Witam.
Czy ktoś z was próbował wygłuszyć wnętrze auta matą bitumiczną a może czymś innym? Zastanawiam się, czy taki zabieg na sens, na ile skuteczne byłoby takie wygłuszenie.
Pozdrawiam
Odgrzewam temat, ponieważ sam jestem zainteresowany wygłuszeniem wnętrza mojego auta.
Na początku chciałbym zająć się podłogą bagażnika, w celu wyciszenia dźwięków wydechu i odgłosów rezonującej podłogi bagażnika.
Co do dostępnych materiałów, jakie można wykorzystać, to znalazłem takie:
- maty bitumiczne: dość ciężkie, występują w różnych odmianach, np. mata bitumiczna z filcem, tłumi drgania blachy oraz w jakimś stopniu hałas;
- maty butylowe: lżejsze od bitumicznych, również niwelują rezonującą blachę oraz w pewnym stopniu tłumią hałas, występują również w wersjach połączonych np. z aluminium;
- maty filcowe: tłumią hałas, podatne na wilgoć i nie zapobiegają drganiom blachy;
- pianki wygłuszające: tłumią hałas, nie usztywniają rezonującej blachy.
Jeśli istnieją jeszcze jakieś materiały, które można wykorzystać do wygłuszenia auta, to proszę pisać ewentualnie poprawcie mnie lub dopiszcie inne właściwości poszczególnych materiałów
Jeśli chodzi o mój przypadek, czyli wygłuszenie bagażnika, to zastanawiam się nad filcową matą... Z drugiej jednak strony jej podatność na wilgoć wprowadza trochę wątpliwości, bo w bagażniku różne sytuacje mogą się wydarzyć
Może macie jakieś inne propozycje, dobrze byłoby rozwinąć ten temat, bo jak wiemy, CR-V I generacji do najcichszych nie należy
Temat przepadł ale jeszcze raz chciałbym go odświeżyć. Jesienią robiłem konserwację mojej handzi 99r. Zdemontowałem cały środek i nie ukrywam, że trochę się załamałem , bo ten SUV nie ma żadnego wygłuszenia a tylko filc na blasze . Tragedia jest na podłodze, bo nie można wkręcić kołków stoperów do dywaników, no i w drzwiach , gdzie folia już nie trzyma, no i przydałoby się zrobić jakiś ekran w tylnych błotnikach i w bagażniku. Jest w internecie i na portalach aukcyjnych masę ofert z piankami wygłuszającymi i chyba coś kupię tylko doradźcie jaką grubość zastosować w hondzie CR-V pierwszej generacji w poszczególnych miejscach (drzwi, podłoga, bagażnik, nadkola) żeby nie przeholować z grubością. Za info z góry dziękuję.
Dołączył: 12 Maj 2017 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Honda CRV II 2004 2.0
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 12 Maj 2017, 11:13
Temat postu:
wyciszanie auta
W II przeprowadzam ten zabieg, przednie drzwi z profesjonalnym zakładzie , tył sam , reszta w planach.
Po rozpoznaniu tematu i znaczącym efekcie wygłuszenia drzwi przednich króciutko przedstawię co i czym :
- pierwsza warstwa wyłącznie maty butylowe z powłoką aluminium , optimum 2,0 mm, w drzwi 3 warstwy jak się chce zrobić z nich kolumnę, bagażnik i podłoga jedna warstwa.
- na to na boczek tapicerki mata kauczukowa najlepiej o otwartych komórkach 6-7 mm, w bagażniku i na podłogę klei się kauczuk o zamkniętych komórkach o grubości 10 mm, grubsze ryzykowne, najwyżej można dokleić np 3 jak widać , że jest zapas przestrzeni.
- żadnych mat bitumicznych ze sklepu budowlanego, żeby oparami asfaltu nie oddychać jak przygrzeje.
Kilogramów przybywa ale ciszej , auto mniej podatne na wychładzanie i nagrzewanie i drzwi się fajnie zamykają.
Pozrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.