Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 17 Gru 2014, 12:40
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
Witam,
Nie wiem jak to jest dokładnie u was ale u mnie od początku rządzi 95 z Lotos'a.
Na Orlen nie zaglądam, bo są jakieś przygody, które były opisywane na tym oraz na wielu innych forach.
Owszem na wakacje czasem tankowałem 98 - bo niby lepiej jak na dłuższe trasy - z różnych stacjach, ale jakichkolwiek zmian nie zauważyłem.
Jeżeli coś chodzi dobrze to po co przepłacać
Nawet jak byłem kiedyś w ASO to się dowiedziałem że ten mój jazzik to nawet na 91 może pojechać, gdyby była taka dostępna.
Chociaż w instrukcji obsługi pisze że 95.
Czy jakoś sprawdzaliście jak to paliwo wygląda, jeżeli chodzi o zawartość wody
Może tu coś jest na rzeczy
Żadnych "cudów wianków" typu STP itp. nie stosuję w swoim jazziku.
Flik77 napisał:
Cytat:
Czytałem ostatnio artykuł który można streścić: do silników przystosowanych do paliwa 95 oktanowego nie ma sensu lać 98 oktanów, gdyż nie przełoży się to na wzrost osiągów (czasem może spowodować ich pogorszenie), ani istotnie nie wpłynie na spalanie. Jedyny plus takiego paliwa to jego własności myjące.
Gdzieś to też czytałem, ale po rozmowie ze szwagrem stwierdził że jak chcesz to możesz cały czas na 98 jeździć jak masz kasę.
Tylko po co jak producent zaleca ci 95
Twoja sprawa.
Natomiast co do czyszczenia to jak sam sobie rozbierzesz silnik i sam wyczyścisz to wtedy będziesz miał pewność że jest ok _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 18 Gru 2014, 15:35
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
Witam,
Vespa napisał:
Cytat:
Bez wątpienia na Pb98 pali mniej, kiedyś to sprawdzałem. Nie wiem czy różnica ta pokrywa się z wyższą ceną ale na pewno wychodzi się na tym podobnie.
Nie wiem czy wychodzi to podobnie, ale kilkanaście lat temu prowadzono eksperymenty ile kilometrów przejedzie maluch na 1 litrze paliwa które było umieszczone za oknem w plastykowej butelce. Niestety wyniku nie pamiętam
Tak, więc należałoby przeprowadzić takie samo doświadczenie uwzględniając ceny paliw PB 95 oraz PB98.
Przy czym trzeba również zauważyć jak jest rozpiętość ceny benzyny.
Według mnie jazda na PB 95 wychodzi jednak taniej finansowo, niz na PB 98. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 296 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Czw 18 Gru 2014, 23:02
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
Kiedyś byłem z dzieciakami na feriach i trafił się w pension jakiś kierownik z Orlenu. Co mi powiedział przy "stoku":
1. Na Orlenie mogę śmiał kupować paliwo bez obawy o jakość
2. U ajentów Orlenu w cysternach przywożą "prawdziwą" benzynę, ale co jest finalnie w zbiorniku stacji - tego często nikt nie wie
3. 98 w wielu przypadkach, a szczególnie w małych miejscowościach jest zleżała i nie radzi jej kupowania (droższa, słabo się sprzedaje etc.). 98 można lać na stacjach, gdzie jest regularnie tankowana (czyt. jeżdżą tam auta "trochę" droższe niż Jazz).
4. Oryginalną stację Orlen od ajenta odróżnia się tym, ze tylko na oryginałach jest StopCafe (tylko, ze to było dwa lata temu, więc reguła ze StopCafe może być już niekatulana).
Subiektywnie (tankuję na Shell - bo jest blisko i kawa wypijanla):
1. Jazz - przy 98 jest zdecydowana różnica w przyspieszaniu na wyższych obrotach, pali podobnie
2. Saab 220Hp/363Nm - przy 98 jest lepiej, przy zachowaniu stylu jazdy pali mniej, przy ostrzejszej jeździe pali więcej
3. Za czasów PRL znajomy pilot załatwiał benzynę samolotową - kaszel na niej dobrze popirdykdaczał _________________ Kiełek
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 1081 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2005r.
Piwa: 24/17
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 00:01
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
kedlaw07 napisał:
Czy jakoś sprawdzaliście jak to paliwo wygląda, jeżeli chodzi o zawartość wody
Może tu coś jest na rzeczy
Mnie przychodzi do głowy jeszcze jedna możliwość. Podobno, zdarza się, że benzyna 95 oktanowa ma tych oktanów faktycznie nieco mniej. Czasami 98 oktanów to realne 95. Nie jest to regułą i zdarza się głównie na jakichś pomniejszych stacjach.
Ciężko takie rzeczy jak zawartość wody czy liczba oktanowa, sprawdzić domowymi sposobami.
Mój Jazz na 98 jest jakby dynamiczniejszy, deczko mniej pali i chyba to paliwo pozytywnie wpływa u mnie na szarpanie-chociaż nie likwiduje problemu całkowicie, ale moim zdaniem tu jest wyraźnie lepiej.
Wczoraj zatankowałem sobie 20 litrów 95, gdzie wczesniej miałem 98. Dziś spalanie skoczyło z 7,1 do 7,3 przy takim samym stylu jazdy. Opieram się na wskazaniach komputera.
Wydaje mi się, że Jazz jest dość wrażliwy na jakość paliwa. To,że adaptuje się do stylu jazdy też gdzieś czytałem na Sieci, ale jestem jedynym kierowcą mojego autka i nie mogę tego potwierdzić własnymi spostrzeżeniami.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 10:36
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
Flik napisał:
Cytat:
Mnie przychodzi do głowy jeszcze jedna możliwość. Podobno, zdarza się, że benzyna 95 oktanowa ma tych oktanów faktycznie nieco mniej. Czasami 98 oktanów to realne 95. Nie jest to regułą i zdarza się głównie na jakichś pomniejszych stacjach.
może to wynikać ze "zleżenia" paliwa w zbiorniku. Rzadka wymiana może powodować że te oktany "odparowywują", lub gdzieś do zbiornika przedostaje się woda.
Cytat:
Ciężko takie rzeczy jak zawartość wody czy liczba oktanowa, sprawdzić domowymi sposobami.
Należałoby dowiedzieć sie jakimi odczynnikami oni ro sprawdzają
Cytat:
Mój Jazz na 98 jest jakby dynamiczniejszy, deczko mniej pali i chyba to paliwo pozytywnie wpływa u mnie na szarpanie-chociaż nie likwiduje problemu całkowicie, ale moim zdaniem tu jest wyraźnie lepiej.
U mnie jest spokój, ale to szarpanie może też wywoływać problem ze sprzęgłem, brak całkowitego docisku, lub za słaby docisk.
Cytat:
Wczoraj zatankowałem sobie 20 litrów 95, gdzie wcześniej miałem 98. Dziś spalanie skoczyło z 7,1 do 7,3 przy takim samym stylu jazdy. Opieram się na wskazaniach komputera.
Może dlatego że twoje autko jeździ na PB98 i tak wyszło. Czy rzeczywiście to było PB95, bo wcześniej piszesz, że czasami ...
Osobiście komputerowi nie wierzę. Robię proste doświadczenie. Zalewam paliwo do baku na full do odstrzału - 42L - nie dolewam - przyjeżdżam 100 km i jadę na stacje dolewam nową do baku też do odstrzału i wynik mi się wyświetla na dystrybutorze.
Tej metodzie można zarzucić że to co pokarze dystrybutor może zostać przekłamane. Dlatego można też wlać benzynę którą wcześniej się zatankowało do odpowiednio przygotowanych pojemników kłamie, niestety nie da to pewnego obrazu sytuacji ponieważ nie usłyszymy charakterystycznego "strzału"
Dlatego też należy zatankować paliwo pod korek - zostawić trochę miejsca na powietrze i po przejechaniu 100km zalać paliwem z przygotowanych wcześniej opakowań w których jest przewożone paliwo.
Oczywiście zaraz się odezwą głosy że tak nie wolno robić bo musi być powietrze itp.
Cytat:
Wydaje mi się, że Jazz jest dość wrażliwy na jakość paliwa.
Nie zauważyłem zbytniej różnicy, ale jak zatankowałem na innej stacji 95 to inaczej jeździł niż na mojej stacji.
Cytat:
To,że adaptuje się do stylu jazdy też gdzieś czytałem na Sieci,
Przecież wiadomo że każdy jeździ inaczej i tak samo jak po poprzedniku należy ustawić sobie zagłówek, lusterka, fotel tak wygląda jazda obecnego kierowcy.
Cytat:
ale jestem jedynym kierowcą mojego autka i nie mogę tego potwierdzić własnymi spostrzeżeniami.
U nas jeżdżą dwie osoby i każdy inaczej traktuje samochód, a pomimo tego różnica w spalaniu jest nie wielka bo oscyluje około 0,5L - 1.0L Oczywiście należy tutaj zwrócić uwagę, że w danym dniu jeden kierowca stoi w większych korkach niż drugi. A co za tym idzie więcej spala paliwa. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 420 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 14:58
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
OMG ręce opadają od tych Twoich teorii...
100 razy już była o tym mowa a Ty dalej swoje. Jeśli chcesz sprawdzić prawdziwe spalanie to nie musisz bawić się w jakieś cudowanie z dolewaniem pod korek, zlewaniem do baniaków, dolewaniem po 100 km, itp. NIKT TAK NIE ROBI! Jest o wiele prostsza metoda!
Jaki to tajemny sposób? Kiedy zapali Ci się rezerwa - jedziesz pod dystrybutor. Resetujesz licznik przejechanych kilometrów, tankujesz do pełna i jeździsz. Jeździsz, jeździsz, jeździsz... aż wyjeździsz cały bak. Gdy się zapali rezerwa, jedziesz na tą samą stację, co poprzednio. Tankujesz do pełna (do pierwszego odskoczenia). Sprawdzasz ile litrów weszło. Sprawdzasz ile przejechałeś kilometrów na tym baku. Liczysz średnią. I porównujesz ze wskazaniem komputera. A to, że na 40 l raz wejdzie o 100 ml więcej, raz mniej, NIE MA ZNACZENIA, to wynik pomijalny w obliczeniach. Śmiało można przyjąć, że za każdym razem dystrybutor dolał do tego samego poziomu, po co komplikować.
Ot i cała filozofia!
Jeśli nie wiesz jak policzyć średnią, to proszę:
średnie spalanie na 100 km = 100 x ilość litrów zatankowanego paliwa / ilość przejechanych kilometrów.
Czyli jak zatankujesz 20 l i przejedziesz 400 km to jakie wychodzi średnie na 100 km? Zadanie dla Ciebie.
A pomysły rodem z PRL-u (jak np. z tą litrową butelką za oknem) są tak idiotyczne i niewiarygodne, że wolę tego nie komentować, żeby nikogo nie obrazić
Teraz jeszcze w kwestii oktanów. Oktany same z siebie z baku nie ulatują. Kolejna bzdurna teoria. Paliwo może odparować ale liczba oktanów się nie zmieni, bo i oktany wyparują . Poza tym benzyna nie rozpuszcza się w wodzie więc woda też nie ma wpływu na liczbę oktanową. Gadanie, że samochód ma lepszego kopa na Pb98 to kolejne bzdury. Benzyna 98 może jedynie wpłynąć na kulturę pracy silnika i spalanie, nie ma żadnej zmiany mocy. Już o tym było.
Cytat:
Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania (ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze) paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.
Cytat z Wikipedii
Więc jeśli ktoś tankował Pb95 a potem na Pb98 odczuwał lepsze osiągi, to widocznie pora na zmianę stacji benzynowej.
Oktany nie mają nic wspólnego z kalorycznością paliwa. To, że będzie ich więcej nie oznacza, że paliwo jest bardziej energetyczne. Wręcz przeciwnie, im więcej oktanów tym paliwo spala się spokojniej (mniej detonacyjnie). Dla silników nie zaprojektowanych typowo pod większą liczbę oktanów, silnik nie będzie miał większej mocy. Kultura pracy, owszem może wzrosnąć, hałas może spaść, ale to właśnie dlatego, że im więcej oktanów tym zapłon mieszanki jest mniej "wystrzałowy".
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 296 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Pią 19 Gru 2014, 19:57
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
Vespa napisał:
OMG ręce opadają od tych Twoich teorii...
(...) Gadanie, że samochód ma lepszego kopa na Pb98 to kolejne bzdury. Benzyna 98 może jedynie wpłynąć na kulturę pracy silnika i spalanie, nie ma żadnej zmiany mocy. Już o tym było.
Cytat:
Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania (ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze) paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.
Cytat z Wikipedii
Więc jeśli ktoś tankował Pb95 a potem na Pb98 odczuwał lepsze osiągi, to widocznie pora na zmianę stacji benzynowej.
Jak bym jednak radził doczytać co to jest spalanie stukowe i jak się je eliminuje. Co jego eliminowanie powoduje.
Jedynym punktem, w którym mogę się zgodzić, to że zatankowanie 98 oktanów do oprogramowania (nie silnika) napisanego dla 95 oktanów wiele nie daje. O ile te oktany tam są... _________________ Kiełek
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 420 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Sob 20 Gru 2014, 13:18
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
Kiełek, możesz wyjaśnić, rozwinąć?
Wydaje mi się, że to Ty wychodzisz z błędnego założenia. Tankując paliwo Pb95 w Hondzie nie będzie żadnego spalania stukowego, ponieważ silnik jest przystosowany do pracy o takim stopniu sprężenia, jakie jest wystarczające do prawidłowego spalania mieszanki 95-oktanowej. Więc możesz sobie nawet zalać paliwo 105 oktanowe i nie poczujesz wzrostu mocy.
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 296 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Pon 22 Gru 2014, 11:59
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
Jeżeli soft jest napisany na 95 oktanów, tankowanie 98 tylko ułatw silnikowi pracę, nie powinno być różnicy. Dlaczego czasami jest inaczej? Być może Pb95 nie ma 95 oktanów?
Nie wiem jak w Hondzie, w Saabie mogę sobie odczytać ilość stuków i obciążenie silnika. Na tej podstawie jestem w stanie ocenić jak soft reaguje na spalanie stukowe obniżając "moc" silnika (w dużym skrócie). Już na standardowym sofcie, który nie wymaga 98 oktanów widzę, zdecydowaną poprawę przy zatankowaniu 98. Koledzy ze Szwecji tez to widzą, ale nie w aż w takim stopniu jak w Polsce. Przy sofcie wymagającym 98 jest lepiej na 98, ale tego należny się spodziewać. Natomiast dobrze to wyglądało na świeżym Racing 100+ (paliwo importowane z Niemiec, a nie jak wszystkie inne, gdzie baza benzyny jest od Orlenu/Lotosu, tylko dodatki inne).
I coś co mnie zawsze "zastanawiało". Znajomy jeździ na zakupy do Niemiec. Jadąc 'tam" zawsze spali więcej, niż jak wraca "tu" z zakupami. Droga ta sama, jedno paliwo kupowane w PL, drugie w DE. Można powiedzieć: Cena Czyni Cuda...
Ale to tylko domysły, bo przecież PB95 ma te 95 oktanów. Tak jak 98 -> 98. _________________ Kiełek
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 22 Gru 2014, 14:46
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
Witam,
vespa napisał:
Cytat:
OMG ręce opadają od tych Twoich teorii...
100 razy już była o tym mowa a Ty dalej swoje. Jeśli chcesz sprawdzić prawdziwe spalanie to nie musisz bawić się w jakieś cudowanie z dolewaniem pod korek, zlewaniem do baniaków, dolewaniem po 100 km, itp. NIKT TAK NIE ROBI! Jest o wiele prostsza metoda!
Jaki to tajemny sposób? Kiedy zapali Ci się rezerwa - jedziesz pod dystrybutor. Resetujesz licznik przejechanych kilometrów, tankujesz do pełna i jeździsz. Jeździsz, jeździsz, jeździsz... aż wyjeździsz cały bak. Gdy się zapali rezerwa, jedziesz na tą samą stację, co poprzednio.
Jak zdążysz dojechać. Wtedy jak znalazł przyda ci się ten baniaczek ...
Cytat:
Tankujesz do pełna (do pierwszego odskoczenia). Sprawdzasz ile litrów weszło. Sprawdzasz ile przejechałeś kilometrów na tym baku. Liczysz średnią. I porównujesz ze wskazaniem komputera. A to, że na 40 l raz wejdzie o 100 ml więcej, raz mniej, NIE MA ZNACZENIA, to wynik pomijalny w obliczeniach. Śmiało można przyjąć, że za każdym razem dystrybutor dolał do tego samego poziomu, po co komplikować.
Ot i cała filozofia!
Zapali ci się rezerwa podczas jazdy na autostradzie, a twoja najbliższa stacja paliw za 100km
Wtedy sobie obliczysz
Czy te 7,9L z instrukcji str.96 to dla ciebie wystarczy na dojazd i zatankowanie paliwa.
Cytat:
Jeśli nie wiesz jak policzyć średnią, to proszę:
średnie spalanie na 100 km = 100 x ilość litrów zatankowanego paliwa / ilość przejechanych kilometrów.
Czyli jak zatankujesz 20 l i przejedziesz 400 km to jakie wychodzi średnie na 100 km? Zadanie dla Ciebie.
Jestem zmęczony przygotowaniami do Świąt, ale mam nadzieję że ty mi to policzysz.
Cytat:
A pomysły rodem z PRL-u (jak np. z tą litrową butelką za oknem) są tak idiotyczne i niewiarygodne, że wolę tego nie komentować, żeby nikogo nie obrazić Rolling Eyes
Moim zdaniem jakoś je w tamtych czasach przeprowadzano i wyniki były adekwatne do postawionych zadań.
Reasumując:
Jeżeli chcesz coś dobrze wyliczyć, sprawdzić lub przeanalizować to trzeba do tego się przyłożyć, a nie wszystko na słowo bo jakoś to będzie. Tu 100ml, tam 5 kilometrów stania w korku.
Efekty takiego myślenia obserwujemy cały czas na okrągło.
Cytat:
Teraz jeszcze w kwestii oktanów. Oktany same z siebie z baku nie ulatują. Kolejna bzdurna teoria. Paliwo może odparować ale liczba oktanów się nie zmieni, bo i oktany wyparują Wink. Poza tym benzyna nie rozpuszcza się w wodzie więc woda też nie ma wpływu na liczbę oktanową. Gadanie, że samochód ma lepszego kopa na Pb98 to kolejne bzdury. Benzyna 98 może jedynie wpłynąć na kulturę pracy silnika i spalanie, nie ma żadnej zmiany mocy. Już o tym było.
Wypowiadałem się w tym temacie i powtórzę to jeszcze raz. Bezsensem jest wlewanie PB98 do skonstruowanego silnika który działa pod PB95.
Są jedynie trzy możliwości dla których mogę to pojąc:
1. W przyszłości będzie miał szybszy remont silnika.
2. Jak zwykle ktoś musi być najmądrzejszy od konstruktora
3. Kto bogatemu zabroni
Cytat:
Cytat:
Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania (ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze) paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.
Cytat z Wikipedii
Wypowiadałem się w tym temacie i powtórzę to jeszcze raz. Bezsensem jest wlewanie PB98 do skonstruowanego silnika który działa pod PB95. Są jedynie trzy możliwości dla których mogę to pojąc:
1. Właściciel ma duzo pieniążków na paliwo,
2. W przyszłości będzie miał szybszy remont silnika.
3. Jak zwykle ktoś musi być najmądrzejszy od konstruktora
Cytat:
Więc jeśli ktoś tankował Pb95 a potem na Pb98 odczuwał lepsze osiągi, to widocznie pora na zmianę stacji benzynowej.
Coś w tym może być. Stacja stacji nie równa.
miles napisał:
Cytat:
Oktany nie mają nic wspólnego z kalorycznością paliwa. To, że będzie ich więcej nie oznacza, że paliwo jest bardziej energetyczne. Wręcz przeciwnie, im więcej oktanów tym paliwo spala się spokojniej (mniej detonacyjnie). Dla silników nie zaprojektowanych typowo pod większą liczbę oktanów, silnik nie będzie miał większej mocy. Kultura pracy, owszem może wzrosnąć, hałas może spaść, ale to właśnie dlatego, że im więcej oktanów tym zapłon mieszanki jest mniej "wystrzałowy".
Kiełekg napisał:
Cytat:
Jak bym jednak radził doczytać co to jest spalanie stukowe i jak się je eliminuje. Co jego eliminowanie powoduje.
Jedynym punktem, w którym mogę się zgodzić, to że zatankowanie 98 oktanów do oprogramowania (nie silnika) napisanego dla 95 oktanów wiele nie daje. O ile te oktany tam są...
Być może o to -Miles- to miał na myśli.
Vespa napisał:
Cytat:
Kiełek, możesz wyjaśnić, rozwinąć?
Wydaje mi się, że to Ty wychodzisz z błędnego założenia. Tankując paliwo Pb95 w Hondzie nie będzie żadnego spalania stukowego, ponieważ silnik jest przystosowany do pracy o takim stopniu sprężenia, jakie jest wystarczające do prawidłowego spalania mieszanki 95-oktanowej.
No widzisz wkońcu się w czymś zgadzamy.
Cytat:
Więc możesz sobie nawet zalać paliwo 105 oktanowe i nie poczujesz wzrostu mocy.
Pod warunkiem, że silnik jest przystosowany do spalania paliwa 95PB, a nie możliwości jazdy na 98 czy wyższych.
Kiełekg napisał:
Cytat:
Jeżeli soft jest napisany na 95 oktanów, tankowanie 98 tylko ułatw silnikowi pracę, nie powinno być różnicy. Dlaczego czasami jest inaczej? Być może Pb95 nie ma 95 oktanów?
Wszysto zalezy przecież od stylu jazdy i osób kierujących danym pojazdem.
Cytat:
Nie wiem jak w Hondzie, w Saabie mogę sobie odczytać ilość stuków i obciążenie silnika. Na tej podstawie jestem w stanie ocenić jak soft reaguje na spalanie stukowe obniżając "moc" silnika (w dużym skrócie). Już na standardowym sofcie, który nie wymaga 98 oktanów widzę, zdecydowaną poprawę przy zatankowaniu 98. Koledzy ze Szwecji tez to widzą, ale nie w aż w takim stopniu jak w Polsce. Przy sofcie wymagającym 98 jest lepiej na 98, ale tego należny się spodziewać.
no cóż Honda do jazza nie ma takich mozliwości, przy najmniej dostępnych dla laików. Co innego w pełnym sofcie w ASO. Niestety nie mam dostepu do tego żeby potwierdzić, lub zaprzeczyć w/w informację. W innych oprogramowaniach coś takiego występuje, niestety w moim Jazzie II nie a w Jazzie III nie sprawdzałem.
Cytat:
Natomiast dobrze to wyglądało na świeżym Racing 100+ (paliwo importowane z Niemiec, a nie jak wszystkie inne, gdzie baza benzyny jest od Orlenu/Lotosu, tylko dodatki inne).
I coś co mnie zawsze "zastanawiało". Znajomy jeździ na zakupy do Niemiec. Jadąc 'tam" zawsze spali więcej, niż jak wraca "tu" z zakupami. Droga ta sama, jedno paliwo kupowane w PL, drugie w DE. Można powiedzieć: Cena Czyni Cuda...
Nie, to kwestia odpowiedniej "obróbki" paliwa, nie chce się zagłębiać w szczegóły.
Cytat:
Ale to tylko domysły, bo przecież PB95 ma te 95 oktanów. Tak jak 98 -> 98.
No tak, ale czy na pewno PB95 to to samo PB95 na innej stacji
Przypomina mi się też taka wypowiedź o zawartości cukru w cukrze ...
Czytałem taki artykuł, o paliwie które jest ściągane z Rosji. Otórz kierowcy po zakupie go dolewają jakiś uszlachetniaczy i innych cudów do baku. Paliwo jest ok, a nawet i lepsze niż na normalnej polskiej stacji. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 1081 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2005r.
Piwa: 24/17
Wysłany: Wto 23 Gru 2014, 11:35
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
kedlaw07 napisał:
Witam,
Wypowiadałem się w tym temacie i powtórzę to jeszcze raz. Bezsensem jest wlewanie PB98 do skonstruowanego silnika który działa pod PB95.
Są jedynie trzy możliwości dla których mogę to pojąc:
1. W przyszłości będzie miał szybszy remont silnika.
2. Jak zwykle ktoś musi być najmądrzejszy od konstruktora
3. Kto bogatemu zabroni
Mógłbyś rozwinąć punkt pierwszy? Mnie się obiło o uszy, że wlewanie 98 oktanów do silnika Jazza przystosowanego do 95 oktanowego paliwa, nie powinno mu zaszkodzić. Może nie przyniesie wielkich korzyści, ale raczej nie zaszkodzi...Ja np zaobserwowałem, że u mnie na 98 zmniejsza się spalanie o jakieś 0,3-0,4l/100km. Niby niewiele, ale jednak... Silnik też jakby nieco inaczej pracował (bardziej przyjemnie dla ucha).
Nie wykluczam, że inne auta z silnikiem przystosowanym do 95 oktanów mogą mieć coś przeciwko paliwu o wyższej liczbie oktanowej..., ale tu rozmawiamy o Jazzie.
Przy silnikach dostosowanych do paliwa 98, sytuacja jest inna. Tu lejąc paliwo z niższą liczbą oktanów możemy mu zaszkodzić. W artykule, który kiedyś czytałem podany był przykład auta marki Subaru..., jeśli mnie pamięć nie myli.
PS. Jeśli chodzi o moją opinię, to te 7,9 l rezerwy powinno spokojnie wystarczyć na pokonanie 100 km z prędkością autostradową. Zaznaczam jednak, że nie miałem okazji tego sprawdzić...Teoretyzuję sobie tylko...
Mnie się obiło o uszy, że wlewanie 98 oktanów do silnika Jazza przystosowanego do 95 oktanowego paliwa, nie powinno mu zaszkodzić. Może nie przyniesie wielkich korzyści, ale raczej nie zaszkodzi...
No to jak nic właściwie nie daje to poco wlewać PB98
Z drugiej jednak strony, kto bogatemu zabroni
Cytat:
Ja np zaobserwowałem, że u mnie na 98 zmniejsza się spalanie o jakieś 0,3-0,4l/100km. Niby niewiele, ale jednak...
Według mnie to niewiele, ale skoro tak uważasz.
Cytat:
Silnik też jakby nieco inaczej pracował (bardziej przyjemnie dla ucha).
Ja podczas jazdy słyszę tylko szum opon zimowych.
Cytat:
Nie wykluczam, że inne auta z silnikiem przystosowanym do 95 oktanów mogą mieć coś przeciwko paliwu o wyższej liczbie oktanowej..., ale tu rozmawiamy o Jazzie.
I właśnie on jest do takiego paliwa przystosowany.
Cytat:
Przy silnikach dostosowanych do paliwa 98, sytuacja jest inna. Tu lejąc paliwo z niższą liczbą oktanów możemy mu zaszkodzić. W artykule, który kiedyś czytałem podany był przykład auta marki Subaru..., jeśli mnie pamięć nie myli.
Tu się z tobą zgodzę, ale czasami z jak nie ma PB98 to wlejesz PB95 i też będzie ok.
Cytat:
PS. Jeśli chodzi o moją opinię, to te 7,9 l rezerwy powinno spokojnie wystarczyć na pokonanie 100 km z prędkością autostradową. Zaznaczam jednak, że nie miałem okazji tego sprawdzić...Teoretyzuję sobie tylko...
Teoria dobra, ale rzeczywistość czasami bywa okrutna.
Wiatry, śnieżyce, deszcze, gorące powietrze itp. Jednym słowem wszystko zależy od warunków pogodowych.
Dobrze jeżeli ta rezerwa była sprawdzana w warunkach pogodowych a nie w laboratoryjnych.
Czasami 7,9 dla jednych to spokojnie 100km lub 150km a dla innych 80km.
Ja już raz przeżyłem jazdę w tico do ostatniej kropli benzyny w baku. Przyjechał szwagier i wlał z kanistra kilka litrów i pojechaliśmy dalej do niego na przegląd. Żadnej pompy paliwa czy filtra nie trzeba było wymieniać ani nic naprawiać. W jazzie bym tego nie zrobił. dlatego tak pisałem o zapasie benzyny wożonym przy sobie. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 296 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Wto 23 Gru 2014, 13:54
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zużycie paliwa - JAZZ
Nigdy nie woziłem zapasu paliwa i wozić nie będę (no chyba, że będzie wojna...).
Ja już przeżyłem składowanie benzyny w piwnicy, jeszcze niebieskiej. Pewnie jeszcze jest, ale nadaje się tylko do sinika czołgu, najlepiej z turbiną parową... _________________ Kiełek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.