to bawił. Przejechałem może 20kkm bez brania oleju, a teraz żłopie aż miło.
HR-V potrafi wziąć oleju naprawdę dużo - słyszałem o przypadku 5l na 1000km.
Koszt samych części (z zaworami) wyszło ok 1200zł bez robocizny.
Silniki w naszych hr-vkach to seria "D" a nie "W" (D16W1 i W5)
Masz rację mój błąd A wracając do tematu, na różnych forach znalazłem właśnie temat wymiany pierścieni... Było gdzieś stwierdzenie że nie uszczelniacze zaworów a pierścienie. Chciałbym jednak sie dowiedzieć czy Honda stwierdziła czym jest spowodowana taka żarłoczność oleju w ich silnikach i czy przedstawili sposób naprawy. Przed laty w pierwszych egzemplarzach Peugeot 406 1.8 benzyna był podobny problem. W notach technicznych stwierdzono że jest problem z rozszerzalnością tulei cylindrowych i tłoków i należy wymienić tuleje i tłoki na nowe i rzeczywiście pomogło. Może w hondzie występuje problem kiepskiej jakości pierścieni?
Może odezwie się ktoś kto wymienił pierścienie i napisze coś więcej. W jakim stanie były i na jakiej firmy pierścienie wymienił.
Ponieważ problem z olejem jest w sumie standardowym problemem i w D16W1 i D16W5 zacząłem szukać tłoka z takiego silnika chlającego olej. Znalazłem i tłok i człowieka który zajmuje się naprawą takich silników.Tłok wyglądał następująco pierścienie uszczelniający i zgarniający ruchome na 40 procent ale słaba sprężystość.Jakby rozhartowane. Pierścień olejowy zaklejony stoi i trzeba go wybijać po uprzednim wymoczeniu w czymś co zmiękczy nagar. Jest to normalna sytuacja. Twierdzenie że powoduje to zły olej jakoś mnie nie przekonuje. Znam osoby dbające o swoje silniki i im też pije olej. Dla mnie jest to po prostu błąd konstrukcyjny tłoka i pierścienia olejowego. W necie znalazłem handlowe fotki pierścieni Hondy i Suzuki Vitara i Baleno 1.6 16 V Jeśli wierzyć zdjęciom pierścienie olejowe różnią się konstrukcją. Średnica tłoków Suzuki również jest 75 mm Pierścienie olejowe są w tym samym rozmiarze co Honda ale uszczelniający i zgarniający trochę grubsze (wyższe ) Zastanawiam się więc czy nie dało by się wsadzić tłoków Suzuki do Hondy... Nigdzie nie znalazłem informacji żeby były problemy z olejem w Suzuki. Muszę znależć tłok od takiej Suzuki i porównać. A może ktoś już coś próbował i wie coś w temacie?
Problem z braniem oleju rozwiązany. No mam nadzieję Ale po kolei. Zdemontowałem głowicę i tłoki. Wyniki zużycie- owalizacja cylindrów na poziomie 3 setek. Tłoki w normie ale pierścienie tragicznie. Po pierwsze zamki zamiast 0.35 miały 0.65 mm Poza tym widać zużycie pierścienia uszczelniającego i zgarniającego w miejscu współpracy z tłokiem. Pierścienie olejowe wciśnięte w kanał ale bez większego zapieczenia.Po obróceniu w kanale same wyskoczyły. Poszły nowe pierścienie, Nowe zawory wydechowe. Na chwilę obecną przejechane jest 600km i poziom oleju się nie zmienił. Mam więc nadzieję że tak zostanie. Od pewnego mechanika specjalizującego się w Hondzie dowiedziałem się że w tych silnikach stosowano eksperymentalne pierścienie firmy Kolbenschmidt, które okazały się niewypałem ze względu na materiał. Problem został poprawiony w silnikach po roku 2005. Dlatego w przypadku brania oleju i nie zużytych cylindrów, należy wymienić pierścienie. W przypadku dużego przebiegu i zużycia cylindrów i tłoków pozostaje tylko remont silnika. Czyli nowe tłoki i szlifowanie cylindrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.