Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Sty 2015, 09:51
Temat postu:
Brak klaksonu
Witam wszystkich serdecznie!
Posiadam od nie dawna Hondę Jazz 1,4 05 po lifcie (tj moja żona posiada )
Problem jaki nas dręczy ostatnio to brak klaksonu.
Okazuje się że gdy kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost to nie ma klaksonu a gdy zrobi się
około jednego obrotu to klakson pojawia się i od danego miejsca już działa normalnie aż do pełnego skrętu.
Wracając kierownicą klakson działa do około jednego obrotu przed wyprostowaniem kół i przestaje działać.
Analogicznie dzieje się kręcąc kierownicą w drugą stronę.
Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego przypadku.
Dodam że sterowanie radiem z kierownicy działa bez zarzutów. Kontrolka poduszki nie świeci.
Koledzy jak myślicie co to może być?
Ostatnio zmieniony przez longer834 dnia Czw 01 Sty 2015, 13:36, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2014 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Honda CRV I
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 01 Sty 2015, 14:12
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Brak klaksonu
w pierwszej kolejności
1. Sprawdź bezpiecznik
2. Sprawdź miernikiem zasilanie bezpiecznika (czy po wciśnięciu klaksonu pojawia się 12V+)
3. Sprawdź miernikiem przy samym klaksonie czy pojawia się 12V+
w przypadku 1 zdarza się, to element zewnętrzny i czasem szlag go trafia
2 powinno pojawić się
3 między zderzakiem a chłodnica jest klakson - odpinasz klakson podłączasz żarówkę lub miernik i naciska ktoś klaskon(przycisk)
w poprzedniej hondzie nadzwyczajnie zgniła końcówka przy zaraz klaksonie
w ostateczności padł przekaźnik pośredni od klaksonu
Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Sty 2015, 21:08
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Brak klaksonu
Na szczęście problem już rozwiązany.Wystarczyło wymienić taśmę kierownicy. Wbrew pozorom wymiana taśmy nie jest taka trudna jak to wygląda w opisach. Czynności jakie należy wykonać to:
1 zdjąć klemę akumulatora
2 odkręcić poduszkę ( jeden torx z lewej strony kierownicy i jeden z prawej)
3 odpiąć poduszkę od zasilania i klakson
4 odpiąć wtyczkę sterowania radiem w kierownicy od taśmy
5 odkręcić kierownicę (klucz 14)
6 odkręcić osłonę kolumny kierowniczej (od dołu trzy wkręty na krzyżak)
i już mamy wszystko odsłonięte
7 opinamy wtyczkę z tyłu taśmy (nie wiem co to jest )
8 zostaje nam ostatni przewód (zasilanie poduszki) należy po przewodzie dojść do wtyczki pod kolumnę kierownicy i rozłączyć przewód
9 zostaje nam odpięcie całej taśmy kierownicy (najlepiej podważyć u góry małym śrubokrętem od strony zegarów)
złożenie całości w sposób analogiczny do w/w
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.