Mam od jakiegoś czasu następujący problem. Przy jeżdzie z prędkością od 40 do 60 km/h , przy obrotach od 1500 do 2000 napęd szarpie i daje takie wrażenie jakbym jechał po kocich łbach. przy dodaniu gazu problem znika. Muszę dodać, że jest to honda CRV 2008 Automat. Czy ktoś wie co to może być ? mam obawy, że problem się nasila z czasem pojawia się coraz częściej. W serwisie powiedziano mi, że mam po prostu przyspieszyć. ok. ale nie zawsze da się jechać po mieście 80km/h.
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Leszno Posiadane auto: Honda CRV I 2.0 128 KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 10 Cze 2014, 17:35
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Szarpanie na niskich obrotach
Sprawdź kolego czy nie masz zhamowanych opon. Jak przejedziesz ręka po oponie to wyczujesz miejsca gdzie opona jest płaska i to własnie jest miejsce twojego kociego łba. To może być tego efekt a jak jedziesz szybciej to ten objaw się zlewa. Ja tak podobnie miałem a na zimówkach spokój
Trochę odkurzę temat.
To nie opony, mam to samo ale w CRV 2.4 Automat z 2009 roku na nowych oponach.
Obiawy mam dokładnie takie same jak piotrzik2 jednak u mnie nie zależy to od prędkości tylko od obrotów silnika.
U mnie znowu dzieje się to w bardzo wąskim zakresie obrotów 1300 do 1600 ale przy różnych prędkościach. Wystarczy lekko wcisnąć lub puścić pedał gazu żeby przestało.
Tydzień samochód stał w serwisie i bez efektu. Zmienili oprogramowanie skrzynii, wał kardana, analizowali ten problem razem z fabryką w Anglii bez rezultatu. Jako że samochód kupiony w salonie jako używka powiedzieli że mam jeździć a jak coś się "urwie,złamie lub odpadnie" to wymienią lub naprawią.
Z zasady winię za to skrzynię jako najsłabszy element "systemu" jednak mechanicy stanowczo zaprzeczają. Gdyby to była skrzynia - mówią- to wibracje występowałyby przy róznych predkościach samochodu i obrotu silnika.
Generalnie przy jeździe na autostradach to nie wystepuje (2000 obr/min), najgorzej jest przy 80-90 km/h wtedy silnik ma około 1400-1500 obr/min.
Czy ktoś może rozpoznał przyczynę tych tajemniczych drgań?
Pozdrawiam
Wojtek
Trochę odkurzę temat.
To nie opony, mam to samo ale w CRV 2.4 Automat z 2009 roku na nowych oponach.
Obiawy mam dokładnie takie same jak piotrzik2 jednak u mnie nie zależy to od prędkości tylko od obrotów silnika.
U mnie znowu dzieje się to w bardzo wąskim zakresie obrotów 1300 do 1600 ale przy różnych prędkościach. Wystarczy lekko wcisnąć lub puścić pedał gazu żeby przestało.
Tydzień samochód stał w serwisie i bez efektu. Zmienili oprogramowanie skrzynii, wał kardana, analizowali ten problem razem z fabryką w Anglii bez rezultatu. Jako że samochód kupiony w salonie jako używka powiedzieli że mam jeździć a jak coś się "urwie,złamie lub odpadnie" to wymienią lub naprawią.
Z zasady winię za to skrzynię jako najsłabszy element "systemu" jednak mechanicy stanowczo zaprzeczają. Gdyby to była skrzynia - mówią- to wibracje występowałyby przy róznych predkościach samochodu i obrotu silnika.
Generalnie przy jeździe na autostradach to nie wystepuje (2000 obr/min), najgorzej jest przy 80-90 km/h wtedy silnik ma około 1400-1500 obr/min.
Czy ktoś może rozpoznał przyczynę tych tajemniczych drgań?
Pozdrawiam
Wojtek
Wszystko jasne. powodem jest zbyt póżna wymiana oleju w aut. skrzyni biegów. przez to musiałem czynność powtórzyć 3 razy i jet ok. przestrzegam przed tym. wymieniajcie olej w aut skrzyni po ok. 60 tys km.
pozdrawiam Piotr.
Witam. Odswieze troche ten temat.
Posiadam CRV z 2.2 ctdi 2008r. Problem ten sam jak u innych szarpanie na rownym gazie okolo 1500 - 2000 obrotow przy wcisnieciu gazu auto zbiera sie i objawy ustaja. Szarpanie wystepuje nie zawsze i z rozna sila. Wiekszosc uzytkownikow miala problem z automatami. Moje auto to manual. Moze ktos juz doszedl co powoduje szarpania. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam
Witam otóż problem z szarpaniem widzę ma wielu z nas. Przeczytałem forum i nikt nic konkretnego w temacie nie doradził. Mój manual 2.0 iVTEC miał podobnie. Postanowiłem przejrzeć wszystkie bezpieczniki te pod kierownicą w poszukiwaniu czegoś zupełnie innego . Otóż zresetowalem przez to pewnie komputer tudzież inne układy, sondę itp. Co się okazało, przy odpaleniu silnik zupełnie zaczął chodzić lepiej, na zimnym było ponad tys obr czyli normalnie jak na zimnym a wcześniej miał 900obr.
TERAZ CO NAJWAŻNIEJSZE WSZELKIE SZARPANIE ZNIKNĘŁO!!! RESET POMÓGŁ
przecież to najprostsza czynnosc odłączyć akumulator na noc i tyle a nic nas nie kosztuje..
Panowie i Panie resetujcie swoje auta co jakiś czas
Jestem ciekaw czy wam pomogło, piszcie pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ozzyzi dnia Sob 25 Lis 2017, 02:19, w całości zmieniany 1 raz
Ja borykam się z problemem cały czas, mam wrażenie że dzieje się tak że skrzynia znajduje się pomiędzy biegami i nie wie czy zrzucić bieg czy wrzucić i tak się dławi... ale nie znam budowy oraz działania całego mechanizmu.
Olej wymieniłem raz, ale nie sądzę by to była przyczyna. Gdyby tak było to przynajmniej odrobinę by się poprawiło po wymianie, a tu nic a nic...
ozzyzi który bezpiecznik za to odpowiada? o czym piszesz. Nie chcę odłączać akumulatora, bo nie wiem czy posiadam kod o radia.
Witam. Ja również miałem identyczny problem ze skrzynią automat (2.2 i-dtec 2009 automat).
Miałem to szczęście, że kupiłem auto używane z roczną gwarancją na wady ukryte, przez co od razu z tym problemem udałem się do ASO (Wawa Okęcie). Panowie postawili diagnozę - uszkodzony konwerter momentu obrotowego. Po wymianie na nowy problem zniknął. Nie pytajcie o koszta , bo wszystkie części nowe (czyli konwerter nówka a nie regeneracja), robocizna ASO.
Też osobiście znam inne auto z takim samym problemem (2.0 benzyna 2007 automat). Właściciel wymienił olej i twierdzi, że problem ustąpił.
Ten problem jest dosyć popularny, wystarczy w necie anglojęzycznie pogooglować (torque converter shudder), a okaże się, że hondy na całym świecie tak mają (a na youtubie można sobie nawet obejrzeć i posłuchać)
Witam.
Odświeżam temat, mam to w CRV III z 2008 automat, olej w skrzyni wymieniony w warsztacie Hondy i nic, wczoraj resetowałem bo przeczytałem, że komuś pomogło, jeszcze nie jeździłem, ale nie sądzę by to było. Wydaje mi się, że to coś z napędem. Po zakupie kilka m-cy temu wymieniłem jedna tylną półoś bo ciekła i coś tam jeszcze (tak zdiagnozowal gość w hondzie) wymieniłem i chyba o połowę lepiej, tzn drgania na biegu na wolnych obrotach spadły o połowę, czy zatem wymienić druga tylna półoś i wtedy przestanie?
Ciekaw jestem od czego Wam ustały te problemy i czy ustały bo temat rozpisany, ale bez konkretnych odpowiedzi, pisaliście to kilka lat temu, więc albo jeździcie z tymi drganiami, ale o naprawiliscie (jak?), albo sprzedaliście
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.