Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie Posiadane auto: Honda Jazz II, 1.4, 2002r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Kwi 2015, 01:23
Temat postu:
Re: Po rozmowie
Flik77 napisał:
pablojazz napisał:
Póki co, modlę się żeby to były świece. Ech...
Takie coś mi się nasunęło... Nie wiem kiedy Kolega ostatnio wymieniał świece... Instrukcja mówi, że należy to robić co 40 tys. km (mowa o zwykłych, nie irydowych...)
Czy może być tak, żeby prawidłowo dobrane świece szwankowały przed wyznaczonym terminem wymiany?
U mnie z nastaniem wiosny spokój z szarpaniem, ale zobaczymy co będzie dalej...
Nie wiem kiedy były wymieniane ostatnio świece w moim jazzie. Kupiłem go niedawno (jako sprowadzony od pośrednika), zakładam że minęło sporo czasu od ostatniej wymiany. Podczas wymiany świec dzisiaj, okazało się, że 2 były wyraźnie okopcone, 1 też delikatnie. Liczę, że nowe świece przyniosą mi rozbrat z szarpaniem. Co do pytania, czy prawidłowo dobrane świece mogą szwankować wcześniej niż po 40 tys. km, wydaje mi się, że zależy to od wielu czynników (jakości świec, może sposobu jazdy itd.). Natomiast mechanik powiedział mi dzisiaj, że nieirydowe świece NGK (takie mi załozył), powinno się wymieniać co 20 tys. km. Czy ktoś może to potwierdzić?
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 15 Kwi 2015, 08:13
Temat postu:
Re: Po rozmowie
Witam,
pablojazz napisał:
Cytat:
Natomiast mechanik powiedział mi dzisiaj, że nieirydowe świece NGK (takie mi załozył), powinno się wymieniać co 20 tys. km. Czy ktoś może to potwierdzić?
A co mówi instrukcja
W i-dsi (2002-2008) czyli taki jak Twój czy mój, co 40 tys. km zwykłe świece + regulacja zaworów.
Natomiast w i-vtec (2009 i obecne) co 80 tys. km + regulacja zaworów. Tutaj występują irydowe.
Oczywiście możesz zmieniać też świece co 5 tys, lub 10 tys km. Twoja sprawa i twój wybór.
Dlatego napisałem jak jest. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Sro 15 Kwi 2015, 09:39
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
Stary,
Szukasz dziury w całym a przy takim stanie swiec to przecież nic dziwnego Wymiana co 20k, kto bogatemu zabroni Chociaz ostatnio slyszalem ze ngk made in poland mogą szwankować jakościowo. Ale jak chcesz to w hapartsie mogą Ci oryginal sciagnac za jakies 110 zl za komplet 8 sztuk (oryginal czyli NGK+ kontrola jakości hondy) i te na pewno wytrzymają 40k jak Honda przykazala
Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 497 Skąd jesteś (miejscowość / region): WGM Posiadane auto: Jazz 1.4i Graphite 2004
Piwa: 15/36
Wysłany: Sro 15 Kwi 2015, 12:09
Temat postu:
Re: Po rozmowie
Flik77 napisał:
Czy może być tak, żeby prawidłowo dobrane świece szwankowały przed wyznaczonym terminem wymiany?
Oczywiście, że może tak być - tak samo, jak to, że wytrzymają dużo więcej
Jak nic się nie dzieje, to trzymać się zaleceń serwisowych i tyle. _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 16 Kwi 2015, 11:22
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
Witam,
pablojazz napisał:
Cytat:
Niestety jak wiadomo w jazzach jest 8 świec po 4 w dwóch rzędach i oczywiście tyleż samo cewek. Nawet gdy padnie tylko jedna cewka, trzeba wymienić całą czwórkę w danym rzędzie.
Gdzie masz to napisane, że trzeba wymienić wszystkie. To nie corsa gdzie cztery cewki występują w jednym bloku. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 16 Kwi 2015, 11:29
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
Cytat:
Flik77 napisał:
Cytat:
Czy może być tak, żeby prawidłowo dobrane świece szwankowały przed wyznaczonym terminem wymiany?
Cytat:
GR_BKP napisał:
Cytat:
Oczywiście, że może tak być - tak samo, jak to, że wytrzymają dużo więcej Wink
Jak nic się nie dzieje, to trzymać się zaleceń serwisowych i tyle.
Całkowicie się zgodzę z wypowiedzią kolegi.
Ciekawi mnie jednak fakt, czy kolega pablojazz ma załozone świece tego samego producenta czy też wymieszane i każda z "innej parafi". _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie Posiadane auto: Honda Jazz II, 1.4, 2002r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Kwi 2015, 13:33
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
kedlaw07 napisał:
Cytat:
Flik77 napisał:
Cytat:
Czy może być tak, żeby prawidłowo dobrane świece szwankowały przed wyznaczonym terminem wymiany?
Cytat:
GR_BKP napisał:
Cytat:
Oczywiście, że może tak być - tak samo, jak to, że wytrzymają dużo więcej Wink
Jak nic się nie dzieje, to trzymać się zaleceń serwisowych i tyle.
Całkowicie się zgodzę z wypowiedzią kolegi.
Ciekawi mnie jednak fakt, czy kolega pablojazz ma załozone świece tego samego producenta czy też wymieszane i każda z "innej parafi".
Świece nie były "każda z innej parafii". Spoko, będę się trzymał instrukcji. Teraz mam założone NGK. Póki co, od wymiany nic nie szarpie. Dzięki za wszystkie rady. Jak widać u mnie chyba była to tylko kwestia świec. Innym może pomoże coś innego.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 16 Kwi 2015, 13:58
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
Witam,
pablojazz napisał:
Cytat:
Świece nie były "każda z innej parafii". Spoko, będę się trzymał instrukcji. Teraz mam założone NGK.
A jaki typ tych "świeczek" ? NGK BKR6E-11 czy jakieś inne Tak trzymać.
Cytat:
Póki co, od wymiany nic nie szarpie. Dzięki za wszystkie rady. Jak widać u mnie chyba była to tylko kwestia świec.
No i bardzo dobrze. Teraz to tylko jeździć i czuć wiatr we włosach oraz nie szukać dziury w całym tak jak pisze pieta.
Cytat:
Innym może pomoże coś innego.
Być może to moje zestawienie zawarte na stronie 1-szej i to o czym napisał pieta na tej samej stronie w pierwszym swoim poście. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 97 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Honda Jazz 2003r
Piwa: 2/5
Wysłany: Sob 18 Kwi 2015, 22:26
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
Witam
Jadę w poniedziałek wymienić świecę zobaczymy, wiem ze mają 26 tyś wtedy je wymieniałem.
Jeszcze jedno a filtr paliwa nie wymieniałem czy jest trudno go wymienić jaki dostęp? _________________ Kruchy
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Nie 19 Kwi 2015, 00:51
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
Witam,
ser kruchy napisał:
Cytat:
Witam,
Jadę w poniedziałek wymienić świecę zobaczymy, wiem ze mają 26 tyś wtedy je wymieniałem.
A dlaczego tak szybko wymieniasz. Jakiś konkretny powód
Cytat:
Jeszcze jedno a filtr paliwa nie wymieniałem czy jest trudno go wymienić jaki dostęp?
Trochę roboty jest bo należy cały korytarz zdemontować. Gałkę biegów, plastik, itd. W serwisówce jest wyszystko opisane.
Dasz radę. Moim skromnym zdaniem to spokojnie jeden dzionek z przerwami na posiłki i kawę _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 97 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Honda Jazz 2003r
Piwa: 2/5
Wysłany: Wto 21 Kwi 2015, 18:35
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
kedlaw07 napisał:
Witam,
ser kruchy napisał:
Cytat:
Witam,
Jadę w poniedziałek wymienić świecę zobaczymy, wiem ze mają 26 tyś wtedy je wymieniałem.
A dlaczego tak szybko wymieniasz. Jakiś konkretny powód
Cytat:
Jeszcze jedno a filtr paliwa nie wymieniałem czy jest trudno go wymienić jaki dostęp?
Trochę roboty jest bo należy cały korytarz zdemontować. Gałkę biegów, plastik, itd. W serwisówce jest wyszystko opisane.
Dasz radę. Moim skromnym zdaniem to spokojnie jeden dzionek z przerwami na posiłki i kawę
Trzeba zacząć szukać przyczyny szarpnięcia
To zacznę od świec, potem przepustnica, zawor egr, a na końcu sprzęgło
Tak naprawdę to suzkanie igły w stogu siana, albo jeździć i dopóki nie wyświetli się check-engine i sie podłączy pod kompa i będzie wiadomo
W bydgoszczy nie zanlazłem porzadnego mechanika od japończyków _________________ Kruchy
Tak naprawdę to suzkanie igły w stogu siana, albo jeździć i dopóki nie wyświetli się check-engine i sie podłączy pod kompa i będzie wiadomo
Masz rację z tym szukaniem. Natomiast nie wiem czy dobrym wyjściem było by podłączenie auta od razu pod komputer. Może wyjdzie jakiś błąd i nakieruje na naprawę danej części. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Sro 22 Kwi 2015, 10:38
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
ser kruchy napisał:
Trzeba zacząć szukać przyczyny szarpnięcia
To zacznę od świec, potem przepustnica, zawor egr, a na końcu sprzęgło
Tak naprawdę to suzkanie igły w stogu siana, albo jeździć i dopóki nie wyświetli się check-engine i sie podłączy pod kompa i będzie wiadomo
W bydgoszczy nie zanlazłem porzadnego mechanika od japończyków
Dołączył: 24 Wrz 2015 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: Honda Jazz II
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Wrz 2015, 09:18
Temat postu:
Re: Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
Witam serdecznie
Od paru dni jestem właścicielką Hondy Jazz II i mam taki sam problem z szarpaniem auta na niskich obrotach.
Po zakupie i powrocie do domu,przejechałam ponad 200km i nic się w trasie nie działo.
Przy jeździe w cyklu miejskim pojawiły się szarpnięcia,które zwiększają swoją częstotliwość.
Olej,filtr powietrza wymieniłam,świece sprawdzone są ok,na komputerze nie wykazuje błędów.. chyba,że przyczyną może być faktycznie zapchany filtr palia..ale Niemcy raczej jeżdzą na dobrym paliwie (a stamtąd przyjechał ) ....
Bardzo proszę o podzielenie się informacją czy udało się komuś rozwiązać ten problem ?
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
(mój pierwszy post na forum )
pablojazz napisał:
Witam,
od niedawna mam Jazza z 2002r., 1.4. Praktycznie od samego początku pojawiał się problem z szarpaniem podczas jazdy. Prawie nigdy nie ma tego problemu gdy silnik jest zimny. Natomiast bardzo często gdy tylko zgaśnie niebieska kontrolka, przy pierwszej okazji pojawia się szarpanie. Najczęściej pojawia się gdy np. dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucam dwójkę i z niewielkiej prędkości dodaję gazu (zazwyczaj im więcej gazu tym szarpnięcie jest większe lub następuje kilka szarpnięć w serii). Niekiedy zdarza się też, że szarpnie gdy jadę jednostajnie np. na trójce ok. 40km/h. Myślę, że istotny jest fakt, że po pierwszej wizycie u mechanika (sprawdzenie błędów na komputerze, sprawdzenie świec, cewek, czujnika EGR itd.), która nic nie wykazała, wlałem do zbiornika paliwa preparatu czyszczącego wtryskiwacze. Od tego momentu częstotliwość szarpnięć spadła do tego stopnia, że prawie zapomniałem, że mam ten problem. Nadal się zdarzało, ale niezwykle rzadko. Wyjeździłem benzynę do rezerwy i zatankowałem do pełna. Nie tankuję na małych niepewnych stacyjkach. To była autoryzowana stacja jednego z gigantów rynku. Od tego momentu szarpanie wróciło chyba z jeszcze większą mocą. Popytałem znajomych, nieznajomych, którzy polecili mi innego mechanika. Opowiedziałem mu wszystko, przedstawiłem sytuację itd. Efekt- to samo co stwierdził pierwszy mechanik, czyli zero błędów na komputerze, dwa dni grzebania, szukania i nic. Stwierdził, że to na 99% problem z zapłonem ale trzeba poczekać aż błąd stanie się wykrywalny, bo w ciemno nie ma co wymieniać świec, cewek itp. Na forach zagranicznych i polskich spotkałem się, że takie objawy mogą dać również bardziej prozaiczne rzeczy jak np. zanieczyszczony filtr paliwa. Mechanik stwierdził, że na bank to nie to... Czy ktoś z forumowiczów doświadczył podobnego problemu? Jeśli tak, co pomogło?
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 24 Wrz 2015, 11:50
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Honda jazz 1.4, 2002r. szarpie losowo
Witam serdecznie nową kobitkę, jazzmankę na forum hondy.
Mam nadzieję, że będziesz tutaj częściej zaglądać ale nie z racji naprawa ale ze względu na podzielenie się informacjami oraz wrażeniami z jazdy w/w pojazdem.
A teraz zaczynamy.
Rozumiem, że jak wymieniałaś olej to również filtr oleju oraz sprawdziłaś 8 świec a nie cztery.
I jeszcze taka mała uwaga o świecach.
W zależności jaki ma się silnik to świece powinny mieć odpowiednią przerwę elektrod. Tak więc nie wszystkie świece pasują do każdego silnika.
I tak:
Sprawdzenie świecy zapłonowej - L15A1(wersja IN) i L15A6
Sprawdzić elektrody i izolację ceramiczną.
•Wypalenie lub zużycie elektrod może być spowodowane:
◦Przyspieszonym zapłonem
◦Luźną świecą zapłonową
◦Zbyt wysoką wartością cieplną świecy
◦Niedostatecznym chłodzeniem
•Nagar na świecy może być spowodowany:
◦Opóźnionym zapłonem
◦Olejem w komorze spalania
◦Nieprawidłową przerwą elektrod świecy
◦Zbyt małą wartością cieplną świecy
◦Zbyt częstym pozostawianiem silnika na biegu jałowym i jeżdżeniem z małą prędkością
◦Zanieczyszczonym filtrem powietrza
◦Uszkodzonymi cewkami zapłonowymi
Przerwa elektrod
Wartość nominalna (nowe): 1,0-1,1 mm
Świece zapłonowe:
Silnik L15A1 (wersja IN):
NGK: ZFR6K-11
DENSO: KJ20DR-M11
Silnik L15A6:
NGK: ZFR6J-11
DENSO: KJ20CR-M11
Sprawdzenie świecy zapłonowej - z wyjątkiem L15A1 (wersja IN), L15A5 i L15A6
Z wyjątkiem silnika L15A5
1. Sprawdzić elektrody i izolację ceramiczną.
•Wypalenie lub zużycie elektrod może być spowodowane:
◦Przyspieszonym zapłonem
◦Luźną świecą zapłonową
◦Zbyt wysoką wartością cieplną świecy
◦Niedostatecznym chłodzeniem
•Nagar na świecy może być spowodowany:
◦Opóźnionym zapłonem
◦Olejem w komorze spalania
◦Nieprawidłową przerwą elektrod świecy
◦Zbyt mała wartością cieplną świecy
◦Zbyt częstym pozostawianiem silnika na biegu jałowym i jeżdżeniem z małą prędkością
◦Zanieczyszczonym filtrem powietrza
◦Uszkodzonymi cewkami zapłonowymi
Przerwa elektrod
Wartość nominalna (nowe): 1,0-1,1 mm
Świece zapłonowe:
Silniki L13A5 (wersja KY) oraz L15A4 (wersja IN):
NGK: BKR5E-11
DENSO: K16PR-U11
Z wyjątkiem silników L13A5 (wersja KY) oraz L15A4 (wersja IN):
NGK: BKR6E-11
DENSO: K20PR-U11
1. Sprawdzić elektrody i izolację ceramiczną.
•Wypalenie lub zużycie elektrod może być spowodowane:
◦Przyspieszonym zapłonem
◦Luźną świecą zapłonową
◦Zbyt wysoką wartością cieplną świecy
◦Niedostatecznym chłodzeniem
•Nagar na świecy może być spowodowany:
◦Opóźnionym zapłonem
◦Olejem w komorze spalania
◦Nieprawidłową przerwą elektrod świecy
◦Zbyt mała wartością cieplną świecy
◦Zbyt częstym pozostawianiem silnika na biegu jałowym i jeżdżeniem z małą prędkością
◦Zanieczyszczonym filtrem powietrza
◦Uszkodzonymi cewkami zapłonowymi
Przerwa elektrod
Wartość nominalna (nowe): 1,2-1,3 mm
Typ silnika znajdziesz na tabliczce znamionowej - taka niebieska - zaraz po otworzeniu maski. Będzie napisane L
Czy coś jeszcze robiłaś z wymienionych tutaj rzeczy.
Napisz jeszcze coś więcej o jazzie, rok produkcji ile km, jakim olejem zalałaś. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.