Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sob 16 Maj 2015, 07:46
Temat postu:

odcinka


Na 2 i 3 kręci się do 6500, nie wiem czemu wcześniej 6000 za(ko)notowalem.
Powrót do góry
przempo

Auto Maniak



Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 633
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wielkopolski
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6, Toyota Verso 2.0, MB W204
Piwa: 13/3
Wysłany: Sob 16 Maj 2015, 09:02
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie


kedlaw07 napisał:


Spotkałem się też z opinią, że wyprzedzaniu należy zredukować bieg w dół.
Czyli prędkość np. 80km/h na 4-ce i wrzucamy bieg 3-ci i spokojnie bez żadnych problemów wyprzedzamy.
Niestety często chcąc wyprzedzić inne auto nasze jazzy nie śmigają tak szybko jak inne samochody. Nie pomaga nawet pedał w podłodze.

Ostatnio miałem pewne porównanie w wyprzedzaniu innego samochodu bo jechałem starą mk4 fiestą 1.2.
W niej wystarczyło na 3-ce wcisnąć lekko pedał gazu a samochodzik sam odjeżdżał.
No cóż ale to są inne silniki.
Chociaż ten sam model sprzedawany jest pod nazwą mazdy 121.


Brawo, chociaż Ty zrozumiałeś o co mi chodzi - Honda robi świetne silniki, oszczędne i trwałe, niestety w przypadku Jazza "wysokoobrotowość" czy też "wysokoobrotowy charakter" tego silnika jest o kant du*y rozbić, bo nie wyobrażam sobie np. redukcji do dwójki przy wyprzedaniu z prędkości 70km/h żeby osiągnąć obroty w których uzyskamy moc w okolicach maksymalnej
Powrót do góry
Sylpete

Auto Maniak



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 805
Skąd jesteś (miejscowość / region): K-Pax
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
Wysłany: Sob 16 Maj 2015, 13:12
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie


To nie wada tylko cecha. Jednym pasuje, innym nie. Poza tym takie rzeczy widać już po przejrzeniu parametrów silnika.
Morał jest taki, że przed zakupem auta trzeba koniecznie przeprowadzić solidną jazdę testową z uwzględnieniem różnych sytuacji drogowych żeby potem nie było płaczu na forum.
Jak ktoś nie przepada za kręceniem i częstą zmianą biegów niech kupi sobie benzyniaka z wiatraczkiem albo turbodiesla i tyle w temacie. Po co tu wnikać...
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 18 Maj 2015, 11:18
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie


Witam,

Sylpete napisał:
Cytat:
Morał jest taki, że przed zakupem auta trzeba koniecznie przeprowadzić solidną jazdę testową z uwzględnieniem różnych sytuacji drogowych żeby potem nie było płaczu na forum.
Owszem masz całkowitą rację, test auta należy przeprowadzić.
U mnie pełnej jazdy droga itp. nie było. Był za to plac i jazda żony.
Oprócz tego rozmawialiśmy z kilkoma osobami które użytkują japońską myśl technologiczną jak i zasięgnęliśmy porady oraz informacji w tej sprawie rodzinnego mechanika. Nie obyło się też bez neta.
Cytat:
Jak ktoś nie przepada za kręceniem i częstą zmianą biegów niech kupi sobie benzyniaka z wiatraczkiem albo turbodiesla i tyle w temacie. Po co tu wnikać..
Gdy chciałem kupić samochód w grę wchodziła Fabia I, Punto (Grande dopiero wchodziło na rynek), Toyota corolla (ostatni model przed aurisem) i oczywiście Jazz. Jak więc widać były dwie jednostki "zwykłe" oraz dwie z możliwością "kręcenia". Jednak dwa pierwsze modele odpadły z racji swoich usterek (nie będę pisał) i pozostały dwie ostatnie. Po przemyśleniach podało na Jazza z racji swojej funkcjonalności oraz innych zalet. Pojechałem do salonu, i zaklepałem, żeby za 2 tygodnie wrócić i zapłać.
I nie narzekam.

Teraz może jeszcze najważniejsza sprawa w tym wszystkim. Żona jeździ zachowawczo czyli jakby jechała autem ze "zwykłym silnikiem". Kiedyś powiedziałem żeby nie zmieniała biegu tylko pojechała dalej, to usłyszałem - nie bo silnik się zmęczy. Efektem tego powiedzenia w domu był brak obiadu przez jeden dzień Sad
Tak więc się nie wtrącam, bo wolę głodny nie chodzić Laughing
Ja lubię jazdę z wkręcaniem go na wyższe obroty ale w normie - nie czerwone pole. Niestety z racji małych przebiegów i braku odpowiednich dróg nie przeprowadzam tego często.
Jednak pomimo tego, jak potrzeba to da z siebie tę moc pod warunkiem że ja prowadzę i przeprowadzę odpowiednią redukcję. Laughing

przempo napisał:
Cytat:
bo nie wyobrażam sobie np. redukcji do dwójki przy wyprzedaniu z prędkości 70km/h żeby osiągnąć obroty w których uzyskamy moc w okolicach maksymalnej
Oczywiście nie tak jak pisze przempo który ma tutaj całkowita rację.
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
Vespa

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Wto 19 Maj 2015, 09:26
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie


No to zaczynamy zawody Cool

Proponuję test przyśpieszenia, od 0 do 140 km/h. Przy wyższych prędkościach trudno ocenić moment kiedy wskazówka dobiła do danej prędkości, poza tym same wąskie drogi w okolicy i duży ruch, nie ma jak się rozpędzić.

Czas przyśpieszenia 0 - 140 km/h: 29 sek.

Bez przygotowania, pierwszy i jedyny przejazd, nie zwróciłem uwagi na to, żeby się przyłożyć przy szybkości przerzucania biegów, skupiłem się na trzymaniu telefonu i na drodze Razz Ale następnym razem będzie lepiej.

Nie ma sensu uwzględniać czynników atmosferycznych ale starajcie się żeby wiatr nie był za mocny i nie było mokro, nie chciałbym mieć kogoś na sumieniu Twisted Evil

[youtube:76feecee71]http://www.youtube.com/watch?v=Wi550aD4YAs&feature=youtu.be[/youtube:76feecee71]
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Wto 19 Maj 2015, 09:26
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 20 Maj 2015, 08:09
Temat postu:

biegi


Biegi:50,90,130 z grubsza? A obroty?

Vespa napisał:
No to zaczynamy zawody Cool

Proponuję test przyśpieszenia, od 0 do 140 km/h. Przy wyższych prędkościach trudno ocenić moment kiedy wskazówka dobiła do danej prędkości, poza tym same wąskie drogi w okolicy i duży ruch, nie ma jak się rozpędzić.

Czas przyśpieszenia 0 - 140 km/h: 29 sek.

Bez przygotowania, pierwszy i jedyny przejazd, nie zwróciłem uwagi na to, żeby się przyłożyć przy szybkości przerzucania biegów, skupiłem się na trzymaniu telefonu i na drodze Razz Ale następnym razem będzie lepiej.

Nie ma sensu uwzględniać czynników atmosferycznych ale starajcie się żeby wiatr nie był za mocny i nie było mokro, nie chciałbym mieć kogoś na sumieniu Twisted Evil

[youtube:094d4acf72]http://www.youtube.com/watch?v=Wi550aD4YAs&feature=youtu.be[/youtube:094d4acf72]
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 20 Maj 2015, 08:17
Temat postu:

biegi


Do 100 poszło zgrabnie - 12 sek. na twoim filmie.
Ale potem od 100 do 125 km na trójce wygląda jak walka w kiślu czy budyniu - 8 sek!!!
Czy mi się wydaje, czy wcześniejsza zmiana na czwórkę nie dałaby lepszego wyniku?
Ot takie wolne rozważania, w poszukiwaniu straconego czasu;-) Szacun za operatorską robotę!
Powrót do góry
Vespa

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Sro 20 Maj 2015, 08:59
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie


Wszystko widać na filmie. Może mogłem wrzucić wyższy bieg sekundę wcześniej, ale gdybym zmienił za wcześnie, nie doszedłbym do wystarczającego momentu. Sam sprawdź, to czuć bez patrzenia na zegary.
Powrót do góry
pieta

Auto Maniak



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1560
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pon 08 Cze 2015, 11:19
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie


To i ja wrzucę swoje testy Razz

Odcinka na 2 biegu to okolice 6300-6400, analogicznie na 3 biegu. Dokładnych wartości nie powiem bo słońce mocno świeciło i było trudno się przyjrzeć. Odcinka taka trochę dziwna ze tak powiem Wink Tak jak koledzy pisali wcześniej.
Poza tym musze przyznać ze dźwięk od 5500 w góre masakryczny Cool Natomiast na 4 biegu dokrecilem do 6200 i był wall ze tak powiem. Po wrzuceniu 5 biegu zauważalnie ciszej Cool
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Pon 15 Cze 2015, 23:37
Temat postu:

zombie


http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?210977-Zakup-Hondy-Civic-2-2-i-CDTI-vs-1-8-i-VTEC/page3
Fajny wątrek o civicu, diesel vs benzyna. Przy okazji zombie każe zmieniać ciut przed odcinką - co logiczne, a widać, że gość kuma o co chodzi;-)
Najlepiej samemu się przejechać 1.8, a potem 2.2 - możesz mi wierzyć, że żadne tabelki nie oddają subiektywnych odczuć podczas jazdy, a oto przecież chodzi by auto jechało nie tylko na papierze W tym teście który zapodałeś to naprawdę 1.8 jest niby znacznie lepszy do 180 km/h, a jednak w rzeczywistości jakoś trudno mi w to uwierzyć - nie potrafię też teraz znaleźć filmiku, na którym civic 1.8 wyraźnie poległ z civiciem 2.2. Pamiętam jednak też, że raz chwyciłem się na A4 z Accordem 2.2 140 KM i udało mi się go załatwić - naciskałem gościa od tylca na lewym pasie jak jechał 140 km/h, zjechał na prawy i dał w rurę - widać było jak diesel puścił dymek, do 180 km/h nie potrafiłem go dojść, ale powyżej zacząłem lekko wychodzić na prowadzenie, wyprzedziłem go o długość auta, do 210 km/h mojego licznikowego się trzymał za mną, ale jak cudem doszedłem do 222 km/h mojego licznikowego (silny wiatr w plecy) to został w tyle. Z tym że Accord jednak cięższy jest no i akurat warunki były pod 1.8 - pod wiatr mogłoby być odwrotnie myślę Jak chcesz 1.8 utrzymywać 160-200+ km/h na autostradzie i chcesz żeby się nie kulał, a aktywnie jechał to musisz cały czas trzymać go na obrotach, dieslem zrobisz to samo spokojniej, płynniej i jednak ciszej.

[Zombie6 wyczuł temat, wpadł na chwilkę i od razu ożyło]
Bo o to powinno chodzić na forum Hondy, o takie właśnie tematy, a nie o pojemność bagażnika czy przycisk ECON


PS. Jutro jadę testować 18% nachylenia, w Górach Kaczawskich;-)
PS2. Powiem szczerze, że jak widzę emerycko jeżdzące ufo, to jakoś smutno mi i z sentymentem wspominam dostrojone civiki, czy też jakieś preludy... honda zobowiązuje;-)
Powrót do góry
GR_BKP

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 497
Skąd jesteś (miejscowość / region): WGM
Posiadane auto: Jazz 1.4i Graphite 2004
Piwa: 15/36
Wysłany: Wto 16 Cze 2015, 10:08
Temat postu:

Re: zombie


sstar napisał:
Przy okazji zombie każe zmieniać ciut przed odcinką - co logiczne, a widać, że gość kuma o co chodzi;-)

Teraz to logiczne? jak tam ktoś napisał, a nie tu? ech... Wink przyzwyczaiłem się już i czytam to forum, ale czasami taka miałkość wyjdzie... Very Happy Wink

No niestety, takie preludy, zwłaszcza teraz jak się jeszcze gdzieś trafi, to zobowiązanie większe niż dres w beemie, fakt Wink
Akurat ostatnio mnie takie wyprzedziło na pasach przed szkołą, więc zapamiętałem Very Happy
_________________
Pozdrawiam

Jazz 1.4i Graphite

Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Wto 16 Cze 2015, 20:22
Temat postu:

Re: zombie


GR_BKP napisał:
sstar napisał:
Przy okazji zombie każe zmieniać ciut przed odcinką - co logiczne, a widać, że gość kuma o co chodzi;-)

Teraz to logiczne? jak tam ktoś napisał, a nie tu? ech... Wink przyzwyczaiłem się już i czytam to forum, ale czasami taka miałkość wyjdzie... Very Happy Wink


Przecież wcześniej przyznałem, że z tym pikiem momentu się pomyliłem. A to kiedy jest pik mocy, jak daleko od odcinki to już inna kwestia, ile wynosi to ciut przed odcinką nadal nie wiem;-) Tak czy owak max moment czujemy,
a max mocy czuje samochódWink

GR_BKP napisał:
No niestety, takie preludy, zwłaszcza teraz jak się jeszcze gdzieś trafi, to zobowiązanie większe niż dres w beemie, fakt Wink Akurat ostatnio mnie takie wyprzedziło na pasach przed szkołą, więc zapamiętałem Very Happy


Ja dziś zapamiętałem rejestrację KMY, gdy wyprzedzałem pod górkę dodatkowym pasem, nadleciał gościu lecąc pewno ze 130, najechał na mnie, mrugając długimi (nomen omen - wcześniej go wyprzedziłem, później zresztą też, bo spieszyłem się do pracy;-) Jechał Focusem:-) Grzałem na trójce by szybko wyprzedzić, a tu on nagle... i tak rekordowo szybko wróciłem ze Szlarskiej do Wrocławia - po drodze dużo wyprzedzania, ze 30 aut. Focus daleko został. A co do preludów, to mi chodziło o starych aut urok i tyle. U nas na dzielni jeden ciągle hałasuje;-)
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 17 Cze 2015, 19:16
Temat postu:

Re: zombie


GR_BKP napisał:

No niestety, takie preludy, zwłaszcza teraz jak się jeszcze gdzieś trafi, to zobowiązanie większe niż dres w beemie, fakt Wink Akurat ostatnio mnie takie wyprzedziło na pasach przed szkołą, więc zapamiętałem Very Happy


Prorok czy co?
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,138764,18127568,Zabil_17_letniego_Adriana_na_pasach___Radosc_z_jazdy.html?lokale=local#BoxNewsLink
140 zamiast 70 civikiem, śmiertelny przypadek niestety,
choć z drugiej strony to obejrzałem te pasy i to porażka.
Już chciałem pisać o kierowcach z Lublina, że szarżują
http://moto.wp.pl/gid,17641462,img,17641497,kat,55194,page,2,title,Wypadki-drogowe-w-polskich-miastach,wid,17641462,galeriazdjecie.html
a tu takie buty, a ja z Łodzi niby jestem;-)
Powrót do góry
Vespa

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Sro 17 Cze 2015, 22:25
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie


Dlatego popieram obecne zaostrzenie przepisów i pomysł na zabieranie prawka za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h. Evil or Very Mad
Powrót do góry
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 17 Cze 2015, 23:42
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie


Witam,

Co z tego że zabiorą prawko jak ten kierowca za chwilę usiądzie i będzie jeździł bez niego. Przecież auta nie postawi na kołki. Jak podejdzie do egzaminu i zda to wtedy nadal będzie już jeździł.
Jeszcze gorszą rzeczą jest zezwalanie pasażera na jazdę kierowcy który jest po spożyciu alkoholu.

A tak wracając do tematu przyspieszenia to dzisiaj na 2-ce 6500 tys. obr. z prędkością 90 km/h i nogą w podłodze.
Niestety dalej nie poszedł, ale silnik nadal pracował.
Potem 3-ka obroty spadły ale ciągnął nadal te 90 km/h i czułem, że można więcej pocisnąć.

Żeby nie było, że pirat to test został przeprowadzony poza terenem zabudowanym na obwodnicy opola. Gdzie nic nie jechało ani z przodu, ani z tyłu. Jednym słowem pustka.
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 5 z 7
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Jazz »

Opinie o samochodach Honda Jazz - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne


Hondae

86 800

2021r.

20 000 km

mazowieckie

HondaCivic

85 990

2021r.

16 000 km

śląskie

HondaCR-V

39 300

2008r.

169 822 km

podkarpackie

HondaHR-V

50 000

2016r.

82 000 km

lubelskie

HondaCR-V

12 990

1998r.

198 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System