Dołączył: 29 Sty 2015 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2002
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 29 Sty 2015, 14:23
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Silnik sie dławi i wyskakuje Kontolka CHECK ENGINE
Miałem podobny problem z moją Jazzią, 1.4 2002. Po wizycie u mechanika i regulacji zaworów z wymianą świec (zawory podobno były mocno rozregulowane a świece dość mocno zużyte) autko smiga jak nowe. Koszt naprawy to 220zł (100zł za regulację i 120zł za świece)
Zanim zostało to zrobione pierwsze podejrzenie padło na zawór EGR, jednak po podłączeniu do komputera, pokazał się błąd czujnika wału. Ostatecznie jednak okazało się, że nic z tych rzeczy nie musiało być wymienione:-)
Wcześniej autko na zimnym silniku chodziło bez zarzutów, jednak po rozgrzaniu, przy delikatnie mocniejszym nacisnięciu na pedał gazu i próbie dynamicznego przyśpieszenia silnik mocno szarpał. Zdarzało się, że przy ruszaniu i mocnych kilku szarpnięciach silnik gasł i pojawiała się kontrolka Check Engine. Wtedy trzeba było auto ponownie odpalić jednak kontrolka znikała dopiero po jakimś dłużym czasie.
Czyli wyregulował zawory i sprawdził świece. później wymieniał podejrzaną cewkę, ale nic nie pomogło.
Próbuję analizować: silnik dławi się na ułamek sekundy gdy wciskam gaz oczywiście pod obciążeniem, tak cirka, ok. + - 2000 obr. Wtedy wytwarza się podciśnienie w gardzieli dolotowej powietrza i jakiś czujnik czy coś odcina chyba elektrykę na moment, po którym praca silnika wraca do normy. Do następnej chwili gdy znowu następi redukcja biegu i przyśpieszanie od wolnych obrotów.
Nie chciałbym aby naprawa odbywała się metodą starożytnych, czyli wymianie wszystkiego po kolei, bo to by były za duże koszty. Na razie z tym jeżdżę choć to wkurzające.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 02 Lut 2015, 15:25
Temat postu:
Od tego mechanik zaczął
Witam,
Spokojazda napisał:
Cytat:
Czyli wyregulował zawory i sprawdził świece. później wymieniał podejrzaną cewkę, ale nic nie pomogło.
Próbuję analizować: silnik dławi się na ułamek sekundy gdy wciskam gaz oczywiście pod obciążeniem, tak cirka, ok. + - 2000 obr. Wtedy wytwarza się podciśnienie w gardzieli dolotowej powietrza i jakiś czujnik czy coś odcina chyba elektrykę na moment, po którym praca silnika wraca do normy.
Sprawdź jak wyglada sprawa z ciśnieniem na cylindrach. zobacz też czy czasami nie masz gdzieś jakiegos "lewego powietrza" itp. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Wto 03 Lut 2015, 12:03
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Silnik sie dławi i wyskakuje Kontolka CHE
Witam,
Kiełekg napisał:
Cytat:
Ciśnienie sprężania przy okresowym szarpaniu?
Wiesz, sprawdzić nie zawadzi. Skoro już tyle zrobiono. Ewentualnie jeszcze można podpiąć pod kompa, chociaż jak pokaże problem z czujnikiem położenia wału co czasami jest nieprawdą to dalej w punkcie wyjścia.
Przyczyn takiego szarpania może być naście, ja walczyłem z czymś takim ponad rok czasu
Od zapłonu, kabli, świec, rozrządu, filtrów, czujników, uszczelek, nieszczelności po tak jak u mnie wiązce silnikowej którą wystarczyło całą wytargać i włożyć z powrotem
Sam EGR i jego czyszczenie to jedno, ale prawdziwy syf to będzie w kolektorze w kanałach, tu fotka u mnie już po czyszczeniu:
Natomiast na innych forach oprócz świec forumowicze rozwiązali swoje problemy poprzez wymianę:
kopułki i sprawdzenie czy nie ma uszkodzeń i zaśniedziałych styków, aparatu zapłonowego.
Jednym słowem prawie całe autko do przeglądu
Masz jakiś jeszcze pomysł. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 667 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Honda jazz 1.3 2018r.CVT Suzuki swift 2015r
Piwa: 28/9
Wysłany: Wto 03 Lut 2015, 23:47
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Silnik sie dławi i wyskakuje Kontolka CHECK ENGINE
Natomiast na innych forach oprócz świec forumowicze rozwiązali swoje problemy poprzez wymianę:
kopułki i sprawdzenie czy nie ma uszkodzeń i zaśniedziałych styków, aparatu zapłonowego.
Ciekawe ,ciekawe - piszą chyba tak na forum fiata 126 p .''
Autka trochę inne, ale problem ten sam. W tamtym linku z poprzedniego posta to użytkownik pisze jasno o Jazzie _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 1081 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2005r.
Piwa: 24/17
Wysłany: Sro 04 Lut 2015, 13:25
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Silnik sie dławi i wyskakuje Kontolka CHECK ENGINE
Też od czasu do czasu ten problem daje mi się we znaki. Świece wymieniane jakieś 30 tys km temu-na jakiś czas rozwiązało to problem. Tak to w sumie nic z tym nie robię...U mnie jest tak, że pojawia mi się to raz na jakiś czas-nie jest to stały objawi występuje okresowo.
Zauważyłem, że im rzadziej używam auta (i na krótszych dystansach) tym częściej szarpie. Jakby autko musiało się "rozjeździć". Objaw występuje u mnie najczęściej w jeździe miejskiej, czyli małe prędkości i stosunkowo niewielkie obroty silnika, ale od jakiegoś czasu jest bezproblemowo...
Mój mechanik ostatnio powiedział mi, że moja skrzynia jakby nie przerzuca biegów na niewielkich prędkościach/obrotach, (ale on sam stwierdził, że ma małe doświadczenie z automatami i być może ta skrzynia tak po prostu działa). Ja też mam słabe doświadczenie-to moje pierwsze autko i pierwsze z automatem.
Moim zdaniem mój CVT działa ok ale zastanawia mnie, czy szarpanie może być wynikiem niedomagania skrzyni biegów manualnej/automatu.. Ja u siebie nie widzę problemu ze skrzynią.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 04 Lut 2015, 14:48
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Silnik sie dławi i wyskakuje Kontolka CHE
Witam,
Flik77 napisał:
Cytat:
Też od czasu do czasu ten problem daje mi się we znaki.
Wczoraj przed wjazdem na rondo dojeżdżałem redukując biegi i tak mając 2-kę podjechałem pod wjazd na skrzyżowanie.
Zrobiłem jeszcze redukcję do 1-ki bo auta jechały i widziałem że się tak czy siak zatrzymam. Teraz ruszam z jedynki a on mi zaczyna szarpać. Na zegarach zapaliły się i zgasły (ułamki sekund) kontrolka ładowania ta z wykrzyknikiem i taka inna czerwona. W tym momencie szybko sprzęgło do końca 2-ka i objaw minął.
Nie powiem wam ile było na liczniku km/h oraz obrotów, ale z tego mojego odczucia to on się "toczył".
Podejrzewam że na to miały wpływ następujące czynniki:
sprzęgło zaczęło się ślizgać;
niskie obroty silnika;
mała prędkość - toczył się;
wrzucenie wysokiego biegu. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 1081 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2005r.
Piwa: 24/17
Wysłany: Sro 04 Lut 2015, 15:58
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Silnik sie dławi i wyskakuje Kontolka CHECK ENGINE
Czyli, sugerujesz że skrzynia biegów może mieć z tym coś wspólnego?
Właśnie z małej prędkości/niewielkich obrotów gdy chcę gwałtownie przyspieszyć, lub jeszcze zwolnić to czasem jest szarpnięcie/zakrztuszenie...W sumie to nie wiem jak to nazwać, bo dość dawno tego u siebie nie zaobserwowałem. Zaczynam myśleć, że być może tylko sobie wmawiam coś czego nie ma, ale kto wie...
kedlaw07 Mógłbyś rozwinąć tę myśl z kontrolkami? Przyznasz, że określenie " i taka inna czerwona "niewiele mówi. Mnie żadna z kontrolek nigdy nie pali się gdy występuje szarpanie.
Jedyną czerwoną niepożądaną kontrolkę jaką u siebie ostatnio ujrzałem to ta od przegrzania silnika, ale to było spowodowane gubieniem płynu chłodniczego..
Re: ( Honda Jazz ) Silnik sie dławi i wyskakuje Kontolka CHECK ENGINE
ja moge znow powtorzyc swoja teze ktorej jestem pewien. U mnie za szarpanie odpowiada paliwo i to juz zauwazylem ze nie musi byc koniecznie 98 moze byc i 95 ale z dobrej stacji. Mowia ze orlen slaby a lotos dobry. Na lotosie dobrze mi sie jezdzi nic nie szarpie ale nie w przypadku gdy zatankuje obok siebie w optimie,bo to niby stacja lotosu ale nie jest najwyrazniej to samo. Na orlenie ostatnio bralem i jest ok. Przynajmnijej na jednej stacji co jest blisko mnie,na innych nie bralem. Najgorsze sa te stacje przy marketach a szczegolnie tesco,wzialem do pelna bo tanio i jakis kupon na znizki mi dali przy zakupach a jezdzic sie niemal na tym nie dalo,szkoda samochodu na szarpniecia ze az rzucalo mnie po aucie. Nigdy wiecej,chociaz byla to 95 niewiem jak bylo by na 98. Pytales kolego o te kontrolki,z pewnoscia chodzilo o wszystkie kontrolki ktore sie zapalaja jak auto zgasnie,samochod sie toczyl wiec szarpal az gasl na chwilke
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 420 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 10:51
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Silnik sie dławi i wyskakuje Kontolka CHECK ENGINE
kobert1 napisał:
Mowia ze orlen slaby a lotos dobry.
Tak mówią wioskowi mędrcy, którym lepiej przytakiwać a myśleć swoje, bo wiadomo jak to jest się z nimi kłócić.
Orlen i Lotos to chyba jedyni dostawcy paliwa w Polsce. Tankując na ich stacjach zmniejszasz prawdopodobieństwo trafienia na chrzczoną benzynę, która najczęściej występuje na małych, prywatnych stacjach, które omijam szerokim łukiem.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 11:47
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Silnik sie dławi i wyskakuje Kontolka CHE
Witam,
Vespa napisał:
Cytat:
Cytat:
kobert1 napisał:
Mowia ze orlen slaby a lotos dobry.
Tak mówią wioskowi mędrcy, którym lepiej przytakiwać a myśleć swoje, bo wiadomo jak to jest się z nimi kłócić.
Orlen i Lotos to chyba jedyni dostawcy paliwa w Polsce. Tankując na ich stacjach zmniejszasz prawdopodobieństwo trafienia na chrzczoną benzynę, która najczęściej występuje na małych, prywatnych stacjach, które omijam szerokim łukiem.
Wiesz Opole to małe miasteczko (jest nas więcej gdy festiwal się w czerwcu odbywa) po którym porusza się tak jak naliczyłem 20-cia Jazzów może i więcej
Tak więc żeby uzyskać pełną informację dotyczącą paliwa, musiałbym każdego z nich zapytać jakie oni mają doświadczenia w tym temacie.
Podejrzewam, że patrzyli by na mnie jak na jakiegoś maniaka, lub osobę niespełna rozumu.
Tak więc z obietnicy zapytania każdego bym się nie wywiązał
Jednakże jednego mam już "upolowanego" jazza II. Ładny czerwony 1.4 chyba Automat widać, że po po lifcie. Z tego co się dowiedziałem to właścicielem jest facet i z tego powodu może uda mi się coś więcej wyciągnąć
Pozdrawiam lotosowych mędrców
kobert1 napisał:
Cytat:
Na lotosie dobrze mi sie jezdzi nic nie szarpie ale nie w przypadku gdy zatankuje obok siebie w optimie,bo to niby stacja lotosu ale nie jest najwyrazniej to samo.
Ja tankuję tylko na Optimie 95 PB i właśnie wtedy zdarzył się ten przypadek. Godzina tankowania 19.30 na dworze coś koło 0 st. Celcjusza.
Autko dopiero co wyjechało spod domu, ale wcześniej pojeździło tak więc kontrolka zielona nie pali się.
Opiszę tak w punktach jak to zrobiłem żeby było jaśniej i szybciej:
1 Zatankowałem pod korek 22Litry bo paliwo po 4.42zł - najdroższe w całym kraju ;
2. Poczekałem aby dostało się powietrze i paliwo "spadło";
3. Zakręciłem korek i poszedłem zapłacić;
4. Po przyjściu jeszcze raz na chwilę odkręciłem;
5. Potem zakręciłem i pojechałem.
Flik77 napisał:
Cytat:
Mógłbyś rozwinąć tę myśl z kontrolkami? Przyznasz, że określenie " i taka inna czerwona "niewiele mówi. Mnie żadna z kontrolek nigdy nie pali się gdy występuje szarpanie.
Ja mam taki układ zegarów - instrukcja strona 91:
Chodzi o tą kontrolkę:
kobert1 napisał:
Cytat:
Pytales kolego o te kontrolki,z pewnoscia chodzilo o wszystkie kontrolki ktore sie zapalaja jak auto zgasnie,samochod sie toczyl wiec szarpal az gasl na chwilke
Być może trochę się przewrażliwiłem tymi opowiadaniami o problemie z silnikiem i dlatego najbardziej mi utkwiły one w pamięci. Tak teraz na spokojnie po przeanalizowaniu wszystkich faktów to rzeczywiście zgasły wszystkie kontrolki a po raptownym przekręceniu kluczyka zapiły się wszystkie i autko ruszyło dalej. Bez palących się już kontrolek poza informacja, że mam włączone światła. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.