1. Jak i gdzie reguluje się w tym cudzie (jazz 2002) wysokość świecenia przednich świateł? Jak ktoś poda przy okazji gdzie jest i śrubka do regulacji poziomu świecenia to będę podwójnie wdzięczny:) A jak ktoś na priva wrzuci fotki to będzie całkiem git.
2. Drugie pytanie banalne pewnie - jak wymienić H4 w obu reflektorach kiedy w błotnikach nie ma drzwiczek rewizyjnych? Diagnosta powiedział, abym zderzak odchylił i zatrzaski lamp poodpinał - czy tak mam to zrobić?
1. Wysokość świecenia (jeśli dobrze zrozumiałem pytanie) - pokrętło po lewej stronie kierownicy, w okolicach regulacji lusterek.
Śruby regulacyjne - po podniesieniu maski na krawędzi reflektora są dwa otwory (opisane), do regulacji gora-dół i lewo-prawo.
Zdjęć nie posiadam, sorry.
2. Dostęp do bebechów reflektora: po odpięciu dwóch zatrzasków w nadkolu (można także trzeci zatrzask na samym dole zderzaka, będzie łatwiej) reflektor stoi przed Tobą otworem. Wąskim, ciemnym i najeżonym przeszkodami.
Przygotuj piwko, zestaw najgorszych przekleństw jakie znasz, jakiś środek odkażający rany i plastry. Czeka Cię niezła rzeźnia ale zostaniesz bohaterem w swoim domu.
Have fun!
Tak jak koledzy napisali, dostęp do wnętrza jazza to droga przez mękę. Dlatego postanowiłem Ci podesłać linki z których pobierzesz sobie odpowiednie pliczki. Najpierw się dobrze zapoznaj z problemem tak na sucho żebyś potem nie robił różnych rzeczy dwa razy.
Spotkałem się, z taką informacją że czasami to nawet błotnik trzeb ściągnąć gdy zgubisz spinkę która jest przy reflektorze.
Tutaj masz linka:
( Honda Jazz ) Dokumentacja, instrukcje i serwisówka.
Do wiadomości użytkowników Windows'a:
Otwiera się w IE dla windows. Twisted Evil
Do wiadomości użytkowników linux'a:
Otwiera się w Operze. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Pozostaje podziękować i brać się do roboty za dnia...
Ciekawe tylko dlaczego gość diagnosta radził, abym zderzak odchylił na zaczepach i odkręcił lampę całą ale od strony maski a nie od nadkola (mówił, że od nadkola jest męczarnia tak jak wy).
Pozdrawiam.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Podniosłem maskę hondy po powrocie do domu póki jeszcze był jasno (ja mam inny samochód) i niestety widzę tylko jedną śrubę do regulacji "czegoś" - albo jest to śruba od lewo/prawo albo od góra/dół - opis na plastiku jest dziwny bo D<->U i L<->P są napisane niemalże koło siebie jakby dotyczyły tej jednej śruby. Jest to żony auto i ma kłopoty z dostrzeżeniem pieszych na drodze po ciemku więc muszę to szybko wyregulować. Lewa żarówka jest za nisko i to z nią jest problem. Nie mogę znaleźć drugiej śruby.
Czy ktoś mógłby zrobić fotkę i np. w paincie zaznaczyć strzałką gdzie która śruba się znajduje?
Regulując przez wspomniane otwory trzeba mieć dobrze dopasowany wkrętak i sporo sie nakręcić. Ja wolałem odchylić nadkole i krótką nasadką chyba 8 regulować- idzie bardzo sprawnie.
Żarówkę wymieniłem przez nadkole... ok 30min roboty łącznie. Bez komentarza
Niestety nadal nie wiem gdzie znajdują się śruby do regulacji świateł góra dół (U <--> D) ??
Widzę przy każdej lampie patrząc od góry silnika przez małe otwory w blasze koło lamp śruby do regulacji czegoś - kręcę kręcę śrubokrętem i nic się nie dzieje na ścianie gdzie światło pada. Jeden i drugi reflektor tak samo czyli nie ma zmian na mój gust. Robię jakieś 10 obrotów śrubokrętem w lewo potem 20 w prawo i znowu 10 w lewo i nic się kompletnie nie zmienia. Mam wrażenie że ta śruba reguluje właśnie lewo prawo i dlatego subiektywnie nic nie widzę aby kąt się zmieniał bo to akurat trudno na H4 halogenie zwykłym zobaczyć za dnia na ścianie fasadowej budynku.
Rozebrałem nawet zderzak i odkręciłem lampę aby ją lekko wyciągnąć i ponaginać żebym lepiej widział co tam się znajduje - za nic nie mogę dostrzec drugiej śruby.
Na prawdę będę wdzięczny za fotki gdzie znajduje się śruba do regulacji góra - dół
Też nie widziałem żadnych rezultatów zmian więc regulowałem przez nadkole. Odepnij kilka spinek odchyl tak jakbyś zmieniał H4, poświeć w razie potrzeby latarką (ja regulowalem po zmroku) i zobaczysz taki regulator w sąsiedztwie lampy. Ciężko mi go teraz opisać bo ze 2 lata temu to robiłem. Trudno go przeoczyć. Wydaje mi się ze był on plastikowy koloru czarnobiałego lub ecru , wkładasz klucz i kręcisz lewo/prawo. Już lekki ruch kluczem i widać różnice światła na ścianie.
Jak wymieniałem żarówkę przez nadkole to właśnie ten dings mi przeszkadzał w dojściu moją dużą łapą do żarówki H4 i musiałem odpiąć od niego złącze elektryczne, odpiąć plastikową jakąś "rączkę" białą od tego dingsa tak, aby móc tym dingsem obracać luźno. Chciałem też go wyjąć całkiem wzorem wyciągania żarówki czyli "obrót i wyciągam" ale nie chciał wyjść skubany z otworu to zostawiłem bo bałem się żeby coś nie uszkodzić na amen. Czy to nie jest czasami silniczek do regulacji wysokości świateł ??
Z ciekawości zobaczę w wolnej chwili to pokrętełko tak jak sugerujesz ale wydaje mi się (tzn. mam takie przeczucie), że śruba do regulacji wysokości świateł powinna być taka sama jak ta którą widać od góry przez maskę (tam gdzie wsadzałem już śrubokręt, kręciłem i nic to nie dało) - na instrukcji obsługi serwisowej hondy (kilka postów wyżej link) na obrazku do regulacji świateł wyraźnie narysowano dwie identycznie wyglądające śruby. Ja po prostu nie mogę znaleźć tej drugiej śruby...
No pewnie że jest. Po coś te pokrętło czy jak to nazwałeś "dings" jest. Może producent przewidział iż w razie awarii el. Sterowania można ustawić ręcznie, anaway tym regulowałem i dałem radę choć u ciebie lampy z 1.2 więc może być nieco inaczej. Jeśli jednak jest tak samo to pokręć i ciesz się lepszą widocznością
Witam mnie też coraz bardziej denerwowało (nie mówiąc o innych kierowcach) świecenie prawej lampy tam gdzie nie powinna. U mnie wałek z ząbkami w regulatorze był już cały wyjechany. (nie wiedząc czemu skośnookie w tej samej lampie wałek regulujący lewo-prawo dali metalowy i ząbki się nie wycierają)
Wyciągnąłem lampe, regulator i na końcu tego wałka do regulacji brzeszczotem zrobiłem lekki rowek na śrubokręt, całość zmątowałem i teraz regulacja jest banalna od strony nadkola
[/img]
Można też nie nacinać i spróbować kombinerkami kręcić za ten łebek od strony nadkola ale mało miejsca.
Może się komuś przyda pozdro _________________ Sikając z wiatrem idziesz na łatwizne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.