Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: KIA Venga YN 1.4 2010r. VW Lupo 1.0 MPI (AUC) 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Cze 2017, 10:26
Temat postu:
Jadę obejrzeć auta II - Jazz III 1.4 2010 manual lub CVT
Dzień dobry:-)
Trzy lata mijają i zamierzam zmienić auto. Szukam od jakiegoś czasu ogłoszeń sprzedaży aut i zbieram wiedzę na ich temat. Najprawdopodobniej kolejnym nabytkiem będzie Jazz III 1.4. Ostatnie lata Jazz II służył mi dzielnie i bezproblemowo. To najlepsze autko jakie dotąd miałem! Jestem przyzwyczajony do designu i funkcjonalności tego samochodu. Zatem do rzeczy. W mojej okolicy jest do kupienia trójka 1.4 w wersji Executive z panoramicznym dachem i skrzynią CVT z końca 2010r z niewielkim przebiegiem i ceną w okolicy 29tys. Moglibyście napisać co sądzicie o tej skrzyni CVT w Jazzie i czy panoramiczny dach nie jest kłopotem w tym samochodzie? Jak działa CVT wiem. Jeżdżę codziennie skuterem 125cc, sam go sobie serwisuję i znam zasadę działania takiej skrzyni. Oczywiście w samochodach jest to bardziej skomplikowana przekładnia ale zasada działania jest podobna. Niewiele znalazłem informacji odnośnie uszkodzeń tej skrzyni w Jazz III więc można by wnioskować że jest bezawaryjna jeśli wymieniamy olej co 20/30tys. Podzielcie się proszę Waszymi informacjami na temat tego auta ze skrzynią CVT. Jaka jest jej trwałość w tym modelu i czy jest awaryjna. Miałbym wiedzę w pigułce do wykorzystania przy ewentualnym zakupie. 30 tysięcy jest już dla mnie sporym wydatkiem i nie chcę się władować na jakąś minę. _________________ Pozdrawiam
Tomek
Ostatnio zmieniony przez Tomek R. dnia Wto 20 Cze 2017, 16:19, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pon 19 Cze 2017, 17:05
Temat postu:
Re: ( Honda ) Jadę obejrzeć auta II - Jazz III 1.4 2010 manual lub CVT
Mistrzu, tą skrzynię w skuterze i CVT w Jazzie dzieli przepaść technologiczna. W skuterze nazywają to ustrojstwo CVT dlatego, że jest to też przekładnia bezstopniowa ale zasada działania ma się nijak do tej z Jazza, w skuterze jest to czysto mechaniczne rozwiązanie ze zwykłym paskiem elastycznym i stożkowymi kołami. Co do Chęci zakupu Jazza III-jeśli tylko auto jest ok. i ma realny/prawdziwy przebieg, żadnych ukrytych niespodzianek to nawet się nie zastanawiaj. Problemów z panoramą nie ma żadnych bo jest to stała szyba i nie ma się co zepsuć, jedynie były kłopoty z roletami (zacinały się) w CR-V i Civic,ach, w Jazie o tym problemie nie słyszałem. Ja bym do tego zakupu podchodził naprawdę na jakichś uspokajających prochach bo dobrze wyposażony Jazz III bez przygód blacharskich i niewielkim przebiegiem oczekuje na klienta krócej od gorącej bułki.
Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: KIA Venga YN 1.4 2010r. VW Lupo 1.0 MPI (AUC) 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Cze 2017, 18:32
Temat postu:
Re: ( Honda ) Jadę obejrzeć auta II - Jazz III 1.4 2010 manual lub CVT
Nie ma sensu porównywać technologi wykonania CVT w skuterze i w samochodzie. Dla mnie ważne jest to, czy nie ma z tą skrzynią kłopotów jak w modelu I, gdzie przed rokiem 2005 było ich sporo. Wielu ludziom nie odpowiada charakter pracy takiej skrzyni. Ja jestem w stanie to zaakceptować byle była solidna. Z tego co przeczytałem w w necie do tej pory, w dwójce podobnie jak w Igen. zdarzają się problemy z łożyskami manualnej skrzyni ale o CVT niestety niewiele można przeczytać. Natknąłem się na informację że II-ka miała lifting w 2011r i modele sprzed liftingu miały kłopoty z CVT ale nie mogę nigdzie potwierdzić tej informacji. Ponoć w 2011 zmieniła się min. właśnie skrzynia na inny model... _________________ Pozdrawiam
Tomek
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 296 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Pon 19 Cze 2017, 20:59
Temat postu:
Re: ( Honda ) Jadę obejrzeć auta II - Jazz III 1.4 2010 manual lub CVT
milejow napisał:
(...) Ja bym do tego zakupu podchodził naprawdę na jakichś uspokajających prochach bo dobrze wyposażony Jazz III bez przygód blacharskich i niewielkim przebiegiem oczekuje na klienta krócej od gorącej bułki.
Racja. Swoją sprzedałem drugiego dnia po wystawieniu ogłoszenia - wystawiłem o 21:00, a przed 10:00 następnego dnia była sprzedana. _________________ Kiełek
Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: KIA Venga YN 1.4 2010r. VW Lupo 1.0 MPI (AUC) 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Cze 2017, 21:32
Temat postu:
Re: ( Honda ) Jadę obejrzeć auta II - Jazz III 1.4 2010 manual lub CVT
[/quote]Racja. Swoją sprzedałem drugiego dnia po wystawieniu ogłoszenia - wystawiłem o 21:00, a przed 10:00 następnego dnia była sprzedana.[/quote]
Na swoją też mam już kupca tylko umówiłem się że trochę poczeka. Mam od prawie dwóch miesięcy upatrzony samochód, ale właściciel stracił jakąś okazję więc sprawa się przeciąga i powoli wydaje się nieaktualna. Szukam dalej. Ta Honda która mnie obecnie zainteresowała jest sprzed liftingu. Sprzedawca w ogłoszeniu umieścił info że skrzynia jest automatyczna hydrauliczna (klasyczna). Spędziłem trochę czasu na szukaniu informacji o automatycznych skrzyniach w Jazz II i zamieszczam je tu dla zainteresowanych:
Zdjęcie z aukcji o której pisałem, gdzie jest info że auto ma skrzynię hydrauliczną, pokazuje Jazz II ze skrzynią I-Shift gdzie gałka zmiany biegów wygląda tak:
Ta skrzynia jest skrzynią półautomatyczną z elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Przy kierownicy znajdują się łopatki do zmiany biegów. Stosowana była także min. w Corollach. ( mam znajomego który miał Verso z taką skrzynią i była to totalna padaczka ) Bardzo zła kultura pracy, szarpanie przy zmianie biegów, podjeżdżając pod krawężnik 50/50 że spalimy sprzęgło. Co 3/5tys. wymaga kalibracji!! Ogólnie NIE WOLNO tego kupować. Auta w Niemczech z taką skrzynią kosztują 2tys. mniej od podobnych rocznikiem (2010-2012) z manualem lub CVT. Nikt nie chce tego kupować i nic dziwnego. Tak więc to auto sobie oczywiście odpuszczam.
Tak wygląda gałka zmiany biegów w Jazz III ze skrzynią CVT:
_________________ Pozdrawiam
Tomek
Ostatnio zmieniony przez Tomek R. dnia Wto 20 Cze 2017, 16:21, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: KIA Venga YN 1.4 2010r. VW Lupo 1.0 MPI (AUC) 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Cze 2017, 11:30
Temat postu:
Re: ( Honda ) Jadę obejrzeć auta II - Jazz III 1.4 2010 manual lub CVT
Tu niestety też znalazłem informację, że w jednym z salonów w Polsce zdarzyły się bodaj dwa samochody gdzie pękła obudowa skrzyni CVT. Jej wymiana jest bardzo kosztowna i mowa tu o kilku tysiącach złotych. Zdarza się to jednak bardo rzadko. Chyba częściej występuje kłopot z łożyskami w manualnej skrzyni więc nie ma co przesadzać Tak więc szukam dalej bo na razie nic sensownego w oko mi nie wpadło, i tak już drugi miesiąc... _________________ Pozdrawiam
Tomek
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 348 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wednesbury Anglia Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2012 sztuk dwie Nissan 350Z
Piwa: 18/15
Wysłany: Sob 24 Cze 2017, 21:48
Temat postu:
Re: ( Honda ) Jadę obejrzeć auta II - Jazz III 1.4 2010 manual lub CVT
Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: KIA Venga YN 1.4 2010r. VW Lupo 1.0 MPI (AUC) 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Cze 2017, 00:31
Temat postu:
Re: ( Honda ) Jadę obejrzeć auta II - Jazz III 1.4 2010 manual lub CVT
I-shift to nieporozumienie jak i w Hondzie tak i Toyocie... Dziś jechałem Yarisem III 2012 1.33 z CVT... Słabo to jedzie w porównaniu na manualem... Wolę zdecydowanie mój skuter z prastarym cvt niż auto z taką skrzynią... _________________ Pozdrawiam
Tomek
Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 314 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Bydgoszczu Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 LS \\\'03
Piwa: 3/2
Wysłany: Pią 30 Cze 2017, 15:51
Temat postu:
Re: ( Honda ) Jadę obejrzeć auta II - Jazz III 1.4 2010 manual lub CVT
Kila dni temu kupiłem Corollę z CVT. Dla kierowników dziadkowozów to bardzo fajny wynalazek. Przy wolnej jeździe jest cicho (obroty utrzymywane są w okolicach 1200-1300), przy mocnym przyspieszeniu jest czasowa zwłoka (ale przeciętny kierowca w manualu nie zrobi tego szybciej, chyba że wcześniej przygotuje się) oraz wycie (ale tragedii nie ma, w manualu przy 6krpm również cicho nie jest). Komfort jazdy mi osobiście podoba się. Oczywiście idealnie nie jest, bo być nie może - czasami przy zjeździe o dużym nachyleniu obroty zwiększają sie do 4krpm w momencie, gdy nie jest to potrzebme a czasami gdy zjazd już się skończył i można by zmniejszyć obroty, te dalej są utrzymywane podwyższone. Zużycie paliwa akceptowalne - w chwili obecnej po 1600km wakacyjnego wyjazdu zapakowanym do granic możliwości autem to 6,73l/100km (większość, to autostrady z dopuszczalną prędkością, trochę również krętych górskich dróg).
Autem z CVT koniecznie trzeba się przed kupnem przejechać, bo nie każdemu się spodoba... _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda ) Decyzje zakupowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.