Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda HR-V ) Problemy z olejem w silniku



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
broksio

Debiutant



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: C5 2,0HDI 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Sie 2017, 12:00
Temat postu:

Problemy z olejem w silniku


Witam kolegów. Jest co prawda kilka tematów olejowych na forum ale w sumie nie ma tam żadnych konkretów. Dlatego mam kilka pytań.
1. Jaki olej przewiduje producent do naszych silników i do W16D1 i do W16D5? Chodzi o pełną specyfikację...
2.W serwisowej dokumentacji powinno być opisane przez producenta jak usunąć problem brania oleju. Mam nadzieję że Honda zareagowała na ten problem trzeba tylko mieć wejścia w serwisie i troszkę pogrzebać w starych dokumentacjach. Czy ktoś z kolegów badał tę ścieżkę?
3. Czy komuś udało się już trwale usunąć problem brania oleju? Jakie to były ilości pobieranego oleju jaki przebieg samochodu? Jaki był zakres remontu i jak to wyszło cenowo? Robocizna , części. I na koniec oczywiście efekt takiego remontu w dłuższym czasie eksploatacji.
Mam nadzieję że mając tak usystematyzowane wiadomości na temat oleju i jego konsumpcji przez silniki naszych samochodów pomożemy sobie sami w podjęciu decyzji co do działania celem usunięcia defektu...
Pozdrawiam wszystkich miłośników Hondy HR-v
Powrót do góry
jungu

Stały Bywalec



Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 193
Skąd jesteś (miejscowość / region): Turek
Posiadane auto: Chevy Orlando 1.8 B+G
Piwa: 24/0
Wysłany: Pon 28 Sie 2017, 15:47
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z olejem w silniku


Ja wymieniałem ze trzy lata temu zawory (wypaliły się od gazu) to przy okazji uszczelniłem całą górę - błąd jaki zrobiłem to że nie wymieniłem pierścieni i właśnie teraz wywala mi olej pierścieniami. Ale wydaje mi się że już nie będę się w to bawił. Przejechałem może 20kkm bez brania oleju, a teraz żłopie aż miło. Wink
HR-V potrafi wziąć oleju naprawdę dużo - słyszałem o przypadku 5l na 1000km.

Koszt samych części (z zaworami) wyszło ok 1200zł bez robocizny.

Silniki w naszych hr-vkach to seria "D" a nie "W" (D16W1 i W5)
Powrót do góry
broksio

Debiutant



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: C5 2,0HDI 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Sie 2017, 19:25
Temat postu:

Problemy z olejem w silniku


Masz rację mój błąd Smile A wracając do tematu, na różnych forach znalazłem właśnie temat wymiany pierścieni... Było gdzieś stwierdzenie że nie uszczelniacze zaworów a pierścienie. Chciałbym jednak sie dowiedzieć czy Honda stwierdziła czym jest spowodowana taka żarłoczność oleju w ich silnikach i czy przedstawili sposób naprawy. Przed laty w pierwszych egzemplarzach Peugeot 406 1.8 benzyna był podobny problem. W notach technicznych stwierdzono że jest problem z rozszerzalnością tulei cylindrowych i tłoków i należy wymienić tuleje i tłoki na nowe i rzeczywiście pomogło. Może w hondzie występuje problem kiepskiej jakości pierścieni?
Może odezwie się ktoś kto wymienił pierścienie i napisze coś więcej. W jakim stanie były i na jakiej firmy pierścienie wymienił.
Powrót do góry
jungu

Stały Bywalec



Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 193
Skąd jesteś (miejscowość / region): Turek
Posiadane auto: Chevy Orlando 1.8 B+G
Piwa: 24/0
Wysłany: Wto 29 Sie 2017, 10:02
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z olejem w silniku


Z tego co się orientuje aby porządnie uszczelnić HR-V należy pakować tylko oryginalne części, wszystkie zamienniki długo w silniku nie wytrzymują.
Powrót do góry
broksio

Debiutant



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: C5 2,0HDI 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Sie 2017, 15:44
Temat postu:

Problemy z olejem w silniku


Ponieważ problem z olejem jest w sumie standardowym problemem i w D16W1 i D16W5 zacząłem szukać tłoka z takiego silnika chlającego olej. Znalazłem i tłok i człowieka który zajmuje się naprawą takich silników.Tłok wyglądał następująco pierścienie uszczelniający i zgarniający ruchome na 40 procent ale słaba sprężystość.Jakby rozhartowane. Pierścień olejowy zaklejony stoi i trzeba go wybijać po uprzednim wymoczeniu w czymś co zmiękczy nagar. Jest to normalna sytuacja. Twierdzenie że powoduje to zły olej jakoś mnie nie przekonuje. Znam osoby dbające o swoje silniki i im też pije olej. Dla mnie jest to po prostu błąd konstrukcyjny tłoka i pierścienia olejowego. W necie znalazłem handlowe fotki pierścieni Hondy i Suzuki Vitara i Baleno 1.6 16 V Jeśli wierzyć zdjęciom pierścienie olejowe różnią się konstrukcją. Średnica tłoków Suzuki również jest 75 mm Pierścienie olejowe są w tym samym rozmiarze co Honda ale uszczelniający i zgarniający trochę grubsze (wyższe ) Zastanawiam się więc czy nie dało by się wsadzić tłoków Suzuki do Hondy... Nigdzie nie znalazłem informacji żeby były problemy z olejem w Suzuki. Muszę znależć tłok od takiej Suzuki i porównać. A może ktoś już coś próbował i wie coś w temacie?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 30 Sie 2017, 15:44
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
broksio

Debiutant



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: C5 2,0HDI 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 18 Gru 2017, 16:48
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z olejem w silniku


Problem z braniem oleju rozwiązany. No mam nadzieję Very Happy Ale po kolei. Zdemontowałem głowicę i tłoki. Wyniki zużycie- owalizacja cylindrów na poziomie 3 setek. Tłoki w normie ale pierścienie tragicznie. Po pierwsze zamki zamiast 0.35 miały 0.65 mm Poza tym widać zużycie pierścienia uszczelniającego i zgarniającego w miejscu współpracy z tłokiem. Pierścienie olejowe wciśnięte w kanał ale bez większego zapieczenia.Po obróceniu w kanale same wyskoczyły. Poszły nowe pierścienie, Nowe zawory wydechowe. Na chwilę obecną przejechane jest 600km i poziom oleju się nie zmienił. Mam więc nadzieję że tak zostanie. Od pewnego mechanika specjalizującego się w Hondzie dowiedziałem się że w tych silnikach stosowano eksperymentalne pierścienie firmy Kolbenschmidt, które okazały się niewypałem ze względu na materiał. Problem został poprawiony w silnikach po roku 2005. Dlatego w przypadku brania oleju i nie zużytych cylindrów, należy wymienić pierścienie. W przypadku dużego przebiegu i zużycia cylindrów i tłoków pozostaje tylko remont silnika. Czyli nowe tłoki i szlifowanie cylindrów.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne


Hondae

115 000

2022r.

6 500 km

małopolskie

HondaCR-V

74 900

2013r.

57 000 km

mazowieckie

Hondae

79 800

2021r.

20 000 km

mazowieckie

HondaCR-V

69 950

2017r.

155 100 km

wielkopolskie

HondaJazz

12 800

2006r.

169 957 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System